Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2005, 17:04
dwight88
dwight88 is offline
ik heb een credit card gekregen van de ABN amro. Om diverse redenen wil ik het bestedingsbedrag opnemen.

Gister heb ik al 400 e. opgenomen met die pas, zonder problemen. Dit was een automaat "binnen" bij een ABN. Nu wilde ik het net ook doen bij een andere abn automaat, en die gaf aan het niet te kunnen, omdat het niet kon op die automaat. Is dit zo specifiek, of kan er iets anders zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2005, 17:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
misschien zit je al op je limiet ? en zeker weten dat t een automaat van de abn was ?

(maar ff offtopic, bouw jij ondertussen niet veel te hoge schulden op ?)
Oud 10-09-2005, 17:47
dwight88
dwight88 is offline
400 eur is niet limiet, das 1000. en was wel van abn..

en over je opmerking, stuur ik je even pm over, zit verhaal aan.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 18:16
Verwijderd
Met een creditcard kun je volgens mij alleen geld opnemen bij de balie.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 22:21
Verwijderd
Dat kost echt superveel geld! Als je even hebt kan ik in het boekje kijken wat de limiet is (ligt naast me)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 22:27
Verwijderd
In het informatieboekje staat:

Maximaal 400 euro per keer (afhankelijk per land) en het kost 3% met een minimum van 4,50 dus 400 euro opnemen kost je 12 euro
Voor meer informatie 0900-8016

Als je het geld echt nodig hebt zou ik eens proberen om 300 euro op te nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 02:46
dwight88
dwight88 is offline
die informatie heb ik ook, daarvan ben ik ook zeker op de hoogte.

feit is alleen wel dat ik die melding kreeg, die niet te verklaren is in mijn ogen. De automaat waar ik de eerste keer bij pinde, is binnen bij de abn amro, dus alleen te bereiken wanneer het filiaal open is. De automaat bij dezelfde vestiging, buiten, gaf deze foutmelding. Ik ga het morgen nog een keer proberen, ben benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 08:12
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb er eentje van de Postbank (MasterCard) en ik kan overal opnemen met het MC-icoontje.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 08:21
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 11-09-2005 @ 03:46 :
die informatie heb ik ook, daarvan ben ik ook zeker op de hoogte.

feit is alleen wel dat ik die melding kreeg, die niet te verklaren is in mijn ogen. De automaat waar ik de eerste keer bij pinde, is binnen bij de abn amro, dus alleen te bereiken wanneer het filiaal open is. De automaat bij dezelfde vestiging, buiten, gaf deze foutmelding. Ik ga het morgen nog een keer proberen, ben benieuwd...
Misschien zat er niet meer voldoende geld in? Misschien kon hij je pas niet goed lezen? (Magneet-gedeelte vies of beschadigd bv.)
Volgens mij kan je er namelijk gewoon wel pinnen hoor...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 11:10
Marcade
Marcade is offline
Als ik me goed herinner mag je bij sommige credit cards niet meer dan 400 euro per 24 uur opnemen.

Dat met 't feit dat sommige banken pas s'nachts alles .. 'updaten' .. loopt die 24 nog wel is uit.

Probeer 't 2 dagen later .. dan moet 't gewoon kunnen?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 12:36
Roos
Roos is offline
Jij had ook al een studentenkrediet bij de postbank toch? En dan nog zo'n dure creditcard.. Als je echt van je schulden af wilt komen, is een creditcard geen slimme zet!
Oud 11-09-2005, 15:03
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-09-2005 @ 18:06 :

(maar ff offtopic, bouw jij ondertussen niet veel te hoge schulden op ?)
Die heeft hij intussen al, maar de TS zal wel miljonair zijn, dus schulden maken met een creditcard zal voor hem wel geen probleem zijn.

Maar on topic, ik vind het maar een vreemde manier van aanpak om aan ''extra'' geld te komen, het lijkt wel alsof de TS op alle mogelijkheden aan geld wilt komen zonder verder na te denken aan de gevolgen.

Heb zelf ook een creditcard, maar deze gebruik ik alleen om online CD's aan te kopen, en niet om er contant geld mee op te nemen (kost 4,50 € per opname!)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 17:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Alex schreef op 10-09-2005 @ 23:27 :
In het informatieboekje staat:

Maximaal 400 euro per keer (afhankelijk per land) en het kost 3% met een minimum van 4,50 dus 400 euro opnemen kost je 12 euro
Voor meer informatie 0900-8016

Als je het geld echt nodig hebt zou ik eens proberen om 300 euro op te nemen.
Dat is niet veel... Er bestaan ergere leningen hoor...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:59
dwight88
dwight88 is offline
niet oordelen als je het verhaal niet kent . voel niet de behoefte om het hier te posten, maar het is a) niet voor mezelf (nee, wordt niet onder druk gezet) en b) ik weet erg goed waar ik mee bezig ben.

en nee, dat studentenkrediet heb ik uiteindelijk niet genomen.

Ik weet precies wat of dat ik doe, daar ligt het probleem niet. En miljonair ben ik evenmin, was het maar zo'n feest. Niet oordelen over mijn motieven voor dit alles, alstublieft.

maar we zullen zien, zal het morgen nog wel 's proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten