Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() vanuit school weten ze, wat ik nu merk, vrij weinig. Je zegt dat pinnen in niet-euro landen duur is. Heb je een evt. andere optie voor me om dit te voorkomen? Ik zie het ook niet zitten om met heel veel geld op zak te lopen eigenlijk
||
Citaat:
![]() oww, is het wel gewoon gratis? wat vreemd! (zie hierboven, wat ik van de postbanksite haalde...) Hoe zit dat dan?
|
Kijk eens op www.wilweg.nl ik denk dat daar wel een aantal handige dingen staan voor je
![]()
|
http://www.buitenland.leidenuniv.nl/
Ik gok dat daar nog wat algemene tips staan, weet alleen niet zeker. (is alweer tijdje geleden dat ik plannen had ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. voorzover ik weet kost het geen extra geld. 3. En wat betreft boodschappen is het ongeveer vergelijkbaar met de super de boer/AH tarieven, en ze hebben er ook aldi's. Dit alles gebaseerd op mijn vakantieervaringen. Denemarken is tof ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder: een creditcard is een heel goed idee, zo kun je ook goedkoper geld uitgeven daar. Als je ergens gaat eten of kleren gaat kopen (want winkelen in Kopenhagen is leuk ![]() edit: o ja, visum is niet nodig voor drie maanden, zelfs iets langer maakt niet zoveel uit. Men weet niet wanneer je dat land in en uit bent geweest.
||
Citaat:
Geld opnemen met een credit card is *wel* duur. Dus die moet je alleen maar in winkels en restaurants gebruiken om te betalen. @Neiu Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering bij mijn bank (ABN amro). Deze is maximaal 60 aaneengesloten dagen in het buitenland geldig. Daarna moet je voor de overige dagen een aanvullende reisverzekering afsluiten.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarom is een doorlopende reisverzekering handiger. Ik heb er zojuist één bij de Univé afgesloten en dat kost mij €25,- per jaar o.i.d. En dan ben je meer verzekerd dan alleen als je alleen ziektekosten hebt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft het visum: dat geldt als je meer dan drie maanden ergens anders dan in je eigen land in de EU verblijft. Voor verblijf van 11 maanden ergens anders heb ik 't wel gedaan, voor verblijf van 5 en 4 maanden heb ik het niet gedaan. Het is inderdaad een formaliteit, maar het kan even duren voor het verwerkt is, dus als je 'm aanvraagt zou ik dat meteen doen zodra je er bent. In Estland en Finland bijvoorbeeld duurde het 2 a 3 maanden voordat je de ID-kaart kreeg.
|
Ik heb een postbank rekening en voor mij kostte het wel extra geld om te pinnen.. niet heel veel maar als je er 3 maanden zit loopt het wel op. Ik kon ook niet in winkels pinnen. Dit is ongetwijfeld iets wat je makkelijk kan vragen en/of veranderen door even de Postbank op te bellen, ik ben het toen vergeten.
Edit: Ik zat in Zweden trouwens. Maar omdat ze daar ook de euro niet hebben denk ik dat het mogelijk hetzelfde is ![]()
Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 13:00. |
![]() |
|
Ik heb nog een andere *brandende* vraag
Ik wil graag, ook in Denemarken, gebruik kunnen maken van internet. Ik (of eigenlijk mn moeder ![]() Deze wil ik meenemen naar Denemarken. De meeste kamers die ik in Denemarken kan krijgen, hebben geen internetverbinding. Dit betekend dat ik alleen doordeweeks van 8.30 tot 17.00 uur in de school gebruik kan maken van internet en anders een internetcafé moet opzoeken. Het liefst zou ik zien dat ik een soort abbonement voor 3 mnd kan afsluiten zodat ik in het buitenland, via mijn laptop kan internetten. Zijn hier mogelijkheden voor en zo ja welke? Ik wil dus liever niet per minuut betalen!
|
Verwijderd
|
ik heb ook een tijd in denemarken gezeten en heb gewoon mijn rabobank rekening overal voor gebruikt. ik had wel een visum maar ik zat er ook meer dan 3 maanden. wat je internet betreft kun je dat het beste daar even regelen lijkt me, gewoon een winkel binnenlopen en vragen naar de mogelijkheden. veel plezier
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Studeren in het buitenland? Mexx83 | 31 | 22-09-2005 07:28 |