Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 12:57
Fame
Fame is offline
Per september gaat een nieuwe wet in en mag je niet meer in onderhuur. Als je wel in onderhuur zit dan krijg je geen uitwonende stufi. Dit gaat btw alleen in voor mensen die komend jaar met een nieuwe studie beginnen...
Ze koppelen de gemeente bestanden aan die van de ib groep en zo kunnen ze meteen controleren. Je kan daar dus niet mee frauderen. Echt klote dus... Laat ze liever meer flats bouwen voor studenten...is een betere oplossing...kutzooi

Wat vinden jullie hiervan? Dit mag toch niet zomaar?!
Oud 27-06-2002, 12:58
Verwijderd
--->> a&n
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 13:38
Joanie
Joanie is offline
nog meer belasting betalen, misschien dat ze dan studenten flats etc neerpleuren...
Doe jij het?
Oud 27-06-2002, 13:47
Tofke_H
Tofke_H is offline
Deze gaat naar A&N.
Ik wil alle mensen bedanken die hier offtopic op gereageerd hebben, straks is er weer iemand met een muisarm, door al die reply's te mogen verwijderen
Oja, topic-titel ook aangepast.
Oud 27-06-2002, 14:17
twiety
twiety is offline
Citaat:
Fame schreef:
Per september gaat een nieuwe wet in en mag je niet meer in onderhuur. Als je wel in onderhuur zit dan krijg je geen uitwonende stufi. Dit gaat btw alleen in voor mensen die komend jaar met een nieuwe studie beginnen...
Ze koppelen de gemeente bestanden aan die van de ib groep en zo kunnen ze meteen controleren. Je kan daar dus niet mee frauderen. Echt klote dus... Laat ze liever meer flats bouwen voor studenten...is een betere oplossing...kutzooi

Waar heb je dit nieuws vandaan?

Zo zit het nu in elkaar (http://www.wetwegwijzer.nl/docs/37.htm) : Onderhuur van een gehele woning is verboden, tenzij de verhuurder akkoord is gegaan met de onderhuur. Onderhuur van een deel van de woning (bijvoorbeeld een kamer), terwijl de hoofdhuurder zelf ook in de woning woont, is toegestaan mits het niet door de verhuurder in de huurovereenkomst is verboden. Dat laatste is overigens in de meeste huurovereenkomsten het geval.

En in de praktijk blijkt dat het meestal NIET zo is dat de hoofdhuurder in het pand woont. Terecht dus dat er 's wat meer gedaan wordt aan de naleving van de regeltjes. Onderhuur helemaal verbieden lijkt me echter geen goed plan.

Het bouwen van meer flats lijkt me trouwens ook geen goed plan. Zoek maar wat in een buitenwijk of een andere stad ofzo en ga maar met het openbaar vervoer, je hebt toch een ov.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 16:51
CraigDavid2nd
CraigDavid2nd is offline
klote???
je zegt dan gewoon: "minde fijne ministers"

geen gevloek hierzo he
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 17:13
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Fame schreef:
Je kan daar dus niet mee frauderen. Echt klote dus...
Oh ja, absoluut.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 17:48
McCaine
McCaine is offline
Edit: Ik kan niet lezen.
Hoe dan ook, goed dat die zooi es een keer aangepakt wordt. Het is een self-fulfilling prophecy die er voor zorgt dat het woningtekort zelfs nog groter is dan nodig.

Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 18:43
Q
Q is offline
Oh zelf heb ik er geen last van, dus laat ik ook maar zeggen dat het heeeeeeeeeeeeel goed is... (doet me denken aan een andere topic.. he ABT.)

Geen mening voor de rest.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 11:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fame schreef:

Sommige woningbouwverenigingen geven de mogelijkheid van onderhuur voor een aantal maanden.
Als de oorspronkelijke bewoner bijvoorbeeld naar het buitenland gaat voor een jaar (maximum is een jaar), dan mag die bewoner zijn/haar kamer onderverhuren. Dat is dan legaal.

Wordt dat door deze regeling dan ook afgeschaft? Indirect dan?

Da's een slechte zaak Want dan krijg je huizen die onnodig leegstaan, terwijl ze wel broodnodig zijn!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 17:49
Tox
Tox is offline
Citaat:
Fame schreef:

Ze koppelen de gemeente bestanden aan die van de ib groep en zo kunnen ze meteen controleren. Je kan daar dus niet mee frauderen. Echt klote dus...

Je zegt het zelf al, frauderen. Dat is verkeerd. Dus de ministers staan hier volledig mee in hun recht. Want omdat mensen die onderhuren en toch daarvoor hun uitwonende beurs krijgen daar eigenlijk geen recht op hebben en dat dat geld uit de portomonee van de nederlander komt.

Ja en dan blijft er weinig geld over voor flats
Oud 29-06-2002, 22:21
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Sommige woningbouwverenigingen geven de mogelijkheid van onderhuur voor een aantal maanden.
Als de oorspronkelijke bewoner bijvoorbeeld naar het buitenland gaat voor een jaar (maximum is een jaar), dan mag die bewoner zijn/haar kamer onderverhuren. Dat is dan legaal.

Wordt dat door deze regeling dan ook afgeschaft? Indirect dan?

Da's een slechte zaak Want dan krijg je huizen die onnodig leegstaan, terwijl ze wel broodnodig zijn!
denk het niet. Hij haalt namelijk het koppelen van bestanden aan. Dat betekent dat de IB-Groep in één keer ziet of jij daar wél of niet legaal woont. Woon jij ergens illegaal dan geen uitwonende stufi.

Op zich een heel goed punt. Alleen vind ik het een beetje magertjes. Als de WBV's de info van de IB-groep eens zouden gebruiken om onderhuurders het huis uit te flikkeren zou dat een veel beter idee zijn.

Onderhuur veroorzaakt woningtekorten. Heb je enig idee hoe hoog de wachttijden tegenwoordig zijn?
Oud 01-07-2002, 09:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tampert schreef:

Onderhuur veroorzaakt woningtekorten. Heb je enig idee hoe hoog de wachttijden tegenwoordig zijn?
Leg uit? Mijn vriendin woont nl. bij haar nicht in, in, jawel, onderhuur. Hoezo veroorzaakt zij zo een kamertekort?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:13
drama
drama is offline
Citaat:
Fame schreef:
Per september gaat een nieuwe wet in en mag je niet meer in onderhuur.

>>Onderhuur is sowieso niet legaal.

Als je wel in onderhuur zit dan krijg je geen uitwonende stufi. Dit gaat btw alleen in voor mensen die komend jaar met een nieuwe studie beginnen...
Echt klote dus... Laat ze liever meer flats bouwen voor studenten...is een betere oplossing...kutzooi

>>Meer betaalbare woonruimte creeeren EN het beter beheren van de al bestaande woonruimte zou een oplossing zijn idd.

>>Nou, dat onderhuur niet gesponsord wordt vind ik heel normaal, maar dat er prachtisch niet gedacht wordt aan betaalbare woonruimte is afgrijzelijk kut.
Oud 01-07-2002, 21:15
drama
drama is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Leg uit? Mijn vriendin woont nl. bij haar nicht in, in, jawel, onderhuur. Hoezo veroorzaakt zij zo een kamertekort?
Het bij iemand intrekken is niet De Definitie van onderhuur. Vaak gebeurd het dat mensen die al woonruimte hebben de etage onder zich weten te huren en deze weer onderverhuren -voor meer geld uiteraard, genoeg sukkels die zich laten uitbuiten omdat er simpelweg niet echt een alternatief is. Dat zorgt wel degelijk voor (onnodige) tekorten.
Oud 01-07-2002, 21:56
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Over het algemeen worden onderhuurders in een huis gezet en vervolgens woont de hoofdbewoner elders. Dat betekent dat er officieus twee kamers bezet zijn in plaats van die ene officiele. Ik zie in onderhuur idnerdaad twee gradaties. Deze en de gradatie waar jouw vriendin in verkeert. Het moge duidelijk zijn welke gradatie ik het ergst vind.

De positie waarin jouw vriendin verkeert vind ik al een stuk minder eerg (ook omdat mijn huisgeoot min of meer in die positie verkeert). Zij houdt geen huis bezet, zonder haar had die nicht er immers ook gewoond...
Reageren

Regels voor berichten