Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo zit het nu in elkaar (http://www.wetwegwijzer.nl/docs/37.htm) : Onderhuur van een gehele woning is verboden, tenzij de verhuurder akkoord is gegaan met de onderhuur. Onderhuur van een deel van de woning (bijvoorbeeld een kamer), terwijl de hoofdhuurder zelf ook in de woning woont, is toegestaan mits het niet door de verhuurder in de huurovereenkomst is verboden. Dat laatste is overigens in de meeste huurovereenkomsten het geval. En in de praktijk blijkt dat het meestal NIET zo is dat de hoofdhuurder in het pand woont. Terecht dus dat er 's wat meer gedaan wordt aan de naleving van de regeltjes. Onderhuur helemaal verbieden lijkt me echter geen goed plan. Het bouwen van meer flats lijkt me trouwens ook geen goed plan. Zoek maar wat in een buitenwijk of een andere stad ofzo en ga maar met het openbaar vervoer, je hebt toch een ov. |
![]() |
||
Citaat:
Ja en dan blijft er weinig geld over voor flats ![]()
||
Citaat:
Op zich een heel goed punt. Alleen vind ik het een beetje magertjes. Als de WBV's de info van de IB-groep eens zouden gebruiken om onderhuurders het huis uit te flikkeren zou dat een veel beter idee zijn. Onderhuur veroorzaakt woningtekorten. Heb je enig idee hoe hoog de wachttijden tegenwoordig zijn?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
De positie waarin jouw vriendin verkeert vind ik al een stuk minder eerg (ook omdat mijn huisgeoot min of meer in die positie verkeert). Zij houdt geen huis bezet, zonder haar had die nicht er immers ook gewoond...
|
![]() |
|
|