Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 09:07
gitaarsjaak
gitaarsjaak is offline
dag mensen, ben wel benieuwd wat jullie de vijf beste artiesten ooit vinden, hieronder ff mijn top 5:

1. Slash (Velvet Revolver) omdat ie echt geniale solo's bedenkt, een vette uitstraling heeft en zeker op het gebied van blues en pentatonisch DE gitarist is. Ja oke, natuurlijk zijn gitaristen als satriani technisch gezien beter, maar het solowerk en de riffs die Slash bedenkt, doet niemand em na.
2. Mike Portnoy (Dream Theater) omdat ie op het gebied van snelheid, techniek en originaliteit hoger staat dan wie dan ook. En een band als Dream Theater heeft ook zo'n drummer nodig, denk ik.
3. Flea (Red Hot Chili Peppers). Ik denk dat hier niet over te twisten valt: wat basgitaar betreft is Flea gewoon DE man.
4. Mark Tremonti (Alter Bridge). niet alleen op de cd goed, maar ook live echt fantastisch. Heb ze in 013 en op fields of rock gezien, en helemaal samen met drummer Scott Phillips, bassist Brian Marshall en zanger Myles Kennedy een geweldige band.
5. Axl Rose (oud-Guns n' Roses). Werkelijk fenomenaal op het gebied van piano, mensen die de dvd Live in Tokyo hebben weten waarschijnlijk wel waar ik het over heb. Ook heeft ie een heel vette stem vind ik.
Oud 21-08-2005, 11:10
Verwijderd
Daaaaaaaaaaan
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:11
gitaarsjaak
gitaarsjaak is offline
hai
Oud 21-08-2005, 11:11
Verwijderd
Nou ben ik weer terug naar onzin, daaag
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:22
0123456789
0123456789 is offline
Carlos Santana
Mark Knopfler
Eric Clapton
Phil Collins
Celine Dion

Hondereden die er nog bij passen, 5 is gewoon te weinig
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:26
Verwijderd
Glenn Gould, Nikolaus Harnoncourt, Daniel Barenboim (vnml. als pianist), Andres Segovia en Miles Davis.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:27
gitaarsjaak
gitaarsjaak is offline
eigenlijk wel he wardt

in mark knopfler en eric clapton kan ik me wel vinden, idd
Oud 21-08-2005, 11:30
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
gitaarsjaak schreef op 21-08-2005 @ 12:27 :
eigenlijk wel he wardt

in mark knopfler en eric clapton kan ik me wel vinden, idd
w00t??? niet eens in Celine???
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:34
Carn
Carn is offline
beetje loze lijstjes...iig geen Portnoy want die gast is erg matig vergeleken met grootheden zoals Colaiuta, Weckl en Donati.
Oud 21-08-2005, 11:36
Verwijderd
Ik vind het trouwens vreemd dat TS Axl Rose als pianovirtuoos noemt, en niet Lazar Berman of Jorge Bolet, of een willekeurige Liszt/Chopin-vertolker. Die halen gemiddeld genomen een factor honderd meer uit de piano dan Axl Rose.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:39
Carn
Carn is offline
Jamie Cullum > Berman
Oud 21-08-2005, 11:46
shanker
shanker is offline
Carlos Santana
Eric Clapton
Phil Collins
Joe Cocker
Tori Amos
Oud 21-08-2005, 12:23
Rieno
Rieno is offline
dit is best een onmogelijk lijstje hoe kun je nou ooit kiezen als er zoveel verschillende instrumenten zijn?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Rieno schreef op 21-08-2005 @ 13:23 :
dit is best een onmogelijk lijstje hoe kun je nou ooit kiezen als er zoveel verschillende instrumenten zijn?
Muzikaliteit is niet instrumentgebonden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:53
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-08-2005 @ 13:31 :
Muzikaliteit is niet instrumentgebonden.
nee, maar ik kan gewoon niet 5 mensen uitkiezen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:07
BooGie P!mp
BooGie P!mp is offline
Jimi Hendrix
Kuji Kondo
Jerry Lee Lewis
Peter Gabriel
Bruce Hornsby
Oud 21-08-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
BooGie P!mp schreef op 21-08-2005 @ 16:07 :
Koji Kondo
Ik denk dat het handiger is componisten buiten beschouwing te laten.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:13
Gary X
Gary X is offline
1. Johnny Cash
2. Gerry Roslie
3. Pete Townshend
4. Stiv Bators
5. Little Richard
Oud 21-08-2005, 19:10
shanker
shanker is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-08-2005 @ 16:11 :
Ik denk dat het handiger is componisten buiten beschouwing te laten.
Het zijn ook artiesten he, alleen geen uitvoerende artiesten

pardon, ik ben het... wardt
Oud 21-08-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
shanker schreef op 21-08-2005 @ 20:10 :
Het zijn ook artiesten he, alleen geen uitvoerende artiesten

pardon, ik ben het... wardt
Dan beslist de Kunstkamer hierbij unaniem dat ieders lijst in ieder geval de namen J.S. Bach en W.A. Mozart moet bevatten. De meeste mensen zullen ook Beethoven erbij zetten, ik heb helaas een persoonlijke afkeur van (het werk van) de beste man.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:50
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-08-2005 @ 21:31 :
Dan beslist de Kunstkamer hierbij unaniem dat ieders lijst in ieder geval de namen J.S. Bach en W.A. Mozart moet bevatten. De meeste mensen zullen ook Beethoven erbij zetten, ik heb helaas een persoonlijke afkeur van (het werk van) de beste man.
Het ACVM (Anoniem Commitee Voor Muzikanten) wil hierbij een voorstel indienen om naast de standaard namen het aantal artiesten te verhogen naar 5 om op een totaal aantal te komen van 7 artiesten, met verplichte namen J.S. Bach en W.A. Mozart op de lijst. Stemt u hiermee in?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
wardt schreef op 21-08-2005 @ 21:50 :
Het ACVM (Anoniem Commitee Voor Muzikanten) wil hierbij een voorstel indienen om naast de standaard namen het aantal artiesten te verhogen naar 5 om op een totaal aantal te komen van 7 artiesten, met verplichte namen J.S. Bach en W.A. Mozart op de lijst. Stemt u hiermee in?
Deal!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:10
Verwijderd
Ik zal in dezen klassieke componisten negeren, en me meer op UITVOERENDE artiesten richten:

Voor het gemak een per instrument:

- Miles Davis (trompet)
- John Coltrane (tenorsax)
- Charlie Parker (altsax)

Toen kwam ik erachter dat ik echt niet een naam kan noemen voor een pianist, evenals gitarist
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:51
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
gitaarsjaak schreef op 21-08-2005 @ 10:07 :
1. Mark Tremonti (Alter Bridge). niet alleen op de cd goed, maar ook live echt fantastisch. Heb ze in 013 en op fields of rock gezien, en helemaal samen met drummer Scott Phillips, bassist Brian Marshall en zanger Myles Kennedy een geweldige band.
helemaal mee eens.

Verder, ik hou het op gitaristen, omdat ik verder niet veel zinnigs te zeggen heb, en het is slechts mijn persoonlijke mening:

2: Matthew Bellamy van Muse. Omdat ie niet alleen goed is in gitaar spelen, maar ook op andere instrumenten zijn weg goed kan vinden.
3: Fletcher van Pennywise. Hij ragt godsklere hard en bewijst met bijvoorbeeld Punch Drunk dat ie ook nog eens andere dingen kan dan powerchords raggen.
4: Eric Friedman van Submersed. Ik heb hem helaas nog nooit live kunnen aanschouwen maar als ie live ook maar n beetje in de buurt komt van zijn opgenomen shit dan issie wat mij betreft heilig.
5: omdat er maar 5 opkunnen in een top 5: Stevie Ray Vaughn. Omdat ie met zo gigantisch veel gevoel kan spelen. Moet je gewoon n keer gehoord hebben.
Oud 21-08-2005, 23:49
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 21-08-2005 @ 23:10 :
Ik zal in dezen klassieke componisten negeren, en me meer op UITVOERENDE artiesten richten:

Voor het gemak een per instrument:

- Miles Davis (trompet)
- John Coltrane (tenorsax)
- Charlie Parker (altsax)

Toen kwam ik erachter dat ik echt niet een naam kan noemen voor een pianist, evenals gitarist
De pianisten Bill Evans, Chick Corea, Herbie Hancock en Thelonious Monk? En op de gitaar Charlie Byrd, Kenny Burrell, Wes Montgomery, Herb Ellis, Freddie of Grant Green, Jim Hall, Joe Pass, of zelfs John McLaughlin en Pat Metheny?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2005, 07:16
antigone
antigone is offline
jonny greenwood. omdat hij met zowel gitaar, piano, trompet, percussie als elektronica een heerlijke, af en toe naar krankzinnigheid neigende eigen stijl neerzet.

zach hill. extreem technische drummer en daar moet je van houden, maar fuck wat is deze gast goed zeg.

munaf rayani. omdat zijn mooie gitaargeluid live echt een ontzettend hypnotiserende werking heeft, nog nooit iemand met zo veel emotie op het podium zien staan zeg.

carlos dengler. geweldig getalenteerde bassist, met zo een beetje het patent op cool zijn in de letterlijke zin van het woord.

graham coxon, omdat hij een heerlijke gitaarstijl en stem heeft en bij tijd en wijlen briljante liedjes schrijft.
Oud 22-08-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 22-08-2005 @ 00:49 :
De pianisten Bill Evans, Chick Corea, Herbie Hancock en Thelonious Monk? En op de gitaar Charlie Byrd, Kenny Burrell, Wes Montgomery, Herb Ellis, Freddie of Grant Green, Jim Hall, Joe Pass, of zelfs John McLaughlin en Pat Metheny?
Uhu, en nu één kiezen? Good luck !
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 17:12
Nikneem
Nikneem is offline
Citaat:
wardt schreef op 21-08-2005 @ 21:50 :
Chopin moet er ook bij, anders mis je een grote naam!

Citaat:
MetalliCat schreef op 21-08-2005 @ 23:10 :
[B]Ik zal in dezen klassieke componisten negeren, en me meer op UITVOERENDE artiesten richten:
Ehm mozart wás een uitvoerende artiest. Maargoed...

Mijn lijst van de muziek van nu:
Evanescence - Heerlijke sfeer, prachtige stem, vol emotie
Queen - Geen uitleg nodig
Marco Borsato - Muziek in mijn smaak Veel piano, erg mooi

En verder zijn het vooral heel veel die allemaal niet voor elkaar onder doen. En ook veel losse nummers zijn top, die kan je niet allmaal noemen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 17:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
antigone schreef op 22-08-2005 @ 08:16 :

zach hill. extreem technische drummer en daar moet je van houden, maar fuck wat is deze gast goed zeg.
extreem technisch? je bedoeld eerder dat ie speelt met complexe phraseringen, want technisch gezien is meneer Hill eigenlijk gewoon een houthakker met wel een muzikaal brein.
Oud 22-08-2005, 17:57
Moustache
Moustache is offline
Marc Johnson (bassist in verschillende jazz-combo's)
Michael Brecker (sax)
Jaco Pastorius (bassist Weather Report
Beate S. Lech (Zangeres Beady Belle)
Teppei Terranishi (gitarist Thrice)
Oud 22-08-2005, 19:47
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Nikneem schreef op 22-08-2005 @ 18:12 :
Marco Borsato
Hmm... Niet mijn mening moet ik zeggen, hij jat alle partijen 1 op 1 van italiaanse artiesten, en vertaalt de texten ervan naar het nederlands.
Hij kan goede shows geven, zingt goed, maar in mijn ogen ontbreekt het gevoel van originaliteit bij de goede man.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:12
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
dat heeft héél véél uitleg nodig, als je hem goed durft te noemen..
Oud 22-08-2005, 21:37
Verwijderd
Citaat:
wardt schreef op 22-08-2005 @ 20:47 :
Hmm... Niet mijn mening moet ik zeggen, hij jat alle partijen 1 op 1 van italiaanse artiesten, en vertaalt de texten ervan naar het nederlands.
Hij kan goede shows geven, zingt goed, maar in mijn ogen ontbreekt het gevoel van originaliteit bij de goede man.
Onzin, de meeste van zn hits zijn geschreven door John Ewbank.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:

Mijn lijst van de muziek van nu:
Evanescence - Heerlijke sfeer, prachtige stem, vol emotie
Marco Borsato - Muziek in mijn smaak Veel piano, erg mooi

En verder zijn het vooral heel veel die allemaal niet voor elkaar onder doen. En ook veel losse nummers zijn top, die kan je niet allmaal noemen
Dat zal zo zijn, maar dat is niet waar hij bekend mee geworden is.
Verder jouw lijstje: Queen is geen artiest, en ook als je John Deacon en hoe heet sjaak-de-drummer twee van de beste instrumentalisten ooit wilt noemen, ben je raar in je hoofd. Marco Borsato, ook maar een middelmatige over-pathetische middle-of-the-roadzanger. Hij doet het leuk hoor, maar ik kan altijd zo slecht begrijpen (nou ja, stiekem snap ik het wel) waarom mensen nu echt met volle overtuiging iemand van zijn kaliber als 'beste artiest' kunnen noemen, daarmee voorbijgaand aan zó velen die een stuk meer genialiteit toegeschreven kunnen worden dan MB.
En dan begin ik nog niet eens over dat eendagsvliegje Evanescence, met gejatte riffs en middelbareschoolzangeresje.

Serieus, zo'n lijst HET BESTE noemen wat de muziek heeft voortgebracht?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:47
Verwijderd
Graham AT.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:29
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 22-08-2005 @ 22:37 :
Onzin, de meeste van zn hits zijn geschreven door John Ewbank.
Nee, de meeste van zijn hits zijn uit het Italiaans, hij heeft enkele nummers zelf geschreven, iets meer heeft hij er uitbesteed en de meeste nummers komen uit het Italiaans. Het is ook niet vreemd, zijn vader is Italiaans.

"Marco brak als zanger door nadat hij op 7 april 1990 de Soundmixshow won met zijn vertolking van het nummer At This Moment van Billy Vera. Vanaf 1990 bracht Borsato drie Italiaanstalige albums uit. In 1994 stapte hij over op Nederlandstalige nummers (waarvan vele vertaald zijn uit het Italiaans)." -- Wikipedia

"In 1993 word er gewerkt aan een nieuw Nederlands repertoire, het zijn vooral bewerkingen van Italiaanse nummers." -- Marco Borsato Fan Site

"In 1995 komt er weer een nieuwe CD van Marco uit, de CD is opnieuw een bewerking uit het Italiaans maar het is nu meer een popachtige CD." -- Marco Borsato Fan Site

Overigens, bij het bovenstaande zijn het niet alleen covers die er bedoeld worden met 'bewerkingen', hij schrijft de nummers die hij schrijft ook in het Italiaans, die daarna terug-vertaald worden naar het Nederlands(tjah... ), maar het is overwegend covers wat ze hier bedoelden.

Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt die muziek bewerkt, vooral Italiaans, en daar heb ik ze ook 1 voor 1 langs horen komen.

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
wardt schreef op 22-08-2005 @ 23:29 :
Nee, de meeste van zijn hits zijn uit het Italiaans, hij heeft enkele nummers zelf geschreven, iets meer heeft hij er uitbesteed en de meeste nummers komen uit het Italiaans. Het is ook niet vreemd, zijn vader is Italiaans.

"Marco brak als zanger door nadat hij op 7 april 1990 de Soundmixshow won met zijn vertolking van het nummer At This Moment van Billy Vera. Vanaf 1990 bracht Borsato drie Italiaanstalige albums uit. In 1994 stapte hij over op Nederlandstalige nummers (waarvan vele vertaald zijn uit het Italiaans)." -- Wikipedia

"In 1993 word er gewerkt aan een nieuw Nederlands repertoire, het zijn vooral bewerkingen van Italiaanse nummers." -- Marco Borsato Fan Site

"In 1995 komt er weer een nieuwe CD van Marco uit, de CD is opnieuw een bewerking uit het Italiaans maar het is nu meer een popachtige CD." -- Marco Borsato Fan Site

Overigens, bij het bovenstaande zijn het niet alleen covers die er bedoeld worden met 'bewerkingen', hij schrijft de nummers die hij schrijft ook in het Italiaans, die daarna terug-vertaald worden naar het Nederlands(tjah... ), maar het is overwegend covers wat ze hier bedoelden.
Weet ik wel, maar ná '96 dan?? Ik meen te weten dat al die hits toch voornamelijk door Ewbank zijn geschreven, en niet (zoals idd wél op de eerdere albums) bewerkingen van Italiaanse nr's.

'In november 1996 komt ‘De Waarheid’ uit, de eerste single van Marco’s gelijknamige derde cd. Deze is bijna geheel geschreven door John Ewbank' www.musicfrom.nl
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:42
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 22-08-2005 @ 23:33 :
Weet ik wel, maar ná '96 dan?? Ik meen te weten dat al die hits toch voornamelijk door Ewbank zijn geschreven, en niet (zoals idd wél op de eerdere albums) bewerkingen van Italiaanse nr's.

'In november 1996 komt ‘De Waarheid’ uit, de eerste single van Marco’s gelijknamige derde cd. Deze is bijna geheel geschreven door John Ewbank' www.musicfrom.nl
Idd, je hebt gelijk, dat komt ook gedeeltelijk doordat hij veel slecht commentaar heeft gekregen op de 'italian' issue. Ik heb een keer iets gelezen over dat dat hem als advies is gegeven om zijn verkoopcijfers op te krikken (Alsof ze nog niet hoog genoeg zijn ).
Ik meen dat het uiteindelijke plan was dat hij zijn eigen nummers zou gaan schrijven en dat dit als tussenstap dient.

Maar ik bedoelde meer te zeggen dat door zo'n 'tactiek' ik hem niet echt als een goede artiest beschouw. Een goede artiest schrijft in mijn ogen ook zijn eigen nummers.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 23:01
Verwijderd
timofei dokshitzer
maurice Andre
louis armstrong
reinhold friedrich
maynard ferguson

tja puur vakgebonden, de meeste namen zal jullie niet veel zeggen, maar het zijn allemaal trompettisten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 00:12
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 23-08-2005 @ 00:01 :
louis armstrong
Die naam mocht natuurlijk niet ontbreken met zo'n forumnaam.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 00:34
Verwijderd
Citaat:
wardt schreef op 22-08-2005 @ 23:42 :
Idd, je hebt gelijk, dat komt ook gedeeltelijk doordat hij veel slecht commentaar heeft gekregen op de 'italian' issue. Ik heb een keer iets gelezen over dat dat hem als advies is gegeven om zijn verkoopcijfers op te krikken (Alsof ze nog niet hoog genoeg zijn ).
Ik meen dat het uiteindelijke plan was dat hij zijn eigen nummers zou gaan schrijven en dat dit als tussenstap dient.

Maar ik bedoelde meer te zeggen dat door zo'n 'tactiek' ik hem niet echt als een goede artiest beschouw. Een goede artiest schrijft in mijn ogen ook zijn eigen nummers.
Uiteraard, maar het is eigenlijk überhaupt van de gekken dat we serieus over het idee van Marco Borsato als 'goede artiest' - laat staan 'beste artiest' praten
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 07:50
nevyn
nevyn is offline
van zon beetje deze tijd:

1 kurt cobain
2 steve vai
3 gene simmons
4 eric clapton
5 slash

uit de oudheid:
1 Bach
2 Mozart
3 Vivaldi
4 Hayden
5 Beethove
Oud 23-08-2005, 10:28
Nikneem
Nikneem is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 22-08-2005 @ 22:42 :
Dat zal zo zijn, maar dat is niet waar hij bekend mee geworden is.
Verder jouw lijstje: Queen is geen artiest, en ook als je John Deacon en hoe heet sjaak-de-drummer twee van de beste instrumentalisten ooit wilt noemen, ben je raar in je hoofd. Marco Borsato, ook maar een middelmatige over-pathetische middle-of-the-roadzanger. Hij doet het leuk hoor, maar ik kan altijd zo slecht begrijpen (nou ja, stiekem snap ik het wel) waarom mensen nu echt met volle overtuiging iemand van zijn kaliber als 'beste artiest' kunnen noemen, daarmee voorbijgaand aan zó velen die een stuk meer genialiteit toegeschreven kunnen worden dan MB.
En dan begin ik nog niet eens over dat eendagsvliegje Evanescence, met gejatte riffs en middelbareschoolzangeresje.

Serieus, zo'n lijst HET BESTE noemen wat de muziek heeft voortgebracht?
Ok sorry, wat zou jou lijstje zijn dan? Dan zet ik dat hier ook wel neer als mijn smaak. Ik wist niet dat de artiesten die ik erg goed vind, niet goed moet vinden. Dat die slecht zijn. Atthans, dat vind jij. Sorry, stom!

GEef maar snel jouw lijstje, dan pas ik mij meteen aan! Dan krijg je trouwens een erg interessant topic
Vijf bestar tiesten ooit volgens Metallicat
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 10:52
Disintegration
Disintegration is offline
-Tom Waits, de croniqueur van onderland met stembanden als steengruis

-Lou Reed, de immer zwartgallige Joodse krullebol uit New York

-Nick Cave, de legendarische duisterman met het slechte zaad die in menig bekende vrouwenonderbroekjes zat

-de vier liedjesschrijvers uit Liverpool, Beatles

-Neil young/ Bob Dylan/ Johnny Cash/ Leonard Cohen/...
Oud 23-08-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Nikneem schreef op 23-08-2005 @ 11:28 :
Ok sorry, wat zou jou lijstje zijn dan? Dan zet ik dat hier ook wel neer als mijn smaak. Ik wist niet dat de artiesten die ik erg goed vind, niet goed moet vinden. Dat die slecht zijn. Atthans, dat vind jij. Sorry, stom!

GEef maar snel jouw lijstje, dan pas ik mij meteen aan! Dan krijg je trouwens een erg interessant topic
Vijf bestar tiesten ooit volgens Metallicat
Ik geef toe, het is een wankele basis waar ik me op begeef... Misschien dat het helpt als ik zeg, dat ik volstrekt respect kan hebben voor lijstjes van mensen, die daar artiesten op hebben staan waar ik TOTAAL niks mee heb, of die ik zelfs totaal niet om aan te horen vindt. Maar die tenminste wel ARTIESTEN zijn....
Maar ik ben er steeds meer van overtuigd, dat dat iets is wat je gewoon moet 'snappen', in je hebben zitten, die échte liefde en competentie tot waardering, die toch verder gaat dan een bepaald 'spruitjes-niveau'...

Lekker arrogant he?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:12
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 23-08-2005 @ 12:08 :
Lekker arrogant he?
Wauw!... Wil je trouwen?

PS. Borsato de gexte
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:

Het staat buiten kijf dat Chopin een goede componist was, maar inferieur aan Bach of Mozart. Vergelijk ten eerste Chopins werken eens met elkaar: al zijn werken zijn vooral pianistisch interessant, maar verschillen qua inhoud weinig van elkaar. Chopin beperkte zich tot een aantal vormen (nocturne, polonaise) en strooide daar wat motieven uit. En vergelijk daarna Chopins pianosonate in b-klein eens met een Mozart-sonate, en een van Chopins pianoconcerten met het reusachtige corpus aan Mozart-pianoconcerten. Je zou Chopin ook met Bach kunnen vergelijken, maar dat is moeilijk vanwege de enorme periode die tussen de twee componisten in zat en het verschil in instrumentatie. En ja: alle componisten voerden ook werk uit, sommige toerden meer dan anderen (Chopin, Mozart, Liszt), maar dat is weinig relevant. Er bestaan gewoon geen opnames uit die tijd. Dat kwam pas in het begin van de twintigste eeuw.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 23-08-2005 @ 00:01 :
timofei dokshitzer
maurice Andre
louis armstrong
reinhold friedrich
maynard ferguson

tja puur vakgebonden, de meeste namen zal jullie niet veel zeggen, maar het zijn allemaal trompettisten.
Waarom Armstrong niet als zanger?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 15:42
Verwijderd
jason becker
ritchie blackmore
ronnie james dio
marty friedman

zijn wel de beste van wat ik leuk vind
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 13:57 :
Het staat buiten kijf dat Chopin een goede componist was, maar inferieur aan Bach of Mozart. Vergelijk ten eerste Chopins werken eens met elkaar: al zijn werken zijn vooral pianistisch interessant, maar verschillen qua inhoud weinig van elkaar. Chopin beperkte zich tot een aantal vormen (nocturne, polonaise) en strooide daar wat motieven uit. En vergelijk daarna Chopins pianosonate in b-klein eens met een Mozart-sonate, en een van Chopins pianoconcerten met het reusachtige corpus aan Mozart-pianoconcerten. Je zou Chopin ook met Bach kunnen vergelijken, maar dat is moeilijk vanwege de enorme periode die tussen de twee componisten in zat en het verschil in instrumentatie. En ja: alle componisten voerden ook werk uit, sommige toerden meer dan anderen (Chopin, Mozart, Liszt), maar dat is weinig relevant. Er bestaan gewoon geen opnames uit die tijd. Dat kwam pas in het begin van de twintigste eeuw.
Chopin was een gemakscomponist, maar vergelijken met Bach en Mozart is raar, want het waren geen tijdgenoten, en er golden toen wezenlijk andere regels. Bach hield zich op het belachelijke af aan de compositieregels van zijn tijd. Mozart misschien iets minder, maar Chopin was veel commercieler ingesteld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten