Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik maak ook mn kamer schoon op een bepaalde manier. En ik irriteer me daar ook mateloos aan. Mijn moeder had het er al over dat ik een beetje een soort van smetvrees ontwikkel en ik weet van mezelf dat ik best perfectionistisch kan zijn. Hoe bedoel je dit stukje precies? ------Quote----------- Het komt een beetje dwangmatig over en vaak doen mensen bepaalde dwanghandelingen om iets als het ware te bezweren (irreële angsten, zorgen, gevoelens binnenin zichzelf of vanuit extreem perfectionisme). ------Quote------------ |
![]() |
||
Klinkt als smetvrees idd, een vorm van dwangneurose.
Citaat:
Zoek hulp.
Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 20:31. |
![]() |
||
Citaat:
@TS: het is inderdaad zo dat dit soort dingen een belemmering voor jouw dagelijks leven kunnen gaan vormen. Als dat op het moment nog niet echt het geval is, is nu het moment om het een halt toe te roepen. Doe dingen eens bewust anders of let even niet op hoe je dingen doet. Als je merkt dat je dingen gaat moeten, neem dan meteen de proef op de som en kijk hoe leuk het leven kan zijn als je niet toegeeft aan die routine. Want dat kan best. Maar laat het in ieder geval niet veel verder in je leven doordringen, is mijn tip.
||
![]() |
Citaat:
Mijn vriend heeft ook van die ideën in zijn hoofd dat hij bijvoorbeeld op een bepaalde manier tanden moet poetsen maar dan doet hij het gewoon niet. En als dat in mijn hoofd opkomt dan doe ik het meestal wel. Ik ben er al mee bezig om het anders te doen. Sommige dingen heb ik mezelf afgeleerd. Dus ik probeer er eerst zelf mee bezig. Of is dat niet goed? :$. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn moeder zei het ook al en tijdens mijn vakantiebaantje merkte ik het ook al. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Soms dan denk ik ook van: mams zei dat soms je handen wassen niet erg is en zelfs een beetje gezond (anti-stoffen) dus dan ga ik nu niet handen wassen. (alleen soms doe ik het wel als ik zo'n soort reden doe om het niet te doen maar soms kan ik het daardoor ook overslaan.) Ik heb al een paar dingen afgeleerd gewoon door zelf te zeggen van: ik heb er geen zin meer in ik doe het gewoon niet meer. En vandaag ga ik weer iets afleren maar het blijft moeilijk maar in kleine stukjes lukt het vast wel. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar ik heb hierbij echt het gevoel alsof ik het moet doen. Een tic heb je volgens mij (haast) niet eens in de gaten. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk&Danny Little Phoebe | 500 | 10-06-2005 16:56 | |