Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Volgens mij klopt dit niet helemaal, maargoed. Wacht maar op het antwoord van een christen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Kerntekst is Rom 3. in de oude vertaling staat er: Allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods. dat betekent dat iedereen de fout in is gegaan, en dat niemand dus recht heeft om in de hemel te komen. Het kernpunt is dus dat er geen grijs is. Of je bent perfect zoals je hoort te zijn in de buurt van God. Of je bent de fout ingegaan en voldoet niet aan waar je voor bent ontworpen. Of je zegt dat God de baas is, of je bent het zelf. Maar als je zelf je eigen baas bent, dan zul je nooit God willen aanbidden. NOgal vervelend als je dat de rest van je eeuwige leven moet doen. En het maakt niet uit of je een moordenaar bent, of je een snoepje hebt gestolen. Je hebt voor jezelf gekozen, en dat is een fout.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Is dat nu zo verwonderlijk? Bij mijn weten hebben het jodendom, christendom en de islam dat systeem alle drie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De Joden leren dat je de 10 geboden moet houden, veel moet offeren en je dan in de hemel komt. De Islamieten (Zijn veel verschillende, maar de volgens mij mainstream) leert dat je je aan de 5 zuilen moet houden, en de enige manier om zeker te zijn van de hemel is om in de Jihad (in welke vorm dan ook) te sterven. in de Koran wordt ook iets genoemd over het lopen over een paardenhaar, naar de overkant voordat je zeker bent. Kortoim deze twee hebben gemeen dat je je aan bepaalde regeltjes moet houden. Het hindoeisme, boedhisme en het animisme kennen iets andere regels, maar hebben in het algemeen dat door offeren en goed te leven je hoger op een ladder komt en je jezelf kan verlossen. Het revolutionaire van het christendom is dat dat zegt dat de mens zichzelf niet kan redden, zichzelf niet in de hemel kan krijgen, maar dat dat ook niet hoeft. Wij hoeven niet naar de hemel, God kwam al naar de aarde. En die deed het werk voor ons en betaalde het toegangskaartje. Netzoals bij de ingang van een pretpark. Je mag daar gratis naar binnen van de ABN amro bent. Het heeft dus geen nut om te zeuren dat je ook gratis naar binnen wil, want jij hebt je prijs niet laten betalen. En de realiteit is jammer genoeg dat zoveel mensen (incl christenen) nog verblind zijn en zelf dat kaartje willen betalen.
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
ziedaar. De paralel bestaat wel degelijk, zonden die je kans op de hel vergroten en deugden om je kans op de hemelte vergroten, alleen in de definitie van zonden en deugden zit enig verschil. edit: het is ook al eerder in andere woorden gepost Citaat:
||
Citaat:
Verder is het simpel: kies je ervoor om levend te worden in Christus dan blijf je levend voor eeuwig, vanaf het moment dat je op de aarde levend wordt, kies je ervoor om "dood" te blijven dan blijf je voor eeuwig dood. Ik zie de hemel en hel niet als een straf of beloning, ik zie het als een plek waar jij voor kiest om heen te gaan. Je mag het zelf weten, sommige mensen willen niet bij God zijn, die kiezen dus voor de hel, sommige willen dat wel en die kiezen voor de hemel. It's your choice, het is niet iets waar je heen gestuurd wordt, je gaat zelf, uit vrije wil. Maar zowiezo is het geen probleem, dat hel en hemel gedoe, voor de mensen die geloven die gaan naar de hemel, en de mensen die niet geloven geloven niet dat er een hel of hemel bestaat, dus voor hen maakt het ook niet uit. ![]()
||
Citaat:
Maar andere forummers vertellen mij dat je niet kan inschatten wat de voorwaarde is om naar hemel of hel te gaan, dat alleen Allah dat weet. Dus ik weet het ook niet ![]()
||
![]() |
Citaat:
Het is dan weer niet zo dat als je maar bid dat je dan alles kunt doen wat5 je wilt. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Waarom vindt God het zo belangrijk dat je in hem/haar gelooft?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[QUOTE]Dat systeem hanteert de Islam niet. No-way![/QUOTE ik wil hier mee zeggen dat mensen religie altijd weten te verdraaien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De koran is weliswaar een boek maar de profeet schijnt er een soort handleiding bij geschreven te hebben, de hadieth if I recall correctly, en dat is een soort 'commentaren op de koran'. Beetje wat wij in Nederland de memorie van toelichting of de parlementaire geschiedenis op een wet zouden noemen, zeg maar ![]() En blijkbaar leeft onder veel moslims de overtuiging dat wanneer iets van een uitlegging gezeld gaat, die uitlegging op zichzelf niet meer hoeft te worden uitgelegd. Een foutieve opvatting natuurlijk. Ontopic: het stelsel van hel, vergiffenis en dergelijke met ratio benaderen leidt slechts tot de conclusie dat dat gewoon een dreigement was om mensen in het gelid te houden. Mensen zijn sociale dieren, hebben een leider nodig en enige lichte dwang en angst om zich goed te gedragen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
overigens vind ik dat zelfs zelfmoordterroristen niet naar de hel moeten evenals verkrachters en iemand als hitler... ik bedoel...heeft iemand daar ooit wel bij stil gestaan, de eeuwigheid? eigenlijk is de eeuwigheid zonder marteling al een marteling als je vat wat ik bedoel...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
'hoe kut is het om de oneindigheid te moeten doorbrengen terwijl je in het bezit bent van een kutemotie als verveling?
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 23:04. |
![]() |
||
Citaat:
1) jij stelt iets 2) T_ID vraagt naar argumentatie 3) Die geef je niet ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hel TheAtheist | 30 | 10-11-2015 22:53 | |
De Kantine |
Helden Verwijderd | 64 | 14-12-2007 10:28 | |
Muziek |
23 November - Cro Mags, Said And Done, Civil Terror @ De Helling, Utrecht Malfunction | 23 | 13-11-2006 11:11 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[Na] Zwaartekracht op helling nienie | 6 | 14-11-2003 18:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hemel en hel bambykill | 7 | 17-05-2002 10:41 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Helden bestaan niet! (ckv) Black Sugar | 1 | 25-10-2001 14:34 |