Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 22:21
Verwijderd
wie weet hier wat meer over?
Advertentie
Oud 22-08-2005, 09:04
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 21-08-2005 @ 23:21 :
wie weet hier wat meer over?
misschien kan je google proberen of een andere zoekmachine,k wil best watopzoeken maar zelf een beetje moeite doen kan ook geen kwaad toch

zelf weet iker trouwens niet zo veel van, volgens mij zijn het kinderen van "de nieuwe wereld" en deze zouden meer begaaft zijn of meer aanleg hebben om bovennatuurlijke/paranormale dingen aan te voelen.
Oud 22-08-2005, 10:47
Verwijderd
ik heb al gegoogled maar kwam op niks uit. Ik heb best lang gezocht.
Oud 22-08-2005, 14:25
JCG
JCG is offline
Dat is de naam die ze aan baby's geven die niet stoppen met janken. En kinder die strontvervelend zijn
Oud 22-08-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 22-08-2005 @ 15:25 :
Dat is de naam die ze aan baby's geven die niet stoppen met janken. En kinder die strontvervelend zijn
Oud 22-08-2005, 15:06
JCG
JCG is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 22-08-2005 @ 15:30 :
Tegenwoordig is elk kind dat druk is gelijk een ADHDer en elk kind dat het moeilijk op school kan leren is volgen zijn/haar ouders een genie kan daarom niet op school leren. En elke kind dat jank is een hypergevoelige kind en dus een new age kind.
Oud 22-08-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 22-08-2005 @ 16:06 :
Tegenwoordig is elk kind dat druk is gelijk een ADHDer en elk kind dat het moeilijk op school kan leren is volgen zijn/haar ouders een genie kan daarom niet op school leren. En elke kind dat jank is een hypergevoelige kind en dus een new age kind.

je weet geeneens waar ik het over heb duidelijk, dus het is handiger om je onzinnige repley's hier niet te plaatsen.
Oud 22-08-2005, 17:55
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Nieuwetijdskinderen

nieuwe tijd is nog niet aangebroken, maar de nieuwe kinderen zijn er al. Zij beschikken over innerlijke wijsheid en leven vanuit hun gevoel.

In New Age-kringen streeft men naar persoonlijke groei, zelfontplooiing, zelfverwerkelijking, bewustwording en spirituele ontwikkeling. Gevoel en intuïtie zijn belangrijker dan de ratio. In het verleden zagen velen uit naar een 'nieuwe tijd' waarin liefde, vrede en verbondenheid met de natuur centraal zouden staan. Het verlangen om de samenleving radicaal te veranderen is echter geleidelijk wat op de achtergrond geraakt.

Oud 22-08-2005, 18:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 22-08-2005 @ 18:55 :
Nieuwetijdskinderen

nieuwe tijd is nog niet aangebroken, maar de nieuwe kinderen zijn er al. Zij beschikken over innerlijke wijsheid en leven vanuit hun gevoel.

In New Age-kringen streeft men naar persoonlijke groei, zelfontplooiing, zelfverwerkelijking, bewustwording en spirituele ontwikkeling. Gevoel en intuïtie zijn belangrijker dan de ratio. In het verleden zagen velen uit naar een 'nieuwe tijd' waarin liefde, vrede en verbondenheid met de natuur centraal zouden staan. Het verlangen om de samenleving radicaal te veranderen is echter geleidelijk wat op de achtergrond geraakt.

omg
Oud 22-08-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 22-08-2005 @ 18:55 :
Nieuwetijdskinderen

dankje
Oud 23-08-2005, 03:15
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Gevoel en intuïtie zijn belangrijker dan de ratio.
dat is toch wat eng
Oud 23-08-2005, 16:30
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 22-08-2005 @ 19:05 :
dankje
aslje,

vertel ons is hoezo je het wou weten.. misschien wel leuk om het topic beetje levende te houden
Oud 23-08-2005, 16:49
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
K-pax schreef op 23-08-2005 @ 04:15 :
dat is toch wat eng
bang voor verandering? bang om ook open te staan voor andere dingen? bang om te ontdekken dat de wereld breder is dan we dachten?

Het is een beetje die bekrompen houding die domineert in de rationalistische kringen die mij benauwdt.
Oud 23-08-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 23-08-2005 @ 17:30 :
aslje,

vertel ons is hoezo je het wou weten.. misschien wel leuk om het topic beetje levende te houden
Een goede vriend vertelde dat door zijn boeddistische oom en tante was gezegd. Het is iig wel uitgekomen.
Oud 23-08-2005, 18:14
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
^--> dat hij dat zou zijn dan? hoe merkt hij dat?
Oud 23-08-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 23-08-2005 @ 19:14 :
^--> dat hij dat zou zijn dan? hoe merkt hij dat?
Aan zijn energie. Dat is humeursbepalend. Hij heeft mij weleens geholpen. En ja verder heb ik niet zo een voorbeeld Hij is niet zo spraakzaam over een aantal jaren in zijn leven.
Oud 23-08-2005, 20:24
bij
bij is offline
ik vind de term ´new age kinderen´ niet goed, ik voel me er door uitgesloten. Ik denk dat iedereen een new age kind kan zijn ook al ben je 65. Je kunt zelf toch streven naar een liefdevol leven etc. je kunt blijven wachten op die mooie kinders maar ,maak zelf eens wat beters van je leven (als je dat wilt natuurlijk).
Oud 23-08-2005, 23:50
Verwijderd
Haha, dat is echt een modewoord voor ouders die hun vervelende koters een etiketje willen geven, zodat ze een excuus hebben een voorkeursbehandeling te eisen. Het is grenzeloze onzin.
Oud 24-08-2005, 06:45
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
^--> het klopt enigzins wel, dat ouders vaak de problemen afschuiven op iets wat moeilijk te controleren is, hoogbegaafdheid, adhd, etc. dus zoiets klopt bij sommige gevallen best.

toch denk ik, als je het bijvoorbeeld in verband legt met een evt. nieuwe wereld in 2012 dat een nieuwe generatie mensen best wel eens waar zou kunnen zijn.
Oud 24-08-2005, 09:32
JCG
JCG is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2005 @ 00:50 :
Haha, dat is echt een modewoord voor ouders die hun vervelende koters een etiketje willen geven, zodat ze een excuus hebben een voorkeursbehandeling te eisen. Het is grenzeloze onzin.
Pas maar op, straks komt Kwebbel achter je aan .
Oud 24-08-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 24-08-2005 @ 07:45 :
^--> het klopt enigzins wel, dat ouders vaak de problemen afschuiven op iets wat moeilijk te controleren is, hoogbegaafdheid, adhd, etc. dus zoiets klopt bij sommige gevallen best.

toch denk ik, als je het bijvoorbeeld in verband legt met een evt. nieuwe wereld in 2012 dat een nieuwe generatie mensen best wel eens waar zou kunnen zijn.
het verschil is, zijn ouders hebben het niet gezegd
Oud 25-08-2005, 09:44
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
dat was ook niet voor jou bedoelt hoor kwebbel maar voor Nare Man.
Oud 25-08-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 25-08-2005 @ 10:44 :
dat was ook niet voor jou bedoelt hoor kwebbel maar voor Nare Man.
nee maar het was gewoon zo van dat bedoel ik dus niet
Oud 31-08-2005, 14:07
mepsteen
mepsteen is offline
is een new age kind niet een kind met speciale gaven, zoals telepatie en spoken kunnen zien en al dat soort dingen?
Oud 31-08-2005, 15:24
Moustache
Moustache is offline
jij hebt zeker the sixth sense ofzo gezien
Oud 31-08-2005, 16:08
Anijs
Anijs is offline
Ja nieuwetijdskinderen, daar heeft ons mam het ook altijd over. En daar bestempelt ze ons ook regelmatig mee. Maar volgens mij bestempelt ze daar iedereen mee die maar een beetje gevoelig is
Oud 02-09-2005, 21:56
FreeZzze
FreeZzze is offline
Dan ben ik eigenlijk ook een new age child
Oud 03-09-2005, 13:40
haplo
haplo is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 23-08-2005 @ 17:49 :
bang voor verandering? bang om ook open te staan voor andere dingen? bang om te ontdekken dat de wereld breder is dan we dachten?

Het is een beetje die bekrompen houding die domineert in de rationalistische kringen die mij benauwdt.
Die "bekrompen houding in rationele kringen" heeft er wel voor gezorgd dat jij nu achter je computer zit en niet de hele dag angstig voor enge ziekten koeien zit te melken. Maar laten we vooral ons laten leiden door gevoel en intuïtie i.p.v. ratio en onszelf ver terug in de tijd zetten. Als je dat zo'n goed idee vindt, waarom zit je dan nog achter die computer? Of zegt je "gevoel en intuïtie" dat een computer toch wel handig is en je te lui bent om werkelijk je ideeën na te leven?

Mijn reactie is misschien lullig, maar dat gelul over "je te laten leiden door je gevoel i.p.v. je verstand" maakt mij echt misselijk. Prima dat je dat vindt, maar doe er dan ook echt iets mee in plaats van enkel zweverig te ouwehoeren omdat het interessant staat.
Oud 03-09-2005, 14:54
Belgarath
Belgarath is offline
Gaan die new age children dan ook naar een "vrije school" ofzo?
Oud 03-09-2005, 15:05
KMBA
KMBA is offline
Met gevoel bedoelen ze gewoon je in kunnen beelden en dat je niet alleen zoals bijv. sommige mensen alleen maar om geld geeft of alleen maar om zaken omdat het in hun eigen belang alleen is..'

Wat zou er gebeuren als iedereen [ook iedereen] elkar zou helpen, geen enkele overheid zou blijven staan... dat willen de meeste toch echter niet..

Gewoon je in kunnen beelden wat een lijden een ander heeft is bijv. zo'n gevoel [medeleven]... we kunnen wel computers hebben, maar als we alleen ratio gaan gebruiken, zodat bijv. een bepaald land/volk overleeft, dan zouden die computers worden gebruikt voor oorlogsdoeleinden etc.

Ratio en gevoel kunnen heel goed samengaan, denk bijv. aan medische wetenschap, het is ratio EN je helpt mensen.. dat is een ultieme samensmelting tussen deze 2.

-De middenweg is juiste-

KMBA
Oud 03-09-2005, 15:23
haplo
haplo is offline
Citaat:
KMBA schreef op 03-09-2005 @ 16:05 :
Met gevoel bedoelen ze gewoon je in kunnen beelden en dat je niet alleen zoals bijv. sommige mensen alleen maar om geld geeft of alleen maar om zaken omdat het in hun eigen belang alleen is..'

Wat zou er gebeuren als iedereen [ook iedereen] elkar zou helpen, geen enkele overheid zou blijven staan... dat willen de meeste toch echter niet..

Gewoon je in kunnen beelden wat een lijden een ander heeft is bijv. zo'n gevoel [medeleven]... we kunnen wel computers hebben, maar als we alleen ratio gaan gebruiken, zodat bijv. een bepaald land/volk overleeft, dan zouden die computers worden gebruikt voor oorlogsdoeleinden etc.

Ratio en gevoel kunnen heel goed samengaan, denk bijv. aan medische wetenschap, het is ratio EN je helpt mensen.. dat is een ultieme samensmelting tussen deze 2.

-De middenweg is juiste-

KMBA
Dat ben ik (grotendeels) met je eens. Er werd echter gesuggereerd dat gevoel ratio kan vervangen en dat we alleen gevoel nodig hebben. Vandaar mijn reactie.
Oud 04-09-2005, 18:03
Oo-Skategirl-oO
Oo-Skategirl-oO is offline
heejj,
ik ben zelf ook een new age child, om het zo dan maar te zeggen,, dus als iemand vragen heeft ofzo, ja voeg me toe op msn of vraag het hier,, het is iig niet zonder problemen enzo..
Oud 05-09-2005, 10:15
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Oo-Skategirl-oO schreef op 04-09-2005 @ 19:03 :
heejj,
ik ben zelf ook een new age child, om het zo dan maar te zeggen,, dus als iemand vragen heeft ofzo, ja voeg me toe op msn of vraag het hier,, het is iig niet zonder problemen enzo..
wat is het new age-achtige aan jou dan?
Oud 05-09-2005, 17:50
Oo-Skategirl-oO
hoe bedoel je...?
Oud 06-09-2005, 07:11
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Oo-Skategirl-oO schreef op 05-09-2005 @ 18:50 :
hoe bedoel je...?
hij bedoelt hoezo jij weet/voelt/hoort dat je een new age child bent.
Oud 07-09-2005, 12:15
Oo-Skategirl-oO
de dingen die ik heb meegamaakt, bepaalde problemen die ik heb, en ik heb BIJNA alle kenmerken van een new age child...
Oud 07-09-2005, 19:28
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Oo-Skategirl-oO schreef op 07-09-2005 @ 13:15 :
de dingen die ik heb meegamaakt, bepaalde problemen die ik heb, en ik heb BIJNA alle kenmerken van een new age child...
oh wat voor kenmerken dan ? en doe je r nog iets mee?

ik vraag dit niet omdat ik je mening in twijfel trek hoor, puur uit interesse.
Oud 07-09-2005, 22:17
Astuanax
Astuanax is offline
Zijn skaters geen agressieve mannetjes met veel te veel show in plaats van boomknuffelende gevoelige bambioogjeskinderen?
oo-skategirl-oo? Skaten is tegen de natuur.
Oud 08-09-2005, 10:05
phensicske
phensicske is offline
Dat gevoel boven ratio, of tenminste, de overhand aan gevoel vind ik nogal raar, aangezien de jongen in kwestie autist is...
Oud 11-09-2005, 23:05
Vice
Vice is offline
Om eerlijk te zijn vind ik het maar raar. Als er in 2012 een nieuwe tijd aankomt, waarom worden er dan niet alleen maar nieuwetijds kinderen geboren. Ik zou wel eens willen weten hoewel van dat soort mensen hier op aarde rond lopen en of ze het van zichzelf weten. Want hoewel ik er wel eens wat over gelezen heb, is het niet echt bekend (zover ik weet).

Daarnaast vraag ik me af waarom de één wel een nieuwetijds kind is en de ander niet. Tenslotte zijn we allemaal mensen van vlees en bloed en dit zo zweverig dat ik het idee heb dat dit niet in iemands genen zit. Lijkt me ook sterk, want dan zou het in de familie zitten, terwijl het iets is van deze tijd. Met andere woorden, hoe wordt een ongeboren baby een nieuwetijds kind.

Voor mij blijft het nog iets vaags en ik heb vooral het idee dat veel ouders hun kinderen zo'n etiket geven om "interessant" over te komen.
Oud 12-09-2005, 09:48
Verwijderd
Zoals al aangegeven is is de hele term pure interessantdoenerij. D'r zijn zat kinderen die wat meer emotionele prikkels opvangen dan gemiddeld. Maar dat is niks bijzonders en zeker níet iets dat pas heel recent bestaat zoals men graag suggereert. Verschil is dat men daar nu, gelukkig wel, veel meer uiting aan mag geven dan vroeger. Niks bijzonders aan.

'De nieuwe generatie voor 2012' kom toch op.
Oud 12-09-2005, 19:40
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Zijn dat niet gewoon hippies?
Oud 12-09-2005, 20:27
Releric
Releric is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 23-08-2005 @ 17:49 :

Misschien vooral eerder bang voor het gegeven dat deze kinderen a priori "beter" zijn dan andere mensen. Dat is echter vooral een oud christelijk standpunt.

We zullen zien.
Oud 13-09-2005, 20:52
Verwijderd
OMG dan ben ik ook een new age kind

Gelukkig hoor ik mijn ouders daar nooit over
Oud 15-09-2005, 00:41
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 22-08-2005 @ 17:55 :
je weet geeneens waar ik het over heb duidelijk, dus het is handiger om je onzinnige repley's hier niet te plaatsen.
Ik denk eigenlijk dat hij donders goed weet waar hij over praat. Dit klinkt niet als de mening van een dom iemand die maar wat rondkletst. Dit in tegen stelling tot een bepaald iemand die lekker overhaast reageerd met zure ongefundeerde replies.
Oud 15-09-2005, 04:54
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-09-2005 @ 01:41 :
Ik denk eigenlijk dat hij donders goed weet waar hij over praat. Dit klinkt niet als de mening van een dom iemand die maar wat rondkletst. Dit in tegen stelling tot een bepaald iemand die lekker overhaast reageerd met zure ongefundeerde replies.
En nu stopt de discussie en gaan we weer lief doen
Anders ga ik met waarschuwingen en bans strooien
Vecht dit eventueel maar per PM uit.
Oud 15-09-2005, 18:47
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
voor de mensen die er geintereseerd in zijn:

Nieuwetijdskind zijn is geen ziekte. Nu is er echter vaak vraag naar een zogenaamde checklijst van kenmerken van Nieuwetijdskinderen. De bepaling echter of iemand wel of niet "voldoet" is arbitrair. De Nieuwetijdskinderen organisatie is dan ook geen voorstander van dit soort lijsten. Maar om nu praktisch te blijven vindt u hieronder een lijst van kenmerken die voor kunnen komen. Het aantal criteria waaraan het kind voldoet / moet voldoen is niet vast aan te geven. De lijst geeft slechts een indruk van de kenmerken die mogelijk kunnen voorkomen. De lijst is niet compleet. zoals u kunt zien is er een overlapping met de lijsten die u vindt voor ADHD, dyslexie en hoogbegaafdheid. Dit geeft stof tot nadenken en eist terughoudendheid in het stellen van een "diagnose".

Een lijst met kenmerken

Ze huilen vaak als baby
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd
Ze benaderen alles vanuit hun emotie
Ze leven vanuit de eigen wijsheid
Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over
Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel
Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid
Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken
Ze hebben moeite met de motoriek
Ze zijn dromerig
Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht
Ze reageren sterk intuïtief
Ze hebben soms paranormale ervaringen
Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie
Ze hebben vaak voedselintoleranties
Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen
Ze hebben soms astma
Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging
Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden
Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen
Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig
Ze zijn soms hoogbegaafd.
Oud 15-09-2005, 18:56
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
en hier nog een link uit de zoekmachine van het forum:

Klik!
Oud 16-09-2005, 08:43
Verwijderd
Mooi, op een paar puntjes na voldoe ik aan al die criteria. HARD.

Mag ik me nu ook aansluiten bij die vereniging?
Oud 16-09-2005, 11:18
JCG
JCG is offline
Ze huilen vaak als baby
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd
Ze leven vanuit de eigen wijsheid
Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over
Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel
Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid
Ze zijn dromerig
Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht
Ze reageren sterk intuïtief
Ze hebben soms paranormale ervaringen
Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen ,ze hebben soms astma (die 2 dingen gaan altijd hand in hand )
Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden

K*t, ik ben dus ook een nieuwe tijd kind .

Regels voor berichten