Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2005, 16:05
Paley
Paley is offline
heej iedereen,
ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe ik het beste te werk kan gaan als ik wat fotoshoots wil gaan doen etc.

1) waar kan ik me het beste aanmelden?

2) wat gebeurt er in het kort verder?

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
groetjes, paley
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2005, 16:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zorg eerst dat je aan goede foto's van jezelf komt... Dat is een investering, maar het is een stap in de goede richting... Vervolgens moet je op zoek gaan naar bureaus en daar hoogst persoonlijk langs gaan, met je foto's. Dus niet bellen, ze hebben liever dat je gewoon langs komt.

Ga niet naar kleine, onbekende bureaus. Zeker niet als je een groot bedrag aan inschrijfgeld moet betalen. Als je denkt dat je echt goed bent, zou je de bekende kunnen proberen...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 17:39
Mara
Mara is offline
Misschien eerst 's bij een groot modellenbureau binnenlopen om te vragen wat zij ervan denken, of je 't in je hebt zeg maar?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 21:49
Go
Go is offline
Post eens wat foto's, dan kijken wij eerst wel even of je kans van slagen hebt
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 22:56
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
gerwin schreef op 04-09-2005 @ 22:49 :
Post eens wat foto's, dan kijken wij eerst wel even of je kans van slagen hebt
Oud 05-09-2005, 09:16
Paley
Paley is offline
momenteel door de crashing van mijn pc.. heb ik maar 1 fototje die nog op me sugababes stond..
vakantie foto's moet ik eerst nog laten afdrukken en van de andere pc afhalen..
mja.. hier DE sugababes foto:
http://images.sugababes.nl/user_pics...9faa939b51.jpg
zo wazig alleen.. was met me cam gemaakt toen ie het nog een klein beetje deed...
voor de rest zal ik wel ff snel naar t kruidvat rennen om te laten ontwikkelen.. k weet dat dr een hele mooie foto op staat van mij nmlk (tenminste.. was de bedoeling... liggend over een boomstam over heel mooi groen/blauwig water, haha )

nja.. genoeg gelult..
kom maar met je mening over die weirdow foto
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 09:18
Rachel
Rachel is offline
een webcam foto is veeeél te onduidelijk om aan modellenwerk te komen hoor
het beste kan je ze bij een fotograaf laten schieten (zoals die mensen hier boven al zeggen, het is wel een investering, maar wel een goed begin)
Met deze foto kan je echt niets
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 09:24
Paley
Paley is offline
vandaar dat ik ook zei: ff vakantie foto's laten ontwikkelen dan

wat ik dus van jullie hoorde is dat ik het beste ff kan kijken bij een wat groter modellenbureau?
en ik weet echt niet of ik goed ben of niet.. het lijkt me gewoon heel gaaf om te doen, dus vandaar dat ik een beetje aan het rondneuzen ben
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 09:33
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Ik heb trouwens altijd gehoord dat je juist geen foto's moet laten maken? Je laat een paar leuke foto's van jezelf zien (pasfoto,vakantiefoto's etc.) en vandaaruit besluit zo'n bureau of ze verder met je willen..
het bureau investeert in jou, jij niet in hen..toch?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 09:58
Verwijderd
Ik heb altijd begrepen dat je een map moet hebben met een paar foto's die je kan laten zien (foto's gemaakt door een fotograaf, dus geen vakantie foto's of foto's gemaakt met een webcam). Vervolgens kom je in een groot bestand te staan en wanneer een bedrijf dan interesse in jou heeft, wordt er contact met je opgenomen. Zo ging dat iig bij een meisje uit mijn klas. Ze moest shoots doen voor een kleding merk en kwam ook als figurante in een paar video-clips.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 10:19
Nona
Nona is offline
En mocht je ergens een contract krijgen, wees dan alsjeblieft kritisch over de inhoud.
Oud 05-09-2005, 21:42
Apomes
Apomes is offline
Als je modellenwerk wilt doen kan dat op twee manieren gebeuren!

1: (meest voorkomend), je gaat met je portfolio naar een moddelenbureau en die zien wel verder. Portfolio staan foto's van jou getrokken door een fotograaf. Waarvan minstens 2 alleen face foto's.

2: Iemand van een modellenbureau ziet je en spreekt je aan! Je gaat dan naar de afspraak en je moet geen portfolio meenemen, want dan maken zij de foto's voor jou

Oud 06-09-2005, 08:51
little nemo
little nemo is offline
je heb trouwens ook wat objectieve criteria op sites staan (minstens 1.75 en maatje 34/36 ofzo), die zou ik ook nog wel ff checken voordat je er tijd aan verspilt. welke site weet ik zo niet
Oud 06-09-2005, 11:20
Paley
Paley is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-09-2005 @ 09:51 :
je heb trouwens ook wat objectieve criteria op sites staan (minstens 1.75 en maatje 34/36 ofzo), die zou ik ook nog wel ff checken voordat je er tijd aan verspilt. welke site weet ik zo niet
lengte is vaak wel inderdaad 1.74/75 minimum, daar ben ik sowieso wel te klein voor.. maar ik heb ook een paar bureaus gevonden al die daar niet naar kijken
maat heb ik pas op 2 sites gezien dat je echt bepaalde maat moet hebben, in elk geval pas ik daar ook niet meer in (ik heb 38)..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 11:21
Paley
Paley is offline
trouwens iedereen nog bedankt voor het antwoorden tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:16
Verwijderd
om catwalkmodel te worden heb je meestal maat 36/34 nodig, om model te staan in bijvoorbeeld de wehkampgids juist meestal 38
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-09-2005 @ 17:16 :
om catwalkmodel te worden heb je meestal maat 36/34 nodig, om model te staan in bijvoorbeeld de wehkampgids juist meestal 38
Hoe kom je dan in de wehkamp terecht? Ook via bureaus? Daar lijken models trouwens ook maatje 34/36 te hebben vind ik...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:42
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
crackwhore schreef op 05-09-2005 @ 10:33 :
Ik heb trouwens altijd gehoord dat je juist geen foto's moet laten maken? Je laat een paar leuke foto's van jezelf zien (pasfoto,vakantiefoto's etc.) en vandaaruit besluit zo'n bureau of ze verder met je willen..
het bureau investeert in jou, jij niet in hen..toch?
Klopt, maar vakantie fotos zijn niet goed. Je moet gewoon naar een modellenbureau gaan en dan gewoon hun mening vragen. Als ze wat in je zien moeten zij je portfolio "betalen". Ze moeten dus wel in jou investeren. (is ook t eerste wat je leert als model geloof ik, nooit betalen voor een portfolio)
Oud 07-09-2005, 16:22
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
je moet een map hebben met fotos... daarbij als je naar een fotograaf gaat die kan nog allerlij dingen aan de foto veranderen,... zoals lelijk neusje bijv of puist ergens...
dat soort dingen... en je moet die fotos zelf betalen...

groeten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-09-2005 @ 17:22 :
Hoe kom je dan in de wehkamp terecht? Ook via bureaus? Daar lijken models trouwens ook maatje 34/36 te hebben vind ik...
ja ook via bureau's
en sommige modellen idd wel, anderen niet, wehkamp levert zelf natuurlijk de kleding voor de shoots en kan dat leveren vanaf de maat waarin het verkocht wordt. Soms is dat 34, soms 38, soms 44
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:38
bij
bij is offline
ehh die link van die foto werkt echt niet bij mij hoor
Oud 08-09-2005, 09:30
Verwijderd
Heb het even aan m`n zusje gevraagd, die werd ooit benaderd door iemand van O'neill.

Je kan een portfolio laten maken door een fotograaf, ook zeer belangrijk is een foto in bikini of in lingerie. Dit stuur je rond in de hoop dat iemand iets in je ziet.

M`n zusje waarschuwt je wel, modellenwereldje is echt vermoeiend en hard.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:21
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
bij schreef op 07-09-2005 @ 20:38 :
ehh die link van die foto werkt echt niet bij mij hoor
Rechtermuisknop op de link eigenschappen en de URL plakken in je browser.

De TS is best een mooi meisje, maar model zijn gaat meer om uniek zijn enz. En of je fotogeniek bent etc dat kunnen wij niet beoordelen, maar je hebt een mooi hoofdje .
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Metal_Jacket schreef op 08-09-2005 @ 10:30 :
Heb het even aan m`n zusje gevraagd, die werd ooit benaderd door iemand van O'neill.

Je kan een portfolio laten maken door een fotograaf, ook zeer belangrijk is een foto in bikini of in lingerie. Dit stuur je rond in de hoop dat iemand iets in je ziet.

M`n zusje waarschuwt je wel, modellenwereldje is echt vermoeiend en hard.
Wat ik dus al zei, je moet een portfolio niet rondsturen, je moet zelf bij de bureaus langs gaan. Niet om indruk te maken (ja ook), dat willen ze zelf gewoon graag.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-09-2005 @ 17:47 :
Wat ik dus al zei, je moet een portfolio niet rondsturen, je moet zelf bij de bureaus langs gaan. Niet om indruk te maken (ja ook), dat willen ze zelf gewoon graag.
dat bedoel ik ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 19:20
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Paley schreef op 06-09-2005 @ 12:20 :
lengte is vaak wel inderdaad 1.74/75 minimum, daar ben ik sowieso wel te klein voor.. maar ik heb ook een paar bureaus gevonden al die daar niet naar kijken
maat heb ik pas op 2 sites gezien dat je echt bepaalde maat moet hebben, in elk geval pas ik daar ook niet meer in (ik heb 38)..
...dan zou ik maar een ander bijbaantje gaan zoeken. er zijn zoveel meisjes die modellenwerk willen doen die wel aan de criteria voldoen, dus het is echt kansloos.
Oud 10-09-2005, 07:05
Apomes
Apomes is offline
Als je het modellenwereldje in wilt gaan, moet je tegen harde kritiek kunnen, bij deze:
Ik vrees van niet lieverd!
Oud 10-09-2005, 15:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
verspilde moeite
Oud 10-09-2005, 21:17
Paley
Paley is offline
"niet geschoten is altijd mis" --> mijn motto ..

Ik ga binnenkort maar eens wat fotograven af... het beste kan ik nog achter het adres van een van mijn schoolfotograven komen, hij vertelde dat hij ook mode heeft gefotografeerd..
Stom stom dat ik niet meteen z'n adres heb gevraagd.. ik dacht ik vraag de tweede dag wel.. maar toen was hij er niet

In elk geval: iedereen bedankt voor het reageren
nog meer tips/ op- of aanmerkingen?? kom maar
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Paley schreef op 10-09-2005 @ 22:17 :

Ik ga binnenkort maar eens wat fotograven af... het beste kan ik nog achter het adres van een van mijn schoolfotograven komen, hij vertelde dat hij ook mode heeft gefotografeerd..
Stom stom dat ik niet meteen z'n adres heb gevraagd.. ik dacht ik vraag de tweede dag wel.. maar toen was hij er niet

In elk geval: iedereen bedankt voor het reageren
nog meer tips/ op- of aanmerkingen?? kom maar
Dat kost je een hoop geld wat je misschien niet terug ziet. Ik zou naar een modellenbureau gaan, zien ze iets in je dan investeren zij ook wel in de foto's
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 11:26
druiveke
druiveke is offline
hey

eerst en vooral; laat je niet meeslepen in de rozengeur en manenschijn!
betaal nooit iets!
als jij geschikt bent als model dan moeten ZIJ in JOU investeren, zeker niet andersom.

stap naar een modellenbureau (vele in grote steden) en vraag gewoon hun mening.
als een bureau zegt dat zij, tegen betaleing, een portfolio kunnen maken voor jou. vergeet het dan al maar, een deftig bureau doet zoiets niet.

als ze wat in je uiterlijk zien, dan stellen ze je misschien een proef-shoot voor.
je mag nog de mooite zijn van het land, niet iedereen past op foto!
daarom moet je niet als fotomodel gaan.
om fotomodel te zijn moet je niet bepaalde maten hebben, in alle vormen en lengtes zoekt men fotomodellen, hier gaat het meer om de uitdrukking ed.

wil je als manequin gaan, dan heb je zoizo totaal andere vereisten.

maar in ieder geval, betaal nooit!
als ze echt wat in je zien, zullen zij wel moeite doen om jou bij hun bureau te krijgen.

als je nog vragen hebt, PM me maar

succes!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 18:27
Paley
Paley is offline
heej druiveke..
heel erg bedankt voor je bijdrage
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Paley schreef op 12-09-2005 @ 19:27 :
heej druiveke..
heel erg bedankt voor je bijdrage
Wat druiveke zegt idd. Je hebt ook castingbedrijven, daar zou je ook eens kunnen rond vragen. De meest bekende in Nederland is die van Harry Klooster .

Bij Castingbureaus zoeken ze meer typen mensen. Daar maak je meer kans als je niet binnen de catwalk-eisen valt. (1.78 m tot 1.85m lang, maatje 34/36 en je loopje moet goed zijn). Castingbureaus doen vaak niet alleen figuranten, maar soms ook fotoshoots.

Als je je al bij een modellenbureau inschrijft, zullen ze waarschijnlijk zeggen dat ze je, als ze je al aannemen, in de Specials zetten. Dat zijn de modellen die niet voldoen aan de catwalk-eisen, maar die in worden gezet bij shoots waarbij dat niet uitmaakt. Besef je dus wel dat je hierdoor dus echt niet gevraagd wordt voor je covershoot van de Elle, de Vogue of de Cosmo, eerder de Wehkamp, alhoewel ze zelfs misschien voor de Wehkamp eisen stellen aan je lengte. Waarvoor ze je misschien ook vragen, is foto's voor bladen over Zelfmaakmode.

Hoe dan ook; laatste tip: Betaal in GEEN geval voor foto's, laat ook geen foto's van te voren maken, dat is echt geldverspilling. Als een bureau wat in je ziet, maken zij goede foto's van jou, gemaakt door hun fotograven. Ook als een bureau je afwijst, kun je vragen waarom je bent afgewezen. Als dat is omdat je in hun ogen niet geschikt bent omdat je te dik bent, dan kun je overwegen om een klein beetje af te vallen. Doe dat altijd met verantwoordig (en als dit echt je droomberoep is, overweeg dan een dietiste te raadplegen). Als ze zeggen dat je niet fotogeniek bent, dan is dat zo, en accepteer dat. Ga dan niet nog 100 bureau's af.

Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 18:33
ekki
ekki is offline
Je zou je kunnen aanmelden op http://www.dutchheaven.nl/
Daar kun je afspreken een fotoshoot te maken op TPL-basis: je krijgt dan foto's van de fotograaf en hij heeft ook foto's van jou. Zo worden jullie er allebei 'beter' van en niemand betaalt wat. Zo kun je je portfolio misschien een beetje opbouwen.
Oud 14-09-2005, 18:42
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Paley schreef op 10-09-2005 @ 22:17 :

heel mooi motto, maar ik zou toch realistisch blijven als ik jou was. en realistisch is in deze dat je echt totaal kansloos bent. maargoed, je komt er wel achter als je t een tijdje geprobeerd hebt
Oud 14-09-2005, 19:14
boer
boer is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-09-2005 @ 19:42 :
heel mooi motto, maar ik zou toch realistisch blijven als ik jou was. en realistisch is in deze dat je echt totaal kansloos bent. maargoed, je komt er wel achter als je t een tijdje geprobeerd hebt
waar baseer je dat op?
Ik ben ook echt niet knap of bijzonder ofzo. Maar toch gescout door een modellenbureau. Wat ik overigens niet gedaan heb omdat het niks voor mij is.

editorry ik heb even teruggelezen en ik zie het al, ik dacht dat je het alleen op de foto baseerde.

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:09
Muspel
Muspel is offline
een Sugababe?

de argh, ieuw, eek?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten