Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2005, 13:03
Alistar
Alistar is offline
Ik heb anderhalve week geleden met een jongen gezoend. Dat was eenmalig wat mij betrof, ik vond hem namelijk wel aardig, maar had verder geen gevoelens voor hem.
De dag erna gingen we smsen, en dat ging tot 2 uur 's nachts door.
Een paar dagen later zag ik hem weer, en die avnd hebben we weer gezoend. Dit keer hadden we wel gevoelens voor elkaar. Sinds die tijd bellen we elkaar heel veel, en als we bij elkaar zijn zoenen we ook. Ik vind hem leuk en hij mij ook.
Omdat ik net uit een relatie kom, die 1,5 jaar heeft geduurt, had ik in de 1e instantie geen zin om mteen weer een nieuwe relatie aan te gaan. Dit heb ik eerlijk verteld, en hij begreep het ook.
Hij is over het algemeen best close met andere meisjes, en stond gisteren met een vriendin van mij te knuffelen. Niet echt omhelzen ofzo, gewoon even een knuffel. Ik zei later tegen hem dat ik me daar een beetje raar bij voelde. Daar kan ik niet zoveel aan doen, dat zit gewoon in mij.
Ik heb ook gezegd dat we niks hebben, dus dat ik niks van hem vraag, of eis dat hij niet meer met andere knuffelt ofzo, want ik kan in principe geen recht doen gelden (ik zou overigens ook niks van hem eisen als we WEL wat hadden). Ik zei dus tegen hem dat ik het niet zo leuk vond, en hij zei toen ook: Maar we hebben op dit moment nog niks. Toen hij dat zei vond ik dat wel moeilijk. Ik bedoel,hij heeft gelijk, maar ik weet van mezelf dat ik nu niet met een andere jongen ga zoenen, omdat ik hem gewoon echt leuk vind.
Ik weet dat ik niks van hem kan vragen of eisen, want hij moet zelf bepalen wat hij doet, maar is het vreemd om toch in zekere zin te verwachten dat hij nu niet met een ander meisje zal zoenen, omdat hij mij leuk vindt? Omdat ik van mezelf weet dat ik dat niet doe met een andere jongen. Wat vinden jullie daarvan?
Wat zouden jullie denken/vinden als jullie in deze situatie zouden zitten?
Oud 29-09-2005, 13:09
Experiment
Experiment is offline
Hangt er van af. Als jij hem geen duidelijkheid geeft of je nou wel of niet met hem wilt / hoe lang je nog wil wachten, kan ik me voorstellen dat hij geen zin heeft om andere meisjes af te wijzen of contact te vermijden, terwijl het misschien niet eens iets gaat worden tussen jullie. Je kunt niet van iemand vragen om te gaan wachten op jou terwijl je niet zeker weet of je wel iets met diegene wil.

Maar stel nou dat je wel bijna zeker weet dat je iets met die jongen wil, maar dat je gewoon rustig aan wil doen, zou ik dat hem even goed uitleggen en dan vind ik het wel redelijk dat je niet meer met anderen gaat flikflooien. (hoewel een knuffel o.i.d. naar mijn mening gewoon moet kunnen, ook als je een relatie hebt).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 13:39
Verwijderd
Ik zou denken: "Zucht, vrouwen".
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 13:41
Verwijderd
Zolang jij je 'claim' op hem niet vastlegt met de vraag 'hebben we nou iets of niet', kun je dat niet van hem vragen. Het zou hem sieren dat hij rekening houdt met je gevoelens, zeker, maar zolang je hem die vraag niet stelt is hij je niets verplicht.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 13:48
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Je vraagt, of eist niets van hem, maar je gaat hem wel vertellen dat je het vervelend vindt dat hij andere meisjes een knuffel geeft.... Dan eis je indirect toch wat van hem, want hij zal nu minder gemakkelijk met andere 'knuffelen'...

En waar gaat het om? Knuffelen? Ik snap dat je het misschien niet leukm vindt als hij 'close' is met een ander meisje, maar asl dat nu al een probleem is...

Alsik een relatie heb en dat meisje is een beetje frivool (dus close met anderen zonder daar iets mee te bedoelen), moet ik daar ook aan 'wennen' maar ik zal er niets van zeggen en het voor mezelf relativeren..
Oud 29-09-2005, 14:03
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 29-09-2005 @ 14:48 :
Je vraagt, of eist niets van hem, maar je gaat hem wel vertellen dat je het vervelend vindt dat hij andere meisjes een knuffel geeft.... Dan eis je indirect toch wat van hem, want hij zal nu minder gemakkelijk met andere 'knuffelen'...

En waar gaat het om? Knuffelen? Ik snap dat je het misschien niet leukm vindt als hij 'close' is met een ander meisje, maar asl dat nu al een probleem is...

Alsik een relatie heb en dat meisje is een beetje frivool (dus close met anderen zonder daar iets mee te bedoelen), moet ik daar ook aan 'wennen' maar ik zal er niets van zeggen en het voor mezelf relativeren..
Het gaat ook niet om zomaar even een knuffel. Het gaat om echt even heel intiem knuffelen. En ik vind niet dat ik iets van hem eis. Ik zeg het hem gewoon, en bedoel daar niks mee. Ik heb het hem ook gezegd, het is zijn keuze, ik leg geen claim op hem.
Oud 29-09-2005, 14:04
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-09-2005 @ 14:39 :
Hehe, dat zei hij ook. Niet als reactie op dit onderwerp gelukkig, maar hij heeft t ook gezegd.
Oud 29-09-2005, 14:10
WolterB
WolterB is offline
Zo lang er nog niets 'officiëels' is, kan hij doen wat hij wil, maar of het netjes is ten opzichte van jou is een tweede.
Ik denk dat dit voor iedereen anders is, maar als jij onduidelijk blijft en hem niet laat weten of er meer in gaat zitten, dan is hij ook wel gek als hij daar heel lang op gaat wachten, zonder dat hij weet waar hij aan toe is.

Als jullie elkaar allebei leuk vinden en er kans bestaat dat het wat wordt, moet je dat niet te lang laten wachten, want misschien is de vogel wel gevlogen als je te lang wacht.
Oud 29-09-2005, 14:24
mcflem
mcflem is offline
Als een jongen en ik elkaar leuk zouden vinden maar we nog niks hebben zou ik het echt niet leuk vinden als hij met andere meisjes gaat zoenen ofzo. Dan hoeft het niet meer van mij.
Een knuffel mag best, dat doe ik ook wel met mijn vrienden.
Alleen als we wat hebben misschien niet.
Of ja, nu is het zo dat ik al 3 maanden en vriend heb en wij knuffelen nog steeds onze vrienden, jongens én meisjes.. Dat vind ik ook niet erg. Maar er is één vriendin van me die altijd iedereen van me afpakt maar dat doet ze niet bewust.
En als hij haar zou knuffelen zou ik toch wel onzeker worden, maar dat weet hij ook.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 14:40
Verwijderd
Je kunt dat best verwachten, het zou niet netjes zijn als hij nu met andere meisjes zou zoenen, vind ik. Maar je kunt het niet eisen zo lang het nog niet echt iets is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 15:06
mara18
mara18 is offline
Als je het zo moeilijk vindt, waarom begin je dan gewoon geen relatie??
Jullie vinden mekaar leuk, je bent niet van plan om met anderen te rotzooien omwille van hem, je bent jaloers als hij zelfs nog maar knuffelt ( )

Ik persoonlijk zou ofwel gaan voor een relatie, ofwel voor helemaal niets, maar niet zoiets tussenin. Ook in zijn plaats.

Die jongen zal niet eeuwig op jou wachten hoor, alleen maar omdat jij er even geen zin in hebt. Zelfs als hij met anderen zoent, zou jij daar niets op tegen mogen hebben, zolang jijzelf geen relatie met hem wil beginnen imo. Dat heb je dus helemaal zelf in de hand...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 16:05
I C U
I C U is offline
Hm, als er een toekomst voor jullie samen is, zou je het van hem mogen verwachten. Ik bedoel, als ik bezig ben een jongen beter te leren kennen en ik weet dat er wederzijds wel meer is dan alleen een flirt, zou ik het niet fijn vinden om hem met een ander te zien zoenen.
Maar als jij niet zeker weet of je wat met hem wil, of in elk geval nog niet, denk ik dat je daar eerst maar es uit moet zien te komen, en er met hem over praten zou ook al schelen.
Oud 29-09-2005, 16:49
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
Het gaat ook niet om zomaar even een knuffel. Het gaat om echt even heel intiem knuffelen. En ik vind niet dat ik iets van hem eis. Ik zeg het hem gewoon, en bedoel daar niks mee. Ik heb het hem ook gezegd, het is zijn keuze, ik leg geen claim op hem.
Ik snap wel dat jij dat zo ziet maar voor hem ligt dat waarschijnlijk anders, je claimt hem hier toch wel een beetje vind ik. Maar goed, dat is verschil in mening, maar geef hem dan duidelijkheid dan ben je er ook vanaf. Als je hem leuk vind? Stel voor: laat je de liefde van je leve lopen omdat je net uit een relatie komt...
Oud 29-09-2005, 16:53
Verwijderd
Ik zou ook van een jongen, waarmee het op het punt staat iets te worden, verwachten dat hij bepaalde dingen laat. Het lastige is alleen wel dat iedereen zijn eigen invulling heeft over wat je doet met en/of bij iemand die je leukt vind. Op deze manier knuffelen kan hij heel normaal vinden bij anderen, terwijl jij misschien vind dat je dat alleen doet bij mensen voor wie je iets meer voelt...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 19:11
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-09-2005 @ 14:39 :
Hahah, ach ja.

En omdat je hem leuk vind een beetje jaloers bent. Maar omdat je net een relatie van 1,5 jaar achter de rug hebt en nog geen zin hebt in een nieuwe hebben jullie niks.

Het gaat er alleen om wat JIJ wilt!
Oud 29-09-2005, 21:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Hij mag nu nog doen wat hij wilt omdat jullie niks hebben. Als je hem echt zo leuk vind, waarom neem je dan niks met hem? Als jullie elkaar zo heel leuk vinden, is er toch niks aan de hand? Geniet ervan, zou ik zeggen.
Oud 29-09-2005, 22:20
paco
paco is offline
jij bent dus redelijk zeker hoever je staat:
geen relatie maar niet zoenen met andere gozers.
fijn voor je, maar voor hem blijft er dus geen duidelijkheid over.
PRATEN!
Oud 30-09-2005, 12:51
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Yerli schreef op 29-09-2005 @ 20:11 :

o ja tuurlijk hij moet maar mooi met zijn pootjes van de meisjes afblijven want haar wil is wet...

Hij heeft net zoveel te zeggen en te willen lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 18:38
JCG
JCG is offline
Citaat:
Yerli schreef op 29-09-2005 @ 20:11 :
Hahah, ach ja.

En omdat je hem leuk vind een beetje jaloers bent. Maar omdat je net een relatie van 1,5 jaar achter de rug hebt en nog geen zin hebt in een nieuwe hebben jullie niks.

Hij is misschien al 1,5 jaar vrijgezel en wil een vriendin, wil TS niet snel genoeg kan hij ook naar een ander gaan. Het gaat er alleen om wat hij wilt
Oud 30-09-2005, 20:14
Verwijderd
Je kan het niet eisen, maar ik zou het ook niet echt leuk vinden als een jongen dat bij mij op deze manier zo doen. TEnminste gevoelsmatig, met mijn verstand zou ik wel gewoon vinden dat het zou moeten kunnen.

Maar goed om deze situatie helder te krijgen, vraag hem om duidelijkheid, of geef zelf duidelijkheid aan de situatie. Is het nou wat of niet, wordt het nog wat, hoe gaan we nu met elkaar om, tsjaa mss wel handig...

Verder moet hij natuurlijk doen en laten wat hij wil, ik bedoel voor het zelfde geld stelt dat knuffelen voor hem niks voor. Van de andere kant denk ik als je een meisje echt leuk vindt, dan doe je dat toch weer niet (of het moet dus echt niks voor je voorstellen!).
Mwah beetje duidelijkheid, niet teveel over piekeren. Verder niet teveel bij hem hierover zueren, daar zal hij ook wel niet echt op zitten te wachten...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:37
ZerO
ZerO is offline
omg jij bent nu al jaloers terwijl hij niet eens je vriend is
Reageren

Regels voor berichten