Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 15:40
Azzurra
Azzurra is offline
hoi. ik wil vanavond pannenkoeken bakken, maar ik heb geen pannenkoeken mix. wel eieren, bloem, melk en boter. Nu probeerde ik dus de juiste verhouding van die dingen te vinden met google, maar de websites zeggen allemaal weer iets anders dus;

Welke verhouding hou jij aan bij het bakken van pannenkoeken?
Oud 17-10-2005, 15:44
JCG
JCG is offline
scheut melk, scheut water, 2 eieren en snufje zout. Dan roeien en meel toevoegen tot het de juiste dikte heeft . Werkt bij mij altijd goed
Oud 17-10-2005, 16:06
MTpower
MTpower is offline
Gewoon een beetje op het oog...
dit gebruik ik ongeveer...
1 deel bloem
1 deel melk
eieren (afhankelijk van de hoeveelheid bloem en melk)
snufje zout
klont boter (ook afhankelijk van de hoeveel bloem en melk)

Dik mix je gewoon door elkaar en voegt eventuuel nog wat toe van bloem of melk voor de juiste dikte
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 16:11
Azzurra
Azzurra is offline
ok.... kzal het eens proberen. ik ben altijd een beetje bang voor mislukking als ik het ga gokken. Ik heb weleens een beslag gemaakt dat de hele tijd aanbakte
Verwijderd
een normaal pak pannekoek mix bevat 400 gram bloem en een beetje zout... en daar moet dan 800 ml melk en 2 à 3 eieren (verschilt per merk pannenkoekmix) bij. Maar ik doe er dan 4, want dat is lekkerder. Dus per 100 gram bloem gebruik je 200 ml melk en 1 ei, en een snufje zout. Daar bak je ongeveer 4 pannenkoeken van.
De boter moet in de pan, niet in het beslag . Hij kan ook wel in het beslag, maar in de pan is-ie nuttiger.
Met citaat reageren
Poeperd
Poeperd is offline
Voor hoeveel personen?
Oud 17-10-2005, 16:24
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-10-2005 @ 17:11 :
een normaal pak pannekoek mix bevat 400 gram bloem en een beetje zout... en daar moet dan 800 ml melk en 2 à 3 eieren (verschilt per merk pannenkoekmix) bij. Maar ik doe er dan 4, want dat is lekkerder. Dus per 100 gram bloem gebruik je 200 ml melk en 1 ei, en een snufje zout. Daar bak je ongeveer 4 pannenkoeken van.
De boter moet in de pan, niet in het beslag . Hij kan ook wel in het beslag, maar in de pan is-ie nuttiger.
ik doe ook altijd een beetje in het beslag, vind ik wel lekker
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:21
Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
4 eieren
200g meel
4dl melk
1 mespunt zout
scheutje bier
schepje suiker

goed roeren, en rustig aan bakken. Dat is mijn vast recept en het werkt PERFECT!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 12:47
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
scheutje bier?
whahaha
écht?
Oud 18-10-2005, 13:11
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
1 ei, 100 gram bloem, snufje zout, 500 ml. melk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 20:45
MTpower
MTpower is offline
ik doe overigens ook vaak een zakje vanille suiker er in
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:21
KiMZz
KiMZz is offline
Naar de winkel fietsen en een pak "mix voor pannenkoeken" kopen, of zo'n blue band fles pannenkoekmix waar je melk bij moet doen en moet schudden, veel makkelijker dan zelf proberen wat misschien niet eens lukt.
Oud 20-10-2005, 14:23
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 20-10-2005 @ 15:21 :
Naar de winkel fietsen en een pak "mix voor pannenkoeken" kopen, of zo'n blue band fles pannenkoekmix waar je melk bij moet doen en moet schudden, veel makkelijker dan zelf proberen wat misschien niet eens lukt.
van dat soort oplossingen krijg je idd geldproblemen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 15:50
Uice
Uice is offline
Gewoon wat proberen. Je weet toch wel hoe dik pannekoekenbeslag ongeveer is?
Oud 20-10-2005, 17:52
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Experiment schreef op 20-10-2005 @ 15:23 :
En bedankt.
Dit slaat nergens op, ik heb al 100x gezegd dat ik zelf geen boodschappen hoef te doen.
Daarbij komt dat een pak bloem, een pak boter, een paar eieren ed. duurder zijn bij elkaar dan een mix voor pannenkoeken met eieren, waar je alleen melk of water bij hoeft te doen. Pannenkoekmix kost namelijk maar rond de 50 cent
Oud 21-10-2005, 14:03
ekki
ekki is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 20-10-2005 @ 18:52 :
En bedankt.
Dit slaat nergens op, ik heb al 100x gezegd dat ik zelf geen boodschappen hoef te doen.
Daarbij komt dat een pak bloem, een pak boter, een paar eieren ed. duurder zijn bij elkaar dan een mix voor pannenkoeken met eieren, waar je alleen melk of water bij hoeft te doen. Pannenkoekmix kost namelijk maar rond de 50 cent
Ik denk dat het goedkoper is om de ingrediënten zelf te kopen, hoor. Bloem enzo kan je vaker gebruiken, boter ook. Ga het maar eens berekenen zou ik zeggen. Bloem kost namelijk geen drol en boter heb je toch nodig. Daarbij kun je ook water gebruiken voor pannenkoeken in plaats van melk. Dat vult minder.
Oud 21-10-2005, 17:06
Verwijderd
Ik doe het altijd op de gok, gewoon melk, bloem en 2 eieren. En dan soms wat bloem en soms wat melk erbij doen, tot het een mooie substantie wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:05
JCG
JCG is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 21-10-2005 @ 18:06 :
Ik doe het altijd op de gok, gewoon melk, bloem en 2 eieren. En dan soms wat bloem en soms wat melk erbij doen, tot het een mooie substantie wordt.
zo hoort het
Oud 22-10-2005, 11:09
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 20-10-2005 @ 18:52 :
En bedankt.
Tuurlijk wel, je gaat toch geen mix kopen als je de ingredienten al in huis hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 21-10-2005 @ 20:05 :
zo hoort het
Mooi, dan doe ik het iig goed
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:51
Jolt
Jolt is offline
Hoe simpel is pannekoek beslag en dan willen sommige mensen naar de winkel zo een pak halen, omg

Dat is echt erg.
Oud 22-10-2005, 13:08
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 22-10-2005 @ 12:09 :
Tuurlijk wel, je gaat toch geen mix kopen als je de ingredienten al in huis hebt.
Maar niet iedereen heeft standaard bloem in huis of boter.
Oud 23-10-2005, 13:34
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 22-10-2005 @ 14:08 :
Maar niet iedereen heeft standaard bloem in huis of boter.
LOL

Ik geloof wel dat elke moeder bloem in zijn huis heeft, roomboter waarschijnlijk niet, maar bloem zeer zeker wel, dan maar olie gebruiken

omg, als je toch geen bloem in je keuken hebt wat ben je dan voor huis vrouw/man!!!!
Oud 23-10-2005, 15:01
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-10-2005 @ 14:34 :
LOL

Ik geloof wel dat elke moeder bloem in zijn huis heeft, roomboter waarschijnlijk niet, maar bloem zeer zeker wel, dan maar olie gebruiken

omg, als je toch geen bloem in je keuken hebt wat ben je dan voor huis vrouw/man!!!!
Wij hebben toevallig wel bloem ja, maar ik ken ook zat mensen waarvoor dat niet geldt.. En boter idd dus niet, bij ons eet niemand boter op z'n brood.. Tja.
Oud 23-10-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 23-10-2005 @ 16:01 :
Wij hebben toevallig wel bloem ja, maar ik ken ook zat mensen waarvoor dat niet geldt.. En boter idd dus niet, bij ons eet niemand boter op z'n brood.. Tja.
maar dat maakt voor pannenkoeken niet zo veel uit, dat kan ook met margarine of bak+braadboter of zonnebloemolie en vast nog wel met andere dingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2005, 15:29
Bloem
Bloem is offline
Wij eten ook geen boter op brood, maar je pannenkoeken bak je toch ook niet in brood-boter Iig hebben we wel altijd een pakje blueband, en anders kan het in olie ook goed.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:57
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-10-2005 @ 16:26 :
maar dat maakt voor pannenkoeken niet zo veel uit, dat kan ook met margarine of bak+braadboter of zonnebloemolie en vast nog wel met andere dingen
Margarine hebben we dus automatisch ook niet. Wel van die vloeibaar boter om vlees in te bakken, maar zou dat lekker zijn met pannenkoeken?
Oud 23-10-2005, 18:26
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Bloem schreef op 23-10-2005 @ 16:29 :
Wij eten ook geen boter op brood, maar je pannenkoeken bak je toch ook niet in brood-boter Iig hebben we wel altijd een pakje blueband, en anders kan het in olie ook goed.
roomboter is het lekkerste

Wel het duurste, ach jah, zo gaat dat dan he
Oud 24-10-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 23-10-2005 @ 17:57 :
Margarine hebben we dus automatisch ook niet. Wel van die vloeibaar boter om vlees in te bakken, maar zou dat lekker zijn met pannenkoeken?
jahoor kan best.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 11:30
juno
juno is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 20-10-2005 @ 15:21 :
Weten we ook waar jouw geldproblemen vandaan komen!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 11:32
juno
juno is offline
Citaat:
Experiment schreef op 20-10-2005 @ 15:23 :
ah, nog iemand met dezelfde gedachte...

Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 11:34
juno
juno is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 21-10-2005 @ 18:06 :
Zo doe ik het dus ook al jaaaaren. Maar zo doe ik het dus met alle gerechten... ik kan erg lekker koken, maar ik kan nooit recepten delen, want ik weet nooit hoeveel en hoe heet en hoe lang. Gewoon: tot het goed is.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:18
meisjke
meisjke is offline
opzich ook wel logisch.. en al helemaal met pannekoeken, volgens mij doe ik t ook elke keer weer een beetje anders
Ik doe trouwens ook vaak olie in het beslag, dat zorgt ervoor dat het niet zo snel aanbakt
ow en nog een ingredient om miss een keer te proberen : koffie!
(nouja ik heb het nooit geprobeerd, maar oma doet dat altijd en ze bakt hele lekkere pannekoeken )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten