Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2005, 07:32
xlee
xlee is offline
Hey, het zit nu zo dat ik een beetje te laat ben met het kopen van een grafisch rekenmachine, de via school verkochte apparaat was de TI-84+. Die is bij mij in de buurt nergens te koop zover ik weet. Welke er wel is, is de Casio 9850+. Heeft deze alle functies die de TI-84 ook heeft? Of zal ik toch echt de TI-84 ergens moeten zoeken?

Alvast Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2005, 07:44
Gothic
Gothic is offline
het kan wel, maar als je school de TI gebruikt, is het wel stukken handiger, want de leraren kennen de functies van de TI dan en sommige leraren zullen de casio niet kennen. Dus als je goed met bent rekenmachines en codes ed, maakt het niet uit, anders is het lastig...
Oud 13-09-2005, 08:06
Roos
Roos is offline
Ik zou echt geen casio kopen, als de TI is aanbevolen.
Jouw leraar en al je klasgenoten hebben dan die TI, en jij zit daar alleen alles uit te zoeken op die casio. Is echt niet handig!
(behalve als je echt een ster in wiskunde bent natuurlijk )
Oud 13-09-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 13-09-2005 @ 09:06 :
(behalve als je echt een ster in wiskunde bent natuurlijk )
Als je een ster bent in wiskunde is het alsnog lastig om alle functies te vinden. Verkopen ze niet bij de winkel waar ze die Casio verkopen ook de TI-84+? Je kan ook door met de TI-83 TI-83+ want daar zit bijna geen verschil tussen. Bij ons in de klas mag je geen casio gebruiken omdat het gewoon enorm onhandig is, iedereen heeft dan ook een TI
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 13-09-2005 @ 21:07 :
Bij ons in de klas mag je geen casio gebruiken omdat het gewoon enorm onhandig is, iedereen heeft dan ook een TI
Die mening deel ik niet. Ik heb met beide rekenmachines gewerkt en ik moet toch concluderen dat de CASIO beter is dan de TI. Hij is veel gebruiksvriendelijker door middel van de menu-structuur en heeft toch een aantal functies die de TI niet heeft. Uiteraard heeft de TI ook een enkele functie die de Casio niet heeft, maar dat vind ik echt de meest zinloze functies allertijde, maar dat is mijn mening over het geheel. Als je in de klas de TI gaat gebruiken, kan je die ook beter aanschaffen want dan weet je hoe alles werkt. (Hoewel het bij de Casio kinderlijk eenvoudig is)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:10
Verwijderd
Ik heb zelf een ti-83+. Twee jaar terug gekocht, gewoon bij van Dijks Boekenhuis, zoals de meesten van ons deden. Ik heb er een datakabel bij waarmee je heel makkelijk dingen vanaf je computer over kan zetten naar je rekenmachine.
Verder heel gebruiksvriendelijk als je leraar goed weet hoe je hem moet gebruiken.
Ik kreeg trouwens met wiskunde al standaard een boekje meegeleverd dat we moesten kopen hoe je de ti rekenmachine moet gebruiken. Met zeg maar alle basis dingen als grafieken plotten, statistiek ed.
Ik zou een ti kopen, zeker als je school dat aanraad.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:45
Verwijderd
je kan het beste de door school aangegeven rekenmachine kopen want de boeken zijn daar ook op gericht en je leraar weet tenminste hoe hij werkt
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 07:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Die rekenmachine is echt wel ergens in de buurt te vinden hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-09-2005 @ 23:05 :
Die mening deel ik niet. Ik heb met beide rekenmachines gewerkt en ik moet toch concluderen dat de CASIO beter is dan de TI. Hij is veel gebruiksvriendelijker door middel van de menu-structuur en heeft toch een aantal functies die de TI niet heeft. Uiteraard heeft de TI ook een enkele functie die de Casio niet heeft, maar dat vind ik echt de meest zinloze functies allertijde, maar dat is mijn mening over het geheel. Als je in de klas de TI gaat gebruiken, kan je die ook beter aanschaffen want dan weet je hoe alles werkt. (Hoewel het bij de Casio kinderlijk eenvoudig is)
Ik bedoelde niet dat de CASIO onhandig is. Maar dat het gewoon enorm onhandig is als school aangeeft dat je een TI nodig hebt je een CASIO gaat kopen want alle rekenmachine demonstraties worden gedaan met een TI en dan is het gewoon enorm onhandig om dan een CASIO te hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 17:28
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik gebruik de TI-83 maar bij ons op school mag je ook de TI84 en 84+ gebruiken. De casio mag officieel niet maar er is wel iemand die die heeft. En ik was dinsdag mijn rekenmachine vergeten dus ik leende die casio. En ik snapte er echt geen bal van. Dus het is echt niet kinderlijk eenvoudig. (ten minste niet voor mij) En als jij een casio hebt terwijl je eigenlijk een TI moet hebben is de kans groot dat je alles zelf moet uitpuzzelen. Bij de TI kan je docent je helpen. Gewoon verder zoeken naar een TI dus!

Suc6
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Vitamintje schreef op 14-09-2005 @ 18:28 :
Ik gebruik de TI-83 maar bij ons op school mag je ook de TI84 en 84+ gebruiken. De casio mag officieel niet maar er is wel iemand die die heeft. En ik was dinsdag mijn rekenmachine vergeten dus ik leende die casio. En ik snapte er echt geen bal van. Dus het is echt niet kinderlijk eenvoudig. (ten minste niet voor mij) En als jij een casio hebt terwijl je eigenlijk een TI moet hebben is de kans groot dat je alles zelf moet uitpuzzelen. Bij de TI kan je docent je helpen. Gewoon verder zoeken naar een TI dus!

Suc6
Ik kon de Casio zonder boek of wat dan ook gebruiken vanaf de eerste dag. Alles wees zich via de menu-structuur vanzelf. Bij de TI moest ik gaan opzoeken hoe ik een grafiek moest tekenen...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 23:13
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-09-2005 @ 23:05 :
what he said
Oud 15-09-2005, 10:23
AlopiA
AlopiA is offline
ik heb een TI83+ gekocht, gewoon bij de V&D, probeer het daar eens
Oud 15-09-2005, 10:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
TI83(+) en TI84(+) verschillen nog best veel hoor. Ik weet wel dat mijn huisgenootje haar rekenmachine kapot was (TI84) en ze kon de mijne echt niet lenen (TI83) voor haar examen dus heeft ze een nieuwe aan moeten schaffen.

Ik heb mijn TI83 destijds bij de Kijkshop gekocht geloof ik. Probeer anders ook markplaats enzo eens, er zijn zoveel mensen, voornamelijk met een M-profiel, die hun GR niet meer nodig hebben voor hun vervolgopleiding en hem dan verkopen.
Oud 15-09-2005, 16:33
Verwijderd
IK heb een TI 83+ voor je in de aanbieding! PM ff als je geïnteresseerd bent..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:40
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
gewoon de Ti 84+ kopen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 22:00
Orpa
Orpa is offline
Ik heb een Ti-83+ en ik moet zeggen dat ik het een geweldige rekenmachine vind... Je hebt alle menu's binnen 2 min onder de knie en dan kan je er in een moordend tempo mee werken... De batarijen gaan lang mee, de datakabel is handig voor het overzetten van samenvattingen e.d. en hij is minder zwaar dan de casio...
Oud 16-09-2005, 11:21
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
JE mag de mijne voor 40 Euro kopen, destijds betaalde ik er 120 Euro voor......
Oud 16-09-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Orpa schreef op 15-09-2005 @ 23:00 :
Ik heb een Ti-83+ en ik moet zeggen dat ik het een geweldige rekenmachine vind... Je hebt alle menu's binnen 2 min onder de knie en dan kan je er in een moordend tempo mee werken... De batarijen gaan lang mee, de datakabel is handig voor het overzetten van samenvattingen e.d. en hij is minder zwaar dan de casio...
Dat gewicht maakt dus echt zo weinig uit, ik heb geen idee welke zwaarder is, maar het is nu niet zo dat als ik er 1 pak dat ik denk, wow die is lichter dan die andere.
Daarnaast is het absoluut niet waar dat je binnen 2 minuten alle menu's onder de knie heb, ik durf zelfs te beweren dat je dit na een jaar nog niet hebt, maar dit geldt overigens voor beide rekenmachines. Desalnietemin is de CASIO toch eenvoudiger opgebouwd, het is gewoon heel duidelijk wat je gaat doen en je hoeft niet zoals bij de TI aparte plot of matrix-functies te weten.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 14:12
Roos
Roos is offline
Ook al is die CASIO handiger (het verschil zal ook niet denderend zijn), dan zou ik nog die TI kopen omdat je dan niet alles zelf hoeft uit te vogelen.
Reageren

Regels voor berichten