Advertentie | |
|
![]() |
|
religie?
Of bedoel je de impact van religie op het denken over gehandicapten? Deels daarover had ik al een discussie op N&A geopend n.a.v. een krantenartikel. http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1272274 Het enige dat ik eigenlijk 'anders' kan vinden is dat het voor lichamelijk gehandicapten wat makkelijker mag worden gemaakt, en dat ouderen hun rijbewijs in moeten leveren, zodat ik in het weekend niet hoef te slalommen op de weg om te overleven. ![]()
||
Citaat:
Terwijl je je als je je realiseert dat de 1 wat minder getalenteerd is qua geestelijke of lichamelijke vermogens je je daarop moet afstemmen. Ik denk dat de maatschappij door de aanwezigheid van zwakkeren in de samenleving socialer wordt. Is het niet vanuit de overheid geregeld dan wel qua familie- of buurtverband. Moet er wel genoeg overlevingskansen zijn (welvaart), want waar deze er niet zijn worden de zwakkeren even gemakkelijk eruit gestoten. en hoe ik denk over psychiatrie? t zal wel nuttig zijn ![]()
||
Citaat:
Ik woon alleen met mijn moeder en mijn moeder is gehandicapt, zit in een rolstoel door gevolgen van polio..ze wil absoluut geen medelijden van mensen en ze vindt zichzelf ook niet zielig maar begrip voor het feit dat ze gahndicapt is wil ze natuurlijk wel verder heb ik ongeloofelijk veel bewondering voor dr want ondanks haar handicap werkt ze fulltime, runt het huishouden enzenz. wat iedere moeder doet dus... ook ik vergeet wel eens dat r dingen zijn die ze gewoon niet kan en dat is lullig voor haar dus ik vind het niet meer dan logisch dat er rekening met ze gehouden wordt
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Developing met vrienden! PiettePeter | 7 | 21-08-2014 20:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Mensen met een lichamelijke handicap moeten werken? MelissaEnLeonie | 23 | 10-10-2010 21:13 | |
Liefde & Relatie |
Jouw leven met iemand die gehandicapt is.... fromBALKAN :D | 16 | 24-07-2007 14:24 | |
Psychologie |
Hoe gaan jullie met een handicap om die niet zichtbaar is? Egg | 9 | 23-04-2007 02:52 | |
De Kantine |
hoe denk jij over mensen met het syndroom van down? punkyfun | 62 | 24-08-2003 16:46 | |
Liefde & Relatie |
handicap en relatie magicflower | 22 | 13-07-2003 20:38 |