Advertentie | |
|
![]() |
|
De neef van mijn moeder heeft het syndroom van Down. Ik heb hem wel eens een aantal keren gezien. Het klinkt misschien hard, maar ik moet hem niet echt. Ik voel me niet op mijn gemak bij zo iemand, die ook de hele tijd rare dingen doet en zo (hij maakt rare bewegingen en praat tegen zichzelf, heel irritant). Ja, hij knuffelt wel veel, maar daar ben ik vies van (ik houd niet van knuffelen en al helemaal niet met rare mensen).
Ik zou zonder twijfel abortus laten plegen als ik ooit in verwachting mocht zijn van een geestelijk gehandicapt of lichamelijk mismaakt kind. Zeker weten. Ripper
|
Verwijderd
|
wat hiervoor al gezegt is: Een mens is een mens. Of hij nou rood haar heeft, krullen, een wipneus, heel slim is, een hartafwijking heeft of het syndroom van down... Dat maakt niet uit.
Ik zou zo'n kindje wel houden, als je wilt weten waarom dan kijk je op L&G bij het topic over gehandicapte kinderen krijgen. En je hoeft echt niet te verhuizen om ergens te komen met slechte gehandicapten zorg. Mijn moeder werkt bij een instelling met ongeveer 150 beperkte mensen. De meeste groepsleiders hebben geen tijd voor de clienten, zij moeten zichzelf vermaken of bijvoorbeeld met luiers rondlopen terwijl ze wel naar de wc kunnen met begeleiding, maar daar is niet genoeg mankracht voor... |
![]() |
|
Ik ken er eigenlijk geen, alleen een meisje uit onze buurt. En, als ik eerlijk moet zijn, vind ik haar gewoon eng. Ze kan niet zo erg goed spreken en ze beweegt zich nogal lomp en zo, dus ik begrijp haar niet, ik weet niet wat ze wil en wat ze bedoelt. Daarom ga ik haar het liefst uit de weg, hoe stom het ook klinkt.
Mocht ik ooit compleet veranderen en ineens een kind willen, zou ik het dan ook weghalen als het het syndroom van Down zou hebben. Ik denk niet dat ik ertegen zou kunnen, denk dat het heel veel stress op zou leveren en dat ik dat kindje ook niet echt iets zou kunnen bieden. (maar ik wil toch geen kinderen want ik ben ook bang van kleine kinderen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Soms heb ik medelijden met ze, soms niet; ze lijken te kunnen genieten van heel simpele dingen. Meestal gaat hun geestelijke handicap echter gepaard met een lichamelijke. Dat vind ik zielig voor ze. Het zijn een soort grote kinderen, niet eng, niet afschuwwekkend. Kinderen horen echter zorgeloos te kunnen spelen en dat kunnen deze mensen vaak niet, dat is jammer.
||
Citaat:
![]() Het verbaasd mij echt zoveel mensen doen wel aan glaasje draaien enzo,maar gewoon een mens met 1 chromosoon meer vinden ze eng.....raar hoor
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik begrijp ze gewoon niet, ik snap ze niet, ze doen overwachte dingen en daar schrik ik van. Ik kan geen hoogte van ze krijgen, begrijp niet wat ze willen en hoe ze denken. En nee, daar kan ik niet echt tegen en daarom vind ik ze eng.
|
![]() |
Als het mijn eigen kind zou zijn, zou ik er net zo onvoorwaardelijk van houden als van een kind zonder dat extra chromosoom. En ik ken er een paar die zo ontwapend lief en vrolijk zijn, dat is echt geen probleem. Maar ik weet ook dat het in de wereld al moeilijk genoeg is voor mensen zonder aangeboren achterstand, dus ik zou het kind het leven niet aandoen.
De mongooltjes die thuis wonen bij hun ouders, hebben de afwijking slechts in geringe mate. Maar degenen met de zware handicaps, die zitten veilig opgeborgen. Er is geen garantie dat mijn mongooltje een licht achterlijk kind word, zonder hartkwalen en andere gezondheidsproblemen. Ik neem het risico niet. Niet voor mij, maar voor het kind zelf. Wie moet er van houden, ervoor zorgen, als ik er niet meer ben?
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik zou nooit een goede moeder kunnen zijn als ik mijn kind eng vind, denk ik ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik helemaal niets met ze, ik vind ze niet vertederend. Ik heb hooguit bewondering voor hun ouders. Maar leuk om mee om te gaan absoluut niet. Ik heb ook zo'n hekel aan dat aapjes kijken van de Jostiband. Alsof het zo leuk is om dat te zien, dan kijk ik liever naar een goede film in plaats van me zogenaamd te laten vertederen door iets wat eigenlijk helemaal niet leuk is. Want laten we wel wezen, er is niemand die liever een mongooltje heeft dan een gezond kind. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen hebben veel mensen met sd ook hartkwalen ![]()
|
het zijn leuke mensen.
ik heb een tijdje stage gelopen bij verstandelijk gehandicapten. 3 hadden het down syndroom. bij de ene was het wel erg moeilijk om goed contact te krijgen in het begin maar na een tijd ging het. soms had ie van die buinen dat je niks goed kon doen of dat hij verdrietig was. maar hij had ook van die momenten dat hij vrolijk was en grapjes aan het maken was vannuh: werken,centjes verdienen. ![]() hij had het niveau van een kind van 4 maar wij hebben samen hele leuke momenten gehad ![]() ik heb ook wel moeten wennen aan zn uiterlijk. tja als ik zelf zo n kind zal krijgen weet ik niet of ik het zal kunnen houden. het is redelijk zwaar om voor zo n iemand te zorgen. om nou naar 3 jaar zo n iemand in een gezins vervangend tehuis te plaatsen is ook niks.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
gemiddeld en hoog niveau bewoners. voor hun doen hoog dan he ![]() in tegenstelling tot sommige mensen vind ik ze helemaal niet eng. eigenlijk, het klinkt dom, zijn het net (over het algemeen) kleine kinderen in een volwassen lichaam ![]() ik zou geen abortus plegen in zo'n geval, omdat ik ervan ben overtuigd dat deze mensen óók van het leven kan genieten. zelfs de mensen, wat ik overigens weer wel zielig vind, die op zo'n bed vervoert moeten worden, zie ik openlijk genieten van kleuren, geluiden e.d. waarom zou ik zo'n kind dat recht dan misgunnen?
|
ja idd,net kinderen in een volwassen lichaam.
op m n stage hadden we ook 1 bewoner die graag met een knuffelbeest op schoot zat. en kinderliedjes waren daar erg populair ![]() en reken maar dat ze niet allemaal altijd even aardig zijn. een collega kreeg een keer een kopje naar der hoofd geslingerd omdat een bewoner boos was. het is dus niet vannuh: iemand met een syndroom van down kan ik wel even begeleiden. je moet leren hoe je met zo n iemand om moet gaan.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ze zijn wel aardig. maar af en toe zien ze er zo zielig uit. als ze pijn hebben, of niet kunnen zeggen wat ze bedoelen.
ik zou het kindje weg laten halen als ik er (op tijd) achter kom dat het een kindje met down syndroom is. maar dit is alleen omdat mijn moeder zwanger was van een kindje met down syndroom dat maar een half hartje had, en het dus wel moest weg halen. vaak zijn er heel veel lichamelijke complicaties met die mensen, en ze worden ook meestal niet ouder dan 40. daarnaast moeten ze fulltime verzorgd worden en ik zou mijn kind niet in een inrichting willen zetten. ik wil niet zeggen dat deze mensen het leven niet waard zijn, maar ik zou het mijn kinderen niet aan kunnen doen om zo te leven. en mezelf trouwens ook niet.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou geen abortus doen want het is net zo goed een mens. Ja ok miss is zo iemand wel wat anders. Maar een mens is een mens. En iemand met het sydroom van down kan net zo goed heel veel plezier hebben in het leven. En ik zou et zonde vinden omdat dan weg te laten halen. Het is ook een mens net zo al iedereen net zo als wij. Dus ik zou et neit weg laten halen.
w |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Cda & vvd Patriot1994 | 80 | 21-12-2010 07:57 | |
Psychologie |