Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
@TS: Kun je iets specifieker zijn in 'een deel van de Bijbel gevonden'. Er worden namelijk aan de lopende band zogenaamde delen van de Bijbel teruggevonden, die helemaal niet 'missend' hoeven te zijn, maar ook gewoon uit later tijd kunnen stammen. Dus kun je misschien aangeven welk deel je precies bedoelt?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
ik weet niet meer precies hoe dat deel heet, waar het gevonden is of iets dergelijks... mij was alleen de bedoeling achter dat deel blijven hangen Citaat:
||
Wat er ook gevonden mag zijn. Alles wat naast de bijbel gevonden wordt is de bijbel niet.
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik denk dat er verder ook eigenlijk nog veel meer te ontdekken valt binnen het Christelijk geloof en ook wel in de Bijbel zelf. Zo heb ik wel eens gehoord dat er delen van de Bijbel zijn geschrapt die gingen over reïncarnatie. Ik kan dat niet ondersteunen met bewijs, omdat ik me hier niet echt in verdiept heb en dus nooit echt moeite heb gedaan om me hier verder in te interesseren, maar volgens mij zijn er wel geleerden die dit geloven. Maar er zijn ook mensen die dit ontkennen en zeggen dat het slechts om het schrappen van één verwarrende zin ging, die alleen weggehaald is omdat er niet reincarnatie mee bedoeld zou zijn, maar incarnatie (dus niet wedergeboorte, maar vleeswording van een mens). Ik weet dus ook niet of hier iets van waar is, maar het zou kunnen. Het is op zich al wel bijzonder dat de hele reïncarnatietheorie pas in de 6e eeuw verboden is door de kerk en dat de grote kerkvader Hiëronymus (de vertaler van de Bijbel naar het Latijn) zelf bijvoorbeeld ook geloofde in reïncarnatie. Ook zouden er bepaalde frases zijn in het Nieuwe Testament die zouden verwijzen naar reïncarnatie, zoals een uitspraak van Jezus over de terugkomst van Elia, waarmee hij volgens sommigen zou hebben bedoeld dat Johannes de Doper de reïncarnatie was van Elia. Maar ook hier heb ik te weinig verstand van, misschien is dit ook iets dat sommige mensen alleen heel graag op deze manier willen opvatten. De hele vermeende reïncarnatietheorie in de Bijbel is misschien ook alleen maar iets dat bepaalde mensen willen zien of geloven. Ik persoonlijk heb echt niet als doel mensen hiervan te overtuigen, alleen omdat ik zelf toevallig wel in reïncarnatie geloof. Als mensen dit buiten beschouwing willen laten, is dat hun goed recht en ook echt heel goed begrijpelijk. Maar toen ik het hoorde, vond ik het wel een interessant gegeven. Maar goed, dit is ook best een irrelevant verhaal, want het ging om het beeld van God zelf in de bijbel. Maar ik bedoelde er maar mee aan te geven, dat de Bijbel misschien wel op meerdere manieren uit te leggen en te verklaren is, als mensen hiervoor openstaan. Ik geloof trouwens ook wel dat er veel aspecten zijn van het Christelijk geloof die voor jou en ik totaal niet toegankelijk zijn en die pas inzichtelijk en betreedbaar worden gemaakt tot het hoogste niveau voor mensen die een opleiding doen tot bijvoorbeeld priester. Dat zou op zich wel jammer zijn voor gelovigen, want misschien kunnen mensen nog wel veel meer uit hun geloof halen en zich hier op een nog ultiemere manier in vinden als dit voor alle gelovigen open en toegankelijk zou zijn.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als alles in het leven gebaseerd is op energie, dan zijn dus personen daar ook op gebaseerd, en dus zou het niet uitmaken of god een persoon is of energie zou zijn. Aangezien god dus dan sowieso energie zou zijn, en dus dit topic overbodig en onzin zou zijn? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
En om ook nog eens het Atheisme in het verhaal te betrekken: "tekst bestaat niet, alleen interpretatie" (Nietzsche) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovenstaand verhaal zit wel wat ingewikkelder in elkaar, maar ik ben geen expert op het gebied van de persoon Einstein. Op internet valt vast wel een goede uiteenzetting te vinden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Over het algemeen bedoelt men volgens mij iets niet-waarneembaars dat een niet-waarneembare kracht kan uitoefenen op de zaken die in de waarneembare wereld op een of andere manier waar te nemen zouden moeten zijn. (maar ik tast evengoed in het duister wat betreft de energie-visie van de topicstarter) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoe definieren we 'persoon' ? God als 'mens' met emoties? God als wezen, bestaande uit atomen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat moet iedereen zelf weten |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zou energie een intelligentie kunnen hebben en als dat zo zou zijn hebben we dan met een wezen te maken ? zou een grote groep sterren die op elkaar reageren in b.v. ontstaan en uitdoven "denkende" patronen kunnen vormen en een intelligent "iets" kunnen zijn.. zou alles wat er bestaat als geheel een intelligent opperwezen kunnen zijn ? denk aan de termiet en de termieten kolonie. ( niet te hard over nadenken hoor, wordt je totaal gesjeesd van ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() De Bijbel betekend dan ook Biblia=boeken ! Het zijn allerlei verschillende schrijvers met totaal verschillende achtergronden die vertellen over hun ervaringen met God |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sorry, maar ik begrijp er niks van. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En idd wat bedoelen jullie nou met een energie? Zodra men iets niet kan verklaren of aanduiden, wordt het een energie genoemd. Wat is ons bewustzijn? Een energie ![]() Wie is God? Een energie ![]() Wat is liefde? Een energie ![]() Tja.... iets concreter a.u.b. Laatst gewijzigd op 12-12-2005 om 20:58. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
waarom mensen in een God geloven WelcomeHome | 14 | 11-03-2002 13:07 | |
Psychologie |
waarom mensen in een God geloven WelcomeHome | 13 | 11-03-2002 11:51 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |