Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 13:21
Verwijderd
Daar mogen maar 2 scholieren tegelijk naar binnen! Is toch niet normaal, gewoon discriminatie. Wat vinden jullie ervan?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2005, 13:28
Verwijderd
Wie is Jan Linders nou weer.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:32
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Ik heb echt zo 'n hekel aan mensen die te pas en te onpas "discriminatie !1!!!11!" roepen.
Oud 17-09-2005, 13:33
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Wat lul je.

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 14:07.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:42
Verwijderd
Niemand hier kent de Jan Linders? Dat is een supermarkt. Als we daar met 4 man naar toe gaan om bijvoorbeeld wat chips te kopen, moeten 2 van ons buiten wachten, omdat ze bang zijn dat we de hele zaak leegroven ofzo.

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 13:47.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:45
Verwijderd
En terecht, stelletje criminelen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:54
ParadiseLost
ParadiseLost is offline
Gelijk hebben ze. Klote-scholieren. Niet te vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:07
Boogie
Boogie is offline
Ik kan me er iets bij voorstellen.
Oud 17-09-2005, 14:08
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-09-2005 @ 14:45 :
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:15
Balance
Balance is offline
Ach, met z'n tweeën kunnen ze die zak chips toch ook wel dragen?

Overigens zit die Jan Linders maar op 46 plekken in Nederland en dan alleen maar in Brabant, Limburg en een klein stukje Gelderland. Zo gek is het dus niet dat we daar nog nooit van gehoord hebben.
Oud 17-09-2005, 14:21
Verwijderd
Het is toch onzin, ze gaan toch ook geen Polen of Turken verbieden om met meer dan 2 man naar binnen te gaan? Als ze er voor willen zorgen dat er niets gestolen word, moeten ze maar zorgen dat er goede beveiliging is, niet bepaalde groepen die dan misschien meer stelen dan bejaarden, gewoon gaan verbieden met meer dan 2 man tegelijk naar binnen te gaan.

En @ Balance: Als je die gaat delen wel, als iedereen iets voor zichzelf wil kopen niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 15:01
11568
11568 is offline
doe dan alsof je niet bij elkaar hoort
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 15:12
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 17-09-2005 @ 16:01 :
doe dan alsof je niet bij elkaar hoort
Nee zo werkt het niet, er mogen in totaal maar 2 scholieren tegelijk, dus al kom je in je eentje, als er 2 scholieren aan het winkelen zijn, mag je niet binnen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 15:33
11568
11568 is offline
Dat is wel imbeciel ja.

Nou ehm, zeg dat je niet meer naar school gaat.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 15:37
Verwijderd
.
Citaat:
11568 schreef op 17-09-2005 @ 16:33 :
Dat is wel imbeciel ja.

Nou ehm, zeg dat je niet meer naar school gaat.
Ook al geprobeerd, heel vaak zelfs, 'Ik ben een wereldberoemde rockster', 'ik rijd in de F1', 'Ik maak spellen', maar neen, geen succes...

Misschien 'Ik ben een zwerfkind' eens proberen, dan zullen ze zich vast geruster voelen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 15:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Bossen schreef op 17-09-2005 @ 15:21 :
Het is toch onzin, ze gaan toch ook geen Polen of Turken verbieden om met meer dan 2 man naar binnen te gaan?
Mwoah toch wel. Hier in de buurt is een asielzoekertcentrum en in het nabijgelegen tankstation mogen volgens mij ook maar 2 asielzoekerts tegelijk naar binnen.

En waarom niet, het is toch zijn winkel?
Oud 17-09-2005, 16:13
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Dan ga je toch gewoon niet meer naar Jan Linders toe?

Ik zou trouwens wel echt fucking kwaad worden als ze me niet eens naar binnen lieten.
Oud 17-09-2005, 16:14
Rodion
Rodion is offline
Óf 'jan linders' had gewoon zin om scholieren te pesten, óf hij had een goede reden.

Ik gok op het laatste.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:22
Verwijderd
Ja, die reden is dus waarschijnlijk dat scholieren meer stelen als oudere mensen. Maar goed, als 1 op de 100 scholieren een zak chips van 1 euro zou stelen, zijn ze 1 euro misgelopen. Door deze regel lopen ze heel wat meer geld mis, aangezien bijna niemand na het 6e/7e daar nog naar toe gaat, omdat je dan weer lang moet wachten.

En dat ze asiezoekers weigeren vind ik ook stom, dat is gewoon keiharde "discriminatie !1!!!11!".
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:24
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Bossen schreef op 17-09-2005 @ 17:22 :
Ja, die reden is dus waarschijnlijk dat scholieren meer stelen als oudere mensen. Maar goed, als 1 op de 100 scholieren een zak chips van 1 euro zou stelen, zijn ze 1 euro misgelopen. Door deze regel lopen ze heel wat meer geld mis, aangezien bijna niemand na het 6e/7e daar nog naar toe gaat, omdat je dan weer lang moet wachten.

En dat ze asiezoekers weigeren vind ik ook stom, dat is gewoon keiharde "discriminatie !1!!!11!".
Dat is inderdaad erg stom.
Maar nou en, zo lopen ze alleen maar geld mis en zorgen ze ervoor dat ze een slechte naam krijgen, ik neem aan dat er vast wel andere supermarkten in de buurt zijn?
Oud 17-09-2005, 16:34
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Waarschijnlijk heeft de man achter de keten Jan Linders, die misschien wel Jan Linders heet(te) een overweging gemaakt om dit verbod in te stellen wat wel degelijk ergens op gebasseerd is.
Oud 17-09-2005, 16:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bossen schreef op 17-09-2005 @ 15:21 :
Het is toch onzin, ze gaan toch ook geen Polen of Turken verbieden om met meer dan 2 man naar binnen te gaan? Als ze er voor willen zorgen dat er niets gestolen word, moeten ze maar zorgen dat er goede beveiliging is, niet bepaalde groepen die dan misschien meer stelen dan bejaarden, gewoon gaan verbieden met meer dan 2 man tegelijk naar binnen te gaan.

En @ Balance: Als je die gaat delen wel, als iedereen iets voor zichzelf wil kopen niet.
Het is al in meer winkels zo hoor, dat je niet met meerderen de winkel in mag. Het zou pas discriminatie zijn als ie specifiek bepaalde mensen (bijv. mensen met een donkere huidskleur) niet naar binnen liet. Nu voert ie het beleid gewoon consequent over jullie uit; dat vind ik dus eigenlijk wel netjes.
Zelfs in een groot duur warenhuis als Harrods (Londen) hebben ze die regel. Daar mag je niet met meer dan 4 mensen samen naar binnen.
Oud 17-09-2005, 16:50
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ach hier in de Aldi mogen helemaal geen scholieren meer naar binnen.
Oud 17-09-2005, 17:05
Muspel
Muspel is offline
hier gaan er in de pauze minstens 100 scholieren tegelijk de Jan Linders in
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 17:06
Verwijderd
Dat doen heel veel winkels die vlakbij een middelbare school staan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2005, 17:31
Wawl
Wawl is offline
Je weet niet eens wat discriminatie is.
Oud 17-09-2005, 17:37
Verwijderd
Citaat:
jep. VMBO tuig!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 17:59
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Dat is bij wel meer winkels hoor.
Ik zie wel vaker van die stickers op winkelruiten zitten. Ik vind het overigens ook onzin.
Oud 17-09-2005, 18:09
Roos
Roos is offline
Het mag officieel niet. Maar goed boeiend. Er zijn ergere dingen.
Oud 17-09-2005, 18:10
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 17-09-2005 @ 18:59 :

Ik zie wel vaker van die stickers op winkelruiten zitten.
"Ik mag er niet in"

Mensen die zó met het woord discriminatie gaan lopen gooien en niet de moeite nemen te beargumenteren waarom iets "onzin" zou zijn neem ik graag met een korrel zout.

Discriminatie is het ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van
bepaalde kenmerken volgens meneer v.D.
Of het weigeren van groepen groter dan 2 scholieren in dit geval geoorloofd is hangt sterk af van de bestaande regelgeving en de aanleiding voor deze regel.

Als een winkelier niet door politie beschermd wordt, niet door verzekering gedekt en inkomsten achteruit vliegen moet je een tussenweg vinden waarmee je het minste aantal mensen benadeeld en waarmee je toch je hachje redden kunt.

De winkelier zal (en mag) echt niet scholieren weigeren omdat ie een tienertrauma heeft of niet van pokemon houd (om maar wat te noemen).
Oud 17-09-2005, 18:11
Verwijderd
Eigenlijk is 'discriminatie' gewoon onderscheid maken. Niets meer niets minder. Maar in de betekenis die wij hanteren is het idd onzin om er zo mee strooien. En mocht je wel de eerste betekenis bedoelen, dan wil dat nog niets zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:17
fractuur
fractuur is offline
Ik werk ook in een supermarkt waar ze wel met zn allen naar binnen mogen, en dat is echt kut. Mijn hele schooltijd mochten wij ook maar per 2 naar binnen bij de gichtstbijzijnde AH en dat ging allemaal prima.
Oud 17-09-2005, 19:24
Verwijderd
Scholieren, vooral in groepen, zijn verschrikkelijk irritant en kinderlijk. Jan heeft helemaal gelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 20:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Volkomen terecht. Stelletje brutale snotneuzen.
Oud 17-09-2005, 20:29
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
ik zou er een aanslag op plegen....
Oud 17-09-2005, 20:40
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Oud 17-09-2005, 20:41
hi
hi is offline
Ik ben nooit tegen gehouden toen ik als scholier een winkel binnenging met zo'n regel! Of ik in een groep ging of alleen. Doe gewoon normaal en koop wat je moet kopen. Dan zal je ook geen problemen krijgen!

Iedereen wordt wel eens gediscrimineerd dat gebeurd gewoon. Zo niet meer huilen.......
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 21:06
Uice
Uice is offline
Wat een puberale altodaad om je daarover op te winden. Discriminatie, bla bla bla, moet je maar niet alles jatten.
Oud 17-09-2005, 22:36
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
kankerlijers
Oud 17-09-2005, 23:54
Verwijderd
wij mochten als scholieren niet eens naar de supermarkt die tijdelijk naast de school zat. Vooral als mensen van school het zagen had je een behoorlijk probleem.
Behalve als je in de 5e of 6e zat, dan kwam je er allemaal leraren tegen tijdens schooltijd en die deden gewoon allemaal gezellig
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 00:13
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
hppa schreef op 17-09-2005 @ 20:24 :
Jan heeft helemaal gelijk.
Oud 18-09-2005, 06:59
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 17-09-2005 @ 20:24 :
Scholieren, vooral in groepen, zijn verschrikkelijk irritant en kinderlijk. Jan heeft helemaal gelijk.
sluit ik me bij aan

wij mochten heteerst ook niet bij de c1000, alleen in groepjes van 2 en schooltassen afgeven aan het begi van de winkel. Nja iedereen ging toen massaal naar de AH toen.
Snel afgeschafd door de c1000.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 08:33
ikbenroy
ikbenroy is offline
Citaat:
Bossen schreef op 17-09-2005 @ 16:12 :
Nee zo werkt het niet, er mogen in totaal maar 2 scholieren tegelijk, dus al kom je in je eentje, als er 2 scholieren aan het winkelen zijn, mag je niet binnen.
Hoe moet ik mij dat voorstellen? Staat er een grote beveiligingsaap voor de deur scholieren te tellen heel de dag?

Bij de SdB bij onze school is het regelmatig spitsuur tijdens de schoolpauzes. Vaak zie je dan ook een extra kassa opengaan. Hoe sneller ze van ons scholieren af zijn, hoe beter
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 10:13
mcflem
mcflem is offline
Bij de Etos is dat ook geloof ik.
Ik vind dat helemaal niet erg hoor, en ik snap het ook wel. Dan wacht je toch ook gewoon even?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:18
Uice
Uice is offline
Citaat:
ikbenroy schreef op 18-09-2005 @ 09:33 :
Hoe moet ik mij dat voorstellen? Staat er een grote beveiligingsaap voor de deur scholieren te tellen heel de dag?
Bij de Heijn op het Museum Plein was dat wel altijd zo. Maar dan deed je gewoon en rugtas af en dan was je een student.
Oud 18-09-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:

Bij de SdB bij onze school is het regelmatig spitsuur tijdens de schoolpauzes. Vaak zie je dan ook een extra kassa opengaan. Hoe sneller ze van ons scholieren af zijn, hoe beter
Uh... Ja zo moet je je dat voorstellen ja. Maar die winkel staat nog een kwartiertje fietsen van school af, voor mij alleen wel op de route. Als hij er nou net naast stond, zou dat idd anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Neuh, gewoon een of andere magere slungel die daar vakken vulde of daar een iets hogere functie had. Het waren iig geen uitsmijters zoals je die tegen komt bij danscafé's.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 17:30
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-09-2005 @ 15:15 :

Overigens zit die Jan Linders maar op 46 plekken in Nederland en dan alleen maar in Brabant, Limburg en een klein stukje Gelderland. Zo gek is het dus niet dat we daar nog nooit van gehoord hebben.
tsja, der zit niets goeds onder de grote rivieren, dusja
Oud 18-09-2005, 18:30
Verwijderd
Autoverzekeringsmaatschappijen discimineren ook. Mensen jonger dan 22 jaar betalen 30 tot 60 % meer premie. Uit cijfers is wel gebleken dat deze groep meer ongelukken veroorzaakt.

Is dit dan ook discriminatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten