Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2005, 14:26
Ikkie16
Ikkie16 is offline
Hai...

Vorig jaar haalde ik een 8.7 voor mn SE maar ik snap er nu totaal nix meer van. T gaat over zuren en basen...en dan moet je de PH-verandering opstellen enzow Owja kzit in 6vwo

Iemand die een goede site weet of mij een btje op weg kan helpen?

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2005, 16:18
Upior
Upior is offline
Gebruik google of koop een boek.
Oud 26-09-2005, 16:27
LiqqY
LiqqY is offline
Ik snap het niet helemaal maar ph 7 is neutral daarboven is het een basis en onder 7 is het een zuur
Oud 26-09-2005, 16:34
Ndimension
Ndimension is offline
En dan snapt iedereen meteen wat een zuur of een base inhoudt...

Als de TS dan ook zo vriendelijk zou willen zijn om te zeggen wat hij/zij precies niet snapt, kan ie verder geholpen worden (overigens niet door mij ).
Oud 26-09-2005, 17:12
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ja, ik kan je wel wat uitleggen, maar als ik niet weet wat je wil weten (waar je problemen zitten) dan kan ik niet zo veel.
Oud 26-09-2005, 17:31
pino123
pino123 is offline
ik denk dat je beter concrete vragen kunt stellen, en dan wortd het waarschijnlijk uitgelegd/opgelost
Oud 26-09-2005, 18:14
Preity
Preity is offline
Citaat:
Ikkie16 schreef op 26-09-2005 @ 15:26 :
Hai...

Vorig jaar haalde ik een 8.7 voor mn SE maar ik snap er nu totaal nix meer van. T gaat over zuren en basen...en dan moet je de PH-verandering opstellen enzow Owja kzit in 6vwo

Iemand die een goede site weet of mij een btje op weg kan helpen?

xxx
nu pas?? in vwo 6?
ik zit ook in vwo 6, maar over zuur en base heb ik in het begin van vwo 5 gehad....
wat snap je precies niet???
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:20
Ikkie16
Ikkie16 is offline
Hai

Nou we hebben t in 5vwo ook wel een btje gehad hoor. Maar nu hebben we t over de titratiecurve en dat snap ik niet Srry dat ik zo onduidelijk was aan t begin van mn topic.
Ff een voorbeeld:
Het gaat over een conductometrische titratie. Daar is dan het gemeten elektrische geleidingsvermogen uitgezet tegen het aantal mL toegevoegde titratievloeistof.
Geef een verklaring voor de daling van het elektrisch geleidingsvermogen tot aan het equivalentiepunt tijdens de beide titraties.

Titratie 1: NaOH-oplossing met HCl-oplossing
Titratie 2: HAc-oplossing met HCl-oplossing

Iemand die dit snapt?

xxx
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 20:29
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Ikkie16 schreef op 26-09-2005 @ 20:20 :
Hai

Nou we hebben t in 5vwo ook wel een btje gehad hoor. Maar nu hebben we t over de titratiecurve en dat snap ik niet Srry dat ik zo onduidelijk was aan t begin van mn topic.
Ff een voorbeeld:
Het gaat over een conductometrische titratie. Daar is dan het gemeten elektrische geleidingsvermogen uitgezet tegen het aantal mL toegevoegde titratievloeistof.
Geef een verklaring voor de daling van het elektrisch geleidingsvermogen tot aan het equivalentiepunt tijdens de beide titraties.

Titratie 1: NaOH-oplossing met HCl-oplossing
Titratie 2: HAc-oplossing met HCl-oplossing

Iemand die dit snapt?

xxx
conductometrie valt buiten het examenprogramma, dus maak je daar niet druk om. Hier is kort door de bocht een uitleg.

Geleiding is het gemakt waarmee elektrolyt door de oplossing heen wordt geleid. Hiervoor zijn ionen nodig (geladen deeltjes). Nu vormt water waterstofbruggen met andere watermoleculen. H3O(+)-ionen doen dit heel gemakkelijk, maar deze springen als het ware door de oplossing. Als er een H(+) een waterstofbrug met een watermolecuul vormt, dan kan elders aan het einde van de reeks watermoleculen een H(+) afsplitsen. OH(-) kan dat ook, maar in mindere mate.

Wat gebeurt er tijdens de titratie: geladen deeltjes verdwijnen uit de oplossing en dus is er een mindere geleiding van je oplossing naarmate het equivalentiepunt wordt benaderd.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 12:15
Ikkie16
Ikkie16 is offline
Wow wat ben jij slim

Bedankt.....xxx
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 11:08
blablalou
blablalou is offline
hallo I..6

Als je een NaOH-opl met HCl-opl titreert dan
blijft het aantal ionen gelijk... tot aan het equ p.
omdat
het H^+ en OH^- elkaar omhelzen
en het snelle OH^- wordt vervangen door het langzame Cl^-.
Hierdoor verandert de geleidbaarheid!!!!!
Na het equ.p. neemt de hoeveelheid ionen toe

Meer info ga naar
http://home.hetnet.nl/~alchemilab/
en haal op boyle.exe, unzip,
kies inhoud > analytische chemie > andere methoden...
en je ziet de oplossing van je probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten