Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2005, 10:14
snoopy
snoopy is offline
Ik doe een onderzoek over AA. Ik wil weten of het zin heeft om tussen twee keer 1000 meter lopen een AA-tje te drinken. Hiervoor wil ik eerst uitzoeken of suiker invloed heeft op het herstel na het lopen van 1000 meter.
Weet iemand dit? Of weet iemand waar ik dit kan vinden? Internet is wel een optie, maar liever niet.
Alvast bedankt!
Oud 26-09-2005, 10:40
matrix21
matrix21 is offline
Suiker zijn koolhydraten. Koolhydraten kan je tijdens inspanning sneller verbruiken dan vet. Dus zal je met koolhydraten langer maximale inspanning volhouden. (voorzover ik weet als leek)

Vraag me alleen af of deze suikers snel genoeg in het bloed worden opgenomen dat je ze gelijk kan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 10:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zo'n dextro-energy ding was dacht ik in vijf minuten geheel in je bloed opgenomen. Heb ik ooit ergens gelezen, maar waar?
Oud 26-09-2005, 10:52
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 26-09-2005 @ 11:40 :
Suiker zijn koolhydraten. Koolhydraten kan je tijdens inspanning sneller verbruiken dan vet. Dus zal je met koolhydraten langer maximale inspanning volhouden. (voorzover ik weet als leek)

Vraag me alleen af of deze suikers snel genoeg in het bloed worden opgenomen dat je ze gelijk kan gebruiken.
mja... wat het probleem dus is: ik kan het ook allemaal wel beredeneren. Maar ik moet het juist bewijzen... Nou ja, ik zoek nog wel even door. Bedankt iig!
Oud 26-09-2005, 11:23
MightyDuck
MightyDuck is offline
Simpele kost, maar je wéét het idd al. Voor sjieke bewijzen en exacte opnametijden, zoek eens op PubMed
Oud 26-09-2005, 13:53
Verwijderd
Suikers die in water opgelost zijn worden, als ik me niet vergis, binnen ongeveer een half uur opgenomen in je bloed, afhankelijk van hoeveel je reeds in je maag hebt. Tijdens het lopen van die tweede 1000 meter zul je waarschijnlijk dus weinig tot niets merken van die suikers in AA.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 16:38
annetjuh
annetjuh is offline
doconline misschien kun je het daar op zoeken
Oud 27-09-2005, 15:48
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 26-09-2005 @ 17:38 :
doconline misschien kun je het daar op zoeken
thanx! Heb ook op google gewoon 'sportdrank' ingetypt, dat gaf ook n hoop resultaten. Nu nog de relevante dingen eruit halen.. *zucht*

Regels voor berichten