Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 15:39
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dit heb ik gemaakt toen ik klaar was met een toets wiskunde, en later heb ik hem wat bewerkt. Je ziet wat tekeningen van de andere kant erdoorheen

Dit is nog een van mijn favoriete pagina's achterin mijn wiskundeschrift. Die pinguin heet "The Tux" en dat zeehondje heeft geen naam.

Dit is een plaatje van Tweety, en omdat ik geen zin/tijd meer had om het lijfje te tekenen, deed ik het maar zo. Is ook een van mijn favoriete tijdens-wiskunde-nog-wat-leuks-kunnen-doen-plaatjes.

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 15:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2005, 16:20
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
En hoe is dit artistiek?
Oud 06-09-2005, 16:28
Cherry Springs
Citaat:
Tom Thumb schreef op 06-09-2005 @ 17:20 :
En hoe is dit artistiek?
Je kunt hier al je zelfgemaakte foto’s, tekeningen, muziek en andere creaties kwijt. Ook kun je hier praten over kunststromingen of kunstenaars of vragen om andermans hulp op dit gebied.
Dat heeft leonoor in het begin geschreven. Dit is zelfgemaakt, en een tekening, dus het hoort thuis op dit forum.

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:50
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Goed, 1-0 voor jou

Mijn mening hierover dan maar.
Ik vind dit gekrabbel wat je maakt als je je verveelt. Niets nieuws of de moeite waard om te laten zien, maar een leuk tijdverdrijf voor jezelf.
Oud 06-09-2005, 16:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Simpel Art-topic.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 17:05
botulismf
botulismf is offline
Ik vind het (redelijk) knap voor iemand van 13. Je komt er wel als je door blijft gaan

maar idd:
Citaat:
duivelaartje schreef op 06-09-2005 @ 17:51 :
Simpel Art-topic.
Oud 06-09-2005, 17:53
sgaapje
sgaapje is offline
En dit is het 3e (?) topic van je met stom gekrabbel dat misschien wel redelijk is voor een 13 jarige maar verder totaal niet bijzonder of boeiend is. Niets beters te doen?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:05
Cherry Springs
Citaat:
sgaapje schreef op 06-09-2005 @ 18:53 :
En dit is het 3e (?) topic van je met stom gekrabbel dat misschien wel redelijk is voor een 13 jarige maar verder totaal niet bijzonder of boeiend is. Niets beters te doen?
Je hoeft niet te reageren als je toch niets zinnigs te zeggen hebt.
Oud 06-09-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
wtf is t probleem? misschien ziet zij dit wel als volwaardige werkstukken, ik bedoel, als jij werk post, wat je toch neit doet, maar als, dan zie jij het ook als volwaardige werkstukken, en dan kunnen andere mensen het ook als onafgewerkt gekrabbel zien
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Als ik eerlijk ben ben ik in drie jaar hier nog *nooit* een kunstwerk (gedicht, verhaal, tekening, schilderij, muziekstuk) tegengekomen met een bijzondere artistieke waarde (IMNSHO). Met jouw instelling kunnen we dit hele forum wel opdoeken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 06-09-2005 @ 19:22 :
Als ik eerlijk ben ben ik in drie jaar hier nog *nooit* een kunstwerk (gedicht, verhaal, tekening, schilderij, muziekstuk) tegengekomen met een bijzondere artistieke waarde (IMNSHO). Met jouw instelling kunnen we dit hele forum wel opdoeken.
dan kijk je niet goed of vaak genoeg.
ok ik zeg niet dat t er veel zijn, maar toch, vroegah.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:28
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Citaat:
Lever je bijdrage maar
Oud 06-09-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Tom Thumb schreef op 06-09-2005 @ 19:28 :
Lever je bijdrage maar
Ik zal toegeven dat ik zelf op dit moment ook niet in staat ben om zo'n werk te produceren. Ik werk aan mijn (muzikale) compositievaardigheden, maar dat wil niet zeggen dat ik nu een stuk op hoog niveau af kan leveren. De meeste werkjes hier zijn erg leuk of mooi, maar je moet niet denken dat ze in wetenschappelijk opzicht te vergelijken zijn met de oude meesters.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:38
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-09-2005 @ 19:32 :
Ik zal toegeven dat ik zelf op dit moment ook niet in staat ben om zo'n werk te produceren. Ik werk aan mijn (muzikale) compositievaardigheden, maar dat wil niet zeggen dat ik nu een stuk op hoog niveau af kan leveren. De meeste werkjes hier zijn erg leuk of mooi, maar je moet niet denken dat ze in wetenschappelijk opzicht te vergelijken zijn met de oude meesters.
En misschien is dat het streven ook niet. Veel van de forummers hier hebben nog een lange weg te gaan. Daarentegen kan er wel iets artistieks geplaatst worden. Waren forummers te vergelijken met oude meesters, hingen hun werken wel in het museum ipv op het internet.
Oud 06-09-2005, 18:39
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Harde Kritiek is niet passend bij de tekeningen die je maakt.
dat slaat gewoon nergens op en moeten de mensen niet doen.

Daarom wat tips.

Gebruik / koop een keer goed wit (of geelachtig) lekker dik papier van een aardig formaat.
stop met die afragblaadjes en neem wat je doet serieus.

Koop zachtere potloden, je hebt ze tot en met B10
(hoe hoger het B-getal, des te zachter het potlood is.)
Met zachtere potloden kun je donkerdere partijen maken, hoef je niet zo hard te drukken en krijg je variatie in structuur.

ga gewoon wat dingen natekenen, oefen veel, doe het met ernst.
en wat de thematiek betreft... die trekt wel bij naarmate je ouder wordt, maar probeer niet te veel hartjes en symbooltjes te tekenen. Teken eens gewoon vorm, ruimte, licht en donker. enz.
Oud 06-09-2005, 18:53
Verwijderd
altijd zo gaar, 'hebben nog een lange weg te gaan', misschien hebben sommige mensen geen zin om die weg te gaan, tis toch alsnog (gelukkig) gewoon een hobby van veel mensen. maarja, alles moet altijd t beste zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:55
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Citaat:
Fishy schreef op 06-09-2005 @ 19:53 :
altijd zo gaar, 'hebben nog een lange weg te gaan', misschien hebben sommige mensen geen zin om die weg te gaan, tis toch alsnog (gelukkig) gewoon een hobby van veel mensen. maarja, alles moet altijd t beste zijn.
Neuh, dat bedoelde ik er niet mee. Een lange weg om die oude meesters te kunnen evenaren, mocht men dat willen.
Wil je het als hobby houden, prima.
Oud 06-09-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Tom Thumb schreef op 06-09-2005 @ 19:38 :
En misschien is dat het streven ook niet. Veel van de forummers hier hebben nog een lange weg te gaan. Daarentegen kan er wel iets artistieks geplaatst worden. Waren forummers te vergelijken met oude meesters, hingen hun werken wel in het museum ipv op het internet.
Dan moet je over artistieke principes discussiëren. Waarom is de ene computertekening in een minimalistische stijl ('Simple Art') wel artistiek van niveau en de andere niet? Daar is zo'n forum voor.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 19:00
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-09-2005 @ 19:59 :
Dan moet je over artistieke principes discussiëren. Waarom is de ene computertekening in een minimalistische stijl ('Simple Art') wel artistiek van niveau en de andere niet? Daar is zo'n forum voor.
Alleen ben ik bang dat het een eeuwigdurende discussie wordt, aangezien de grens vaag is.
Oud 06-09-2005, 19:05
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Ach, veel dingen hebben dan geen bijzondere artistieke waarde, maar er staan zeker vaker dingen tussen waarvan ik onder de indruk ben.
En dit is gewoon iedere keer gekrabbel in een schrift, dat zet de TS er zelfs zelf bij. Waarom niet alle krabbels van TS in één topic? Of gewoon alles in het simple art topic? Ik vind het gewoon nogal onzinnig dat er voor de verschillende schrift-werkjes nieuwe topics worden gemaakt. Ik erger me niet aan het feit dat haar werk niet echt van artistieke waarde is, maar vooral dat ze iedere keer een nieuw topic opent voor iets wat weer heel erg op het vorige lijkt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 20:58
Mucky
Mucky is offline
Ik ben het helemaal eens met Sgaapje.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 22:03
zóveel topics worden er per week nu ook weer niet geopend.
het is niet alsof je er van in de war raakt.
Oud 06-09-2005, 23:03
Verwijderd
hier is sprake van verveling tekeningen, kortom dagelijks en niet eens nodig om te posten
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 23:11
Verwijderd
Het zijn nou niet bepaald tekeningen die een topic waardig zijn. Er moet op zijn minst moeite in gestoken zijn en serieus iets van een 'werk(je)' zijn. Dit is letterlijk 5-minuten-in-de-wiskunde-les-gekrabbel, waar niets zinnigs over te zeggen valt, behalve dat het lelijk is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 07:42
wizkid
wizkid is offline
Misschien is het wel iets voor Simple Art en misschien moet het ook allemaal in 1 topic maar toch:

Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 06-09-2005 @ 23:03 :
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 08:54
Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 06-09-2005 @ 23:03 :
Maar als iedereen een "Kijk-hoe-ontzettend-saai-mijn-lessen-zijn"-topic opent kan 't een Onzin met gekrabbel worden...-_-;
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 10:37
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik sluit me aan bij KrizzZzZZzzjE .

Ik heb zelf ook zeker 2 jaar alleen maar van die meisjes getekend zoals in je vorige topics. Dus ik wilde er aan toevoegen: probeer van alles te tekenen, niet alleen wat je redelijk kan maar juist wat moeilijk is (bij mij bijv. mannen, dat kan ik voor geen meter). Daarnaast kun je je meisjes proberen goed te krijgen, anatomisch (leen n anatomieboek in de bieb). En kijk veel naar andermans werk daar kun je veel van leren.
Oud 07-09-2005, 14:46
Rooster
Rooster is offline
De tweety is goed nagetekend
De pinguïn kan leuk worden bij verdere uitwerking,

Maar in die bovenste is echt alles scheef ,
wat heel erg is vooral aangezien het op een ruitjesblad is getekend

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:55
Dittohead
Dittohead is offline
weet je wat het probleem hier is....

iemand zet hier iets neer, en de ander zeikt het af (lang niet iedereen maar over het algemeen is het wel zo)
Oud 07-09-2005, 15:31
siese
siese is offline
tekening 2 is de interessantste om mee verder te werken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:52
Citaat:
Sinqi schreef op 07-09-2005 @ 09:54 :
Maar als iedereen een "Kijk-hoe-ontzettend-saai-mijn-lessen-zijn"-topic opent kan 't een Onzin met gekrabbel worden...-_-;
in de loop der jaren is gebleken dat dat niet het geval is.
Het aantal topics dat per week wordt geopend is al een heeeele lange tijd ongeveer hetzelfde.

Alsof Cherry Springs nu opeens de hele post-mentaliteit op dit forum verandert...
Oud 07-09-2005, 20:01
JCG
JCG is offline
Citaat:
siese schreef op 07-09-2005 @ 16:31 :
tekening 2 is de interessantste om mee verder te werken.
maar wel de titel veranderen. er is maar 1 "teh TUX"
Oud 07-09-2005, 20:34
Pay Per View
Pay Per View is offline
Veel mensen hebben stoere commentaar terwijl ze zelf niets van hun eigen werk durven posten.
Oud 07-09-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Pay Per View schreef op 07-09-2005 @ 21:34 :
Veel mensen hebben stoere commentaar terwijl ze zelf niets van hun eigen werk durven posten.
nou en?
ik kan totaal niet tekenen, maar ik weet wel wanneer iets kut is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:40
Pay Per View
Pay Per View is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 07-09-2005 @ 22:19 :
nou en?
ik kan totaal niet tekenen, maar ik weet wel wanneer iets kut is.
Er word altijd negatieve commentaar gegeven maar zelf eens iets uitproberen (ook al is het geen tekening) en hier posten durft niemand. Omdat ze schrik hebben van de kritiek die ze zelf geven terug te krijgen los in hun gezicht. Er word nooit eens positieve comment bij negatieve gezet.

Bijvoorbeeld:
Je tekeningen zijn erg kut. *voer argumenten in* Maar toch leuk dat je naast die wiskundeformules je boek opfleurt.
Oud 07-09-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Pay Per View schreef op 07-09-2005 @ 22:40 :
Er word altijd negatieve commentaar gegeven maar zelf eens iets uitproberen (ook al is het geen tekening) en hier posten durft niemand. Omdat ze schrik hebben van de kritiek die ze zelf geven terug te krijgen los in hun gezicht. Er word nooit eens positieve comment bij negatieve gezet.

Bijvoorbeeld:
Je tekeningen zijn erg kut. *voer argumenten in* Maar toch leuk dat je naast die wiskundeformules je boek opfleurt.
Wat een onzin. Een hoop mensen die hier commentaar leveren, posten ook eigen werk.

Bovendien heeft niemand er wat aan als er nep-positief commentaar wordt gegeven. Als iets kut of lelijk is, mag dat best gezegd worden. Daar is dit forum immers voor: (onderbouwde) kritiek.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 22:01
Pay Per View
Pay Per View is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-09-2005 @ 22:51 :
Wat een onzin. Een hoop mensen die hier commentaar leveren, posten ook eigen werk.

Bovendien heeft niemand er wat aan als er nep-positief commentaar wordt gegeven. Als iets kut of lelijk is, mag dat best gezegd worden. Daar is dit forum immers voor: (onderbouwde) kritiek.
Onderbouwende... Geen afbrekende en zeker niet zonder uitleg. Er zijn ook een hoop mensen die zomaar hier wat opzitten om mensen af te breken. Ik spreek in het algemeen, niet zomaar...
Oud 07-09-2005, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Pay Per View schreef op 07-09-2005 @ 23:01 :
Onderbouwende... Geen afbrekende en zeker niet zonder uitleg. Er zijn ook een hoop mensen die zomaar hier wat opzitten om mensen af te breken. Ik spreek in het algemeen, niet zomaar...
je bedoelt 'opbouwende' neem ik aan? of desnoods 'onderbouwde'/
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 23:21
Pay Per View
Pay Per View is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-09-2005 @ 00:15 :
je bedoelt 'opbouwende' neem ik aan? of desnoods 'onderbouwde'/
Ja... dat dus...
Oud 08-09-2005, 16:32
kritiek hier, kritiek daar
kritiek zomaar
en kritiek, want het moet maar.
Oud 09-09-2005, 15:10
Cherry Springs
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 08-09-2005 @ 17:32 :
kritiek hier, kritiek daar
kritiek zomaar
en kritiek, want het moet maar.
Oud 09-09-2005, 17:59
Verwijderd
God zeg! Nee... tis niet echt high-art ofzo. Maar moet je persee zo reageren?

oordeel: ziet er grappig uit. that's all
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:03
JCG
JCG is offline
Citaat:
Pay Per View schreef op 07-09-2005 @ 21:34 :
Er is een verschil tussen niet durven en zelf inzien dat het niet artistiek is . Ik kan hier ook wel mijn hele map hier neerzetten. Maar 99.9% wil ik zelf niet eens meer onder mijn ogen krijgen.
Oud 10-09-2005, 18:03
nogmaalzz op krizzjes log:

je kan beter naar je slechte dingen kijken dan naar je zogenaamde goede tekeningen!
daar leer je veel meer van!
Oud 11-09-2005, 12:54
Graph
Graph is offline
bij de eerste tekening is die hand egt super gelukt vind ik .. je ziet niet vaak 'mooie' handen .. maar de rest is oowk mooi
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
M-Bas2 schreef op 07-09-2005 @ 00:03 :
hier is sprake van verveling tekeningen, kortom dagelijks en niet eens nodig om te posten
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:07
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
vind het best leuk ,
Oud 24-09-2005, 15:27
0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 06-09-2005 @ 16:39 :
[afbeelding] Dit heb ik gemaakt toen ik klaar was met een toets wiskunde, en later heb ik hem wat bewerkt. Je ziet wat tekeningen van de andere kant erdoorheen

[afbeelding] Dit is nog een van mijn favoriete pagina's achterin mijn wiskundeschrift. Die pinguin heet "The Tux" en dat zeehondje heeft geen naam.

[afbeelding] Dit is een plaatje van Tweety, en omdat ik geen zin/tijd meer had om het lijfje te tekenen, deed ik het maar zo. Is ook een van mijn favoriete tijdens-wiskunde-nog-wat-leuks-kunnen-doen-plaatjes.
Absoluut niet origineel, slordig en truttig. Complete forumverspilling imo. Ik vind dat er best wat niveau gevraagd mag worden van de mensen die op dit forumgedeelte posten (net zoals dat verwacht wordt van mensen die op andere forumgedeelten posten).

Edit:

Als je jezelf serieus neemt noem jezelf dan niet 'Yvonnetje'. Tenzij je een lilliputter bent of zo.

Laatst gewijzigd op 24-09-2005 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 15:47
weet je wat pas forumverneukerij is?
dat jij dit topic na een volle veek onnodig weer moet uppen.
Oud 24-09-2005, 15:48
Cherry Springs
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 24-09-2005 @ 16:27 :
Absoluut niet origineel, slordig en truttig. Complete forumverspilling imo. Ik vind dat er best wat niveau gevraagd mag worden van de mensen die op dit forumgedeelte posten (net zoals dat verwacht wordt van mensen die op andere forumgedeelten posten).

Edit:

Als je jezelf serieus neemt noem jezelf dan niet 'Yvonnetje'. Tenzij je een lilliputter bent of zo.
Ik neem aan dat dit gaat over het e-mail adres? Wat heeft dat in godsnaam te maken met mezelf serieus nemen? gewoon yvonne was al bezet en ik haat getallen in adressen.
Als je volgende keer een onbedwingbare drang heb om kritiek te posten, zet dan iets neer waar ik wat mee kan. het is niet alsof jou post erg veel niveau heeft. Ik stel voor dat je je post voortaan wat serieuzer doet en duidelijker bent. Zie je, op die manier heb je nog wat aan kritiek. Niet op jouw manier.
Reageren

Regels voor berichten