Oei, geen reacties, dat moet niet gebeuren.
Op het eerste gezicht leek het me niet zo boeiend, maar ik moet zeggen dat er echt leuke dingen in zitten

.
Zoals gelijk al de eerste twee regels, eerst spreek je drijgend, overheersend, daarna zak je in elkaar tot een onzekere jongen.
Hier en daar zitten wel wat cliches, zoals de chaos, het vergaan. Toch heb je ook met die dingen leuke dingen gedaan, het net op een andere manier gebracht dan ik had verwacht.
Ook zie ik wat slordigheidjes en dingen die net lekker lopen. Hoofdletters aan het begin van elke strofe zou helpen voor het totaalbeeld van je gedicht, net zoals iets minder enters, zo mogen de 5e en de 6e strofe van mij best aan elkaar.
Gewoon 'chaos' ipv 'een chaos' lijkt me wat logischer, en het staat ook beter. De herhaling van 'kiezen' in de 4e strofe staat niet echt mooi, het staat veelste dichtbij elkaar.
De laatste twee strofes hebben vooral dingen die ervoor zorgen dat ik er met plezier na heb gekeken. Ik had verwacht 'ik moet kiezen', maar jij zegt 'Ik hoef niet te kiezen, daar zit de grootste keuze in' (oid). De enerlaatste strofe vind ik niet mooi qua vorm, de zinnen zijn slecht afgebroken, dat stoort erg, langere regels zouden beter staan. Ook is het wel een erg letterlijke overname, de laatste drie regels zouden denk ik veel leuker zijn als je ze op een hele andere manier had verwoord als de eerste drie.
Ach, het is gewoon een leuk gedicht met een paar lelijke dingetjes en een inhoud die toch net wat te cliche is.
Blijf vooral schrijven

.