Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2005, 22:28
rainfairy
rainfairy is offline
Ik heb al een paar maanden last van die kut beestjes...ik kan geen glas drinken ff laten staan of er zitten er al weer 10 in!!!!
waar komen die beesten vandaan en hoe kom ik er vanaf....een keer een flinke schoonmaakbeurt houden? ik verwissel regelmatig mn vuilnisbak etc...en doe als ik iets zoets/vochtigs/bederfbaars in gooi eigenlijk meteen de vuilniszak weg...

Ik woon in een oud pand en een meisje hier heeft er ook last van, maar volgens mij iets minder....dus kan het ook aan het gebouw liggen?

verder is mijn kamer gewoon schoon alleen beetje stoffig...

ik word gek van die beesten!! TIPS graag
Oud 13-10-2005, 00:12
PV
PV is offline
Bij mij komen ze altijd uit de bananenschillen.. verder heb ik er geen last van. Een keer alles goed schoonmaken kan nooit kwaad natuurlijk

Via Google:
Citaat:
Heb ook veel last van fruitvliegjes gehad. Na wat surfen en zelf experimenteren kan ik de volgende behandeling aanbevelen. Eerst maak je alle oppervlakken waar ze graag neerstrijken goed schoon met een sopje van allesreiniger of zoiets. Nog even nabehandelen met spiritus om de boel goed te ontvetten/ontsmetten. Daarna de grote truc: Je bevochtigt een doekje met keukenazijn (niks sterkers want dit bijt al genoeg aan je handen) en smeert daarmee alle oppervlakken waar ze graag gaan zitten mee in. Hier hebben ze een hekel aan. Ze zullen dan ook gaan rondzwermen, dus zet je keukendeur ver open zodat ze ook daadwerkelijk kunnen vertrekken (opjagen met een oude theedoek). Om de vliegjes te laten merken dat het menens is kun je ook nog van de gelegenheid gebruik maken om je koffiezetapparaat weer eens te ontkalken met azijn. De warme azijndampen zullen de vliegjes nog verder verjagen. Toch blijven er nog wel een paar eigenwijze exemplaren over die misschien immuun zijn, die druk je meestal gemakkelijk dood met een prop keukenpapier. Verder de azijnbehandeling de dagen erna nog een paar keer per dag herhalen, en je raakt er voor 99% vanaf, als je geluk hebt 100%. Sukses!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 11:17
Verwijderd
klik
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:01
Verwijderd
fruitvliegjes komen uit piepkleine eitjes en als het een oud huis is dan zitten die eitjes waarschijnlijk in spleten tussen het hout enzo...
maar azijn inderdaad
en doorgaan met wat je al deed.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 15:14
Stefanie
Stefanie is offline
En als ze daarna nog niet weggaan moet je gewoon wachten op de winter Dan gaan ze vanzelf dood door de kou.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 16:35
Rodion
Rodion is offline
Bedenk goed dat de grootste kracht van de fruitvliegjes is dat ze zich zo snel kunnen vermenigvuldigen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:44
rainfairy
rainfairy is offline
maarum met dat azijn...stinkt dat niet ongelovelijk enzo??
Oud 13-10-2005, 21:30
MarijkeB
MarijkeB is offline
's nachts je raam open zetten als het koud is. Fruitvliegjes kunnen slecht tegen kou (liefst vorst maar dat zit er nog niet in) Anders inderdaad de azijn truc. Laat nooit groen afval achter al is het voor een paar seconden gelijk buiten in de container (als die niet onder je raam staat natuurlijk)

Woon je dicht bij een groenteman? waarschijnlijk komen ze ergens anders vandaan want er zitten er, als je zelf niet echt een sloddervos bent met fruitafval, hoogstens 2 of 3 in je huis. Kijk eens rond in de buurt of je de oorzaak kan vinden
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 11:36
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MarijkeB schreef op 13-10-2005 @ 22:30 :
's nachts je raam open zetten als het koud is. Fruitvliegjes kunnen slecht tegen kou (liefst vorst maar dat zit er nog niet in) Anders inderdaad de azijn truc. Laat nooit groen afval achter al is het voor een paar seconden gelijk buiten in de container (als die niet onder je raam staat natuurlijk)
Ze komen misschien wel op groen afval af maar ook op fruit dat je nog niet opgegeten hebt, en dat kan je niet zomaar weg gooien lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 11:38
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
rainfairy schreef op 13-10-2005 @ 19:44 :
maarum met dat azijn...stinkt dat niet ongelovelijk enzo??
Het ruikt gewoon naar azijn, en het ligt er dan aan of jij azijn lekker vindt ruiken of niet
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 12:13
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 14-10-2005 @ 12:36 :
Ze komen misschien wel op groen afval af maar ook op fruit dat je nog niet opgegeten hebt, en dat kan je niet zomaar weg gooien lijkt mij
Leg dat dan in de koelkast...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 22:13
Somebody Special
Somebody Special is offline
Al het fruit in de koelkast leggen en altijd alles meteen opruimen en afnemen met een doekje met schoonmaakmiddel.
Bakjes met azijn in je huis zetten, de vliegjes trekken er naartoe (ipv dat ze weg gaan zoals ik eerder gelezen heb), als ze met z'n alle op het randje zitten even met een plantenspuit met evt. schoonmaakmiddel (of de Glassex ofzo) spuiten en ze vallen dood neer.
Reageren

Regels voor berichten