Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2005, 23:00
nicklesswarior
nicklesswarior is offline
Is het niet zo dat het zinnetje "Ik hou van je' / "I love you"
te vaak voor de verkeerde reden gebruikt word?
Zonder dat je er echt iets mee bedoelt?
Oud 31-08-2005, 23:14
audio bully
audio bully is offline
hee..

ja dat denk ik wel, ik bedoel mensen zeggen dat ze van iemand houden terwijl ze er alleen verliefd op zijn "iets totaal anders naar mijn mening" of nog erger..

ze zeggen dat ze houden van terwijl ze allleen zijn / haar kont of kut of wat dan ook mooi vinden

meestal is het helemaal niet diepgaand genoeg, ik denk trouwens sowieso dat je maar een keer (of iig heel weinig) echt verliefd wordt in je leven)

audio
Oud 31-08-2005, 23:33
Sithan
Sithan is offline
Het lijkt me er niet om te gaan hoe vaak het gezegd wordt, maar door wie...dan kan je direct ook de betekenis eruit aflezen.
Oud 31-08-2005, 23:50
Verwijderd
Alsof houden van alleen de seksuele/romantische betekenis heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 23:58
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-09-2005 @ 00:50 :
Alsof houden van alleen de seksuele/romantische betekenis heeft.
Dat zou niet best zijn als ik zou zeggen dat ik van mijn hond hou
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 00:09
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 01-09-2005 @ 00:58 :
Dat zou niet best zijn als ik zou zeggen dat ik van mijn hond hou
Of je vader!

Ik hou van onzettend veel mensen, maar als dat zo zou zijn, zou mijn man vast eisen dat ik van niemand anders meer hield dan alleen van hem
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 08:18
Verwijderd
Nou, ik gebruik het niet als ik het niet meen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 10:26
Roosje
Roosje is offline
Ik vind iig wel dat je op je veertiende niet van iemand kunt houden, in een liefdescontext zeg maar.
Oud 01-09-2005, 10:38
xpieterx
xpieterx is offline
mooiste wat ik ooit ben tegen gekomen is: Ik hou van je, maar ook van pizza
Oud 01-09-2005, 10:43
Verwijderd
De discussies die over dat zinnetje al zijn bestaan..

Je zegt het doorgaans tegen iemand van wie je houdt. Als je het tegen iemand anders zegt dan gebruik je het verkeerd.

sim-pel.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 10:54
mara18
mara18 is offline
In het woordenboek staan voor 'houden van' ook alleen maar vaagheden als: graag hebben, beminnen, liefhebben,...
Ik hou dan ook van mijn vrienden, familie, ouders, vriend, ...

Dus ik vind niet dat het teveel voor verkeerde redenen gebruikt wordt. Het is nu eenmaal een vaag woord, en veel mensen geven er een veel te gewichtige betekenis aan (bv mensen die er een topic over openen )!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 11:14
Verwijderd
Ik zeg het wanneer ik het meen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 12:51
underthabridge
underthabridge is offline
Tis maar net wat voor lading het voor jou heeft. De een zegt het te pas en te onpas, de ander zegt het misschien maar een paar keer in zijn/haar leven. Ikzelf zeg het alleen tegen mijn vriendin, maar wel best vaak, gewoon omdat ik het leuk vind om het haar te zeggen. Vind persoonlijk dat iedereen zelf maar moet bepalen hoe men het begrip gebruikt, want er is niet echt een universele regel voor of definitie van.
Oud 01-09-2005, 13:41
Thee Muts
Thee Muts is offline
Och, er zijn zoveel soorten houden-van en die kunnen allemaal even oprecht zijn. Ik zeg het bijvoorbeeld ook alleen maar als ik echt een houden-van gevoel ervaar op dat moment. Maar er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die het msschien wat sneller zeggen, dat is maar net wat voor lading en betekenis je eraan geeft.
Oud 01-09-2005, 14:21
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-09-2005 @ 12:14 :
Ik zeg het wanneer ik het meen.
inderdaad..
zoiets zeg je echt niet na 2 maandjes verkering maar eerder na bijna 3 kwartjaar+ vind ik
Oud 01-09-2005, 14:22
Verwijderd
Ja meestal wel. Daarom zeg ik het alleen als ik het voel, tenzij ik er toe word gedwongen omdat je anders ruzie krijgt(met de mama).
En soms zijn er momenten waarop je je gevoelens gewoon niet anders kan omschrijven dan houden van.

edit: ik heb het tegen mijn vriend na 1,5 maand gezegd, omdat ik het zo voelde. Het klinkt wel wat snel ja, maar het was toen al zo overduidelijk dat het niet zomaar iets was.

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:22
Anijs
Anijs is offline
Mijn vriendje zei altijd heel vaak ik hou van je en ik zei dat dan altijd maar terug
omdat ik hem niet wou kwetsen. En ik hield/hou ook heel veel van hem, maar als je dit constant zegt is het niet meer speciaal en betekent het niets meer voor mij.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zeg het alleen wanneer ik het meen...
Oud 01-09-2005, 15:55
Multilot
Multilot is offline
ik heb het nog nooit aan iemand verteld
Oud 01-09-2005, 16:12
Silent Moon
Silent Moon is offline
Tegen mijn vriendinnen kan ik het niet zeggen. Ik hou niet op die manier van ze. Ik vind het eigenlijk niet meer speaciaal om te zeggen ik hou van je. Jammer.
Oud 01-09-2005, 16:49
Verwijderd
heel soms zeg ik het wel tegen gewone vrienden, maar niet heel snel. Tegen familie zeg ik het eigenlijk nooit. Bij een vriendje eigenlijk al vrij snel, al weet ik wel dat er een verschil zit tussen houden van na 2 weken of na 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:57
I C U
I C U is offline
Houden van is iets wat moet groeien, en bij de een zal je misschien sneller meer reden hebben om van diegeen te houden dan bij een ander. Tja, het is een gevoel, en gevoelens zijn altijd lastig uit te leggen.

Ik zeg het in elk geval alleen maar wanneer ik het meen.
Oud 01-09-2005, 17:04
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
HvJ schreef op 01-09-2005 @ 16:21 :
Ik zeg het alleen wanneer ik het meen...
nou jij gooit er nogal mee
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:07
audio bully
audio bully is offline
ok ik geef toe!

IK HOU VAN JULLIE ALLEMAAL!!!

maarja zo bedoelde ik het niet precies maar het wordt wel vaak gebruikt terwijl het nergens op slaat

maarja
Oud 01-09-2005, 18:57
Lost My Breath*
Lost My Breath* is offline
Tja tis waar .. maar ik weet bij wie ik het echt meen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Bruut schreef op 01-09-2005 @ 15:21 :
inderdaad..
zoiets zeg je echt niet na 2 maandjes verkering maar eerder na bijna 3 kwartjaar+ vind ik
Wat dus ook weer onzin is, ofwel compleet van de situatie afhangt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:04
Verwijderd
Ik hou trouwens enorm van biefstuk. Dat meen ik. En dat zeg ik niet te snel. Maar ik zou niet met een biefstuk willen trouwen of naar bed willen. Ook niet met mijn vader. Maar wel met mijn vriend. Drie soorten 'houden van' alweer, zo zijn er nog wel meer.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:36
Optima
Optima is offline
ik heb het al in geen tijden meer gezegd

ik zeg eerder
- ik vind je lief
- ik ben gek op je
- ik ben verliefd op je
- ik ben gecharmeerd van je

maar houden van...nee....en die emotie voel ik nu ook echt niet
Oud 01-09-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 01-09-2005 @ 22:36 :
ik heb het al in geen tijden meer gezegd

ik zeg eerder
- ik vind je lief
- ik ben gek op je
- ik ben verliefd op je
- ik ben gecharmeerd van je

maar houden van...nee....en die emotie voel ik nu ook echt niet
Ik ben gecharmeerd van je, dat klinkt grappig Alsof je in zo'n kostuum-drama zit ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:00
fractuur
fractuur is offline
Ik heb het nog niet heel vaak in mijn leven gezegd. Dus ik geloof niet dat ik het erg verkeerd heb gebruikt tot nu toe.
Oud 02-09-2005, 07:35
polichinelle
polichinelle is offline
Citaat:
Reverend schreef op 01-09-2005 @ 11:43 :
Je zegt het doorgaans tegen iemand van wie je houdt. Als je het tegen iemand anders zegt dan gebruik je het verkeerd.
ja.

hoewel ik het laatst wat minder leuk vond dat een jongen die ik een avond kende me een smsje stuurde met "ik hou van je"
Oud 02-09-2005, 08:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
polichinelle schreef op 02-09-2005 @ 08:35 :

hoewel ik het laatst wat minder leuk vond dat een jongen die ik een avond kende me een smsje stuurde met "ik hou van je"
Oeh, dat is een afknapper! Daar hou ik absoluut niet van.

Ik zeg absoluut niet snel 'ik hou van je' tegen iemand. Toen ik wat jonger was, zei ik wel wat sneller 'I love you' maar dat heeft voor mijn gevoel minder betekenis dan de nederlandse versie.

Mijn zusje gebruikt 'love ya' tegen iedereen die het horen wil, pff... De jeugd van tegenwoordig...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 09:37
Loezzel
Loezzel is offline
Ik weet wanneer IK het gebruik en waarom ik het gebruik.
Wat de rest van de wereld voor belachelijke betekenis aan "Luv ya" ( ) geeft, zal mij daarom een worst wezen.
Oud 02-09-2005, 13:30
Maurice
Maurice is offline
in het buitenland wordt i love you veel regelmatiger gebruikt dan ik hou van je in Nederland.

ik kan er steeds slechter tegen als mensen het tegen mij zeggen. ik gebruik het zelf ook sporadisch.
Oud 02-09-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 02-09-2005 @ 14:30 :
in het buitenland wordt i love you veel regelmatiger gebruikt dan ik hou van je in Nederland.

ik kan er steeds slechter tegen als mensen het tegen mij zeggen. ik gebruik het zelf ook sporadisch.
Wordt het vaak tegen je gezegd dan? Ik hoor het alleen van mijn vriend, niet van familie ofzo, dus zo vaak krijg ik het niet te horen. Dat is wel fijn, dan blijft het echt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 13:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zeg het alleen als ik het meen..
Oud 02-09-2005, 15:40
audio bully
audio bully is offline
ja maar hebben jullie dan niet vaak van die i love you 4 ever bullshit aan je broek hangen>? tja dat heb ik dan weer maarrrja
Oud 02-09-2005, 17:32
I C U
I C U is offline
Citaat:
audio bully schreef op 02-09-2005 @ 16:40 :
ja maar hebben jullie dan niet vaak van die i love you 4 ever bullshit aan je broek hangen>? tja dat heb ik dan weer maarrrja
Voor mij heeft 'i love you' een totaal andere lading dan 'ik hou van je'. Dat eerste is naar mijn idee makkelijker gezegd dan het tweede. Vreemd eigenlijk
Oud 02-09-2005, 20:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
audio bully schreef op 02-09-2005 @ 16:40 :
Ten eerste: Nee.

Ten tweede: Een sleutelhanger of whatever met "I love you 4 ever" heeft wat mij betreft een hele andere lading en betekenis dan als je iemand recht in de ogen kijkt en zegt "ik hou van je".
Oud 03-09-2005, 12:54
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ja, mensen verwarren verliefdheid of zelfs iemand aardig vinden vaak met houden van. Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat jongens na een héle korte tijd zeggen: 'ik hou van je'. Die relaties duren dan ook vreemd genoeg niet al te lang Het moet geen gewoonte worden, vind ik. Ik zeg het dan ook niet vaak omdat ik wil dat het wel een speciaal zinnetje blijft die een grote betekenis heeft. De enige tegen wie ik het zeg is mijn familie, verder eigenlijk niemand. Ook m'n vrienden niet (behalve beste vriend). En in relaties zal het zeker het eerste half jaar m'n strot niet uit komen. Ook niet I love you, hvj etc.!!
Oud 03-09-2005, 14:34
SellaYoung
SellaYoung is offline
Citaat:
Bruut schreef op 01-09-2005 @ 15:21 :
inderdaad..
Vind ik niet. Houden van heeft voor mij niks met tijd te maken, maar met gevoel. En dat gevoel kan ik na twee weken al hebben, en soms pas na een paar jaar.

Bij mijn aller dierbaarste vriend (en ex) heb ik gek genoeg nooit echt gezegd dat ik van hem hield, terwijl ik dat al wel deed na een paar weken. (En we zijn nu 2,5 jaar verder en ik heb hem nog steeds ontzettend lief.. )

Volgens mij weet hij dat zo ook wel.

Trouwens, ik zeg het wel op msn/sms tegen hem, maar dat telt niet mee vind ik.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
SellaYoung schreef op 03-09-2005 @ 15:34 :
Vind ik niet. Houden van heeft voor mij niks met tijd te maken, maar met gevoel. En dat gevoel kan ik na twee weken al hebben, en soms pas na een paar jaar.

Ja.
Oud 03-09-2005, 16:12
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 01-09-2005 @ 11:26 :
Ik vind iig wel dat je op je veertiende niet van iemand kunt houden, in een liefdescontext zeg maar.

oh, natuurlijk wel. Daar zit geen minimumleeftijd aan.

Maar ik denk dat t voor 14 jarigen wel moeilijk is om van iemand te gaan houden. Echt, bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 16:30
snoopy
snoopy is offline
En wat vinden jullie dan van te váák "ik hou van je" zeggen? Dus als je al een tijdje een relatie hebt, en dat zinnetje is niet 'raar' ofzo, maar hoe vaak 'mag' je dat dan zeggen?
Oud 03-09-2005, 16:49
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
snoopy schreef op 03-09-2005 @ 17:30 :
En wat vinden jullie dan van te váák "ik hou van je" zeggen? Dus als je al een tijdje een relatie hebt, en dat zinnetje is niet 'raar' ofzo, maar hoe vaak 'mag' je dat dan zeggen?
Zo vaak als je zelf maar wil.
Oud 03-09-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 03-09-2005 @ 17:30 :
Gewoon, zo vaak als je de neiging hebt het te zeggen? Ik heb me werkelijk nog nooit afgevraagd of ik het niet te vaak zei, of juist te weinig Het vriendje is altijd blij om het te horen, en dat is wederzijds. Kijk, als hij het nou dag in, dag uit om de vijf minuten roept, maar dat is niet zo. Hoewel er natuurlijk wel momenten zijn waarbij hij het om de vijf minuten roept, in verliefde knuffelsituaties ofzo, maar dat is dan weer wat anders. Het moet wel enige betekenis houden, en het moet ook geen afkoopsom zijn om slecht gedrag goed te praten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:58
Tolchok
Tolchok is offline
woorden en zinnen kan je net zo gebruiken als je zelf wil, en met welke betekenis je wil en hoe vaak je wil.

'Ik hou van je' of 'I love you' kun je dan ook op verschillende manieren zeggen, en met verschillende betekenissen gebruiken.

Het is dus bullshit om te zeggen dat veel mensen het fout gebruiken of het de 'echte' betekenis niet zouden snappen. Als je dat beweert, denk jij een soort objectieve betekenis te bepalen van de woorden, terwijl het toch voor iedereen wat anders betekent.

Daarom; Zeg zo vaak als je wilt en met welke betekenissen of doelen in je hoofd dan ook dat je van iemand houdt, want taal is een flexibel middel en het leent zich uitstekent voor de verschillenheid van persoonlijkheden en levens waarmee mensen zijn uitgerust.
Oud 03-09-2005, 18:32
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 03-09-2005 @ 17:49 :
Zo vaak als je zelf maar wil.
dat snap ik, maar ik was benieuwd of voor sommige mensen het bijzondere eraf gaat als het te vaak gezegd wordt in een relatie.
Oud 03-09-2005, 19:17
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 01-09-2005 @ 11:26 :
En wie ben jij om te zeggen dat iemand niet oprecht van een ander kan houden? En dat gebaseerd alleen op de leeftijd?
Oud 03-09-2005, 20:02
MB
MB is offline
Ik zeg het tegen mensen waarbij ik het gevoel heb dat als ze weg zouden zijn, dat ik ze dan mis en dat ik niet zomaar zonder ze kan. Mensen kijken me alleen nogal eens raar aan als ik een keer tegen mijn beste vriend zeg dat ik van hem hou... En dat slaat ook echt nergens op, want dat betekent gewoon dat ik veel om hem geef, maar wel op een broederlijke manier... (niet dat ik dat trouwens dag en nacht tegen hem loop te verkondigen hoor, maar dat was pas even aan de orde bij een trieste gebeurtenis)
Reageren

Regels voor berichten