Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2005, 13:09
Clawhammer
Avatar van Clawhammer
Clawhammer is offline
Gisteren eindelijk klaar gekregen

http://www.ewe-squad.com/power/album.../final1280.jpg

En een grotere versie:
www.ewe-squad.com/final2400.jpg

Nu 2 dagen rust, en dan verder met een Star Trek spaceship.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2005, 13:50
Verwijderd
Indrukwekkend is het wel.. maar je bent er voor of je bent er niet voor.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:32
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Interessant..
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:47
Clawhammer
Avatar van Clawhammer
Clawhammer is offline
Thx, maar het is inderdaad wel een beetje boys toys.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:50
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
heel knap
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:29
Gammaray
Avatar van Gammaray
Gammaray is offline
Goed gedaan en
__________________
Spelfouten inbegrepen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:53
Verwijderd
mooi wel alleen wie stopt er nou benzine tanks aan de zeikant van een tank :')
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:23
Clawhammer
Avatar van Clawhammer
Clawhammer is offline
Citaat:
M-Bas2 schreef op 20-09-2005 @ 17:53 :
mooi wel alleen wie stopt er nou benzine tanks aan de zeikant van een tank :')
Een groot aantal legervoertuigen slaat de Jerrycans aan de buitenkant (zijkant) op, vanwege intern brandgevaar.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 19:59
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
fuckin' impressive
hoe lang doe je over zoiets?

overigens spreekt het me absoluut niet aan.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 20:01
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Heel nice, je hebt vast wel een wire en wat texture maps om te showen.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 21:41
qghp
qghp is offline
vet hoor maar het doet me verder niks
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 21:50
Verwijderd
super dope , alleen ik vind em iets te veel doos-vormig zegmaar, tis moderner stoerder als ze wat lager zijn en platter, ook efficienter, want dan kunnen de bullets eraf kaatsen als hij geraakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Clawhammer schreef op 20-09-2005 @ 14:09 :
Gisteren eindelijk klaar gekregen

http://www.ewe-squad.com/power/album.../final1280.jpg

En een grotere versie:
www.ewe-squad.com/final2400.jpg

Nu 2 dagen rust, en dan verder met een Star Trek spaceship.
laat idd je wire eens zien als je wilt? Ben wel benieuwd. Welke software heb je gebruikt en hoelang ben je er mee bezig geweest?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:06
Clawhammer
Avatar van Clawhammer
Clawhammer is offline
Ik zal vanavond als ik thuis ben een wire posten. Ik heb er ongeveer 5 weken over gedaan, (2 a 3 uur per dag denk ik.)

Het geheel is in 3DS gemaakt maar met Powernurbs gemodelleerd, en moest daarna, vanwege geheugengebruik, omgezet worden in meshvorm. De wire is dus slordig om te zien. Maar ik kan van de nurbs versie ook een paar "wires" laten zien. (Deze tank is gemaakt om de nurbs plug-in van Npowersoftware te betatesten.) Dat liep zeker in het begin niet soepel, omdat er nogal wat bugs in zaten.

Textuur bestaat voor 75% uit procedurals, met voornamelijk bitmaps als alpha mapping. Ik kijk wel ff of het nut heeft om dat hier te posten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:48
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Is het niet heel erg onrendabel om een model als deze in nurbs te modelen, Box en Poly is toch veel makkelijker? bij nurbs denk ik meer aan organische objecten.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 16:42
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
in principe maakt het niet zoveel uit. maar ik zou het toch liever gewoon met editpoly doen.

Wel een erg grote tank trouwens. Ik denk niet dat brandstof meenemen uberhaupt veel nut heeft.

Ik zie die track niet. Heb je wel bumpmaps gebruik bij die dirtmaps?

Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:44
Clawhammer
Avatar van Clawhammer
Clawhammer is offline
Bijna elke hoek is afgerond (filleted), daarom was het voor mij beter om het met Nurbs te maken. (Ik ergerde me de laatste tijd toch al aan het maken van perfect scherpe hoeken.) Ook kunnen er nog onderdelen 3D geprint worden mocht dat nodig zijn. (De mesh adaptie is goed instelbaar.)

Een ander voordeel is dat je tijdens het modelleren, een paar stappen terug kunt, zonder overnieuw te beginnen. de hele historie van sketch tot eind model wordt bijgehouden.

http://www.clawhammer.nl/mehu/homekeeper6.jpg < afrondingen zijn op dit shot (70% af.) wat beter te zien dan op de textured versie.

Hier nog een paar voorbeelden van afronding zoals het er voor de mesh conversie uitziet:







Na het converten naar mesh hou ik dit over, een wire is ook maar een wire.





Ik heb voor de final een aantal onzichtbare objecten verwijderd, om de render wat te versnellen. (de achterkant b.v.)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:58
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Nice nice, maar je stikt wel van de overbodige polies.
En die tri's, is dat van het converten van nurbs naar mesh?
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 19:56
Clawhammer
Avatar van Clawhammer
Clawhammer is offline
Thx

Die polies zijn normaal inderdaad overbodig, maar vanwege close up shots die ik voor Npowersoftware moet maken was het wel weer nodig. Normaal zou ik ook geen fillet gebruiken op iets wat in de render nog geen 60 pixels groot is.

Het Star-trek schip maak ik meer voor mezelf, (en stiekem voor "iemand" anders.... ) dus daar kan ik wat meer experimenteren met lagere filletwaardes enz. (Heb er nu al zin in, ik begin echter pas zaterdag met research enz.)

Dat alles tri is geworden heeft inderdaad te maken met de conversie. Op zich jammer maar ik geloof dat een quad conversie nog wel geschreven gaat worden. Maar dat had geen al te hoge prioriteit.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:13
Blackgeni
Avatar van Blackgeni
Blackgeni is offline
Ziet er impressive uit. Overbodige polies maken hier zowieso niet zoveel uit aangezien hij toch alleen voor renders wordt gebruikt. Je had trouens wel wat meer aan de omgeving kunnen werken, ik zie de tiling bijv. en die cracks op het kanon zijn wel een beetje veel. Het lijkt net of je een steen texture met veel cracks er onder hebt gelegd .
__________________
Waar een wil is, is een weg maar op mijn weg zijn wegwerkzaamheden
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:34
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Vetvet.
En Imperial Guard
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 00:22
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Ik vind de textures niet overal even mooi maar verder echt vet.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:46
Verwijderd
vet gemaakt maar wat doe die sniper rifle op hetdak van een tank?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
M-Bas2 schreef op 20-09-2005 @ 17:53 :
mooi wel alleen wie stopt er nou benzine tanks aan de zeikant van een tank :')
ja en wie schrijft er nou zijkant met ei.


(ontopic: mooie graphics )
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 11:42
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Clawhammer schreef op 20-09-2005 @ 14:09 :
Gisteren eindelijk klaar gekregen

http://www.ewe-squad.com/power/album.../final1280.jpg

En een grotere versie:
www.ewe-squad.com/final2400.jpg

Nu 2 dagen rust, en dan verder met een Star Trek spaceship.
hum zou jij voor een game willen tekenen ?

ik heb als hobby games schrijven .. maar hum ik ben een coder ( C++) geen tekenaar

kijk es naar Mijn startrek game

deze is nog met "plain" allegro gemaakt maar ik gebruik nu Open Layer dus ik kan de volledige graphics hardware gebruiken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2005, 13:08
Verwijderd
Niet echt de IG feel, maar zeker goed gedaan.

Nu nog een baneblade of stormblade achtig ding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.