Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2005, 14:14
Ceesje
Ceesje is offline
Ik ben er vrijdagochtend achter gekomen dat ik blaasontsteking heb.. via de dokter
Nou heb ik 3 pillen gekregen, dus kmoet er vanavond nog 1 slikken.. Weten jullie wanneer blaasontsteking ongeveer weer over is? want ik ga morgen een weekje weg..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:14
Bloem
Bloem is offline
Was bij mij wel snel weer over, na een dag of 2 geloof ik
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 19:12
ekki
ekki is offline
Het moet aan het eind van je antibioticakuur over zijn, anders zou ik weer naar de dokter gaan als ik jou was.

Ik raad je trouwens aan veel te drinken (2,5 - 3 liter)!! Het is zo weer terug .
Oud 25-09-2005, 21:28
Dith
Dith is offline
Ik heb alle keren kuren van een week gehad en na 2 tot 3 dagen waren de klachten eigenlijk allemaal al wel weg.
Oud 25-09-2005, 22:59
Verwijderd
Niet alleen op de pillen vertrouwen (natuurlijk helpen ze wel!), maar ook veel drinken; en blijven drinken, vooral nog een tijdje erna, anders is een blaasonsteking zo weer terug.
Verder zal je alle tips rondom het hebben van seks wel kennen (??) (plassen na de seks), dus ik zal ze je verder besparen .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 23:37
Verwijderd
Wat ook wel eens wil helpen zijn voor je gaat slapen een stuk of 6 van die vitamine C pilletjes slikken...

Heb nu al 8 keer een blaasontsteking gehad, (ben er blijkbaar erg vatbaar voor) en werkte wel altijd.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 10:58
Konijn
Konijn is offline
Ik kreeg een paar keer een kuur van een week, en meestal was het dan gelijk de volgende dag al minder erg en na 2 dagen zo goed als over (trouwens wel altijd je kuur afmaken ook allijkt het over!).
Eén keer werkte het niet, en heb ik er achteraan nog een andere kuur gekregen, waarbij het wel weer na een paar dagen over was.
Oud 27-09-2005, 12:59
Verwijderd
Ik had het laatst ook, en toen kreeg ik ook drie van die pilletjes, en bij mij was het toen na de tweede al weg. Twee dagen later kwam het wel ineens weer terug, en toen heb ik er nog zes gekregen van de dokter, toen ging het weg .
én veel water drinken, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 10:59
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb heel vaak blaasontsteking (nu ook ) en met antibiotica is het meestal na een dag of 3 wel zo'n beetje over. Tenzij ik de verkeerde antibiotica krijg, waar ik niet tegen kan, en nog veeeel zieker word.
Oud 28-09-2005, 21:21
aLackofColor
aLackofColor is offline
Ik plaatst dit hier maar even hoef ik niet een apart topic te openen.

Nadat ik seks heb gehad met mijn vriend en hij is in mij klaargekomen, heb ik een heel branderig gevoel. En zelfs als ik ga plassen na de seks. Heb ik toch vaak weer een blaasontsteking en de laatste keer zelfs een nierbekontsteking. Ik word hier echt gek van. Betekent dit dat we het gewoon met condoom moeten doen? Niet fijn, maar ja het is ook niet fijn om telkens pijn te hebben. Kan het ook aan mijn zuurgraad ofzo liggen?
Oud 28-09-2005, 21:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Admiration schreef op 28-09-2005 @ 22:21 :
Ik plaatst dit hier maar even hoef ik niet een apart topic te openen.

Nadat ik seks heb gehad met mijn vriend en hij is in mij klaargekomen, heb ik een heel branderig gevoel. En zelfs als ik ga plassen na de seks. Heb ik toch vaak weer een blaasontsteking en de laatste keer zelfs een nierbekontsteking. Ik word hier echt gek van. Betekent dit dat we het gewoon met condoom moeten doen? Niet fijn, maar ja het is ook niet fijn om telkens pijn te hebben. Kan het ook aan mijn zuurgraad ofzo liggen?
Je kan ook proberen of het helpt om je echt even goed te wassen na de seks en een glas water ervoor te drinken zodat je daarna zeker goed kan plassen.
Oud 28-09-2005, 21:42
aLackofColor
aLackofColor is offline
En dat branderige gevoel als hij in me klaar komt? is dat normaal?
Oud 29-09-2005, 12:07
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Admiration schreef op 28-09-2005 @ 22:42 :
En dat branderige gevoel als hij in me klaar komt? is dat normaal?

hmm dat lijkt me niet echt normaal nee... Heb je dat altijd al gehad?
Oud 29-09-2005, 16:17
aLackofColor
aLackofColor is offline
Hij is de eerste jongen waarmee ik seks heb.
Oud 29-09-2005, 17:22
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Admiration schreef op 29-09-2005 @ 17:17 :
Hij is de eerste jongen waarmee ik seks heb.
Hij heeft dan niet misschien een soa of zoiets dergelijks??
Oud 30-09-2005, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Admiration schreef op 28-09-2005 @ 22:21 :
Dat branderinge gevoel ken ik niet. Misschien ben je niet nat genoeg? Dan zou je wat glijmiddel kunnen gebruiken. Of mss doen jullie hele rare standjes waardoor het een beetje teveel schuurt ofzo.

Opzich heeft dat waarschijnlijk niet echt veel met de blaasontsteking te maken mijn inziens. Net zoals je zuurgraad weinig met blaasonsteking te maken heeft. Blaasonsteking onstaat doordat er bacterien de blaas in komen. Je kan je voorstellen dat wanneer je seks hebt gehad, alle bacterien een beetje aan het rommelen zijn, ''verschoven'' zijn, weet ik veel. Met condoom doen heeft weinig zin, omdat het vaak ook je eigen bacterienen (die normaal bij je darmen/ anus leven) zijn die de blaasonsteking veroorzaken. Dus condoom beschermt niet tegen blaasonsteking.
Ja goed plassen meteen na de seks, geen uren wachten ofzo. Goed uitplassen, anders veroorzaakt het beetje urine wat nog in de blaas zit alsog blaasontsteking. Verder de dag daarna VEEL drinken! Of eigenlijk altijd veel drinken. Wat je verder kan doen, wat ik vaak doe is preventief (ter voorkoming) cranberrie tabletten slikken, dat werkt voor een goede blaasfunctie.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 10:35
Verwijderd
toen ik blaasontsteking had (de laatste keer dan), vroeg ikmeteen om extra zware pillen. De vorige keer was de kuur namelijk net afgelopen en kreeg ik weer een ontsteking. Ik had na 1 pil al veeeel minder pijn, dus ben er gewoon op tijd bijgeweest.

Denk dat het bij iedereen anders is, wanneer de pijn minder is
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten