Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2005, 19:45
dafzzz
dafzzz is offline
weten jullie al wat voor vervolgopleiding jullie willen gaan doen OF wat voor opleiding hebben jullie gedaan?!

ikzelf zit nog heel erg te twijfelen, maar waarschijnlijk wordt t de PABO...
duss...tell me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2005, 20:28
Vaat
Vaat is offline
Ik ga Geschiedenis studeren.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 20:46
Verwijderd
Ik zet hem op studiekeuze.

Voor de diepgang is het misschien dit keer wel leuk dat iedereen erbij zet waarom hij/zij die studie doet/gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 14:42
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik denk ook de pabo!
Anders spw-3 kinderopvang of pedagogiek..daar ben ik nog niet helemaal over uit
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 25-09-2005 @ 15:42 :

Anders spw-3 kinderopvang
Zonde van je havo diploma.

Ik weet het nog niet. Pfff.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:56
Verwijderd
Ik ga taalwetenschap doen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 16:10
Wawl
Wawl is offline
Ik ben net begonnen met Nederlands recht.
Oud 03-10-2005, 12:08
remy476
remy476 is offline
Citaat:
dafzzz schreef op 24-09-2005 @ 20:45 :
weten jullie al wat voor vervolgopleiding jullijk verderstudeerte willen gaan doen OF wat voor opleiding hebben jullie gedaan?!

ikzelf zit nog heel erg te twijfelen, maar waarschijnlijk wordt t de PABO...
duss...tell me!
De PABO ? ik hoop niet dat je in Limburg of (zuid)Brabant woont want dan kom je niet in aamerking voor een fatsoendelijke baan (tenzij je natuurlijk verder studeert)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 12:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben net een maand bezig met Biologie en medisch laboratoriumonderzoek

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik eerst biomedische wetenschappen deed maar dat de theoretisch en de moeilijk vond. Ik wou wel graag iets in dezelfde richting blijven doen maar dan wat praktischer dus daarom is mijn keuze hier op gevallen en tot nu toe bevalt het erg goed
Oud 11-10-2005, 19:35
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Sociaal Pedagogische Hulpverlening waarschijnlijk...
Of anders ook pabo, maar kan je niet echt snel een baan vinden geloof ik!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
remy476 schreef op 03-10-2005 @ 13:08 :
De PABO ? ik hoop niet dat je in Limburg of (zuid)Brabant woont want dan kom je niet in aamerking voor een fatsoendelijke baan (tenzij je natuurlijk verder studeert)
Anders verdiep jij je eens even in de toekomstperspectieven... Die schijnen voor PABO nml wel goed te zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 13:19
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 11-10-2005 @ 20:35 :
Sociaal Pedagogische Hulpverlening waarschijnlijk...
Of anders ook pabo, maar kan je niet echt snel een baan vinden geloof ik!
Juist wel. Door de vergrijzing in het onderwijs komen er juist veel banen vrij.

Bij mij wordt het waarschijnlijk Social work.
Oud 12-10-2005, 13:51
remy476
remy476 is offline
ik limburg zijn de perspectieven voor de PABO niet goed. Ze zeggen van wel maar dat is niet zo. je moet echt langs de scholen gaan en te smeken om een stageplek.

maar het ergst is dat je geen baan meer krijgt hier in het zuiden
Oud 12-10-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 12-10-2005 @ 14:51 :
ik limburg zijn de perspectieven voor de PABO niet goed. Ze zeggen van wel maar dat is niet zo. je moet echt langs de scholen gaan en te smeken om een stageplek.

maar het ergst is dat je geen baan meer krijgt hier in het zuiden
Dat ze het zeggen zal toch wel ergens op gebaseerd zijn?

De hoeveelheid stageplekken zegt weinig tot niets over de hoeveelheid (toekomstige) banen voor leerkrachten basisonderwijs. Bij het aanbieden van een stageplek komen heel andere dingen kijken dan bij het aanbieden van een vacature.

Ik weet niet hoe het in het zuiden is, ik weet wel dat er hier in de Randstad nog zat werk is en ook dat er in het onderwijs altijd mensen nodig zullen blijven...zeker idd ivm de vergrijzing de komende jaren (en ivm allerlei veranderingen in het onderwijs).

Ontopic: Ik zit in het laatste jaar van hbo pedagogiek. Hierna wil ik graag onderwijskunde gaan doen. Of eventueel PABO (en nee, dus niet in Limburg of Brabant, maar in de Randstad). Ik wil onderwijskunde of PABO gaan doen omdat ik graag 'iets' met (of in het) onderwijs wil gaan doen...en voor de dingen die ik graag zou willen doen heb je vaak of onderwijskunde of een lesbevoegdheid nodig, dus vandaar.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:46
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-10-2005 @ 15:04 :

Ontopic: Ik zit in het laatste jaar van hbo pedagogiek. Hierna wil ik graag onderwijskunde gaan doen. Of eventueel PABO (en nee, dus niet in Limburg of Brabant, maar in de Randstad). Ik wil onderwijskunde of PABO gaan doen omdat ik graag 'iets' met (of in het) onderwijs wil gaan doen...en voor de dingen die ik graag zou willen doen heb je vaak of onderwijskunde of een lesbevoegdheid nodig, dus vandaar. [/B]
Wil jij misschien RT gaan doen? Want ik heb daar laatst naar gekeken, omdat het me wel aansprak. Maar ik weet niet of mensen die zo'n opleiding achter hun lesbevoegdheid aandoen nu de hele dag bezig zijn met het 'RT-gebeuren' of ook nog gewoon les kunnen geven. Of zou ook een combinatie mogelijk zijn in het huidige onderwijs.

Bedoelde je dit niet dan heb ik niets gevraagd .
Oud 12-10-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Guenevery schreef op 12-10-2005 @ 19:46 :
Wil jij misschien RT gaan doen?
Nee. (Ik heb nl geconstateerd dat het me vreselijk saai lijkt om jaar in, jaar uit dergelijk werk te moeten doen. )

Tuurlijk kun je nog lesgeven als je een RT-opleiding hebt gedaan, je hebt immers ook gewoon een lesbevoegdheid...het lijkt me afhangen van de functie waar je in werkt of je wel of geen les geeft, niet zo zeer van of je wel of niet een RT-opleiding hebt gedaan. Er zijn volgens mij ook aardig wat mensen die een combinatie maken van lesgeven en werken als RT'er of die de kennis die ze op hebben gedaan bij de RT-opleiding gewoon in de klas toepassen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:56
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-10-2005 @ 19:53 :
Nee. ()

Nu word ik toch wel nieuwsgierig . Maar goed, ik heb me er ook nog niet extreem in verdiept, ik kan zoiets toch pas over een aantal jaar gaan doen. Moet eerst maar eens zien dat ik op de uni kom, en er weer vanaf . In iedergeval bedankt voor de info.
Oud 12-10-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Guenevery schreef op 12-10-2005 @ 19:56 :
Nu word ik toch wel nieuwsgierig . Maar goed, ik heb me er ook nog niet extreem in verdiept, ik kan zoiets toch pas over een aantal jaar gaan doen. Moet eerst maar eens zien dat ik op de uni kom, en er weer vanaf . In iedergeval bedankt voor de info.
Offtopic: Ik denk dus dat ik het heel saai zou vinden om jaar in, jaar uit RT-werk te moeten doen... Ik zou liever als ambulant begeleider gaan werken, al wordt dat misschien ook wel saai na verloop van tijd...maar ik vind dat toch anders.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:22
Verwijderd
Ik denk dat ik voeding en diëtetiek ga doen, maar ik heb me nog niet verdiept in wat er allemaal is, dus het kan goed zijn dat ik toch een hele andere richting op ga.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:55
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Wiskunde, misschien in combinatie met natuurkunde.
Waarom? Naja, gewoon, ik vind wiskunde super .
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 21:03
Verwijderd
oja, waar ik ook nog over nadenk is dat ik misschien na mijn havo toch nog het vwo ga afmaken en dan die nieuwe studie bèta-gamma ga doen. Nouja, daar heb ik pas iets over gehoord en dat sprak me wel aan...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 21:16
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 12-10-2005 @ 22:03 :
oja, waar ik ook nog over nadenk is dat ik misschien na mijn havo toch nog het vwo ga afmaken en dan die nieuwe studie bèta-gamma ga doen. Nouja, daar heb ik pas iets over gehoord en dat sprak me wel aan...
Beta-gamma bachelor in Amsterdam? Hij schijnt al best oud te zijn maar pas sinds kort onder die naam door te gaan. Leek mij ook wel interessant maar ik heb het gevoel alsof je van alles maar een klein beetje leert en die jongen die voorlichting kwam geven bevestigde dat
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 06:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 12-10-2005 @ 21:55 :
Wiskunde, misschien in combinatie met natuurkunde.
Waarom? Naja, gewoon, ik vind wiskunde super .
Ik had ook graag wiskunde gestudeerd, maar heb helaas geen wiskunde wb12 op VWO niveau dus dat zou te veel inhalen worden vrees ik En ergens ben ik toch bang dat t te moeilijk wordt oid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten