Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
BSD is "Berkely Software Distribution", en is een van de vele versies 'echte' unices. FreeBSD is dus meer een exte unix dan Linux is, die mogen zich geen unix noemen. De kernel van BSD en Linux verschillen ook nogal, evenals een aantal andere dingen. Maar een hoop andere dingen (consoles, window-managers) zijn hetzelfde. |
![]() |
|
Mandrake lijkt me voorlopig genoeg.
Ik ben nu CD-1 aan het downloaden, totaal zijn 3 CD's. Ik neem aan dat CD 1 voorlopig voldoende is, die andere kan ik later nog downloaden. Als het goed is kan ik met een emulator ook windows programma's draaien. Betekend dat ook dat ik kan gamen onder Linux?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Probeer het eerst maar aan de praat te krijgen ![]() Koen: FreeBSD werkt ook gewoon op de desktop. Beter nog: bijna alles wat onder Linux werkt, draait ook onder FreeBSD. Het enigste lowlevel verschil is direct hardware toegang voor videokaarten, dus je hebt (nog - ff wachten op 5.0) geen kernelmode drivers... Voor de rest kun je alles aan de praat krijgen, het gaat alleen vaak iets ingewikkelder ![]() Marc, die erover nadenkt RedHat misschien toch maar weer eraf te gooien *mist zijn FreeBSD systeem* ![]() Op de server draait het iig perfect ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een groot verschil tussen *BSD en Linux is dat iets onder *BSD pas wordt toegevoegd wanneer het 'goed werkt' en bij Linux de laatste cutting-edge zooi in de nieuwere kernels wordt gedumpt. Dit heeft als gevolg dat de BSD's vaak een stuk stabieler zijn ![]() |
![]() |
|
Ik zet d'r in elk geval om te beginnen Windows 98 op.
En daarna Mandrake. Ik maak een dual-boot, maar dat doet Mandrake al vanzelf als het goed is, met LiLo (Linux Loader). Ik maak wel 2 primaire partities. 1. voor Windows 98 2. voor Linux Goed idee, toch?
|
Weet ik Marc, maar laten we stellen dat FreeBSD als workstation OS niet echt geschikt is.
Overigens ben ik net als dystopia ook een groter fan van Debian dan van Mandrake, maar je moet ergens beginnen.. Verder kan je beter Windows op een primaire partitie en Linux op een logische partitie installeren is mijn ervaring Cryptic Storm.. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Er zijn genoeg mensen die FreeBSD als desktop gebruiken. Zelfs een systeem als OpenBSD wordt regelmatig gebruikt op de desktop; alleen omdat het iets moeilijker is om aan de praat te krijgen, betekent nog lang niet dat het niet geschikt is. Damn, krijg zelfs neigingen hier om dat te bewijzen ![]() ![]() Waarom is in jouw ogen FreeBSD niet als desktop OS geschikt? Even los van Cryptic Winterstorm hier, die beter met Linux kan beginnen ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar laten we realistisch blijven: heeft een newbie niet nodig; overbodige info dus.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Alg] Microsoft & beveiligingsproblemen Dr HenDre | 33 | 17-01-2005 16:24 | |
Software & Hardware |
[ADSL] KPN verhoogt snelheden SaisPas | 26 | 16-01-2005 12:46 | |
Software & Hardware |
Waarom zo anti Microsoft ?? Rugbuksnuffer | 135 | 26-03-2003 15:38 |