![]() |
|
Er gaan geruchten dat de snelheid van KPN ADSL opnieuw verhoogd worden:
Oud down Oud up Nieuw down Nieuw up 256 128 288 128 416 160 800 256 1120 352 1600 512 2240 416 3200 768 4480 704 8192 1024 Eind Februari wordt waarschijnlijk begonnen met het doorvoeren van de nieuwe snelheid. Bron: Tweakers |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Eindelijk full-rate ADSL, in 2005 pas!
Maar ik zal KPN ADSL nooit aanbevelen, omdat je dan altijd met een inbelverbinding zit. Een echte bridging verbinding is veel chiquer, bovendien zijn de BBned en BaByXL netwerken beter ingericht voor hogere datalimieten. www.demon.nl en www.speedlinq.nl kan ik aanraden. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bridged IP (RFC 1483) is een 'echte' verbinding, zonder alle rotzooi eromheen. Mocht je ooit een Linux/BSD router willen is dat ook vele malen makkelijker in te stellen want PPTP heb ik véél problemen mee gehad, vage errors, timeouts, packetloss. Bovendien denk ik dat de overhead die PPTP/VPN/PPPoE legt op je verkeer zorgt voor een hogere latency. Als je geen keus hebt valt er niets te kiezen natuurlijk, maar BBned en BaByXL hebben best een groot bereik (80% van de inwoners van nederland kunnen voor deze 2 netwerkaanbieders kiezen). Dus als het aan mij zou liggen dan levert KPN alleen ADSL aan schubbekutteveen en consorten. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 21:32. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Een router onder de 300 euro doet ook niet aan bandwidth limiting of shaping, wat wel zo handig is als je je verbinding deelt, of b.v. wilt dat je webserver niet je hele verbinding naar beneden trekt. Bovendien hebben veel goedkopere routers (onder de 60 euro) problemen met veel connecties, waardoor iets als eMule of andere P2P clients die veel verbindingen leggen met keep-state problemen gaat geven. Dat komt dan vooral doordat PPTP gewoon een bloattechnologie is die heel ergens anders voor is bedoeld, namelijk het koppelen van twee netwerken. PPTP levert een vrij hoge load vooral als je veel verbindingen legt. Dat zal dus vertraging geven tenzij je een echt goede router hebt (en die zijn er ook wel voor onder de honderd euro). Voor powerusers biedt een Linux/BSD bak dus zeker voordeel. Voor newbies geeft bridging gewoon nooit problemen. Stekker erin en je bent online. Geen software vanaf een wanadoo-cd installeren die "Error: PPTP not initialised" meldingen geeft en de beste man naar een duur 0900 nummer mag bellen om alsnog een kennis te moeten inschakelen om de TCP/IP troep aan te zwengelen. En waarom in godsnaam weer van die bloattechnologie, waar is dat goed voor. Waarom niet gewoon stekker erin en je bent online waarom makkelijk als het moeilijk kan (© Wanadoo).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een drama is het toch ook, hè? Barftechnieken? Nou, ik haal hier in Nederland anders behoorlijk betere pings met mijn XS4ALL/KPN-lijntje dan iemand die ik ken met een BBNED-pijp. Vage errors? Timeouts? Packetloss? Volgens mij is er dan wat met je softwarepakket aan de hand, hoor, niet zozeer iets mis met het produkt wat jij blijkbaar aan een matig open-source projectje probeert te knopen. Flame intended, ja. En het dagelijks inbellen een probleem noemen? For the love of God, daar is software voor te vinden die 't fijn automatisch doet àls je al geen fatsoenlijke router hebt die gewoon continu aangemeld blijft. En dan is het ook slechts een kwestie van eth0 in de router en gàssen met 't ding. Met andere woorden; stel je eens even niet zo verschrikkelijk aan. |
![]() |
||
Citaat:
Maar jah ![]()
|||||
Citaat:
![]() En power users verschillen, maar een Linux/BSD server is zeker geen uitzondering ofzo. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Serieus: Wanadoo is een typische knullige provider met weinig technische knowhow en schandalig omgaan met slechtgeïnformeerde en nietsvermoedende klanten. Probleem is ook dat veel mensen Wanadoo/Kaashema hebben en als er weer problemen zijn met het wanadoo cdtje of alle TCP/IP troep die het heeft geïnstalleerd mag mari weer opdraven want mari weet 'alles van computers'. Snol, waarom neem je dan ook wanadoo! Had dan eerst gevraagd wat een beetje redelijke provider was! *frustratie* ![]()
Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 23:13. |
![]() |
||
Citaat:
vroegah... moest je zo gruwelijk veel geld neertellen voor een router die een beetje zijn werk wilde doen. en hadden veel mensen dus een freesco floppy servertje,erg low power trouwens (pc in de meterkast met enkel een floppydrive ![]() een paar andere figuren die een beetje zijn gaan klussen met freebsd hebben idd een leuk servertje staan. webserver, ftp, printer , games etc etc ... helaas heeft 99% van de wereld gewoon de tijd en het geduld niet om een bsd bakje te bouwen. Ik zie steeds meer printer/webservers in en doosje terug komen... ( utp kabel erin en gaan) . Het aantal mensen dat zo vreselijk veel bestanden heeft, dat de server tegelijk als fileserver dient, is helemaal klein.. Edit: wat wanadoo betreft, ze hebben best een aardig product op de markt staan . Het werkt in 99% van de gevallen immers gewoon goed. En 99,9% van mensen weet genoeg over de diensten van wanadoo om een beslissing te nemen. om nu lada met wanadoo te gaan vergelijk , vindt ik btw degenererend tegenover lada ![]() Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 10:31. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
daarnaast, ik zie vaak mensen met een 'simpele' router werken zonder ook maar 1 probleem, aangezien de meeste routers helemaal geen problemen hebben met veel verbindingen. maar goed, dan zal t volgens jou wel aan wanadoo liggen... ten tweede, PPTP is toch het protocol wat o.a. wanadoo gebruikt ? wat heeft dat in godsnaam met het gebruik van een router te maken ? Citaat:
als jij dit soort problemen hebt gehad, ben je een uitzondering. daarnaast is het nog veel simpeler om gewoon de windows-xp 'wizard' te gebruiken. klinkt als iets voor idioten, maar t werkt gewoon zoals t hoort te werken. en bridging kan wel degelijk problemen opleveren, tenslotte zul je altijd ergens een verbinding in moeten stellen. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Goed, dan mag het wel ![]() Edit: nu je het zegt.. Ik kan me een mailtje herinneren waarin ze zaten te wauwelen over een naamsvernadering, iets met KPN er in ofzo.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|