Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2005, 15:00
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Beste lezer,

Ik heb a.s. Donderdag een interview met een groepsleider van een kinderopvang voor geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen. Aan het interview zit uiteindelijk een presentatie vast.

Heeft 1 van jullie wellicht suggesties m.b.t. het ontwerpen van de interview vragen (ik heb het idee dingen over het hoofd te zien).
M.v.g,
Oud 11-10-2005, 15:02
Angelos
Angelos is offline
Plaats je interview wat je hebt dan fftjes.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:12
Verwijderd
Vragen of ze zelf geestelijk gehandicapt is, omdat je dan toch waarschijnlijk beter snapt wat er in die hoofden omgaat .
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 16:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 11-10-2005 @ 16:12 :
Vragen of ze zelf geestelijk gehandicapt is, omdat je dan toch waarschijnlijk beter snapt wat er in die hoofden omgaat .
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 23:05
Verwijderd
Heb je geen boek over onderzoek doen? Bekijk anders het boek 'Wat is onderzoek' van Nel Verhoeven. Daar staat dit in uitgelegd. Succes.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 06:05
Verwijderd
Heb je geen colleges gehad over interviewen? Toen ik met mijn projectgroep een interview moest afnemen hebben we daar echt weken les in gehad

Maar tips he... uhm zorg dat je de controle over het interview houdt, dus wijk niet te veel af van de vragen en de volgorde, want het wordt al snel een chaos (ook als je het moet verwerken en analyseren. Het lijkt makkelijker dan het is..

Voor de rest,succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 12:27
zilly
zilly is offline
heey!
Waarvoor moet je zo'n interview doen? (Niet nieuwsgierig hoor )

Maargoed, ik heb zelf eventjes SPH,MWD en CMV (oftewel Social work) gedaan. Wat mij opviel is dat iedereen een verleden heeft..en dat de motivatie om die opleiding te doen ook daaruit kwam.

Vraag dus niet alleen waarom ze dat beroep/opleiding heeft gekozen... maar vraag naar haar verleden. En dan los van de opleiding! Je zult voor verassingen komen!

Wat is eigenlijk het doel van je interview?
Oud 12-10-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
zilly schreef op 12-10-2005 @ 13:27 :

Wat is eigenlijk het doel van je interview?
juist. eerst een doel vaststellen, dan pas kunnen we je tips geven. anders weten we ook niet in welke richting wij moeten denken. ga je aan haar over haarzelf vragen, over de mensen waar ze mee werkt, enzenz. (ik doe zelf SPH, overigens).
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 06:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 12-10-2005 @ 17:22 :
juist. eerst een doel vaststellen, dan pas kunnen we je tips geven. anders weten we ook niet in welke richting wij moeten denken. ga je aan haar over haarzelf vragen, over de mensen waar ze mee werkt, enzenz. (ik doe zelf SPH, overigens).
Mja, zal TS die theorie niet gehad hebben in zn opleiding? Ik word er nu al mee doodgegooid (in mn eerste jaar)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-10-2005 @ 07:50 :
Mja, zal TS die theorie niet gehad hebben in zn opleiding? Ik word er nu al mee doodgegooid (in mn eerste jaar)
Onderzoeksmethodologie.

*rent gillend weg*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten