Ik zal even in het kort uitleggen waar ik mee zit. Ongeveer een jaar geleden ontmoette ik een jongen waarmee 't goed klikte. In 't begin gingen we niet zo veel met elkaar om, maar 't werd eigenlijk steeds meer. We spreken nu zo'n 1 a 2x per week iets met elkaar af.
Ongeveer 2 maanden nadat ik hem had leren kennen, werd ik verliefd op 'm. We hebben toen een paar keer gezoend, maar na zo'n 2 weken vertelde hij me dat hij verder niks voor me voelde. Ik alles goed te verwerken. Eigenlijk was 't ook wel 'n opluchting om na al die tijd van elkaar te weten hoe we over elkaar dachten. Eigenlijk zakte mijn verliefdheid redelijk snel. Achteraf vraag ik me dan ook af of 't wel verliefdheid was, of gewoon de spanning tussen ons in die periode.
We zijn toen gewoon als vrienden verder gegaan en gewoon met elkaar blijven afspreken. In mei zijn we zelfs een weekje op vakantie gegaan met z'n 2en. Gewoon vriendschappelijk dus.
Zo'n 2 maanden later veranderde alles weer, we gingen uit, en dronken te veel. Uiteindelijk hebben we toen weer gezoend (op zijn initiatief). De dag erna heb ik 'm er meteen over aangesproken, omdat ik wilde weten wat zijn verdere bedoelingen waren. Hij wilde gewoon vrienden blijven. We hebben toen wel weer duidelijk over onze gevoelens gepraat. Ik heb aan hem verteld dat ik niet (meer) verliefd op hem was, maar ook toegegeven dat ik wel zou instemmen, als hij zou aangeven iets met me te willen beginnen. De reden hiervan is dat hij de eerste (op dit/dat moment enige) jongen is waarbij ik me op m'n gemak voel, mezelf kan zijn etc. Bovendien hebben we veel overeenkomsten, die ik bij veel anderen jongens mis. Een andere reden waarom ik 't wilde proberen, was dat ik dan achteraf nooit spijt kan hebben dat we 't nooit geprobeerd hebben iets op te bouwen samen, aangezien hij toch wel speciaal voor me is. Van de andere kant wilde ik onze vriendschap niet in gevaar brengen en leek 't me dus ook beter om op dezelfde manier verder te gaan. Ondanks 't feit dat hij (in de voorafgaande maanden) ook wel eens twijfels heeft gehad over zijn gevoelens voor mij, hebben we na heel lang paten toen definitief besloten gewoon vrienden te blijven en onze vriendschap niet op 't spel te zetten.
In de tijd die volgde spak hij gewoon met andere meisjes af, en ik met andere jongens. Toch bleek steeds weer dat ik hem leuker vond dan anderen, wat me dan weer aan 't twijfelen bracht of ik niet toch iets voor hem voelde.
In die tijd tot nu, hebben we nog regelmatig met elkaar gezoend. Niet iedere keer dat we elkaar zagen, we konden ook nog 'normaal' met elkaar omgaan. Ik weet nu dat 't zoenen niks betekent en dat accepteer ik ook, maar ik ben gewoon heel erg bang om hem kwijt te raken.
Wat ik 't ergste vind is dat het me op de een of andere manier toch iets doet, als hij met een ander meisje zoent. (2x gebeurd, ik ook 2x met 'n andere jongen gezoend). Ik neem aan dat 't gewoon de 'angst' is om hem kwijt te raken, want ik weet dat dit min of meer gebeurt als hij 'n relatie krijgt. Doordat we 't afgelopen jaar zo ontzettend veel met elkaar om zijn gegaan, zou dit dus 'n enorm gemis voor me zijn. Verder hebben m'n 4 beste vriendinnen allemaal 'n vriend waarbij ze veel van hun tijd doorbrengen, waardoor de kans dus bestaat dat ik 'alleen' kom te staan (of me iig eenzaam ga voelen), als ik hem niet meer heb. Ik heb het idee dat ik min of meer afhankelijk van hem ben geworden en dus een ontzettende klap krijg, als hij een vriendin krijgt.
Ik weet niet goed wat ik er nog bij moet vertellen, maar m'n probleem lijkt me duidelijk. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
|