Ze hadden de krassen op mijn arm vast wel eens gezien
Geloofde ze het verhaal van de poes? Vast niet
Mijn broer in ieder geval niet
Ik was in slaap gevallen met het mes nog in mijn hand
Mijn broer zag dat
"Mam..Het is niet goed met Sanne"
Mijn moeder zei: "dat weet ik wel maar ik kan er niet achter komen wat.."
Zegt mn broer: "Ja ik wil me er niet mee bemoeien maar ze lag te slapen met haar mes nog in haar hand."
Ik hoorde dit.
Was ondertussen wakker geworden. Ik baalde. Waarom verraadde hij me?
Toen kwam mijn moeder naar mijn kamer toe. "Slaap je al?"
"Nee." "Kun je niet slapen?" "Nee." "Wil je een kop warme melk?" "Neej mam, tis goed" "Weet je het zeker?" "Ja."
"Truste"
Paar uur later..Mijn vader gaat naar mijn broer's kamer. Hij was met zijn vriendin aan het bellen. Het was 1 uur 's nachts en ik was nog steeds wakker. "Ben je helemaal gek geworden om hier om 1 uur te gaan bellen???" "Jaja, Ik hang zo op"
Kwartiertje later gaat ons pap weer kijken en Tom is nog steeds aan het bellen. "Ben je nou helemaal besodemieterd???" Roept mijn vader. "Godverdomme nou ben ik het hartstikke focking beu! Weet je godverdomme wel wat er met Sanne aan de hand is? Nee! Dat weet je niet! En IK zie het! Maar niemand anders lijkt het te zien! En ik wil dr focking graag helpen maar JULLIE helpen niet mee! Julile begrijpen me niet en daarom bel ik Anke!"
Mijn vader rustig: "Wat is er dan met Sanne aan d ehand?"
"Ja hedde die krasse op dr arm nie gezien ofzo?"
En toen liep mijn vader naar mijn kamer. Ik deed net of ik slaap en hij aaide me een keer en liep weg..
Toen liep ik naar mijn broer's kamer huilend en vroeg: "Waarom heb je dit gezegd, Tom waarom?" "Ja dit kan toch zo niet langer doorgaan? Ik wil je helpen, Ik wil alles oplossen maar ik kan dat niet!" Ik zei: "Had je dat niet eerst aan mij kunnen zeggen?"
"Nee Ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan.."
Toen liep ik huilend weg
En toen...
Stonden mijn ouders daar allebei. We hebben alles besproken. Om 3 uur 's nachts. Alles is verteld. Alles kwam er uit. Alles wat ze niet wisten. Ze schrokken, moesten huilen maar waren blij dat ik het vertelde..
Nu voelt mijn broer zich kei schuldig dat hij het had verteld..
Tom en ik hebben geen open band. We praten niet super veel ofzo, maar we houden gewoon veel van elkaar. Dat biljkt in alles. Voor elkar opkomen enzo. Maar dit soort dingen zijn we niet gewend.
Ik weet me god niet waarom ik dit allemaal verteld heb
Hoop misschien op reacties ofzo
Maar mijn vraag:
Weten jullie ouders het?