Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2005, 17:21
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Heey mensen,
Stoppen met roken… weet dat hier al heel wat topics over zijn maar kan eigenlijk de echte oplossing voor mij niet vinden… het zomaar uitdrukken lukt mij niet… heb het al menig keer geprobeerd die pleisters werken ook niet… ik zelf denk dat het de gewenning is hou het amper een paar uur vol… en dan savonds haal ik nog snel een pakje… omdat ik gek lijk te worden en wil echt stoppen rook 8 pakjes per week gemiddeld en het is gewoon zo super slecht begin het ook aan mijzelf te merken… weinig conditie te weinig adem voor alcohol controle… heeft er iemand nog een tip? Want het lukt me echt niet… als ik in de auto zit rook ik altijd wel ff 1 en als ik er dan in zit zonder sigaret lijkt het wel of ik gek wordt…

Groeten
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 17:56
Dato_16
Dato_16 is offline
Ik ben ook net gestopt, 2 maanden ofzo, gaat me tot nu toe redelijk af.
Ik had een deal gesloten met iemand die ook wou stoppen, zet er iets tussen dat je in ieder geval een stok achter de deur hebt, dan heb je tenminste een reden om niet direct weer te beginnen.
Probeer ook eens voor jezelf na te gaan wat je er op vooruit gaat als je stopt, weeg dat af tegen de dingen waarop je achteruit zou gaan...
Probeer ook vooral veel bezig te zijn want bij verveling is de verleiding alleen maar groter....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:00
Verwijderd
Je woont bij je ouders, toch? Vraag je ouders om je tegen te houden als je 's avonds sigaretten gaat halen bij het stoppen.
Dat het na een paar uur al moeilijk is, is niet vreemd, het begin is het moeilijkst
Ga ook zo min mogelijk dingen doen waarbij je normaal gesproken rookt in de eerste week. Als je altijd rookt in de auto, ga je een weekje met de trein. Als je altijd rookt als je je verveelt, zorg je dat je het een week heel erg druk hebt.

En verder kun je denk ik beter advies krijgen van een ervaringsdeskundige dan van mij
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:03
Balance
Balance is offline
Je moet het ook niet proberen, je moet het doen.
Bij proberen heb je van te voren al de instelling dat het fout kan gaan.

Verder raad ik je aan alvast een vervanging te zoeken. Je zal waarschijnlijk iets missen voor je vingers, dus zoek iets op; een kneedballetje of wat dan ook, waardoor dat gemis al weg is.
Zoek verder iets op voor in je mond, het liefst iets gezonds. Dingen als kaugom of als dat niet werkt, dan paprika, tomaat, appel of wat dan ook. Zorg er iig voor dat je een alternatief hebt en dat je dus niet nog moet zoeken op het moment dat je zin hebt in dat sigaretje.
Verder zou ik ook een doel uitkiezen voor het geld dat je bespaart. Dat heeft bij mijn vader het best gewerkt. Hij had een spaarpot en elke week ging het geld dat hij normaliter aan sigaretten besteedde in die spaarpot. Verzin voor jezelf een doel en denk steeds aan dat doel als je zin hebt in een sigaretje. Maak het voor jezelf evt. nog moeilijker door met iemand af te spreken dat je het geld weg doet (goed doel oid) op het moment dat je toch een sigaretje opsteekt.
En vertel verder je omgeving dat je stopt!! Dat werkt niet alleen in de zin dat mensen rekening met je houden, maar ook als sociale druk.
Oud 12-10-2005, 19:06
Verwijderd
vandaag is mijn stoppoging van wel twee dagen, jaja, gestrand. Twee mensen die ik ken zijn gestopt na het lezen van het boek "stoppen met roken" van Alan Carr. Ik ben erin bezig, maar heb te weinig tijd om te lezen, maar het schijnt echt heel goed te zijn. Misschien is dat een tip? Die mensen hebben nooit last gehad van ontwenningsverschijnselen. Wat ik tot nu toe heb gelezen heeft me wel aan het denken gezet. Het laat niet de negatieve kanten zien van het roken, maar juist de positieve van het niet roken. Dat werkt veel motiverender! Bovendien wordt er uitgelegd waaróm je rookt, en dat dat eigenlijk onzin is.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:53
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 12-10-2005 @ 20:06 :
vandaag is mijn stoppoging van wel twee dagen, jaja, gestrand. Twee mensen die ik ken zijn gestopt na het lezen van het boek "stoppen met roken" van Alan Carr. Ik ben erin bezig, maar heb te weinig tijd om te lezen, maar het schijnt echt heel goed te zijn. Misschien is dat een tip? Die mensen hebben nooit last gehad van ontwenningsverschijnselen. Wat ik tot nu toe heb gelezen heeft me wel aan het denken gezet. Het laat niet de negatieve kanten zien van het roken, maar juist de positieve van het niet roken. Dat werkt veel motiverender! Bovendien wordt er uitgelegd waaróm je rookt, en dat dat eigenlijk onzin is.

Veel succes!
Ik heb het boek 2 maal gelezen. De eerste keer hield ik het 3 maanden zonder sigaretten vol. De tweede poging 'moest' ik na 14 dagen naar een tankstation sigaretten halen omdat ik gek werd Bij een andere stoppoging ging ik eerst afbouwen en op smerige light-sigaretten over (zonder noemenswaardig succes). Mijn stiefvader heeft het 2 jaar volgehouden; hij ging 3 maand van te voren na een stopdatum toewerken, vertelde iedereen in zijn omgeving dat hij ging stoppen zodat niemand hem dan wat zou aanbieden en hem kon steunen.. (Een half jaar geleden is-ie weer begonnen vanwege stress). Een gouden tip heb ik niet echt
Oud 12-10-2005, 19:56
Dato_16
Dato_16 is offline
Mijn gouden tip is een deal sluiten en er wat tussen zetten, anders kan je zo weer beginnen omdat je toch niet echt iets te verliezen hebt.....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:57
Apomes
Apomes is offline
Laat je tanden bleachen, kost handenvol geld en je mag een paar weken niet roken, omdat ze dan sneller terug kunnen verkleuren! motivatie alom
Oud 12-10-2005, 20:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dato_16 schreef op 12-10-2005 @ 20:56 :
Mijn gouden tip is een deal sluiten en er wat tussen zetten, anders kan je zo weer beginnen omdat je toch niet echt iets te verliezen hebt.....
Je eergevoel/ eigenwaarde verlies je wel een beetje bij een falende stop.. (Tenminste, zo ervaar ik het)
Oud 12-10-2005, 20:02
Hakuna
Hakuna is offline
Het beste is gewoon niet aan roken beginnen, bespaard je een hoop geld en slechte gezondheid!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Cornel schreef op 12-10-2005 @ 21:02 :
Het beste is gewoon niet aan roken beginnen, bespaard je een hoop geld en slechte gezondheid!
doh!
Oud 12-10-2005, 20:05
Dato_16
Dato_16 is offline
Ik denk dat de meeste rokers daar veel te makkelijk in zijn eigelijk...
denk dat verliezen van eergevoel niet echt de doorslag zal geven bij het stoppen...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dato_16 schreef op 12-10-2005 @ 21:05 :
Ik denk dat de meeste rokers daar veel te makkelijk in zijn eigelijk...
denk dat verliezen van eergevoel niet echt de doorslag zal geven bij het stoppen...
Bij mij gaf het niet de doorslag, anders zat ik nu niet een peuk te roken Ik ervoer het wel als een soort van falen dat ik toch niet zonder sigaretten kon/ kan.
Oud 12-10-2005, 20:15
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-10-2005 @ 21:07 :
Bij mij gaf het niet de doorslag, anders zat ik nu niet een peuk te roken Ik ervoer het wel als een soort van falen dat ik toch niet zonder sigaretten kon/ kan.
nee bij ook niet ik had meer het gevoel van owh eindelijk wat heb ik jou gemist,,, en helemaal niet van hmm gvd wrom nou... en die stok achter de deur wedden schappen dat helpt bij mij ook niet ik ga gewoon verder zoals het altijd ging maar ik koop morgen een stress balletje zodat ik in de pauze enzo ff wat in de handen heb... verder koop ik ff een zak lolies goedkoper en nog lekkerder ook
en oja heb nog geen sigarreten gehaald vandaag... kunnen we niet een stoptopic maken waar iedereen zijn ervaring in zet die mee doet? aangezien ik er meer zie die ook druk bezig zijn met stoppen

Groeten en bedankt tot dusver
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:19
Dato_16
Dato_16 is offline
wat zet jij er tussen dan?
als jij bijvoorbeeld iets tvw 30 euro er tussen zet dan bedenk je je wel voordat je een peukje op steekt...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Dato_16 schreef op 12-10-2005 @ 21:19 :
als jij bijvoorbeeld iets tvw 30 euro er tussen zet dan bedenk je je wel voordat je een peukje op steekt...
Ach, ik heb een keer een deal met mijn vader gesloten om een electrische gitaar. mijn stoppoging heeft drie maanden geduurd...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:38
Dato_16
Dato_16 is offline
damn, dan wil je ook echt niet stoppen volgens mij

alhoewel 3 maanden toch best knap is...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:49
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
nou heb een keer 50 euro gedaan als ik stopte en een jaar vol zou houden kreeg ik dat en als ik toch weer ging roken moest ik 25 betalen... mja... ik stop nu echt stress balletjes erbij en het komt goed!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 21:01
Balance
Balance is offline
Maar als ik jouw verhaal zo lees lijk je ontzettend laconiek d'r onder 'ach ja, een stoppoginkje hier mislukt en een stoppoging daar mislukt'.
Wil jij wel echt stoppen? Want volgens mij lijk je d'r al bij voorbaat van overtuigd dat zo'n stoppoging toch niet van langdurige aard is.
Zonder échte motivatie kom je d'r toch niet. Hoef je 't nu ook niet te proberen. Je moet bereid zijn door een hel te gaan: zó graag moet je het willen.
Oud 13-10-2005, 10:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik zou duizend euro van mijn opa krijgen als ik een jaar zou stoppen Niet gehaald
Oud 13-10-2005, 11:35
Floris_22
Floris_22 is offline
Ten eerste moet je het echt willen anders moet je er niet eens aan beginnen. En dingen in het vooruitzicht stellen helpt vaak niet, al moet je iemand geld betalen dan begin je er nog weer. Weet ik uit eigen ervaring. Gewoon echt willen stoppen om wille van je gezondheid.
En als het niet lukt om direct te stoppen gebruik dan een tijdje nicotine kauwgum, en ga na een aantal weken over op normale kauwgum. Dat heeft bij mij perfect gewerkt.
Ik rookte op het laatst dik 30 sigaretten op een dag, maar ik ben er nu al 2 jaar en 10 maanden vanaf.
Oud 13-10-2005, 12:08
Poeperd
Poeperd is offline
Mijn ouders zijn nu aan het stoppen. Als motivatie doen ze het geld wat ze nu niet meer uitgeven aan roken in een potje. Verder drinken ze een glas water als ze trek hebben. Oja, en ze hebben afgesproken dat áls ze willen roken, ze buiten gaan staan. En aangezien dat nogal vervelend is (met de kou, en je schoenen aan etc.), werkt dat ook nogal demotiverend.

Verder denk ik dat je gewoon genoeg doorzettingsvermogen moet hebben. En bekijk ook voor jezelf wáárom je het wilt. En denk daar dan aan als je trek hebt.

Oja, en gewone kauwgom of andere mint dingen eten/nemen als je trek hebt in een peuk.

Oeh en nog iets; denk aan je mooie schone longen en tanden. Je fris ruikende kleding en je mooie WITTE muren/plafond/gordijnen
Oud 13-10-2005, 13:33
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-10-2005 @ 11:03 :
Ik zou duizend euro van mijn opa krijgen als ik een jaar zou stoppen Niet gehaald
Zooo, dan zou ik me echt wel 20x bedenken voordat ik een sigaret op zou steken

Mijn moeder is op 1 Januari gestopt. Op 31 December heeft ze tegen mijn vader gezegd dat ze ging stoppen en het toen ook gewoon gedaan. Ze heeft daarna geen sigaret meer aangeraakt en is dus al zeker 15 jaar hartstikke rookvrij. Mijn vader heeft nooit echt gerookt, af en toe een paar van mijn moeder, dus toen zij stopte moest hij ook wel.
Oud 13-10-2005, 14:08
Verwijderd
voedselvergiftiging de gekste!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 15:42
Hulk
Hulk is offline
ik ben ook gestopt met behulp van dat boek 'stoppen met roken'. Als het na dat boek mislukt heb je gewoon een bepaald gedeelte niet goed gelezen/gesnapt.
Het helpt je van de geestelijke verslaving af, en de lichamelijke verslaving (die bijna niks voorstelt) geeft je lichte ontwenningsverschijnselen tot 2/3 weken.

En uiteraard geen nicotine kauwgom of iets dergelijks gebruiken want je probeert net van die nicotine af te komen.
Oud 13-10-2005, 17:18
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Daster schreef op 13-10-2005 @ 16:42 :
ik ben ook gestopt met behulp van dat boek 'stoppen met roken'. Als het na dat boek mislukt heb je gewoon een bepaald gedeelte niet goed gelezen/gesnapt.
Het helpt je van de geestelijke verslaving af, en de lichamelijke verslaving (die bijna niks voorstelt) geeft je lichte ontwenningsverschijnselen tot 2/3 weken.

En uiteraard geen nicotine kauwgom of iets dergelijks gebruiken want je probeert net van die nicotine af te komen.
Onzin, een boek kan je helpen maar je zult het toch echt zelf moeten doen. Net zoals alle andere hulpmiddelen. Er is geen wondermiddel voor het stoppen met roken.
En waarom geen nicotine kauwgum? Dan bouw je het langzaam af en krijg je in ieder geval geen teer binnen die met een sigaret wel binnenkrijgt.
En bij mij is het met nicotinekauwgum wel gelukt en met het boek niet. Het is maar wat voor een mens het beste werkt he?

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 17:20.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Dato_16 schreef op 12-10-2005 @ 21:38 :
damn, dan wil je ook echt niet stoppen volgens mij

alhoewel 3 maanden toch best knap is...
Het had er ook mee te maken dat ik op dat moment geen gitaar kón spelen door lichamelijke klachten en zo speelde er nog meer, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 07:04
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 13-10-2005 @ 18:18 :
Onzin, een boek kan je helpen maar je zult het toch echt zelf moeten doen. Net zoals alle andere hulpmiddelen. Er is geen wondermiddel voor het stoppen met roken.
En waarom geen nicotine kauwgum? Dan bouw je het langzaam af en krijg je in ieder geval geen teer binnen die met een sigaret wel binnenkrijgt.
En bij mij is het met nicotinekauwgum wel gelukt en met het boek niet. Het is maar wat voor een mens het beste werkt he?
toen ik het boek uithad ben ik meteen gestopt, heb geen last van ontwenningsverschijnselen gehad, en was bovendien nog heel blij dat ik gestopt was ook. Ik vind het wel een wondermiddel en ik betwijfel of je het echt hebt gelezen anders had je waarschijnlijk niet zo dom gepraat

Nicotine kauwgum helpt je wel (tijdelijk) van het roken af, maar niet van de nicotineverslaving. En als je uiteindelijk stopt met die pleisters keert de trek naar een sigaret toch meteen weer terug.
Oud 14-10-2005, 09:07
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Daster schreef op 14-10-2005 @ 08:04 :
toen ik het boek uithad ben ik meteen gestopt, heb geen last van ontwenningsverschijnselen gehad, en was bovendien nog heel blij dat ik gestopt was ook. Ik vind het wel een wondermiddel en ik betwijfel of je het echt hebt gelezen anders had je waarschijnlijk niet zo dom gepraat

Nicotine kauwgum helpt je wel (tijdelijk) van het roken af, maar niet van de nicotineverslaving. En als je uiteindelijk stopt met die pleisters keert de trek naar een sigaret toch meteen weer terug.
Was er maar een wondermiddel om mensen te laten stoppen met roken. Denk dat de medische wereld daar dan echt om staat te juichen. Zoals in mijn college's gezegt is hebben de verschillende manieren een aantal procenten wat met die manier stopt, maar het grootste deel begint gewoon weer. Dat het voor jou hielp wil dus absoluut niet zeggen dat het voor een ander helpt. Het is dus onzin om te zeggen dat hij dom praat.

Volgens mij weet jij niet zo goed hoe dat met die nicotinepleisters werkt Je bouwt de sterkte van die dingen af, zodat je langzaam went aan het minder binnenkrijgen van nicotine. Tot die laag is en je ermee kan stoppen.

Het zijn allemaal hulpmiddelen, maar het belangrijste is een hele goede motivatie en streng voor jezelf zijn.
Oud 14-10-2005, 12:55
Verwijderd
toen ik mijn oom aan longkanker zag sterven wist ik weer waarom ik niet rook

(afgezien van het even stoer doen om mijn twaalfde nooit gerookt)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 13:53
Nienna*
Nienna* is offline
Mijn vader is mede gestopt om ons, dat was ook zijn motivatie voornamelijk om te stoppen. Door zijn kinderen kreeg hij de kracht (mede).
Alleen kreeg hij een paar weekjes erna een hartinfarct, dus kon hij ook niet anders dan stoppen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 15:03
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-10-2005 @ 11:03 :
kijk idd het heeft niks te maken met er wat voor krijgen ofzo.. het zit gewoon zo diep dat het echt niet meer lukt!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 15:07
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
en ik wil echt stoppen! heb gister de hele dag niet gerookt... en jah nja vanmorgen 1... mja dat is voor mij echt een voorruitgang... rookte eerst een pakje per dag... en probeer nu gewoon weer zo lang mogelijk zonder... en dan op een gegeven moment ben ik die zooi niet meer nodig!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:06
George
George is offline
Jezelf in een situatie plaatsen waarin je niet kán roken. Ik ben dus bijvoorbeeld naar centerparcs geweest afgelopen weekend, en ik was met mensen met astma en een enorme afkeur van roken. Ik wou sowieso al stoppen omdat ik laatst een lippiercing heb laten zetten en ik genoeg kreeg van na elke sigaret moeten spoelen, maar dat had voor het weekend nog niet zo gewerkt. In het weekend zelf had ik dermate veel afleiding dat ik er niet eens meer echt bij nadacht dat ik het miste. Ok, af en toe wel even heel sterk de behoefte een sigaret op te steken, maar dan ging ik gewoon het zwembad weer in ofzo.

Overigens heb ik een half jaar terug ook een paar weken niet meer gerookt, ik had een documentaire gezien waarin ze lieten zien hoe longen eruit zien na een leven gerookt te hebben.
Heeft ook aardig geholpen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:20
Optima
Optima is offline
Ik ben ook gestopt, vanaf 8 oktober, dus nu bijna 6 dagen. Ik rookte 20 sigaretten (pakje ) per dag, en dat vond ik echt teveel worden. Ik deed het ook niet meer voor het lekkere, maar puur voor de verslaving en gewoonte. Ik hoop dat ik het volhoud....de verleiding is wel erg groot om er eentje van iemand te bietse tijdens het uitgaan, maar ik ga zelf in ieder geval geen pakje meer kopen

je moet het gewoon echt WILLEN, dan lukt het....
Oud 14-10-2005, 16:42
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-10-2005 @ 10:07 :

Volgens mij weet jij niet zo goed hoe dat met die nicotinepleisters werkt Je bouwt de sterkte van die dingen af, zodat je langzaam went aan het minder binnenkrijgen van nicotine. Tot die laag is en je ermee kan stoppen.

Het probleem zit hem vaak alleen niet in de lichamelijke verslaving aan nicotine, maar juist aan de geestelijke verslaving en daar helpt een nicotinepleister niet voor
Ben zelf één keer mbv pleisters gestopt, maar dat werkte voor mij gewoon niet. Ben nu gestopt (al een maand of drie denkik? tel het niet ) zonder hulpmiddelen, gewoon van de ene op de andere dag gestopt, ik had er echt genoeg van.
Volgens mij heeft het alles te maken met je instelling, ik heb vaak genoeg geprobeerd te stoppen, maar elke keer wilde ik het toch niet echt graag genoeg. Je moet het écht willen en - zoals iemand al gezegd heeft - het niet proberen, maar gewoon doen.

@TS; succes ermee
Oud 14-10-2005, 16:51
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 14-10-2005 @ 17:42 :
Het probleem zit hem vaak alleen niet in de lichamelijke verslaving aan nicotine, maar juist aan de geestelijke verslaving en daar helpt een nicotinepleister niet voor
Ben zelf één keer mbv pleisters gestopt, maar dat werkte voor mij gewoon niet. Ben nu gestopt (al een maand of drie denkik? tel het niet ) zonder hulpmiddelen, gewoon van de ene op de andere dag gestopt, ik had er echt genoeg van.
Volgens mij heeft het alles te maken met je instelling, ik heb vaak genoeg geprobeerd te stoppen, maar elke keer wilde ik het toch niet echt graag genoeg. Je moet het écht willen en - zoals iemand al gezegd heeft - het niet proberen, maar gewoon doen.
Ach, of het een lichamelijk of geestelijk probleem laat ik wat dit betreft in het midden, daar gaat het me met die uitleg ook helemaal niet om. Waar het om gaat is dat er mensen op die manier kunnen stoppen en dat is het balangrijkste.
Sommige mensen zijn lichamelijk meer afhankelijk van nicotine dan anderen omdat die mensen er gewoon beter op reageren. Alleen geestelijk zou ik dus ook niet willen stellen, maar ik denk dat als je geestelijk sterk genoeg bent je het lichamelijke aardig kan negeren.

Verder is het zo dat er bepaalde mensen aanleg hebben voor verslaving en die er dus ook moeilijker af komen.
Oud 14-10-2005, 23:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 14-10-2005 @ 16:07 :
en ik wil echt stoppen! heb gister de hele dag niet gerookt... en jah nja vanmorgen 1... mja dat is voor mij echt een voorruitgang... rookte eerst een pakje per dag... en probeer nu gewoon weer zo lang mogelijk zonder... en dan op een gegeven moment ben ik die zooi niet meer nodig!
Harstikke goed dat je gister de hele dag niet hebt gerookt! En vandaag maar één, ook een hele goede vooruitgang. Maar komop, sta je zelf niet meer toe om d'r ook nog maar 1 te roken. 't is dan wel maar 1 sigaretje, maar 't is wel weer nicotine die je binnen krijgt.
Oud 15-10-2005, 00:24
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Daster schreef op 14-10-2005 @ 08:04 :

Ik vind het heel mooi dat jij bent gestopt en dat het voor jou dan een "wondermiddel" is geweest. Maar jij weet net zo goed als ik dat een wondermiddel niet bestaat. Wel hele goede hulpmiddelen.
Tja als jij mijn stukje tekst dom vind lees dan ook maar even je eigen stukje na. Ik vind het echt goed dat je bent gestopt maar jij verwacht direct dat de hele wereld kan stoppen d.m.v dat boek.
En nicotinekauwgum vermindert langzaam de honger naar nicotine. Dus je krijgt wel nicotine binnen, maar......je rookt geen sigaretten dus dat geestelijke aspect verdwijnt. Alleen de lichamelijke blijft dan over, en dan stelt eigenlijk weinig voor.
Maar zoals ik en anderen zeggen, je moet er volledig achterstaan.
En even een newsflash, ik ben nu 2 jaar en 10 maanden gestopt maar ik heb nog steeds zin een sigaret, niet elke dag of elke week maar wel zo af en toe. Je blijft altijd een zwak ervoor hebben.
Oud 15-10-2005, 08:24
Hulk
Hulk is offline
en dat heb ik dus niet... telkens als ik iemand een sigaret zie roken ben ik blij dat ik dat niet meer nodig heb om me fijn te voelen.
Oud 18-10-2005, 15:50
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
hoe kom je nu van het gevoel af dat je geen siggeret meer wilt... want heb vandaag nog steeds niet gerookt waar ik anders al bijna een pakje op had gehad... maar het gevoel blijft... en wordt alleen maar erger... en zit nu echt van 1 roken of....?

groeten
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 15:57
M@rco
M@rco is offline
Je moet het gewoon niet meer wíllen doen. Als je eigenlijk nog wel wil roken dan doe je het vroeg of laat toch wel weer een keer.
Citaat:
wil echt stoppen rook 8 pakjes per week gemiddeld en het is gewoon zo super slecht begin het ook aan mijzelf te merken… weinig conditie te weinig adem voor alcohol controle…
Misschien moet je dat in je achterhoofd proberen te houden.
Oud 18-10-2005, 16:01
Verwijderd
Ik ben al een maandje of anderhalf gestopt nu, misschien zelfs twee. Ik weet het niet meer. De laatste sigaret die ik rookte vond ik destijds al echt ontzettend smerig. Ik had er gewoon geen zin meer in.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:15
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 18-10-2005 @ 16:50 :
hoe kom je nu van het gevoel af dat je geen siggeret meer wilt... want heb vandaag nog steeds niet gerookt waar ik anders al bijna een pakje op had gehad... maar het gevoel blijft... en wordt alleen maar erger... en zit nu echt van 1 roken of....?

groeten
Geduld, dat komt nog. Na enkele weken zal je, als je toch nog eens in de verleiding komt om aan iem een paar trekjes te vragen, merken dat het tegenvalt. Op de duur denk je er gewoon niet veel meer aan. Ben al eens 6 maanden gestopt maar terug begonnen omdat ik het kalmerende effect te hard miste onder de examens (dat ik toen nog vrij veel blowde maakte het ook niet makkelijker, onder de examens kon ik natuurlijk niet blowen en khad een beetje een vervangmiddel nodig), en nog eens 4 maanden, gewoon omdat een vriend van mij ook stopte. Hij is ook onder de examens terug begonnen en kheb het toen ook maar meteen opgegeven. Ik vind roken eig best wel lekker.
Nu begint mijn moeder serieuze problemen te krijgen met haar longen door te roken, en kben dus weer aan het overwegen van te stoppen.
Oud 18-10-2005, 20:38
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 18-10-2005 @ 16:50 :

groeten
je moet niet aan die ene sigaret denken, maar aan leven vol stank/geldverspilling/verslaving.
Oud 18-10-2005, 20:39
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Spiteful schreef op 18-10-2005 @ 19:15 :
Geduld, dat komt nog. Na enkele weken zal je, als je toch nog eens in de verleiding komt om aan iem een paar trekjes te vragen, merken dat het tegenvalt. Op de duur denk je er gewoon niet veel meer aan. Ben al eens 6 maanden gestopt maar terug begonnen omdat ik het kalmerende effect te hard miste onder de examens (dat ik toen nog vrij veel blowde maakte het ook niet makkelijker, onder de examens kon ik natuurlijk niet blowen en khad een beetje een vervangmiddel nodig), en nog eens 4 maanden, gewoon omdat een vriend van mij ook stopte. Hij is ook onder de examens terug begonnen en kheb het toen ook maar meteen opgegeven. Ik vind roken eig best wel lekker.
Nu begint mijn moeder serieuze problemen te krijgen met haar longen door te roken, en kben dus weer aan het overwegen van te stoppen.
roken is niet lekker, de ontwenningsverschijnselen zijn alleen klote. Het gevoel wat rokers hebben als ze een sigaret roken is hetzelfde als wat anderen standaard hebben.

Regels voor berichten