Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 19:03
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb vrijdag mijn vinger gesneden met afwassen, doordat een glas kapotbrak. het is best wel diep en er lag een plak huid los (hij zit wel nog met een gedeelte vast). dat stuk ligt er gewoon op en zit ook wel weer vast denk ik. maar bij de rand waar het los zat, waar ik me dus gesneden heb, zat toestraks wat pus. het stuk huid dat loszat, is nu paarsachtig aan het worden. ik heb de eerste 24 uur een pleister erop gehad, daarna niet meer. betekent dit dat het aan het ontsteken is? moet ik hiermee naar de dokter, of kan ik dit verhelpen met huis-tuin-en-keuken manieren? en hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:14
Thee Muts
Thee Muts is offline
Het is idd een beetje aan het ontsteken denk ik, gezien het feit dat er wat pus uit komt. Met wat diepere snijwonden is het sowieso altijd aan te raden de wond gelijk schoon te maken met bijvoorbeeld sterilon of betadine en er daarna idd even een pleister overheen.

Ik weet niet of je het schoon hebt gemaakt toen het gebeurde, maar ik zou dat als ik jou was alsnog even doen. Let ook op andere tekenen van ontsteking zoals een kloppend gevoel in de vinger, zwelling, roodheid en eventueel zelfs koorts. Mocht je het idee hebben dat de ontsteking steeds erger wordt, ga dan even langs de huisarts, deze kan het even goed schoonmaken.

Voor nu iig even het advies het wondje even schoon te maken en daarna eventueel nog wat afplakken. Maar zorg er wel voor dat het pus en ontstekingsvocht weg kan, dus pak het niet te dik in
Oud 17-10-2005, 19:34
juno
juno is offline
Pijnlijk, dat schoonmaken, maar het gaat makkelijker als je een kwartiertje je vinger in een bakje warm water met soda laat weken. Dan komt het vanzelf al los.

Dat sodabadje dagelijks herhalen zolang het blijft zweren.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:43
poetic_tragedy
ja ik wilde soda halen (ik ken het niet echt), maar er stond een kruis op met de tekst: irriterend dus ik denk laat maar... toen heb ik maar unicura zeep in wat lauwwarm water gedaan en daar mn vinger ff ingehouden. ik weet niet of dat helpt? ik vergeleek t maar ff met een piercingwond

ik heb het toen het gebeurd was alleen onder de kraan gehouden, en toen een washandje stevig erop gehouden, omdat t heel erg bleef bloeden. verder heb ik het niet schoon gemaakt. ik zal het dan alsnog doen.
bedankt voor de tips beiden
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:00
juno
juno is offline
Je moet ook geen caustic soda nemen , waar je het afvoerputje mee ontstopt.

Gewone zilversoda. Dat wil je inderdaad niet in je ogen krijgen, en na het badje moet je wel afspoelen met schoon water. Je huid wordt er raar rimpelig van, maar ja, het weekt goed korsten los, juist omdat het weefsel een beetje oplost. Een kwartiertje kan geen kwaad.

Succes. En voortaan altijd wondjes netjes ontsmetten he!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:03
poetic_tragedy
hahaha nee t was ook zilversoda
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan ook Biotex (groen) nemen, dat heb jij (of je moeder) misschien wel in huis en ruikt wat lekkerder en werkt net zo goed
Oud 18-10-2005, 21:04
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
juno schreef op 17-10-2005 @ 21:00 :
Je moet ook geen caustic soda nemen , waar je het afvoerputje mee ontstopt.

Regels voor berichten