![]() |
||
Citaat:
Punt 2: ik ben niet ziek in mijn hoofd! en ik werk eraan! Punt 3: dit heeft totaal niks met 'aandacht' te maken! => dit maakt me nu allemaal serieus 'pissed'!! dus, volgens jullie is er niets om me zorgen over te maken?! is er meer kans dat ik opnieuw ijzer tekort heb, als ik dat al eens heb gehad?? allé ja, verhogen de snijwonden de kans daarop?? |
![]() |
||
Citaat:
als ik vragen mag..? Ik zou het niet weten eigenlijk, volgens mij zit ijzer in je eten ed, is dat niet afhankelijk van de hoeveelheid bloed die je hebt.. Maar dat weet ik dus niet zeker.
||
![]() |
Citaat:
maar als dat bij jouw niet het geval is sorry dan |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik keur het niet goed, ik vind het heel fout en zwak, want ik weet dat het ook anders kan, maar niet ieder persoon is sterk
||
Citaat:
ik vind jou verhaal eerlijk gezegd nogal een beetje vaag overkomen...
|
Verwijderd
|
![]() Naja goed, een tekort aan bloed kan je echt niet hebben, als je bloed verliest wordt dat gewoon weer aangemaakt. Wat denk je van mensen die om de zoveel tijd bloed afgeven, die geven wel meer weg dan je verliest bij zo'n snijwond. Tenzij je natuurlijk in 1 keer héél veel bloed verliest, maargoed je snapt het verschil wel. ![]() Wat je wel kan hebben, zoals hierboven al is genoemd: bloedarmoede. Dat slaat dus op een ijzertekort en dan kun je je moe voelen etc. Dan kun je het beste bijv. cashewnoten eten, of roosvicee met ijzer drinken, of het is vast ook wel als voedingssuplement verkrijgbaar. En volgens mij kun je ook bloedarmoede krijgen als je regelmatig veel bloed verliest, dus ook als je bijv. altijd heel erg ongesteld bent, maar dat weet ik niet zeker. |
![]() |
||
Citaat:
@dreadlocks: ik neem aan dat het bij framboosje om bloedarmoede gaat, maar het is mogelijk dat ze de term bloedtekort als een Vlaams synoniem voor bloedarmoede hanteert en dat dat aanleiding kan geven tot het misverstand dat ze inderdaad bloed te kort zou komen, wat inderdaad onmogelijk is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|