Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2002, 16:31
framboosje
framboosje is offline
hoi!
nja, ik heb een vraagje... als je heel regelmatig snijwonden hebt, die best wel redelijk veel bloeden... kan het dan zijn, omdat je eigenlijk veel bloed, je beetje bloedtekort hebt?? en als je bloedtekort hebt, welke gevolgen kan dat dan hebben?!
er voor zorgen dat ik minder snijwonden heb, is voorlopig gene optie... we werker eraan, maar opgelost is het nog lang niet...

groetjes,
Ilse
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 17:14
qghp
qghp is offline
snij je gewoon niet, als je ziek in je hoofd bent ga dan naar een psychiater of als dat niett zo is zoek dan een andere manier om aandacht te krijgen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 17:20
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
snij je gewoon niet, als je ziek in je hoofd bent ga dan naar een psychiater of als dat niett zo is zoek dan een andere manier om aandacht te krijgen
Lekker makkelijk praten..
Er wordt gewoon een vraag gesteld..
En ze zegt toch dat ze er al aan werkt?

Maar goed.
Ik heb zelf wel bloedarmoede gehad,
maar dat was ijzergebrek, had volgens mij niets
te maken met die wondjes..
Kweet het niet, misn kan je er wel een bloedtekort van krijgen,
maar dan is het niet een ernstig tekort denk ik..
Oud 06-12-2002, 17:34
Destrøyer
Destrøyer is offline
Niet dat ik weet; je lichaam maakt voldoende bloed aan. Bloedarmoede treedt slechts op bij verminderde capaciteit, door gebrek aan ijzer
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 18:05
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
Punt 1: als je niet serieus kunt antwoorden, zwijg dan
Punt 2: ik ben niet ziek in mijn hoofd! en ik werk eraan!
Punt 3: dit heeft totaal niks met 'aandacht' te maken!

=> dit maakt me nu allemaal serieus 'pissed'!!

dus, volgens jullie is er niets om me zorgen over te maken?!
is er meer kans dat ik opnieuw ijzer tekort heb, als ik dat al eens heb gehad?? allé ja, verhogen de snijwonden de kans daarop??
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 18:12
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
framboosje schreef:

is er meer kans dat ik opnieuw ijzer tekort heb, als ik dat al eens heb gehad?? allé ja, verhogen de snijwonden de kans daarop??
Waarom denk je dat je bloedarmoede hebt,
als ik vragen mag..?
Ik zou het niet weten eigenlijk,
volgens mij zit ijzer in je eten ed,
is dat niet afhankelijk van de hoeveelheid bloed die je hebt..
Maar dat weet ik dus niet zeker.
Oud 06-12-2002, 18:17
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
framboosje schreef:
Mmm, ach. Ik onderschrijf bovenstaand citaat niet, denk ik. mat-ice is denk ik tegen symptoombestrijding, een beetje bot.
Oud 06-12-2002, 19:12
qghp
qghp is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Mmm, ach. Ik onderschrijf bovenstaand citaat niet, denk ik. mat-ice is denk ik tegen symptoombestrijding, een beetje bot.
komt denk ik omdat ik een paar mensen ken die het ook doen en daar heb ik gewoon geen respect voor omdat hun het voornamelijk doen voor aandacht of zoals hun het soms zeggen "hun innerlijke pijn om te zetten in andere soort pijn"dat vind ik dus bullshit

maar als dat bij jouw niet het geval is sorry dan
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 19:23
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
komt denk ik omdat ik een paar mensen ken die het ook doen en daar heb ik gewoon geen respect voor omdat hun het voornamelijk doen voor aandacht of zoals hun het soms zeggen "hun innerlijke pijn om te zetten in andere soort pijn"dat vind ik dus bullshit

maar als dat bij jouw niet het geval is sorry dan
ok, excuses aanvaard... maar let er in het vervolg beetje op... het kan mensen meer kwetsen dan je denkt...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 19:25
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Waarom denk je dat je bloedarmoede hebt,
als ik vragen mag..?
Ik zou het niet weten eigenlijk,
volgens mij zit ijzer in je eten ed,
is dat niet afhankelijk van de hoeveelheid bloed die je hebt..
Maar dat weet ik dus niet zeker.
ik denk gewoon dat ik misschien bloedtekort kan hebben, omdat ik de laatste tijd weer zo héél erg moe ben (maar toch niet kan slapen)... vorig jaar had ik dat ook en heb toen ijzer pillen gekregen... de dokter zei toen iets van dat ik maar moest oppassen met dat snijden en zo... nu vroeg ik me dus af of dat daar iets mee te maken had of niet...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 19:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
Sommige mensen hebben zoveel pijn en verdriet gekend, zijn zo eenzaam, dat ze niet meer anders kunnen dan om hulp/aandacht roepen/schreeuwen. Er moet iets gebeuren, en als vragen niet lukt, moet het op een andere manier...

Ik keur het niet goed, ik vind het heel fout en zwak, want ik weet dat het ook anders kan, maar niet ieder persoon is sterk
Oud 06-12-2002, 19:35
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
framboosje schreef:
ik denk gewoon dat ik misschien bloedtekort kan hebben, omdat ik de laatste tijd weer zo héél erg moe ben (maar toch niet kan slapen)... vorig jaar had ik dat ook en heb toen ijzer pillen gekregen... de dokter zei toen iets van dat ik maar moest oppassen met dat snijden en zo... nu vroeg ik me dus af of dat daar iets mee te maken had of niet...
niemand heeft bloed tekort. dat is echt totale onzin. ijzer zit vooral in vlees en bananen, en anders kun je nog altijd pillen kopen. kan het misschien niet zo zijn dat jou bloed niet stolt?

ik vind jou verhaal eerlijk gezegd nogal een beetje vaag overkomen...
Oud 06-12-2002, 20:54
Verwijderd
vaag topic/reply's....

Naja goed, een tekort aan bloed kan je echt niet hebben, als je bloed verliest wordt dat gewoon weer aangemaakt. Wat denk je van mensen die om de zoveel tijd bloed afgeven, die geven wel meer weg dan je verliest bij zo'n snijwond.
Tenzij je natuurlijk in 1 keer héél veel bloed verliest, maargoed je snapt het verschil wel.
Wat je wel kan hebben, zoals hierboven al is genoemd: bloedarmoede. Dat slaat dus op een ijzertekort en dan kun je je moe voelen etc. Dan kun je het beste bijv. cashewnoten eten, of roosvicee met ijzer drinken, of het is vast ook wel als voedingssuplement verkrijgbaar.

En volgens mij kun je ook bloedarmoede krijgen als je regelmatig veel bloed verliest, dus ook als je bijv. altijd heel erg ongesteld bent, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 21:44
Miracle
Miracle is offline
kleine toevoeging: in stroop zit ook veel ijzer volgens mij... misschien idee om op brood te doen...
Oud 07-12-2002, 20:58
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Niet snijden, heel simpel.
Zo simpel is het niet altijd als het misschien wel lijkt, zeker niet als snijden voor iemand een vaste gewoonte is geworden. Ik zou ook graag willen dat ze er mee stopt, maar zoiets heeft bij sommigen nu eenmaal veel tijd en veel begeleiding van anderen nodig.

@dreadlocks: ik neem aan dat het bij framboosje om bloedarmoede gaat, maar het is mogelijk dat ze de term bloedtekort als een Vlaams synoniem voor bloedarmoede hanteert en dat dat aanleiding kan geven tot het misverstand dat ze inderdaad bloed te kort zou komen, wat inderdaad onmogelijk is.
Oud 07-12-2002, 21:00
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
kleine toevoeging: in stroop zit ook veel ijzer volgens mij... misschien idee om op brood te doen...
Vroeger zat ik stroop veel ijzer, tegenwoordig valt dat wel mee. Stroop werd vroeger in ijzeren bakken bewaard, waardoor er veel ijzer in zat. Tegenwoordig is dat niet meer het geval. Je kunt beter Roosvicee Ferro drinken of bij de dokter speciale pilletjes halen oid.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
dreadlocks schreef:
niemand heeft bloed tekort.
Mensen die een bloedtransfusie krijgen hebben soms echt wel bloedtekort of zouden het anders krijgen. Maar ik denk idd dat ze bloedarmoede bedoeld.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten