Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 14:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
(ik wist geen betere plek voor dit topic, maar als een FB een beter idee heeft, ga je gang.)

zijn er studentenkamers (met name in groningen, maar alle info is welkom) met een parkeerplaats, of de mogelijkheid om in de buurt van je kamer een parkeerplaats te huren ?

tis nu niet aan de orde, maar de kans is erg aanwezig dat ik over een jaartje een kamer wil hebben, maar dan vraag ik me af waar ik mn auto moet laten. ik wil m niet thuis laten staan - daarvoor gebruik ik m teveel - en ik wil m ook niet wegdoen.

(dus eventuele antwoorden als 'dan doe je die auto toch gewoon weg' zijn niet echt een nuttige bijdrage).

iemand hier tips en/of ervaringen mee ?
Oud 16-10-2005, 14:47
Verwijderd
Eh... als je ergens woont kun je toch een parkeerkaart ofzo krijgen? En alle mensen die ik ken hebben volgens mij gewoon plek om hun auto te parkeren, als ze 'm zouden hebben... in kleine straatjes is er meestal geen parkeerautomatenbeleid, of hoe noem je dat..?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
het probleem (in groningen, anyway) is dat er weliswaar 'gratis' geparkeerd kan worden in de meeste straten waar ik een appartementje of kamer zou willen huren; probleem is echter dat er voor een stuk of 100 mensen dan iets van tien parkeerplaatsen zijn. terwijl het ideaal zou zijn om gewoon de auto op een goed bereikbare, gereserveerde plek neer te kunnen zetten. (het klinkt wat patseriger dan dat ik t bedoel hoor, maar tis gewoon erg handig om je 'eigen' parkeerplekje te hebben).

maar je hebt wel een punt dat niet veel studenten een auto bij hun kamer neer zullen zetten, denk ik.
Oud 16-10-2005, 15:05
Verwijderd
Ik zit ook op kamers in Groningen, en je kunt bij ons aan de straat wel normaal je auto kwijt. Daarbij is het wel betaald parkeren, dus een vergunning zou geen overbodige luxe zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 16-10-2005 @ 16:05 :
Ik zit ook op kamers in Groningen, en je kunt bij ons aan de straat wel normaal je auto kwijt. Daarbij is het wel betaald parkeren, dus een vergunning zou geen overbodige luxe zijn.
weet je toevallig ook hoe duur zo'n vergunning is, en hoe je er aan komt ? (om nou telkens opnieuw te betalen is niet alleen erg duur, het is ook niet haalbaar. )
Oud 16-10-2005, 15:25
Verwijderd
Lang leve Google!

Ik weet niet of die link het zo doet, maar anders: http://www.groningen.nl/ en dan naar digitaal loket en dan naar Parkeervergunning voor Bewoners.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-10-2005 @ 16:16 :
weet je toevallig ook hoe duur zo'n vergunning is, en hoe je er aan komt ? (om nou telkens opnieuw te betalen is niet alleen erg duur, het is ook niet haalbaar. )
Je kunt zo'n vergunning aanvragen bij de gemeente Groningen (www.groningen.nl en via deze site kun je bij het digitale loket komen). Ik heb geen idee hoe duur een vergunning is. Ik gebruik nu een parkeerkaart, deze is 16 uur geldig per week (dus geen optie voor jou). Ik betaal hier 10 euro per jaar voor, plus een borg van 15 euro.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:43
Tiño
Tiño is offline
Ik heb een tijd een auto gehad, in het centrum bij mn woning.
Niet in Groningen,maar dat terzijde.

Ik had nog een stapel dagdeelkaarten, dat zijn kaarten die je open kan krassen voor gewenst tijdsdeel van 8uur.

Die had ik overgnomen van iemand in de buurt die zelf geen auto heeft.iedere bewoner heeft recht op 100van die kaarten per jaar ofzo, kost een euro per stuk ofzo.misschien hebben ze daar ook zoiets?

Toen die eenmaal op waren ging k een beetje bij albertheijn enzo op van die marktplaats borden kijken.
Toen had ik iemand gevonden die zijn parkeervergunning wegdeed. Die was nog meer als een halfjaar geldig en die heb ik voor 50euro overgenomen.Stond echter wel ander kenteken op,maar met dat ding een beetje half zichtbaar wegmoffelen achter de ruit kom je een eind.
Wel een beetje illegaal natuurlijk,maar nooit gezeik mee gehad.

Tja,ik ken groningen niet echtm, dus weet niet hoe een en ander er daar aan toe gaat.succes .
Oud 16-10-2005, 20:19
PV
PV is offline
Hm, in Tilburg kan ik gewoon op een parkeerplaats direct achter mijn flat parkeren. Gratis, geen parkeerkaart nodig ofzo. Is dat zo bijzonder
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:22
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-10-2005 @ 16:16 :
Jaarlijks een nieuwe vergunning halen, binnen de centrumring (dat is heel beperkt, ook qua parkeerplaatsen, zijn wachtlijsten voor) kost zo'n apparaat 141,20 euro per jaar en in de schilwijken (omliggende wijken, dus schilderswijk en hortusbuurt enzo) kost dat 42,85 euro per jaar. In de schilwijken zijn geen wachtlijsten. Daarbuiten is het gewoon gratis.
hier te vinden dus...
Oud 16-10-2005, 21:26
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Neiu schreef op 16-10-2005 @ 21:22 :
Jaarlijks een nieuwe vergunning halen, binnen de centrumring (dat is heel beperkt, ook qua parkeerplaatsen, zijn wachtlijsten voor) kost zo'n apparaat 141,20 euro per jaar en in de schilwijken (omliggende wijken, dus schilderswijk en hortusbuurt enzo) kost dat 42,85 euro per jaar. In de schilwijken zijn geen wachtlijsten. Daarbuiten is het gewoon gratis.
hier te vinden dus...
die had ik ondertussen ook gevonden. dr wordt echter niks gezegd over hoe moeilijk (of makkelijk) het is om aan zo'n ding te komen, misschien dat er een groninger onder ons is die dat weet... ?
Oud 16-10-2005, 21:57
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-10-2005 @ 22:26 :
die had ik ondertussen ook gevonden. dr wordt echter niks gezegd over hoe moeilijk (of makkelijk) het is om aan zo'n ding te komen, misschien dat er een groninger onder ons is die dat weet... ?
Heel makkelijk, gewoon naar het gemeentehuis gaan, je krijgt hem meteen mee, iig die van de schilwijken. Die van de binnenstad is afhankelijk van waar je woont in de binnenstad binnen de centrumring. Als er ruimte is krijg je die ook meteen mee, is er geen ruimte, kom je op de wachtlijst. Zodra er dan parkeervergunningen vervallen kun je een krijgen.
Oud 17-10-2005, 14:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Neiu schreef op 16-10-2005 @ 22:57 :
Heel makkelijk, gewoon naar het gemeentehuis gaan, je krijgt hem meteen mee, iig die van de schilwijken. Die van de binnenstad is afhankelijk van waar je woont in de binnenstad binnen de centrumring. Als er ruimte is krijg je die ook meteen mee, is er geen ruimte, kom je op de wachtlijst. Zodra er dan parkeervergunningen vervallen kun je een krijgen.
thx !
Reageren

Regels voor berichten