Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In jouw situatie zou ik inderdaad les nemen. Je moet wat gevoel kweken voor wat de mogelijkheden zijn en om gestructureerd te spelen/improviseren. Daarnaast lijkt gehoortraining handig (je zegt dat je weet welke klank je wil spelen maar niet waar die op je keyboard/gitaar ligt).
|
![]() |
|
als je op gitaar wilt leren soleren (en ook inproviseren) dan kan ik je het boek 'Speel Blues en Rock' van Loek van der Knaap aanraden
![]() Het is natuurlijk wel een boek voor beginners. Als je daarna verder wilt en er zeker van wil zijn dat je dingen goed aanleert kun je denk ik wel het beste les nemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Buiten basnoten van een akkoord kun je meestal wel wat andere basnoten pakken, maar daar moet het lied ook naar zijn. Voorlopig kun je het het beste puur bij majeur en mineur toonladders houden. Majeur is vrij makkelijk. Zoals je waarschijnlijk weet is een gewoon C-akkoord C-majeur. Men noemt het gewoon C omdat een standaard akkoord als er bijv. alleen C staat altijd majeur is. Om die toonladders zelf uit te zoeken in de majeurladders pak je gewoon een noot, bijvoorbeeld D. Je begint op D en zegt dan in je hoofd do re mi fa so la ti do ... op. Als het goed is dan hoor jij op F en op C dus een valse noot. Deze moeten een halve verhoogd worden zodat de D-toonladder is: D E Fis G A B Cis D. Etc als voorbeeld. Zo kun je alle toonladders afgaan, majeur en mineur. Mineur klinkt wel wat anders, maar is ook prima te doen op gehoor. Pentatonisch gewoon nog ff weglaten, lekker spelen. Majeur en mineurtoonladders zijn in ieder geval dingen die je echt moet kennen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal. ExpoRules | 11 | 06-05-2011 18:02 | |
Psychologie |
Ik kan niet meer Dark Red | 30 | 31-05-2005 14:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De een zijn brood is de ander zijn dood. Ieke | 0 | 05-04-2005 16:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Vreemd Meisje MissyGeduld | 12 | 12-10-2004 20:10 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Psychologie |
K loop vast Internationalist | 28 | 11-03-2002 16:30 |