Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2005, 20:11
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Wij hebben net een nieuwe kitten. Sinds een paar dagen probeert hij melk te drinken bij de honden Ik straf haar er maar voor met de plantenspuit maar ze doet t de hele tijd weer. Weet iemand wat ik hieraan kan doen want het wordt nu wel heel vervelend voor die arme honden. En om er nou constant nat te maken...
Oud 14-10-2005, 22:28
Estar
Estar is offline
Volgens mij kun je er niks aan doen, als zo' n katje altijd gewend is geweest bij der moeder te gaan voor melk gaat ze het zoeken... Ze leert het vanzelf wel af omdat er toch geen melk uitkomt, haar bij haar nekvelletje pakken en bij een schaaltje melk of wat dan ook, merkt ze vanzelf wel dat het niet gaat bij de honden en houdt ze er vanzelf wel mee op
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 00:24
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
ja het grootste probleem is dat onze hond (niet altijd even lief voor andere dieren) hem onderhand wel kan vermoorden
Oud 15-10-2005, 10:30
wizkid
wizkid is offline
Je moet haar idd eens bij haar nekvel nemen (niet al te hardhandig hè). Als dit niet werkt maakt de hond haar zelf wel duidelijk dat hij hier niet van gediend is. Ik weet niet hoe ver jou hond kan gaan dus dat zou je dan wel even in de gaten moeten houden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:26
Verwijderd
he,
ik denk dat je er zelf niet zo heel veel aan kan doen. wij hebben ook ongeveer een soort gelijk probleem gehad. het kitten van onze kat wilde toen hij een paar maanden oud was nog steeds drinken. bij ons is het gestopt doordat de moeder hem telkens weg dieuwde en boos op hem werd, wat dus wel heeft geholpen.
veel succes is elk geval..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:51
Henkje
Henkje is offline
Volgens mij mogen kittens pas na 12 weken bij de moeder..

(heb het nagezocht, volgens de wet na 7 weken. Maar het is beter te wachten tot 10-12 weken, ze kunnen dan juist veel van de moeder leren. Dat voorkomt probleemgedrag..)
Oud 15-10-2005, 11:55
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
ja weet je de moeder had de kittens verstoten.

@ wizkid: Die hond is vroeger zwaar mishandeld en is een beetje hardhandig. Ik vertrouw hem er dus niet in. We hebben ook een pup die vind het dus geweldig dat die kitten dat doet.

Nog een probleem is dat hij het nu ook bij mij en mijn vriend doet.

Nekvel helpt niet echt niet. Plantenspuit gaat iets beter.

Ik wordt er gestoord van
Oud 15-10-2005, 12:37
AngelLena
AngelLena is offline
meestal is bij het nekvel pakken, goed hoog de lucht in houden en even flink stem verheffen wel een manier. Mocht dit nou echt niet lukken kan je het ook nog anders proberen maar daar moet je wat voorzichtig mee zijn, zorgen dat je een klein voorwerp bij de hand hebt wat wel veel geluid maakt als het valt (sleutels oid) en als je ziet dat de kitten iets doet wat niet mag eerst stem verheffen, stopt ze niet, die sleutels er naartoe gooien (wel zorgen dat je NIET raakt) zodat de kitten schrikt. Na een paar keer is het gedrag dan meestal wel over want de melk wordt dan geassocieerd met een sleutelbos naar je kop geslingerd krijgen en dat vinden beestjes vaak niet zo leuk.
Oud 15-10-2005, 14:44
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
heej dank je dat kan nog wel eens helpen. IK heb nu zelf ook allemaal van die rooie plekjes
ik wordt er stapelgek van. Ik zal eens kijken of dat helpt.
Oud 15-10-2005, 15:55
Nienna*
Nienna* is offline
Wij leggen er altijd een lekkere zachte knuffel bij, dan gaat onze kat daaraan "melken". Hij deed het eerst ook bij de hond, toen hebben we dus hem steeds weggehaald toen hij het deed en hem steeds bij die knuffel gelegd. Sindsdien doet hij niet anders
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 21:07
Verwijderd
Een kitten van 7 weken is nog heel jong...ik vind het gedrag wel logisch...dat doen kittens van die leeftijd normaal ook. Eén van onze katten 'sabbelde' vroeger ook heel veel (ze is in een doos ergens gevonden toen ze pas een paar weken was), nu doet ze het nog steeds bijna elke avond. We hebben ook nog een speciaal flesje voor katten geprobeerd, maar daar moest ze niet zoveel van hebben, mijn kleding (en met name mijn pyama's) vond (en vind ) ze leuker. Ze heeft nu twee pyama's waar ze op mag sabbelen en dat doet ze dus nog steeds vaak (ze is inmiddels ruim drie jaar).

Misschien helpt het om haar een alternatief te bieden...dus idd steeds weghalen bij de hond als ze het doet en dan naar bv. de knuffel of het stukje stof te brengen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 23:40
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
We zijn nu met die knuffel aan het proberen. Kijken of het helpt. Aan mijn kleding had ik niet zo erg gevonden maar ze doet t alleen op blote huid. (ik heb allemaal rode plekken)

Hopen dat t helpt
Oud 16-10-2005, 08:25
Cookie
Cookie is offline
Dat met die sleutelbos hebben wij geprobeerd bij onze hond (was een trainingsmanier of weet ik veel wat) met als gevolg dat hij een tijdje bang is geweest voor de sleutels. onze hond is ook wel heel onzeker en angstig aangelegd maar wij vonden het niet zon goed id.
Ik weet niet of het bij de kitten wel zo goed is omdat ie nog heel erg jong is. Denk dat je misschien wat zachter te werk moet gaan of wachten tot het overgaat.
Je kan dr toch ook gewoon ff ergens aan laten sabbelen?
Oud 16-10-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 16-10-2005 @ 00:40 :
We zijn nu met die knuffel aan het proberen. Kijken of het helpt. Aan mijn kleding had ik niet zo erg gevonden maar ze doet t alleen op blote huid. (ik heb allemaal rode plekken)
Onze kat zocht wel altijd 'blote huid' op om tijdens het sabbelen lekker haar nageltjes in te zetten. Ik heb daarom tijden een pyama met lange pijpen en lange mouwen aangehad in bed (ze kwam dan meestal bij me liggen).
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 22:50
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-10-2005 @ 14:36 :
Onze kat zocht wel altijd 'blote huid' op om tijdens het sabbelen lekker haar nageltjes in te zetten. Ik heb daarom tijden een pyama met lange pijpen en lange mouwen aangehad in bed (ze kwam dan meestal bij me liggen).

Op zich slaap ik niet met pyama.... en ik heb het trouwens al gebrobeerd maar dan doet ze t aan me gezicht ze mag namelijk nog bij ons slapen omdat de andere kat net een miskraam heeft gehad en herstellende is van een zware operatie. Voor die poes is t niet zo leuk de hele dag een kitten om der heen. Nah ik hoop dat t lukken gaat. Ze heeft een lapje en dat gaat nu overal mee naartoe en daar sabbelt ze nog wel op. Ze probeert het nog wel heel vaak bij de honden maar die zijn het ook zat maar gelukkig doen ze nix ergs omdat ze nog zo klein is. Ik hoop dat ze er op een gegeven moment vanzelf mee ophoudt.
Oud 17-10-2005, 09:54
Verwijderd
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 16-10-2005 @ 23:50 :
Op zich slaap ik niet met pyama....
Ik normaal alleen in een t-shirt.

Als je eenmaal begint met een kat bij je te laten slapen, dan leer je het ze bijna niet meer af. Als je wilt dat een kat later niet bij je slaapt, kun je dat in het begin beter ook niet toe laten.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 10:57
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-10-2005 @ 10:54 :
Ik normaal alleen in een t-shirt.

Als je eenmaal begint met een kat bij je te laten slapen, dan leer je het ze bijna niet meer af. Als je wilt dat een kat later niet bij je slaapt, kun je dat in het begin beter ook niet toe laten.
sja het kan nu ff niet anders. Die andere kat mag ook wel vaak bij ons dus is niet zzo erg.
Oud 17-10-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 17-10-2005 @ 11:57 :
sja het kan nu ff niet anders. Die andere kat mag ook wel vaak bij ons dus is niet zzo erg.
Als je het niet erg vindt, is het ook niet erg. Ik vind het bv. ook niet erg: onze katten slapen ook bij ons. Ik zei het alleen voor het geval je het later niet (meer) zou willen.

En waarom kan het niet anders? Hebben jullie maar twee kamers? (Anders zou je de katten allebei in een andere ruimte kunnen zetten 's nachts.)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 11:06
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
ja 2 kamers waar het iig warm is. en die poes is net geopereerd en die kan alles nog niet zo goed hebben (erg sjaggie enz) en ja om er dan een kitten bij in te laten s'nachts. Meestal nemen we die oudere kat mee. Zoals mijn vriend dat zo mooi zegt die heeft de meeste rechten
Oud 17-10-2005, 11:24
Verwijderd
Is idd goed om de oudere kat mee te nemen, anders is de kans groot dat hij jaloers wordt (en gelijk heeft ie ).

Opzich houden katten zichzelf wel goed warm, die van ons slapen iig regelmatig op zolder (die is niet verwarmd, slaap- en woonkamer 's nachts over het algemeen ook niet).
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 11:38
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
dat is zo maar bij ons is het echt heel koud. Niets is geisoleerd en we hebben ook wel een kat die alleen met extreem weer naar binnen gaat en de rest van de tijd bij de paarden slaapt. Maar voor een kleintje is dat nog een beetje zielig. En trouwens die andere kat is buiten omdat hij binnen alles vernield en niet naar de katebak gaat. nah ik ben een dierenvriend maar je kan overdrijven
Oud 17-10-2005, 11:45
Verwijderd
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 17-10-2005 @ 12:38 :
dat is zo maar bij ons is het echt heel koud.
Woon je in een ander land dan ik dan (even los van België )? Het is oktober, geen januari met sneeuw en ijs ed. Bij ons is het dak ook niet geïsoleerd en de rest van het huis tocht als de pest. Katten hebben haren op hun lijf en zijn oa daardoor aardig in staat zich warm te houden, als je ze daarbij nog een deken geeft oid, dan overleven ze het langer dan een mens, denk ik. (Een kitten heeft natuurlijk wel wat meer warmte nodig dan een volwassen kat, maar een kruik of een kersenpittenkussen of desnoods een elektrisch dekbed geeft ook warmte. )

Ik zeg niet dat je ze ergens anders moet laten slapen, ik zeg alleen dat het wel mogelijk is. (Ik vind het ook zielig om de katten 'op te sluiten' in de gang/zolder als het koud is, dat doe ik dus ook niet, maar het kan wel. )

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 11:53.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 11:57
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
in twente

nah we hebben enkel glas en 1 steens muur. helemaal niets is geisoleerd en het tocht overal. wat ik bedoelde te zeggen is dat ik die poes die net geopereerd is nog niet in koude ruimtes zet. En die kitten ook nog niet eigenlijk die mogen gewoon in de woonkamer. En die kater is lekker buiten alleen met echt extreem weer mag hij binnen slapen
Oud 17-10-2005, 12:02
Verwijderd
Wij hebben ook enkelglas (nu wel met voorzetramen, eerst niet) of de muren 1-steens zijn zou ik niet weten, maar ik kan me er iets bij voorstellen en tochten doe het dus ook overal.

(Het lijkt wel een wedstrijdje 'wie is er zieliger?'. )

Onze katten mogen dus altijd in de slaap- en woonkamer (en ook op zolder, waar het dus wel koud is, maar goed, dan kiezen ze er zelf voor ), ik geef je dus geen ongelijk dat je ze in de woon- en slaapkamer houdt.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 12:07
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Katten zijn bij ons niet zielig eerder strontverwend. Soms vin ik mezelf wel zielig aangezien wij ook geen centrale verwarming hebben en ik in de winter met een dekentje op de bank zit
Haha katten kunnen zichzelf warm houden wij hebben altijd 1 buitenkat die bij de paarden slaapt en dat is vooral tegen de muizen. Ik zei al alleen met extreem weer mag hij naar binnen. Hij is gewoon niet meer op te voeden. Ik heb het een half jaar geprobeerd maar hij breekt gewoon alles in huis af.

Trouwens de honden slapen gewoon in de berging. Daar is het wel koud maar van het winter zetten we er een klein kacheltje bij omdat het anders wel heel koud is. De honden slapen in de berging omdat wij een pup van 7mnd oud hebben die nog in de bench moet. Wij hebben een kleine woonkamer en die bench past er niet meer bij. Ik vind dat dus absoluut niet zielig. Overdag en s'avonds mogen ze gewoon bij ons alleen s'nachts niet, en het bevalt me goed dat ze in de berging gaan.
Oud 17-10-2005, 12:09
Verwijderd
Ik bedoelde met zieliger ook ons zelf.

Maar wij gaan lekker verhuizen naar een huis met CV.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 12:12
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
aah das nie eerlijk sja ik betaal bijna geen huur en dan maakt t mij niet zoveel uit dat ik een beetje kou lijdt. en we wonen lekker buitenaf
Reageren

Regels voor berichten