Advertentie | |
|
![]() |
|
Van de koele meren des doods - Frederik van Eeden.
Mijns inziens over de angst om te leven, om te sterven, om te kiezen voor wat je zelf wil, de angst voor het bekende, de sleur. Er zit een heleboel in. En natuurlijk Nooit meer slapen. Angst voor doodgaan betekent hier ook angst om te leven. Althans, mijn visie. |
![]() |
|
Wederom zeg ik: zelfhulpboeken?
Verder kan ik even niet op de titel komen van het boek waarin de hoofdpersoon erg graag doodwil maar zich niet tot zelfmoord kan zetten. Vast een goeie.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik las gister op de achterkant van een verhalenbundel van Edgar Allen Poe zoiets als dat angst het belangrijkste motief of thema of iets dergelijks is in zijn verhalen. Maar ik heb nooit iets van hem gelezen, dus ik weet niet echt in welke zin of op welke manier.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Vond je het werkelijk saai? Wow, moeilijk te geloven voor mij, ik vond het fantastisch ![]() @ fizzle-fluffy: ik vind dat de hoofdpersoon weleens fobisch bang is, ja. Maar zoals Isengrim dus al zegt, zitten er meerdere angsten in, dus het is goed te gebruiken denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben Nooit meer slapen aan het lezen. Maar eigenlijk vind ik het een beetje vervelend om het er allemaal in te moeten zóeken. Dus als ik hem uit heb, ga ik alleen nog maar theoretische boeken erover lezen. Het is geen literair werkstuk!
Ik heb nu zeven theoretische/zelfhulpboeken. moet ik ze even noemen, dat jullie een idee krijgen? Ik stel trouwens jullie aandacht en hulp ontzettend op prijs! Bedankt! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
BAng voor ruimtes, vooral de grote lucht devilcat | 71 | 09-04-2021 12:28 | |
Psychologie |
Gevoel van onveiligheid etc vacuum | 2 | 29-10-2007 09:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sharia, de ideale wet; en oplossing voor alle problemen Isa | 229 | 12-07-2004 23:22 | |
waarom vinden is de islamitische cultuur minderwaardig? Optima | 93 | 27-02-2004 22:04 | |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 | |
Verhalen & Gedichten |
QuaTro by Q-Wi-Q Q-Wi-Q | 3 | 06-08-2001 22:44 |