Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De enige oplossing is dus om toch met hem te praten. Vertel dat je het moeilijk vindt om over je gevoelens te praten en vertel daarna wat er die nacht gebeurd was. Het moet voor hem ook helemaal niet leuk zijn om zo in onzekerheid te zitten over jou. Praten dus! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Gewoon es je best doen om je mond open te trekken..als jullie goed bijelkaar passen is praten geen probleem en als je eenmaal begint gaat het vanzelf. En ik weet niet veel van stonedheid af maar misschien was het ook een deel daardoor dat je je overdreven zielig voelde omdat je stoned was ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Communicatie is zó verschrikkelijk belangrijk in een relatie. Als je dat niet kunt, dan zal dat op den duur voor heel veel problemen gaan zorgen. En juist bij zoiemand als je partner, waarmee je zoveel deelt, moet je je kunnen openstellen. Hoe moeilijk dat ook voor jou is, bedenk dat het naar hem toe niet eerlijk is om je zo af te sluiten en dat hij recht heeft op een verklaring van een situatie zoals die zich die nacht heeft voorgedaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast, je vriend kan er niet naar blijven vragen, maar ik gok dat hij er nog wle over nadenkt. Zoiets kan hij toch ook niet zomaar vergeten? Dus hij vraagt er niet meer naar, maar het probleem is er waarschijnlijk nog wel. Niet te makkelijk over denken, ik zou het echt nog eens met hem bespreken ofzo. Als je het laat rusten denk ik dat jullie relatie er niet beter op wordt. -maar ik wil niet als een betweter overkomen ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het zelf ook heel lang gehad en het valt soms ontzettend zwaar wanneer partners willen weten wat er speelt maar hun goede intentie op een of andere manier niet op die manier overkomt. Je "voelt" het niet en voelt je onder druk gezet, dus trek je je nog meer terug en voel je je nog meer afgewezen en durf je helemáál niet meer. 2 dingen zijn belangrijk - een partner die geduld heeft en vertrouwen in je heeft - het geloof van jezelf in de partner dát je hem/haar alles kunt vertellen Die dingen hangen erg samen. Persoonlijk zou ik er (nu, door ervaring uiteraard) voor kiezen zo snel mogelijk open kaart te spelen voor er misverstanden ontstaan en je uit elkaar drijft. Het blijft moeilijk tegen je gevoel in te gaan, maar je kunt niet altijd wachten op het moment dat je "spontaan inzicht krijgt" en ineens over alles kunt praten, want dat is bijna altijd pas achteraf. Soms moet je gewoon de andere weg in slaan dan wat je gevoel zegt en kijken of er onverwacht iets goeds uit voort komt. ![]() wazige post, net zo verwarrend als (angst)gevoelens, boodschap: jij hebt nog iemand om op terug te vallen, grijp die mogelijkheid aan, je ontwikkelt jezelf pas (waar je naar verlangt) wanneer je iemand in vertrouwen neemt
Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 01:43. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb zo'n situatie met mijn ex gehad. Hij kon totaal niet over zijn gevoelens praten, deed zich altijd vrolijk voor en had het idee dat hij niet een keer wat minder vrolijk mocht zijn. Dit had hij overigens niet alleen naar mij toe, maar eigenlijk tegenover iedereen deed hij zich zo voor. Maar toen ik een relatie met hem aanging, hoopte ik daar doorheen te kunnen breken, want ik was immers zijn partner, tegen mij moest hij toch wel kunnen praten? Niet dus, hoe vaak en op welke manier ik het ook probeerde. Als ik over gevoelige dingen begon met hem, probeerde hij het gesprek altijd gelijk naar iets anders om te buigen of reageerde er gewoonweg niet op. Op gegeven moment had ik ook geen zin meer om te proberen iets bij hem los te maken, hij moest er zelf maar mee komen. Maar dat deed hij niet, en mede hierdoor is onze relatie uitgegaan. Doordat hij nooit over zijn gevoelens durfde te praten, raakte ik daar ook in geremd. Was bang dat hij mijn gevoelens niet zou begrijpen, zijn eigen gevoelens stopte hij immers ook altijd weg. Of dat hij mij een zeur vond, omdat we niet gelijkwaardig waren op dat punt. Als ik mij openstel naar mijn partner toe, verwacht ik ook dat mijn partner dat naar mij doet. Toen onze relatie net uit was, had ik heel veel spijt dat ik niet harder had geprobeerd om hem zich open te laten stellen naar mij. Ik had het gevoel dat ik daarin gefaald had. Maar dat heb ik nu wel van me af kunnen zetten. Waarom hij het ook bij mij niet kon, weet ik nog steeds niet, maar ik had het ook niet willen forceren destijds, want dat had waarschijnlijk ook niet gewerkt.
Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 10:48. |
![]() |
||
Citaat:
Uiteraard wil je niet dat iemand dat weet, dus ga je je in de loop der tijd anders voordoen dan je bent. Het gros van de mensen merkt het niet maar een enkeling prikt er doorheen en komt pijnlijk dicht bij je. Hoe meer er dan aan je gepusht word hoe erger je het gevoel krijgt iets vreselijk fout te doen dus hoe vervelender je je gaat gedragen. Dat heeft gewoon tijd nodig, maar hoe langer het duurt hoe meer misverstanden je veroorzaakt, hoe meer mensen je verliest. Je moet er echt zelf mee over de brug komen. (hoewel het moment dat je "bekeerd" word wél het moment is dat je je vrienden leert kennen). Extra tip: Als je met je partner moeilijk kunt/durft te praten, probeer het dan stapje voor stapje met een goede vriend, vrienden kunnen je op een andere manier een spiegel voorhouden omdat zij er niet het belang bij hebben dat je partner wel heeft, "onvoorwaardelijker" op een bepaalde manier. Heel belangrijk ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Laten we het zo zeggen. Het komt van 2 kanten, de "actieve" partner moet proberen geduld en begrip voor die situatie op te brengen, en de "passieve" partner moet z'n best doen over z'n schroom heen te komen. Ik doelde er meer op dat je als je eenmaal in dat negatieve schuitje zit je bij je vrienden makkelijker durft bloot te geven omdat zij je langer kennen, ook van "voor de periode". Én je hebt niet de vrees dat ze op je afknappen ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ben je niet bang dat die relatie daarop stuk gaat lopen? Ik zou gewoon zeggen dat jij het belangrijk vindt om daarover te praten en dat je ook graag wilt dat hij wat meer open is... Verder over het probleem van Kimzz. Praten is zowiezo een vereiste. Je vriend vindt het toch alleen maar relaxed als z'n vriendin dat vertelt. Ik zou dat in ieder geval wel vinden. Je zegt de hele tijd 'ik heb geen problemen met over seks praten', maar dat is allemaal oppervlakkige praat die je voert. Ik heb je nog niks horen zeggen over ware gevoelens... Ik denk trouwens dat je seksleven gewoon een reflectie is van het dagelijks leven. Bij seks moet je jezelf kunnen laten gaan en als het ware gevoelens met elkaar kunnen delen. Naja, we hebben het dan over de liefde bedrijven en niet over neuken. Ik denk ook niet dat vrouwen zo goed zijn in keihard neuken, net als dat mannen over het algemeen niet zo goed zijn in de liefde bedrijven. Testosteron is pretty hard to handle, ehhh ![]() ![]() Maargoed, praat over die gevoelens, hoeveel tranen er ook bij komen kijken en bedenk iets leuks om je seksleven mee op te fleuren Laatst gewijzigd op 08-10-2005 om 14:59. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder vind ik ook dat je gewoon moet praten, huilen of niet, als je niet bij je vriend(in) kan huilen, waar dan wel? Ikzelf durf echt alles te zeggen tegen mijn vriendin, zelfs als ik er door zou moeten huilen en voor haar geldt hetzelfde. Als wij iets hebben dat er uit moet, dan blijven we net zo lang liggen tot het eruit is (we weten allebei dat er iets is, maar het duurt gewoon even voor we het kunnen zeggen). Uiteindelijk eindigen we dan gewoon in elkaars armen en is er niets meer aan de hand en ik kan je verzekeren, dat is het beste gevoel dat er is. Dus ik zou er maar aan gaan werken. Als je dat soort dingen niet met elkaar kan delen, dan heeft je relatie geen nut/stelt het niets voor.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat: