Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben niet zozeer het probleem, hij weet heel goed wat ik voor hem voel omdat ik hem dat vaak vertel, maar hij is opgegroeid in een gezin waar veel gepraat wordt, maar enkel over triviale zaken. Hij is simpelweg niet gewend om over zijn gevoelens te praten en eigenlijk kan hij het ook niet. Zelfs als hij het echt probeert gaat het erg moeilijk. Zoals ik al zei, hij is niet zozeer onzeker over mij, hij weet hoe ik ertegenover sta, het probleem ligt echt bij hemzelf. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Bij mij is het iemand gelukt door me steeds nét iets meer te laten vertellen. Iedere keer een klein beetje vertellen lukt wel, Het hele verhaal in 1 keer eruit gooien is moeilijk. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ja ieder mens is anders en misschien kan jij hem wel veranderen. Onthou goed dat het je veel energie gaat kosten en misschien ook wel tranen. Als je echt super gek op hem bent moet je het proberen, het is zeker de moeite waard. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op een gegeven moment komen er zaken aan de orde die echt besproken moeten worden en ook met gevoel te maken hebben, iets diepgaander dus. Als je een serieuze relatie hebt is het noodzakelijk te kunnen praten, dus laten merken wat je voelt is niet voldoende op de lange termijn. En wat er verder gezegd wordt is waar, je kunt het niet pushen en een gesprek moet niet eenzijdig zijn. Het is echt moeilijk, omdat iemand veranderen misschien onmogelijk is, maar iig echt moeilijk. Hij is wel meewerkend, dat scheelt ook denk ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik waardeer het dat je een poging doet te helpen, maar misschien lukt het je beter na een paar jaartjes extra levenservaring. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Een topic hierover openen op een scholierenforum blijkt ook zinloos te zijn, had ik kunnen weten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dat extra levenservaring vat ik even niet. Ik heb ongeveer evenveel levenservaring als jou wat leeftijd betreft, dus dat heeft er niks mee te maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bij jou ligt het helaas niet zo makkelijk, maar ja, succes in ieder geval. |
![]() |
||
Citaat:
Het is gewoon lastig om te zeggen wat je moet doen. Doorvragen helpt deels maar ga je te ver dan wordt het alleen maar vervelend. Het enige echt goeie advies is: als hij praat, luister dan echt, probeer er voorzichtig op door te gaan zonder meteen intimiderend (nou ja, je begrijpt wat ik bedoel) te worden en probeer antwoorden op je vragen of dingen die je wil bespreken te halen uit andere dingen. Voor de rest kan je weinig doen behalve laten zien dat jij heel graag wil dat-ie met je praat. Je zal het nooit helemaal veranderen maar misschien wordt-ie nog wat losser. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Btw, ik ben zelf 19 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet niet wat ik zoek, ik denk gewoon wat duidelijkheid. Maar als ik dan de reacties lees denk ik nee, hier heb ik weinig aan. Ik denk gewoon dat ik hiermee blijf zitten, omdat niemand anders dan ik en m'n vriend de hele situatie kennen en snappen. Da's ook logisch, vandaar dat ik ook zei dat het zinloos is om zoiets te posten. Niet lullig bedoeld tegenover wie dan ook, maar ik heb weinig aan de algemeenheden die hier nu besproken worden. Soms denk ik zoiets van 'laat ik eens advies vragen', maar hoe meer reacties ik krijg hoe meer het voor mij duidelijk wordt dat het mijn probleem blijft en ik het zelf op zou moeten lossen. Ik ben in een wat verwarde bui ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
same here. maar meestal probeer ik er nog wel een verhaal van te breien wat dan vaak in de buurt komt van wat ik bedoel :\ |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Praten met dieren Verwijderd | 46 | 05-04-2020 11:56 | |
Psychologie |
Met je ouders praten? Nona | 53 | 30-10-2004 14:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Elke keer als ik met jou praat Angel | 10 | 21-05-2004 13:20 | |
Algemene schoolzaken |
Praten met leraren over andere dingen praten dan school SoMeBoDy | 29 | 02-07-2003 19:56 | |
Psychologie |
Praten Verwijderd | 3 | 29-08-2002 16:11 | |
Verhalen & Gedichten |
~ Als ik tegen je praat, zou je dan stil willen zijn? ~ Anne | 22 | 11-01-2002 01:58 |