Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2005, 14:13
Leo Nellissen
Leo Nellissen is offline
Heeft een van jullie al eens gewerkt met genoemd Grieks toetsenbord?
Zie http://www.digischool.nl/kt/toetsenbord.htm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2005, 15:27
Chaucus
Chaucus is offline
Ik ben er heel tevreden over. Wist alleen niet dat het al vrij online beschikbaar was, daarom had ik t hier nog niet genoemd
Oud 12-10-2005, 10:16
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Dat had ik eerder moeten weten. Op de studie hadden we altijd Greekkeys, maar toen we nieuwe computers kregen met Windows XP werkte dat niet meer. Toen heb ik thuis Antioch gedownload, is ook wel
Maar heb het nu niet meer nodig denk ik, ben bijna klaar en heb al m'n Griekse vakken gehaald
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 11:43
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 12-10-2005 @ 11:16 :
Dat had ik eerder moeten weten. Op de studie hadden we altijd Greekkeys, maar toen we nieuwe computers kregen met Windows XP werkte dat niet meer.
Idd...dat was erg frustrerend...maar deze is handig idd
Oud 27-10-2005, 18:58
Morri
Morri is offline
Ik weet niet of het vervelend is als ik dit topic up, maar ik heb eigenlijk eenzelfde soort vraag.

Ik wil graag een Grieks lettertype downloaden o.i.d., voor werkstukken en dergelijke. Welke kan ik het beste kiezen en waar en hoe download ik dat dan? (Van bovengenoemde site snap ik dus al niet veel. )

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:07
Keith
Keith is offline
Je hebt standard al symbol op je PC zitten als het goed is. Meeste letters komen vrij eenvoudig overeen, maar bv. eta => h en omea=>w. Gewoon in word het lettertype overzetten naar symbol en typen maar dus.

Ik zou niks downloaden dat heet "Latijns toetsenbord". Overigens zie ik het belang niet gezien zij dezelfde tekens gebruiken als wij.
Oud 27-10-2005, 20:24
Belgarath
Belgarath is offline
Hoe krijg je de spiriti er op dan? Ik heb mijn werkstukken altijd met symbol gemaakt en dan met pen de spiriti en iota subscripta, enz. Tamelijk onhandig.
Oud 27-10-2005, 20:36
Dynamico
Dynamico is offline
Dit toetsenbord is erg fijn.

Trouwens, Keith, er is niets mis met het gebruik van Latijns als adjectief, zoals het hier dus gebruikt is. Mooi voorbeeld van hypercorrectie.
Oud 27-10-2005, 21:23
Keith
Keith is offline
Lol je hebt gelijk.

Aan de spiriti, iota subscripta (wat een vreemd woord eigenlijk, vooral in het meervoud) etc. had ik niet gedacht. iota subscripta zou je gewoon letterlijk zo kunnen doen, een iota subscribt schrijven, hij komt er dan weliswaar niet echt onder, maar het idee is duidelijk.
Oud 27-10-2005, 22:29
Dynamico
Dynamico is offline
Waarom moeilijk doen als de oplossing al in de eerste post van deze thread geboden wordt?

Duidelijke instructies voor de installatie van het toetsenbord zijn te vinden in het document Grieks universeel.pdf, dat je kunt lezen wanneer je dit bestand hebt geunzipt. A kid can do the laundry.
Oud 28-10-2005, 09:32
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Keith schreef op 27-10-2005 @ 22:23 :
Lol je hebt gelijk.

Aan de spiriti, iota subscripta (wat een vreemd woord eigenlijk, vooral in het meervoud) etc. had ik niet gedacht. iota subscripta zou je gewoon letterlijk zo kunnen doen, een iota subscribt schrijven, hij komt er dan weliswaar niet echt onder, maar het idee is duidelijk.
Dat is al net zo lelijk als met pen...btw zijn er ook geen verdwenen letters in t latijnse alfabet? Ik kan t zo even niet herinneren en zit nu niet thuis om na te kijken. En ik dacht ook mogelijkheden om videre en mittere duidelijk te kunnen laten verschillen...
Oud 28-10-2005, 09:50
Keith
Keith is offline
Ik vind het verschil tussen videre en mittere vrij duidelijk te zien, maar ik neem aan dat je de lengte van de e bedoelt.

Maar wie heeft er nou dat toetsenbord dat hierboven staat gegeven gedownload en geinstalleerd? Want daarmee zou het dan toch ook allemaal moeten kunnen of niet?
Oud 28-10-2005, 12:25
Leo Nellissen
Leo Nellissen is offline
Citaat:
Keith schreef op 28-10-2005 @ 10:50 :
Ik vind het verschil tussen videre en mittere vrij duidelijk te zien, maar ik neem aan dat je de lengte van de e bedoelt.

Maar wie heeft er nou dat toetsenbord dat hierboven staat gegeven gedownload en geinstalleerd? Want daarmee zou het dan toch ook allemaal moeten kunnen of niet?
Ja, daarmee kan het allemaal. Probeer het gewoon eens.
Dynamico is heel tevreden. En ikzelf ook.

Nav Morri:
gewoon downloaden en installeren en dan wijst zich alles vanzelf.

Nav Belgaraths spiriti:
het is spiritus, -us IV
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 13:18
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Leo Nellissen schreef op 28-10-2005 @ 13:25 :

Nav Belgaraths spiriti:
het is spiritus, -us IV
Bah
Oud 28-10-2005, 16:02
Morri
Morri is offline
Bij mij doet hij het toch niet helemaal. Ik heb alles gedaan wat ik moest doen, maar toch krijg ik in word nog bij sommige tekens van die vierkantjes. Kan iemand mij helpen??
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 16:04
Keith
Keith is offline
Gebruik je een font dat in het lijstje staat dat ze geven?

...
* Palatino Linotype (zit standaard in Windows),
* GR Times New Roman (gratis aan te vragen via joopjagers@hotmail.com),
* Gentium (zit in Vocabularium; www.stilus.nl/vocabularium. Heb je Vocabularium op je computer dan zit Gentium ook binnen Word OF hier downloaden)
...
Oud 28-10-2005, 16:59
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Keith schreef op 28-10-2005 @ 10:50 :

Idd gaat om de lengte van de e

Ik heb het Griekse wel gebruikt. Daar ben ik heel tevreden over. Voor Latijn heb ik het nog niet gebruikt.
Reageren

Regels voor berichten