Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2005, 19:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een week geleden mijn computer geformatteerd. Nu doet alles het weer zo ongeveer, maar ik heb nog geen geluid (en video denk ik ook niet).

Nou heb ik al zo'n programma gedownload om te bekijken wel geluidskaart je hebt enzo, en dat blijkt deze te zijn:

Apparaatbeschrijving
Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI

Ik heb een driver kunnen vinden hiervan, die heb ik geinstalleerd, maar toch werkt het niet! (Hij zegt dat hij gestopt is met het uitvoeren van onderhoud op Avance AC'97 Audio.)

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen, waar ik een betere driver vandaan kan halen (als de vorige niet goed was) of hoe de geluidskaart het wel weer gaat doen.

(Bij C:/drivers/audio heb ik wel inhoud staan, zou dat misschien eerst weg moeten voordat je de 'nieuwe' driver gaat installeren..?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2005, 20:33
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 28-10-2005 @ 20:40 :
Ik heb een week geleden mijn computer geformatteerd. Nu doet alles het weer zo ongeveer, maar ik heb nog geen geluid (en video denk ik ook niet).

Nou heb ik al zo'n programma gedownload om te bekijken wel geluidskaart je hebt enzo, en dat blijkt deze te zijn:

Apparaatbeschrijving
Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI

Ik heb een driver kunnen vinden hiervan, die heb ik geinstalleerd, maar toch werkt het niet! (Hij zegt dat hij gestopt is met het uitvoeren van onderhoud op Avance AC'97 Audio.)

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen, waar ik een betere driver vandaan kan halen (als de vorige niet goed was) of hoe de geluidskaart het wel weer gaat doen.

(Bij C:/drivers/audio heb ik wel inhoud staan, zou dat misschien eerst weg moeten voordat je de 'nieuwe' driver gaat installeren..?)
Miss een zoeken bij google onder driver AC 97 audio controller

Kijk anders een op driverguide.com
Oud 28-10-2005, 20:44
Wammus
Wammus is offline
Google is je beste vriend als je dit soort dingen zoekt op internet .
Er staat PCI achter dus ik ga er even vanuit dat je een losse geluidskaart hebt. Wat je evt nog zou kunnen proberen is je kaart in een ander PCI slot stoppen. Maar ik denk dat je gewoon een slechte driver had dus ff doorzoeken en gewoon een aantal proberen.

Om je oude driver te uninstalen ga je naar

Start>>>Configuratiescherm>>>Systeem>>>het tabje Hardware>>> Aparaatbeheer>>Besturing voor geluid video en spelletjes>>>rechtsklikken op je geluidskaart>>>Instalatie ongedaan maken.

Doe dit voordat je een nieuwe driver gaat instaleren anders kan je conflicten of weet ik het wat voor onzin krijgen.
Oud 28-10-2005, 21:08
duivelaartje
duivelaartje is offline
Op driverguide.com staan er 3:

http://members.driverguide.com/drive...driverid=79858 (met een symbooltje met iets van muzieknootjes)
http://members.driverguide.com/drive...driverid=55892 (ook symbool met muzieknoten)
http://members.driverguide.com/drive...driverid=55891 (hier staat een computer-symbooltje afgebeeld)

Welke zou ik moeten hebben..?

@Wammus: onder geluid, video, spelletjes staat m'n geluidskaart niet.
(Oh en ik had al hard gegoogled hoor. )
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 00:09
freyk
freyk is offline
Ik raad je aan om je driver van je geluidskaart te deinstalleren (zie de methode van wammes).
En aangezien je al de drivers in huis hebt (vanwege die driver map), kan je makkelijk opnieuw de goede driver installeren.
  1. Ga naar je apparaatbeheer, en selecteer met je rechtermuisknop de geluidskaart -> eigenschappen.
  2. Selecteer dan tabblad stuurprogramma -> stuurprogramma bijwerken, "ik wil zelf kiezen"
  3. Selecteer als zoeklocatie de map met je drivers (dus die c:\drivers).
    En klik dan op "zoeken".
    Als het goed is, zal automatisch de goede driver bestanden worden gevonden en zal dan daarna geinstalleerd worden.
Oud 29-10-2005, 17:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
freyk schreef op 29-10-2005 @ 01:09 :
Ik raad je aan om je driver van je geluidskaart te deinstalleren (zie de methode van wammes).
En aangezien je al de drivers in huis hebt (vanwege die driver map), kan je makkelijk opnieuw de goede driver installeren.
  1. Ga naar je apparaatbeheer, en selecteer met je rechtermuisknop de geluidskaart -> eigenschappen.
  2. Selecteer dan tabblad stuurprogramma -> stuurprogramma bijwerken, "ik wil zelf kiezen"
  3. Selecteer als zoeklocatie de map met je drivers (dus die c:\drivers).
    En klik dan op "zoeken".
    Als het goed is, zal automatisch de goede driver bestanden worden gevonden en zal dan daarna geinstalleerd worden.
Maar het probleem is dat ik m'n geluidskaart helemaal niet zie staan, en 'm onder dat muziek, blabla helemaal niet kan vinden.

Ik heb die punten van jou bij de bovenste in het lijstje gewoon geprobeerd, maar hij kan in die map gewoon niets vinden, dus het zal wel niet helemaal kloppen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten