Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2002, 00:34
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Dis eigenlijk meer een tip c.q. ervaring dan een vraag zie wel of die open mag blijven.

Ik heb nu iets nieuws geprobeert waardoor adsl bij veeel sneller is.
Ik heb dus in plaatst van 1 netwerk kaart twee netwerkaarten in mijn computer gestopt.
Daar alltwee het mxstream netwerk op geinstalleert en werkt supersnell.

ik heb een getweaked adsl modem.
verder via twee hubs(10mb) doorgelinkt naar de modem.

ik kan je vertellen dat dit super snel is.

Hopelijk kan iemand hier wat mee..

Groeten

Edwin
Oud 09-01-2002, 08:04
Chimera
Chimera is offline
Wat een onzin. Je download wordt in de centrale afgeknepen op 512/1024kbps. Je kunt zoveel kaarten in je PC proppen als je wil, maar daar wordt ADSL echt niet sneller door.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 08:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Wat een onzin. Je download wordt in de centrale afgeknepen op 512/1024kbps. Je kunt zoveel kaarten in je PC proppen als je wil, maar daar wordt ADSL echt niet sneller door.
Inderdaad.

Door het tweaken van het modem vervalt misschien een beetje overhead (PPP ipv VPN), maar voor de rest maakt het niet uit.

1 ding wat ik wel gemerkt heb (softwarematig): FreeBSD reageert sneller als firewall/router dan Linux met IPTABLES, de transferrate ligt wel op hetzelfde niveau btw)...

Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 08:10
Verwijderd
Muhahaha... Je snelheid hangt echt niet af van hoeveel kaartjes je hebt aangesloten op je modem, maar word bepaald door de centrale zoals Chimera dat ook al zei. Ik denk zelfs eerder dat je internet trager zal gaan, aangezien beide kaartjes nu ontvangen en verzenden...

Hoeveel 'snelheidswinst' heb je dan wel niet??
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 10:41
slisje
slisje is offline
Zoals al eerder gezegt... de snelheid wordt afgeknepen... Echter... je kan hem nog steeds sneller maken, door je modem te upgraden... Dit werkt niet bij alle abbo's En vergeet niet dat je het nog steeds vanaf de centrale trekt, en deze klokken ook jou snelheid... dus stel dat je 24 uur met 0.5 mb/s zit te downloaden dan merken hun op "he.... hij gaat veel te snel..." en dan ben je dus wel mooi je ADSL kwijt...
Wacht af... want binnekort komt er een sneller abbo... en stap gerust eens over op zakelijk want die gaan al 0.5 mb/s
maar je betaald er natuurlijk wel voor...
Oud 09-01-2002, 11:39
Verwijderd
Citaat:
slisje schreef:
en stap gerust eens over op zakelijk want die gaan al 0.5 mb/s
Niet dus. Met dat 'zakelijke' abonnement (zoals jij dat noemt) haal je max 128 kB/ps. Tenminste, ik denk dat je met zakelijk het abbo bedoeld van 175,-.

Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 11:41
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
Chimera schreef:

je begrijpt me verkeerd ik bedoel niet dat de totale sneheis sneller gaat maar de verbind ing opzich zelf is gewoon tien keer sneller.
Als je het niet gelooft woon in gouda kom maar langs kan je het zelf zien.
Goed de download snelheid ect is eits sneller maar wat het grootste voordeel is hij heeft veel meer bandbreete als ik nu 30 downloads open heb staan met morpheus kan ik nog normaal internetten vroeger was dat niet zo.

Groeten

Edwin

Oud 09-01-2002, 11:51
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
Goed de download snelheid ect is eits sneller maar wat het grootste voordeel is hij heeft veel meer bandbreete als ik nu 30 downloads open heb staan met morpheus kan ik nog normaal internetten vroeger was dat niet zo.
Ik ga over mijn eigen Linux router/firewall en ik kan momenteel op kantoor hier met 4 computers tegelijk internetten en downloaden via deze firewall zonder al te veel moeite...

't is maar hoe je het inricht denk ik zo
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 12:24
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
Marc S schreef:
Ik ga over mijn eigen Linux router/firewall en ik kan momenteel op kantoor hier met 4 computers tegelijk internetten en downloaden via deze firewall zonder al te veel moeite...

't is maar hoe je het inricht denk ik zo

dat zeker ook maar ik heb mijn modem getweaked voor pppoe verbinding en die modem is dan dus de server(router dus) de enige verklaaring die ik ervoor kan geven is dat die modem de bandbreete verdeelt ofzo ik weet het niet maar hij werkt nu spersnel op deze manier.

[edit] kwa techniek is mijn opstelling zeker niet ideaal maar ja die kabel ga i echt niet verleggen.[/EDIT]

Groeten

Edwin
Oud 09-01-2002, 12:55
Unexplained
Unexplained is offline
Er wordt weer een hoop poep gepraat hier.

ADSL-modums worden gewoon op ATM-niveau afgeknepen. Alle praatjes over opvoeren zijn dus stierenpoep.
Oud 09-01-2002, 16:10
slisje
slisje is offline
Citaat:
henri schreef:
Niet dus. Met dat 'zakelijke' abonnement (zoals jij dat noemt) haal je max 128 kB/ps. Tenminste, ik denk dat je met zakelijk het abbo bedoeld van 175,-.

ik heb het dan niet over een maxstream ofzo...
want zakelijk daar is gewoon 128...
maar over zakelijk anders... want die zijn er wel sneller... en daar betaal je ook meer voor...
Oud 09-01-2002, 16:11
slisje
slisje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Er wordt weer een hoop poep gepraat hier.

ADSL-modums worden gewoon op ATM-niveau afgeknepen. Alle praatjes over opvoeren zijn dus stierenpoep.
Leg jij mij dan maar eens uit hoe me broer met 0.5 mb/s kan lopen omdat zijn modem is gefixed...
okay... is wel via zijn werk gegaan, maar als nog...

Oud 09-01-2002, 16:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
slisje schreef:
ik heb het dan niet over een maxstream ofzo...
want zakelijk daar is gewoon 128...
maar over zakelijk anders... want die zijn er wel sneller... en daar betaal je ook meer voor...
Zijn naast KPN nog wel een paar andere providers die ADSL aanbieden. Zelfs tot de volle snelheid van 8Mbps. Maar dat is DUUR.

Bij ADSL via KPN kun je niet harder dan 1024kbps. PUNT UIT. Dit wordt in de centrale, door het modem dáár afgeknepen. Je kunt aan je modem prutsen wat je wil, het modem in de centrale gaat gewoon NIET harder.

Je broer heeft OF geen KPN, OF heeft z'n modem in de centrale via een 'connectie' laten veranderen, of hij lult uit z'n nek.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 16:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Je zit te lullen, je weet niet eens welke termen je waar gebruikt.

Bandbreedte is hoeveel je maximaal tegelijk kunt down/uploaden. Dit is bij KPN MXstream basic 512kbps down. Wat je ook doet, het modem in de centrale laat niet meer door. Dat het voor jouw gevoel sneller gaat is volgens mij weinig meer dan wishfull thinking.

Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 01:19
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
Chimera schreef:
Je zit te lullen, je weet niet eens welke termen je waar gebruikt.

Bandbreedte is hoeveel je maximaal tegelijk kunt down/uploaden. Dit is bij KPN MXstream basic 512kbps down. Wat je ook doet, het modem in de centrale laat niet meer door. Dat het voor jouw gevoel sneller gaat is volgens mij weinig meer dan wishfull thinking.

Waarom lees je niet ?
je begrijpt me verkeerd ik bedoel niet dat de totale snelheid sneller gaat maar de verbinding opzich zelf is gewoon tien keer sneller.

Dat hij wordt afgeknepen heb ik ook niet ontkent, zeker niet gezegt dat ik daar overheen ga tuurlijk niet.
ik snap niet hoe iedereen bij het idee komt dat ik beweer de afgeknepen snelheid te verbeteren c.q. te halen.
Ik heb het over de snelheid van mijn modem naar alle computer's in het huis die deze techniek gebruiken.
En of je het gelooft of niet is niet mijn probleem.
en nee, ik verbeeld mij niets integendeel.(geld trouwens ook voor mijn broer sus en pa die het ook is opgevallen.)
En daardoor wordt de verbinding naar het internet een stuk sneller.
Dit is een constatering na 6 computers die allemaal een stuk sneller gaan zo.

Groeten

Edwin

Oud 10-01-2002, 09:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Dat hij wordt afgeknepen heb ik ook niet ontkent, zeker niet gezegt dat ik daar overheen ga tuurlijk niet.

Citaat:

En daardoor wordt de verbinding naar het internet een stuk sneller.
Je spreek jezelf tegen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 10:54
S
S is offline
Citaat:
Dis eigenlijk meer een tip c.q. ervaring dan een vraag zie wel of die open mag blijven.

Ik heb nu iets nieuws geprobeert waardoor adsl bij veeel sneller is.
Ik heb dus in plaatst van 1 netwerk kaart twee netwerkaarten in mijn computer gestopt.
Daar alltwee het mxstream netwerk op geinstalleert en werkt supersnell.

ik heb een getweaked adsl modem.
verder via twee hubs(10mb) doorgelinkt naar de modem.

ik kan je vertellen dat dit super snel is.

Hopelijk kan iemand hier wat mee..

Groeten

Edwin

Volgens mij hebben ze in Kaasstad geen ADSL, want dit suck je uit de duim...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:50
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
Chimera schreef:
Je spreek jezelf tegen.

Ik heb het over de verbindingh naar het internet

ik boedoel daat niet mee dat ik de afgeknepen snelheid versnel.

Groeten

Edwin
Oud 10-01-2002, 21:52
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
S schreef:

Volgens mij hebben ze in Kaasstad geen ADSL, want dit suck je uit de duim...

Boelshit werkt perfect en een heel stuk sneller.
Persoonlijk intresseert het mij ook geen ruk dat jullie het niet geloven ik zie o.a. nu aal dat het klopt.

Groeten

Edwin

Oud 10-01-2002, 22:04
Illusive Mask
Illusive Mask is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Inderdaad.

Simpel gezegd: je snelheid wordt door het MXStream netwerk bepaald, niet door de eindgebruiker die op het netwerk is aangesloten. Je krijgt maar een bepaalde bandbreedte toegewezen.

ATM staat trouwens voor Asynchronous Transfer Mode, 'de' techniek die gebruikt wordt voor breedband backbones. Voor meer informatie zie www.atmforum.com
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 22:30
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Illusive Mask schreef:
ATM staat trouwens voor Asynchronous Transfer Mode, 'de' techniek die gebruikt wordt voor breedband backbones. Voor meer informatie zie www.atmforum.com
ATM is niet de enige, Frame Relay wordt ook gebruikt bij de KPN om verbindingen aan te bieden aan klanten, veelal op de zakelijke markt.

[Dit bericht is aangepast door Jack_Ass (10-01-2002).]
Oud 11-01-2002, 11:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Ik heb het over de verbindingh naar het internet
Je ADSL verbinding IS je verbinding naar het internet, en die KUN je niet versnellen.

Retard.

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 11:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
ATM is niet de enige, Frame Relay wordt ook gebruikt bij de KPN om verbindingen aan te bieden aan klanten, veelal op de zakelijke markt.
Frame Relay is een zwaar verouderde techniek, en wordt tegenwoordig niet meer gebruikt. Huurlijnen worden vrijwel altijd via ISDN-2/30 aangeboden. ISDN is heel makkelijk op ATM te multiplexen.

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 12:37
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Zo "zwaar verouderd" is Frame Relay niet, en bovendien wordt het momenteel net zo makkelijk ingezet als ATM.
Huurlijnen worden inderdaad veelal aangeboden op ISDN niveau, t/m 2Mbit. Erg handig, ook wanneer men een lijn wil upgraden, dan is het kwestie van je modeminstelling laten aanpassen (aan beide kanten).
Oud 11-01-2002, 14:10
GinnyPig
GinnyPig is offline
http://www.bruring.com/adsl/article....=0&thold=0#1.2

Dit is een FAQ voor het tweaken van een ADSL-modem. Er wordt echter beschreven dat je meerdere computers op je ADSL-modem kan aansluiten. De 2e vraag luidt al meteen:

Wordt de ADSL verbinding sneller door deze tweak?

Antwoord:

Nee, de snelheid van de ADSL verbinding wordt in de centrale bepaald en is dus niet te veranderen in de modem.

En dit soort berichten over het tweaken van je modem is het enige wat ik kan vinden.
Oud 12-01-2002, 18:26
Verwijderd
Zit een kern van waarheid in......... Heb zelf ook een netwerk van 120 pc's bij school aangelegt met een aantal mxtream verbindingen ga het proberen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 19:37
Chimera
Chimera is offline
Een school die ene jochie van 12 een netwerk laat aanleggen van 120 PCs? Yeah right.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 21:03
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Een school die ene jochie van 12 een netwerk laat aanleggen van 120 PCs? Yeah right.
....waarschijnlijk mocht ie de monitors naar binnen tillen van z'n vader...
Oud 12-01-2002, 21:52
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
Chimera schreef:
Je ADSL verbinding IS je verbinding naar het internet, en die KUN je niet versnellen.

Retard.

Wat loop je je nou scheel te praten over die MAXIMALE verbinding ik heb je ook in een andere topic horen praten over wat je in de praktrijk kan halen dat heb ik nu zeker verhoogd.
Tuurlijk heb ik nou niet die snelheid van 2 meier abbo.
maar wel het maximale wat mijn xs4all adsl basic kan halen.

Je gelooft het of niet jou probleem, de mijne niet.

Groeten

Edwin
Oud 12-01-2002, 23:34
DaRkAnGl
DaRkAnGl is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Zijn naast KPN nog wel een paar andere providers die ADSL aanbieden. Zelfs tot de volle snelheid van 8Mbps. Maar dat is DUUR.

Bij ADSL via KPN kun je niet harder dan 1024kbps. PUNT UIT. Dit wordt in de centrale, door het modem dáár afgeknepen. Je kunt aan je modem prutsen wat je wil, het modem in de centrale gaat gewoon NIET harder.

Je broer heeft OF geen KPN, OF heeft z'n modem in de centrale via een 'connectie' laten veranderen, of hij lult uit z'n nek.

het kan egt sneller, maar dan moet je het modem hardwarematig gaan tweaken, moet je solderen enzo, was iemand op tweakers.net die dat voor elkaar had gekregen, kreeg 200kb/s ofzo.... maar jah, erg lastig om zelf te doen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 23:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DaRkAnGl schreef:
het kan egt sneller, maar dan moet je het modem hardwarematig gaan tweaken, moet je solderen enzo, was iemand op tweakers.net die dat voor elkaar had gekregen, kreeg 200kb/s ofzo.... maar jah, erg lastig om zelf te doen
En NOGMAALS: ADSL wordt in de CENTRALE afgeknepen. Ik snap echt niet wat daar nu zo moeilijk aan is
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 23:53
durex
durex is offline
Citaat:
Chimera schreef:
En NOGMAALS: ADSL wordt in de CENTRALE afgeknepen. Ik snap echt niet wat daar nu zo moeilijk aan is

jah maar als het op tweakers staat is het meestal waar
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 00:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
durex schreef:
jah maar als het op tweakers staat is het meestal waar
Ja, echtwel! Wat in de krant staat is ook altijd waar.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 05:47
dystopia
dystopia is offline
met Cistron kun je idd met 0,5 mB/sec downloaden ja.
Oud 13-01-2002, 10:47
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
slisje schreef:
Leg jij mij dan maar eens uit hoe me broer met 0.5 mb/s kan lopen omdat zijn modem is gefixed...
okay... is wel via zijn werk gegaan, maar als nog...
Een standaard MXstream verbinding IS 0,5 Mbit/s...ik snap niet wat het probleem is?
Als je 0,5 MB/s bedoelt, dan zal het een ander soort abo zijn. Want opvoeren is NIET mogelijk.
Oud 13-01-2002, 17:51
slisje
slisje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Een standaard MXstream verbinding IS 0,5 Mbit/s...ik snap niet wat het probleem is?
Als je 0,5 MB/s bedoelt, dan zal het een ander soort abo zijn. Want opvoeren is NIET mogelijk.
okay ik ben er 8-er hoe hij dit heeft kunnen doen...
hij werkt bij UPC, en die hebben toegang tot de centralen... dus ja... een bedrijfs lijn... logische dat hij sneller gaat... en dit gaat dan idd niet via mxstream.

Oud 13-01-2002, 21:47
Verwijderd
Citaat:
schreef:
Zit een kern van waarheid in......... Heb zelf ook een netwerk van 120 pc's bij school aangelegt met een aantal mxtream verbindingen ga het proberen
1. Je kunt MxStream niet eens goed spellen;
2. Je bent 12, dat laat school ook wel toe
3. Ik ken een beetje het waarheid niveau in je replyes.

Vind je het heel erg dat ik je niet geloof?

Laatst gewijzigd op 29-01-2013 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:19
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
slisje schreef:
okay ik ben er 8-er hoe hij dit heeft kunnen doen...
hij werkt bij UPC, en die hebben toegang tot de centralen... dus ja... een bedrijfs lijn... logische dat hij sneller gaat... en dit gaat dan idd niet via mxstream.
*zucht*
Oud 14-01-2002, 21:13
S
S is offline
Citaat:
henri schreef:
Vind je het heel erg dat ik je niet geloof?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:15
fdamasta
fdamasta is offline
ik heb net de website van zijn school (candea college: http://www.candea.nl/ ) gecheckt en daar staat toch echt:

Je kunt via deze pagina's kennismaken met een school die de cyber-ontwikkelingen op de voet volgt en op dit moment stevig investeert in een netwerk voor beide gebouwen (onderling verbonden door een eigen glasvezelkabeltje). We hebben tijdens de nieuwbouw dan wel niet de centjes gekregen die op dat moment (!) de voorhoedescholen kregen, maar hebben toch besloten voorop te gaan lopen...dus zelf investeren (voorfinanciëren) in voorsprong...
De bouw van het netwerk (met switch automatisering als partner ligt op schema. Er wordt momenteel een netwerk van 200 PC's gebouwd; de belangrijkste aansluitingen zijn al gerealiseerd....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:18
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
fdamasta schreef:
ik heb net de website van zijn school (candea college: http://www.candea.nl/ ) gecheckt en daar staat toch echt:

Je kunt via deze pagina's kennismaken met een school die de cyber-ontwikkelingen op de voet volgt en op dit moment stevig investeert in een netwerk voor beide gebouwen (onderling verbonden door een eigen glasvezelkabeltje). We hebben tijdens de nieuwbouw dan wel niet de centjes gekregen die op dat moment (!) de voorhoedescholen kregen, maar hebben toch besloten voorop te gaan lopen...dus zelf investeren (voorfinanciëren) in voorsprong...
De bouw van het netwerk (met switch automatisering als partner ligt op schema. Er wordt momenteel een netwerk van 200 PC's gebouwd; de belangrijkste aansluitingen zijn al gerealiseerd....
Er wordt nergens een naam genoemd.

Bovendien: waarom is dit jou eerste (en enige) post?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:32
fdamasta
fdamasta is offline
als je zo rond kijkt op de site van switch, denk je niet bepaald aan werknemer van 12 jaar
er kan trouwens maar één post de eerste zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten