Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2001, 13:49
LaDyKiLLeR
LaDyKiLLeR is offline
Ik heb al half jaartje chello en ik was er eerst niet tevreden mee , steeds storingen niet zo snel als ze beweerden maar nu ben ik redelijk tevreden met chello alleen mijn e-mail doet het nit en ik w8 al een half jaartje tot ze dat komen maken !!!

maar vandaag kreeg ik een foldertje binnen met een nieuw manier van internetten namelijk Mxstream en er staat dat het op dit moment de snelste interverbindig is dat bestaat en dat je tijdens het surfen gewoon telefonisch bereikbaar bent !

nou wilde ik jullie vragen :
- is mx stream daadwerkelijk sneller dan kabel ?
- als je internet ben je dan telefonsich bereikbaar of moet je dan isdn hebben ?
- hoe duur is Mx stream ?

en een caonclusie alsjeblieft !!!

wat is beter Mxstream of Kabel(chello)

en jullie argumenten !!!

(ik ben nu van plan om over te stappen naar Mx stream)

ps ik post dit op 2 forum gedeeltes omdat ik niet weet waar het hoort
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2001, 14:14
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
je kunt het beter alleen op software zetten, daar posten meer mensen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2001, 14:20
GinnyPig
GinnyPig is offline
Hey, nou ik heb dus Mxstream via XS4ALL. Ik ben er erg tevreden mee. ff wat info:

-Downloaden gaat vrij stabiel. Ik haal gemiddeld 50-60 kb/s. (hangt natuurlijk ook van de server af). Uploaden is een stuk minder: 6-8 kb/s.

-Installatiekosten zijn de hele tijd al in de aanbieding. Ik weet niet precies hoe veel het is, maar het zal tussen de 170 en 200 gulden kosten. (kan ook heel wat meer zijn, ik weet het niet). Daar komt nog een maandelijkse aftreksom bij van 100,-. Uitgaande dat je het normale pakket neemt. (er is ook een snellere, maar deze kost dan weer 175,-)

-Mxstream is op zich erg stabiel, en is in de 6 maanden tijd dat ik het heb 1 keer een weekend uitgevallen. Ik heb nota bene zelfs het abbonementsgeld van die maand gewoon teruggekregen (kan je van chello niet zeggen he: )

-Als je eenmaal Mxstream hebt, zal het geen invloed hebben op je telefoon. Je bent gewoon bereikbaar dus. Ook is er onlangs een pakket voor ISDN uitgekomen, dus als je ISDN hebt, is het ook geen probleem om Mxstream te nemen.

Ik heb zelf geen ervaring met kabel, maar ik weet dat kabel veel vaker uitvalt en soms echte kuren heeft (heel erg traag, wat je bij Mxstream dus niet hebt). Ik ben tevreden met Mxstream, en de kans bestaat zelfs, dat ze het in de toekomst niet meer zo gigantisch afkappen (ADSL kan gewoon veel en veel sneller). Dusse... heb je het geld, switch dan over (das mijn mening). En ben je echt rijk neem dan Cistron (das supersnel ADSL). Kost alleen iets van 300 piek per maand .
Oud 09-03-2001, 18:08
Verwijderd
MXStream verschilt vreselijk per gebied. Ik weet niet of je wel eens op GoT komt, maar de kwaliteit van MXStream is in sommige gebieden om te huilen...6 maanden wachten na de aanvraag, knullige installateurs...komt nog bij dat je idd 100 piek per maand betaalt voor een magere 64kb/s maximaal en een ****trage upload van 8k/s. 175 piek en dan heb je nog maar 128k/s maximaal en een upload van 32k/s. Je haalt die snelheden wel vrij vaak overigens.

Mensen die echter denken dat MXStream stabieler is dan chello hebben het mis. Er zijn genoeg mensen die er om het uur uitgeflikkerd worden door de brakke servers bij KPN. Ik woon zelf in Zutphen en ik vind de kwaliteit van chello hier best redelijk. Meestal rond de 140-150 k/s en ik heb nog nooit een storing langer dan een half uurtje gehad. Je kunt beter wachten op ADSL bij Cistron, dat schijnt veel beter te zijn dan via MXStream (niet-begrensd modem, dus maximaal 8mbit down en 1mbit up)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 18:01
heeero
heeero is offline
ze zeggen daar dat asdl of mxstream (hetzelfde)
wel 40 keer zo snel is als gewoon internet.
(geloof ik niet)
en wat verstaan ze onder gewoon intenet?
en je kan zoveel compuetrs aansluiten en tegelijk intenetten even snel(zeggen ze)
dusssss............
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 19:48
Chimera
Chimera is offline
ADSL (Asynchronus Digital Subscriber Line) is een techniek. MXStream is het pakket van KPN.

Hoe snel ADSL bij jou is is helemaal afhankelijk van hoe dicht je bij een buurtcentrale zit (maximaal 5km) en hoe de kwaliteit van je koperen telefoonkabel is. Dit is wat voornamelijk de snelheden bepaald.

ADSL is sneller dan kabel, tenzij je kabels slecht zijn. Dit heeft ook niks met de 'servers' van de KPN te maken, maar gewoon met de kwaliteit van je telefoonkabel.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 20:39
ick
ick is offline
Citaat:
Chimera schreef:
ADSL (Asynchronus Digital Subscriber Line) is een techniek. MXStream is het pakket van KPN.

Hoe snel ADSL bij jou is is helemaal afhankelijk van hoe dicht je bij een buurtcentrale zit (maximaal 5km) en hoe de kwaliteit van je koperen telefoonkabel is. Dit is wat voornamelijk de snelheden bepaald.

ADSL is sneller dan kabel, tenzij je kabels slecht zijn. Dit heeft ook niks met de 'servers' van de KPN te maken, maar gewoon met de kwaliteit van je telefoonkabel.

dot heeft veel met kpn te maken, kpn knijpt de zooi als ik weet niet wat!

Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 22:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ick schreef:
dot heeft veel met kpn te maken, kpn knijpt de zooi als ik weet niet wat!
Niet meer dan kabelproviders doen, want anders zou de KPN niet meer kunnen beweren dat het sneller is dan kabel.

Met citaat reageren
Oud 12-03-2001, 00:26
Nou dat kunnen ze eigenlijk wel omdat ze een snelheid tot de backbone kunnen garanderen en kabel kan dat niet.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2001, 11:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Nou dat kunnen ze eigenlijk wel omdat ze een snelheid tot de backbone kunnen garanderen en kabel kan dat niet.
Precies. Probleem met kabel is gewoon dat je die bandbreedte moet delen met de rest van de buurt. Geen probleem in een nieuwbouwwijk, maar als je in een flatwijk ofzo woont ben je genaaid.

Met citaat reageren
Oud 12-03-2001, 18:29
Erik198
Erik198 is offline
Citaat:
Elpie schreef:

Backbone? Uitleg graag!

Oud 12-03-2001, 18:36
De aansluiting van je provider op het internet zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2001, 19:39
Erik198
Erik198 is offline
Ok, thanx.

En ik heb ook Chello, en hier is wat ik soms wel eens haal:

150 Kb/s Down (1,2 Mbit/sec)
12 Kb/s Up (96 Kbit/sec)

Enne, voor diegenen die het niet weten:

8 Mbit down = 1000 Kb/s (Ja, 200X sneller als 56K)
1 Mbit Up = 125 Kb/s
Oud 12-03-2001, 19:42
Citaat:
Erik198 schreef:

Enne, voor diegenen die het niet weten:

8 Mbit down = 1000 Kb/s (Ja, 200X sneller als 56K)
1 Mbit Up = 125 Kb/s

Voor diegenen die het denken te weten maar het eigenlijk ook niet weten.

8Mbit down = 1000Kb/s
56Kbit is 7Kb/s
Dus nog wel meer dan 200x zo snel.

8000 / 56 != 200
Met citaat reageren
Oud 12-03-2001, 21:50
Energy!
Energy! is offline
Mijn chello acount ging eerst:

100 tot 300 k/s (down)
10 tot 32 k/s (up)

Gameing: ping 14 pl 0

Nu gaat mijn Chello acount:

20 tot 130 k/s (down)(vaak op de 100)
6 tot 16 k/s (up)

Gameing: ping 14 tot 23 pl 10 tot 15

maar vind het nog steeds beter dan ADSL als ik zo alles hoor
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 16:02
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Elpie schreef:

8Mbit down = 1000Kb/s

Sterker nog: 1024Kb/s
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 16:06
Zo maak je het wel heel erg moeilijk

Maar ik weet niet of dit wel zo helemaal is.
Het zit er dik in dat ze wel lekker 8000kbit promoten als 8Mbit.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 16:42
Erik198
Erik198 is offline
Citaat:
Elpie schreef:

8Mbit down = 1000Kb/s
56Kbit is 7Kb/s
Dus nog wel meer dan 200x zo snel.

8000 / 56 != 200

Hmmm, 8000 / 56 = 142,857142857142857142857142857143

Maar je haalt bij een 56K toch meestal maar iets van 5 Kbyte per seconde, dus:
5 X 1024 = 5120 (Bytes) X 8 = 40960 Bits per second.

Goed, da's 40960 / 1024 = 40 Kbit/sec

8000 / 40 = (jaja!) 200

Heb ik toch gelijk!
Oud 13-03-2001, 18:00
8*1024=8192.0

Die kan ADSL halen!
Als je bij 56K uitgaan van 5 kilobyte per seconde, dan is dat 40kbit

8192.0:40=204.8

Dus toch meer dan 200x zo veel
Met citaat reageren
Oud 14-03-2001, 14:52
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Je hoort het al allemaal.
Ik heb hetzelf nu net en ja soms gaat het maar 20kb/s en soms tussen de 40 en 50 kb/s bij mijn.
Maar ja dat ligt ook waar je het vandaan haalt, de server uploaden en dat soort werk.
Ik gebruik ook nog eens dap dat het sneller maakt. Maar voor de rest zijn de prijzen nu tot 27 maart de aanschaf gratis (via planet en mxstream) als je het dan wel zelf installeert en de eerste 3 maanden op proef.
Kijk even op www.mxstream.nl ofzo anders.
Kortom, ik vind het tot nu toe aardig gaan en je hebt een eigen lijn dus ook al is het erg druk is het altijd nog sneller dan als het druk is bij chello. Over het algemeen gaat Mxstream denk toch winnen.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten