Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik was al een hele lange tijd verliefd op iemand, maar heb het nooit zo laten merken en zeker niet gezegd. Op een gegeven moment ben ik wel wat meer affectie gaan tonen, en kennelijk ben je dan ook aantrekkelijker. Op den duur is de ander ook verliefd op mij geworden. Alleen is hij nu stapelgek op me, terwijl het bij mij een beetje gesettled is.
|
Lijkt me logisch, anders had je veel te veel eenzijdige relaties
![]() IIG, het kan wel, maar het is niet altijd zo. Het ligt helemaal aan de personel zelf. Ik bijvoorbeeld, er was een meisje die ik kon via internet verliefd op me, maar het gevoel was niet wederzijds.
|
nou....zal ik jullie 'ns iets vertellen?!
er was eens een jongen...die al een hele tijd verliefd op me was, terwijl ik het nog gewoon met mijn ex had....ik had geeneens door dat die jongen verliefd op me was en toen ik het hoorde dacht ik dat het een grapje was... (maar dat was het dus niet ![]() en nu, vandaag de dag, kan ik die jongen al 2 jaar, 8 maanden en een aantal daagjes lang mijn vriendje noemen ![]() dus...het bestaat wel degelijk ![]()
|
Verwijderd
|
Ik wordt pas echt verliefd als ik gewoon een periode veel tijd met iemand (die ik toch al heel aantrekkelijk en leuk en lief vond)doorbreng; zonder dat kan ik iemand aantrekkelijk en leuk en lief vinden, maar verliefd word ik dan niet. Dus als iemand verliefd op mij is en daarom veel tijd aan mij besteedt, verhoogt dat de kans dat ik verliefd op diegene word, ja
![]() |
![]() |
|
Tja, het lijkt me mogelijk. Als een leuke jongen zegt verliefd op je te zijn, ga je (ik althans wel) op een andere manier naar die persoon kijken. Ineens vallen je dingen op die toch wel heel erg leuk zijn, je gaat meer met hem om... En opeens ontdek je verliefd te zijn. Tja. Het zou zomaar kunnen.
Zo'n relatie heeft denk ik evenveel kans van slagen als elke andere relatie... Soms is zoiets nodig om je ogen te openen voor iemand. Echt ervaring heb ik er niet mee, trouwens. ![]()
|
![]() |
Ja, kan. Een jongen (een vriend!) vertelde me ooit dat hij verliefd op me was, en ik had zoiets van 'wow, okee.. hij is idd leuk!', maar ik had er nog nooit zo over nagedacht.
![]()
|
![]() |
Eigenlijk is dat best logisch, de meeste mensen vinden het leuk om aandacht te krijgen. Tenminste, ik heb het zelf heel erg, als iemand mij aandacht geeft ben ik gevleid en ga ik diegene vanzelf leuk vinden. En als je dan ook nog het geluk hebt dat je echt bij elkaar past, kan het best wat worden ja
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je verliefd bent laat je natuurlijk wel sneller je positieve en negatieve punten los, onbewust eventueel, dan als je het niet bent. Je bent eerlijker en misschien een stuk minder behoudend, en dus open... dat maakt een persoon aantrekkelijker. Maar dat de ander dan 'terug-' verliefd wordt lijkt me toch onmogelijk, het zal vooral de aandacht zijn waar de ander op gaat broeien.
Volluit voor iemand gaan die in eerste instantie geen interesse heeft maakt de kans ook niet groter dat er wél wat gaat komen. Genoeg mensen die uit ervaring kunnen spreken wat dat betreft. Dus, nee, lijkt me niet. Was het maar waar. |
![]() |
||
Citaat:
Maar niet OMDAT diegene verliefd op jou is lijkt me..
Laatst gewijzigd op 28-10-2005 om 09:31. |
![]() |
|
Bij mij is het gebeurd.. we hadden allebei een oogje op elkaar, en uiteindelijk waren we ook verliefd geworden op elkaar, zij voelde wat voor mij en ik wat voor haar, en het is nu 3 maandjes, en we hebben bijna tot nooit ruzie.. dus loopt ook niet echt spaak.. maarja, ik weet wel zeker dat het kan dus
![]() Wat je ook vaak hoort, is dat er mensen zijn die elkaar op hun 13e jaar ofzo al hebben leren kennen, en nu 40 zijn en getrouwd zijn, kinderen hebben samen wonen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Je wordt verliefd op iemand omdat hij leuk en aardig en schattig en slim en grappig en weet ik wat allemaal is, niet alleen omdat hij verliefd op jou is. Maar dat laatste kan wel de 'trigger' zijn die jou laat zien dat hij eigenlijk ook heel leuk is.
Bij mij werkt dat alleen nooit zo; ik word alleen verliefd als ik vermóed dat hij me leuk vindt, maar het niet zeker weet. En soms gok je goed, en soms niet. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het ook meegemaakt. Hij vond mij al tijden leuk, ik vond hem helemaal niks. Maar na een tijdje ging ik inzien dat hij in een hele hoop dingen eigenlijk precies mijn type was. Ik het begin dacht ik dat ik hem nooit oprecht leuk zou kunnen vinden. Dat het dan om de aandacht zou zijn. Maar uiteindelijk werd ik wel echt verliefd op hem! En dat was vast niet gebeurd als hij niet zo mijn aandacht had getrokken en zijn best had gedaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
Min of meer. Hij geeft mij aandacht, dat vind ik leuk, de belofte van een relatie vind ik leuk, dan ga je vanzelf opzoek naar karaktereigenschappen die je ook nog eens aanspreken... en dan kan het best wel wat worden. |
![]() |
|
Toevallig of niet, maar ik heb dit gisteren meegemaakt:
Mijn beste vriend is al een tijdje verliefd op mij, maar omdat ik altijd heb gezegd dat het niet wederzijds is, heeft hij zijn gevoelens verdrongen. Nu was ik de laatste tijd gaan nadenken over ons, en eigenlijk zou hij mij supergelukkig kunnen maken. Ik vertrouw hem volledig, we kunnen het heel goed met elkaar vinden en we houden van elkaar (op de vriendschapsmanier). En ik wist dat als wij een relatie zouden hebben, hij supergelukkig zou zijn en dat was hetgene wat ik het liefst wou. Gisteren zijn we een avondje uitgeweest en ik heb hem gezoend. Hij was natuurlijk in de zevende hemel, maar ik had daarna een gevoel dat er iets fout was. Inderdaad: ik was niet op hem verliefd, ik hield alleen superveel van hem. Later op de avond heb ik hem ook de waarheid gezegd, die natuurlijk superhard aankwam. We hebben nog een uur zitten praten en hij heeft eigenlijk vooral mij moeten troosten omdat ik niet kon verdragen dat ik hem zo hard had gekwetst. Ik haatte mijzelf gewoon dat ik hem eerst in de waan heb gelaten en hem daarna eens zo hard heb gekwetst. Nadat ik dit had verteld hebben we zelfs terug gezoend, door de emoties denk ik. Maar ik voel mij echt zo hulpeloos hierdoor. Ik weet niet juist wat mij zo slecht doet voelen, want ik lijd er duidelijk erger onder dan mijn vriend. Langs de ene kant wil ik zo hard een relatie met hem omdat ik superveel van hem hou, maar langs de andere kant weet ik dat er iets ontbreekt. Maar de essentie van het verhaal dus: ik dacht ook dat ik op hem verliefd kon worden. En ik voel wel meer dan vrienschap maar ik weet dat een relatie niet kan.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Het zou heus wel mogelijk zijn, maar zelf denk ik dat ik het neit zou kunnen.
Ik moet toch zeker gevoelens voor haar hebben door hoe ze is (karakter etc.) en niet omdát ze verliefd op me is.
||
Citaat:
|
Ik denk niet dat dat met onzekerheid te maken heeft. Ook zelfverzekerde mensen vinden het heelijk om aandacht te krijgen (júist), mits degene van wie je het krijgt niet al te kansloos is
![]() Verder ben ik het eens met wat al gezegd is: het heeft voor een groot deel te maken met de aandacht, dat is mijn ervaring althans. En nee, dan ben je niet echt verliefd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het idee dat sommige mensen dit gepost hebben in deze thread niet zo goed verbanden kunnen leggen. Het feit dat men verliefd kan worden nadat iemand verliefd op hen wordt, wil niet zeggen dat men verliefd wordt, omdat die ander verliefd op hen is. Voor zover ik weet beschikt het menselijk lichaam niet over een mechanisme om rechtstreeks te kunnen detecteren of iemand al dan niet verliefd is en is het derhalve onmogelijk dat iemand verliefd wordt, omdat een ander verliefd is op hem/haar.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat grappig! Ik dacht er laatst over om hierover een topic te openen!
![]() Ik denk dat het kan. Als iemand verliefd op je is voel je je gevleid. En dan ga je soms naar diegene met andere ogen kijken. En soms zie je dan in dat diegene ook wel heel erg leuk is. Maar had je dat eerder gewoon niet gezien, omdat je er niet op lette. Natuurlijk moet er toch al wel een klein iets zijn, want iemand die jij helemaal niets vindt zal nooit je geliefde worden. Ook is het zo dat wanneer je op iemand verliefd bent je meer aandacht aan diegene gaat besteden en meer met diegene omgaat. Dit kan die ander zijn/haar ogen openen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Een beetje zoals een relatie beginnen for all the wrong reasons en alsnog stapelverliefd worden op je meisje.
Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 12:28. |
![]() |
|
Ik denk wel dat het kan. Vooral omdat die andere persoon je meestal meer aandacht gaat geven omdat hij/zij verliefd op je is. Daardoor raken je hormonen van slag, je begint diegene/die aandacht leuk te vinden en zo word je verliefd.
Ook denk ik wel dat het op iets uit kan lopen, waarom niet? Misschien had je die ander gewoon nog nooit zo bekeken en zie je dat nu wel in. Dan blijkt dat jullie het geweldig goed kunnen vinden en dat het helemaal gezellig en geweldig is etc. etc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het kan natuurlijk wel, maar of het goed gaat.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Waarom? Bobdebouwer1818 | 1 | 19-12-2016 07:44 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd worden op iemand die je niet uiterlijk aantrekkelijk vind Ceridwen | 144 | 24-05-2007 21:06 | |
Psychologie |
Samenvatting Sweet_Hadar | 3 | 14-01-2004 17:22 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd worden op iemand die al 'n relatie heeft... Methuselah | 51 | 16-08-2003 13:39 | |
Liefde & Relatie |
internetliefde me_86 | 89 | 02-02-2003 21:17 | |
Liefde & Relatie |
Verliefdheid is eigenlijk onzin Verwijderd | 74 | 27-05-2002 16:50 |