Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 13:50
Aapie
Aapie is offline
Hallo allemaal

Ik heb een vraagje, ik wil graag wat afvallen maar wil gewoon thuis wat aan sport doen ( heb nu geen geld voor de sportschool ) maar weten jullie misschien goeie oefeningen voor thuis? ( hardlopen daar ben ik niet goed in en ben dan na 5 moe en heb dan steken in me zij ) Ik doe wel buikoefeningen op zo'n een ab king pro en ik doe ook met een halter, maar ik wil meer, maar kan er zelf niet meer oefeningen bedenken.

Dank je
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 14:04
Verwijderd
Oefeningen voor bepaalde lichaamsdelen zijn dan ook niet zinvol, of wel?

Spierversterkende oefeningen doen 2 zaken:

ze versterken je spieren en ze verhogen je metabolisme. Wanneer je regelmatig (2 tot 3 maal per week) krachtoefeningen doet (je hoeft daarom niet met loodzware gewichten te werken) worden je spieren steviger en sterker. Als je oefeningen voor je benen doet, worden je beenspieren steviger en gaan je benen er slanker uitzien. Maar het lichaamsvet blijft grotendeels aanwezig. Hoeveel oefeningen voor je benen je nog doet…

Krachtoefeningen maken je sterker, maar verbranden niet echt vet. Wil je vet verbranden, zijn 3 zaken noodzakelijk.

Vet verbranden is een combinatie van 3 zaken

Je weet dat je lichaam pas vet verbrandt op die bepaalde plaatsen als het lichaamsvet op andere plaatsen verdwenen is. Daarom moet je volhouden. Want alleen op die manier verdwijnt het lichaamsvet op die vervelende plaatsen, geloof me maar.

Sommige mensen denken dat, om je vetpercentage te verminderen, je enkel cardio training moet doen. Dit is niet zo, wil je een optimale vetverbranding bekomen, is een combinatie van 3 zaken noodzakelijk:

1. Spierversterkende oefeningen: maken je spieren sterker, waardoor je er slanker uitziet. Hoe meer spiermassa, hoe hoger je metabolisme. Dit wil zeggen dat je meer calorieën verbrandt, zelfs als je niets doet!

Denk er wel aan dat spieren meer wegen dan lichaamsvet. Het kan dus zijn dat je door de krachtoefeningen meer weegt, maar dat je wel een kleinere kledingmaat hebt, je er slanker uitziet en je beter in je vel voelt. Spieren zijn minder volumineus dan vetmassa, vandaar…

2. Cardiotraining op zo’n 65% tot 75% van je maximale hartslag zorgt ervoor dat je constant in de vetverbrandingszone blijft. Op die manier verbrandt je lichaam het meest vet (zeker bij beginnende sporters) indien je de training minstens 30 minuten volhoudt. Pas na zo’n 30 minuten schakelt je lichaam over op het verbranden van lichaamsvet als energie.

3. Een gezond eetpatroon, waarbij groenten en fruit, noten en zaden, complexe koolhydraten, mager vlees, vis, magere zuivel als basis dienen.

Enkel een combinatie van deze 3 factoren zorgt voor een optimale verbranding van lichaamsvet. Je zal zien dat het al snel resultaat oplevert, wat natuurlijk je motivatie ten goede komt.

bron: http://gezondheid.blogharbor.com/blo...6/1171612.html

Het bekende verschijnsel van de "steek in de zij" bij overmatige fysieke inspanning is het gevolg van samentrekking van de milt bij zuurstoftekort om extra rode bloedcellen in de bloedbaan te brengen.

Een alternatieve uitleg over de "steek in de zij" gaat ervan uit dat de steek wordt veroorzaakt door ophoping van lucht in de darmen. Omdat de bocht van de dikke darm links hoger ligt dan rechts (waar zich de lever bevindt), zou de steek juist hier goed te voelen zijn.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Milt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten