Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2005, 20:20
Konijn
Konijn is offline
Dit topic lijkt een beetje op dat van Jet, maar ik zit toch in een andere situatie denk ik.
Ik ben sinds 2 maandjes gaan samenwonen met mijn vriend.
Ik ben bij hem ingetrokken, maar het lijkt een beetje alsof ik op kamers zit, want in het weekend ga ik naar huis omdat ik vrijdagsmiddags en zaterdagsochtends bij mn ouders in de zaak werk. Ben wel op zoek naar werk hier (bij hem dus), maar dat is moeilijk te vinden. Verder ben ik dus ook net met mn thuisstudie begonnen, waar nu ook redelijk veel tijd in gaat zitten.

Maar nu het probleem.. ik zit dus hele dagen alleen (mn vriend werkt gewoon overdag). Ik ken hier praktisch niemand, en mensen leren kennen is ook moeilijk. Ten eerste omdat ik niet zo spontaan ben, en wat verlegen etc. Maar vooral omdat ik gewoon geen mensen tegenkom. Ik ken de weg hier nog niet, en zomaar wat rondwandelen vind ik ook een beetje raar.
Ik wil graag bij een vereniging ofzo, maar door ziekte kan ik niet (of amper) sporten. Andere verenigingen kan ik niet zo goed opkomen eigenlijk. Ik heb ook al gedacht aan vrijwilligerswerk, maar ten eerste gaat me dat erg veel energie kosten en ten tweede zijn dat vaak ook oudere mensen. Het is geen grote stad, dus er zijn ook niet veel dingen te doen ofzo. Avonden rondhangen in het café heb ik ook geen zin in. (Werk zou ook een goede zijn, maar dat lukt dus nog niet).

De enige die ik nu dus regelmatig spreek is de moeder van mijn vriend, en eerlijk gezegd schiet dat natuurlijk niet zo op, afgezien van dat ik dan nog af en toe wat aanspraak heb. Ik ben wel van plan om de vriendin van een vriend van mn vriend (jeetje, het is zo simpel en het lijkt zo'n verhaal nu ) op te bellen om eens koffie te drinken ofzo.

Dus.. iemand ideeen? Alles is welkom..
Oud 29-10-2005, 20:24
Verwijderd
Een muziekvereniging, een tekenclub, een leesclub, ... Er zijn nog wel andere verenigingen te bedenken waar je bij zou kunnen gaan. Een mogelijkheid is idd ook vrijwiligerswerk, het contact dat je daar mee op doet hoeft niet met de andere vrijwilligers te zijn, het kunnen ook de mensen zijn waar je mee werkt. Of bv. zwemles geven, dat doen ook jongere mensen. Het kost idd wel veel energie, maar dat kost vrijwel alles.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 00:45
Verwijderd
Muziekvereniging, toneelclub, koor, dansles, vrijwilligerswerk bij bijv. een dierenasiel (echt niet alleen oudere mensen!), achter de bar werken, vrienden zoeken op het internet, regelmatig uitgaan, via je vriend mensen leren kennen, afspreken met vriendinnen van thuis, etcetera, etcetera, etcetera... Gemakkelijk gezegd, natuurlijk, hier van achter mijn computer, maar zo werkt het wel.

En mag ik vragen waarom je niet een 'gewone' studie doet? Da's namelijk echt een van de gemakkelijkste manieren om mensen te leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 09:49
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Zoals hierboven gezegt wordt, er zijn zat verenigingen waar je interesses wel zullen liggen. En dat koffie drinken is wel een goed plan!
Oud 30-10-2005, 12:18
Bloem
Bloem is offline
Ik heb hetzelfde 'probleem', al woon ik dan nog thuis. Ga ook niet naar school en werk, en mijn sociale wereldje is gewoon 0. Ik weet niet goed wat je zou kunnen doen, als sporten geen oplossing is.

Ik wil, als ik weer 'op de been ben', bij een dierenasiel gaan kijken of ik daar een paar uurtjes per week iets kan doen. Kies er nu voor om geen thuisstudie te doen, omdat die dan weer al mijn energie zou opslokken en ik nog geen sociale contacten krijg. Liever doe ik dan iets wat misschien minder uur per week kan, maar wat me voor mijn 'leven' een stuk beter lijkt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 12:19
Bloem
Bloem is offline
Morgan, als ik het goed heb heeft ze CVS, dus ik denk dat ze daarom een thuisstudie doet ipv een 'gewone'
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 30-10-2005 @ 13:19 :
Morgan, als ik het goed heb heeft ze CVS, dus ik denk dat ze daarom een thuisstudie doet ipv een 'gewone'
Ok, dan snap ik het.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:23
Konijn
Konijn is offline
Precies, ik heb ME/CVS, juist daardoor is het ook zo moeilijk. Thuisstudie dus zonder medestudenten, en veel dingen kan ik gewoon niet (bv van wat jij opnoemde: regelmatig uitgaan, achter een bar werken). Ook vrijwilligerswerk moet dus iets worden wat niet te zwaar is of veel energie kost.

Ik ga maar eens flink zoeken of er inderdaad van dat soort andere clubs zijn, ik hoop het echt, maar het is maar een klein stadje. Vrienden van thuis studeren ondertussen allemaal al een paar jaar door heel het land en kan ik dus ook niet zoveel mee afspreken (bovendien heb ik geen OV en is reizen dus voor mij best duur).

Als mensen nog meer tips hebben, dan hoor ik het graag.
Oud 30-10-2005, 16:57
Verwijderd
Misschien een oproepje plaatsen bij contact gezocht.? Of op sites van tijdschriften zoals bijv. yes of viva. Via internet heb ik best een aantal leuke mensen leren kennen nl. veel succes!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 17:58
WolterB
WolterB is offline
Het is idd lastig als je ME hebt om actief aan verenigingen en dergelijke deel te nemen.
Ik weet niet in welke mate jij het hebt, want het kan van hele lichte vorm, tot bijna de hele dag op bed moeten liggen, dus dan verschillen de alternatieven natuurlijk heel erg.

Je kunt kijken welke verenigingen niet veel energie vergen om aan deel te nemen en eens kijken of er wat interessants voor je bijzit, waardoor je toch een groter sociaal netwerk kunt krijgen.
Oud 30-10-2005, 20:48
Verwijderd
Een studie is idd makkelijk mensen ontmoeten. Ik heb me nooit echt verdiept in ME, maar zou je bijvoorbeeld geen deeltijdstudie kunnen doen (al is dat mss nu wel raar, omdat je al bezig bent met een studie).
Bespeel je niet toevallig een instrument, dan zou je bij een orkestje kunnen gaan.
Heb je vroeger niet gesport, is er geen sport die je trekt? Anders zou je mss bij die club in de kantine kunnen helpen, of andere kleinigheidjes doen binnen een sportverening (al kan ik me wel weer voorstellen dat dat ook niet echt super leuk is).
Verder toch zoveel contact met je oude vrienden houden. En verder heeft je vriend geen vrienden met vriendinnen waarmee je een keertje zou kunnen afspreken.
Anders (tsjaa dat vind ik niet echt ideaal klinken hoor) maar toch eens kijken of je niet eens via internet in contact kan komen met nieuwe mensen uit de omgeving.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:15
Konijn
Konijn is offline
De reden dat ik geen deeltijdstudie wil doen, is dat ik ook al vertraging heb opgelopen op mijn middelbare school, en niet pas klaar wil zijn als ik al bijna dertig ben. Bovendien is een deeltijdstudie qua reizen enzo even vermoeiend, omdat je toch colleges moet volgen.
Oud 02-11-2005, 17:04
Verwijderd
Deeltijd duurt niet per definitie langer. Op de universiteit zijn lang niet alle colleges verplicht, wat voor jou prettig kan zijn. Ik weet niet of het allemaal te regelen is, maar mocht het mogelijk zijn, dan is het natuurlijk wel ideaal om twee dingen (een studie en sociale contacten) met elkaar te combineren. Natuurlijk kost reizen ed energie, maar voor sociale contacten zul je vrijwel altijd wat 'moeten doen' (in de zin van reizen ed) en doordat je twee dingen 'in één' doet, 'win' je in die zin misschien ook nog wat energie.

Zelf heb ik, zoals je weet, ook ME, ik doe wel een 'normale' studie. Ik heb het voordeel dat in een grote stad woon, wat natuurlijk een heel stuk reizen scheelt. Ik vind het voordeel van een gewone studie dat ik meteen ook 'onder de mensen kom'. Daarvoor hoef ik dus niet echt op zoek naar andere dingen, die dan nog extra energie kosten. Studeren wil/doe ik toch en nu heb ik ook meteen contact met andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:26
maarten030
maarten030 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-10-2005 @ 13:18 :
Ik heb hetzelfde 'probleem', al woon ik dan nog thuis. Ga ook niet naar school en werk, en mijn sociale wereldje is gewoon 0. Ik weet niet goed wat je zou kunnen doen, als sporten geen oplossing is.

Ik wil, als ik weer 'op de been ben', bij een dierenasiel gaan kijken of ik daar een paar uurtjes per week iets kan doen. Kies er nu voor om geen thuisstudie te doen, omdat die dan weer al mijn energie zou opslokken en ik nog geen sociale contacten krijg. Liever doe ik dan iets wat misschien minder uur per week kan, maar wat me voor mijn 'leven' een stuk beter lijkt.
Kom eens langs ik woon in Utrecht.

oh ja ik heb ov hoor.

Ik heb gewoon tijd over en hou wel van leuke meisjes.

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 20:49.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:33
Bloem
Bloem is offline
En je denkt dat ik een leuk meisje ben?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:35
maarten030
maarten030 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-11-2005 @ 21:33 :
En je denkt dat ik een leuk meisje ben?
Oh god nu ga je jezelf toch niet afkraken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:36
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
maarten030 schreef op 02-11-2005 @ 21:35 :
Oh god nu ga je jezelf toch niet afkraken ofzo.
Nee, ik vind het alleen bijzonder dat je na 10 posts al weer dat ik leuk ben
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:37
maarten030
maarten030 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-11-2005 @ 21:36 :
Nee, ik vind het alleen bijzonder dat je na 10 posts al weer dat ik leuk ben
Ik ben visueel ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:37
Jolt
Jolt is offline
Je wilt gaar gewoon neuken, te zien aan je andere reacties in voorgaande topics
Oud 02-11-2005, 20:38
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
maarten030 schreef op 02-11-2005 @ 21:37 :
Ik ben visueel ingesteld.
Dat vat ik dan maar als compliment op
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:38
maarten030
maarten030 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-11-2005 @ 21:37 :

Is dat ongezond ofzo?

Ze mag blij zijn dat ik haar wil neuken. Dan is ze niet lelijk.

Trouwens als iemand leuk is wil ik niet alleen maar neuken, dat maak jij er van.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:40
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-11-2005 @ 21:37 :
Hey joh, laat me nou éven in de waan dat hij valt op mijn sprankelende uitstraling, ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:41
maarten030
maarten030 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-11-2005 @ 21:40 :
Hey joh, laat me nou éven in de waan dat hij valt op mijn sprankelende uitstraling, ofzo
Oh misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt, visueel ingesteld wil natuurlijk zeggen dat ik val op wat ik zie, dat is dus ook uitstraling. duh.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:42
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
maarten030 schreef op 02-11-2005 @ 21:38 :
Is dat ongezond ofzo?

Ze mag blij zijn dat ik haar wil neuken. Dan is ze niet lelijk.

Trouwens als iemand leuk is wil ik niet alleen maar neuken, dat maak jij er van.
ik zeg niet dat het ongezond is, mafkees
Oud 02-11-2005, 20:43
maarten030
maarten030 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-11-2005 @ 21:42 :
ik zeg niet dat het ongezond is, mafkees
oke, ja een nare eigenschap van mij is dat ik misschien te snel in de verdediging schiet. misschien zitten we toch nog op 1 lijn dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 20:45
Jolt
Jolt is offline
Het zit in de mens , dus je kan er niet veel aan doen.
Oud 02-11-2005, 20:48
maarten030
maarten030 is offline
Maar serieus Bloem, mag ik je adden? Ik zie je msn wel staan maar ik ben wel netjes opgevoed he.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:51
Bloem
Bloem is offline
Je mag me wel toevoegen, maar ik ben praktisch nooit op msn, en eerlijk gezegd, als ik weer energie heb om af te spreken, gaan er een paar mensen toch eerst voor
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:52
maarten030
maarten030 is offline
wat heb je dan?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:55
Bloem
Bloem is offline
Mijn site staat in m'n profiel, kijk daar maar, anders wordt het wel heel erg off-topic denk ik
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 09:52
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-11-2005 @ 21:55 :
Mijn site staat in m'n profiel, kijk daar maar, anders wordt het wel heel erg off-topic denk ik
Thanks .

@Leonoor: Ik heb dat compleet uitgezocht en het kan gewoon echt niet, zonder dat het langer duurt. De methode die gewone uni's namelijk hebben is vakken die je niet kunt volgen (omdat je er dan bv te veel hebt (of te veel colleges), wat je niet aankan dus) opschuiven naar volgende jaren.
Zelfs met behulp van Studie en Handicap kwam er gewoon niks anders uit.
Ik blijf stiekem hoop houden dat ik me over een jaar of wat wat beter voel en over kan stappen op een gewone uni..
Oud 03-11-2005, 11:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
Konijn schreef op 29-10-2005 @ 21:20 :
Ik ken de weg hier nog niet, en zomaar wat rondwandelen vind ik ook een beetje raar.
Dat doe ik bijna elke dag en ik word nooit raar aangekeken.
Zo leer je de buurt een beetje kennen en ik heb ook veel contacten opgedaan met mensen uit de buurt.
Bovendien vind ik het lekker om af & toe even te wandelen.
Oud 03-11-2005, 12:31
Verwijderd
Als ik zie hoe de mensen die ik ken die aan een universiteit studeren om gaan met hun colleges...dan volgen ze er lang niet altijd veel. Sowieso vind ik dat er bij bepaalde studies maar (heel) weinig colleges gegeven worden en dat je vooral veel thuis moet doen.

Opzich logisch dat dingen opschuiven naar volgende jaren als je ze in dat jaar niet haalt, je moet natuurlijk wel gewoon alles halen...ik bedoelde ook meer dat het best voor kan komen dat je weinig colleges hebt, die ook nog eens niet allemaal verplicht zijn, waardoor het niet eens zo heel veel anders wordt dan een thuisstudie (tuurlijk moet je dan zo nu en dan naar de universiteit ed, maar anders zou je zo nu en dan ergens heen moeten voor die nieuwe contacten). Of zie ik nou hele grote dingen over het hoofd?

Kun je die thuisstudie wel gewoon in vier jaar afronden? (Ik ben btw wel benieuwd naar die thuisstudie, hoe/waar/enz. )

Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 12:45
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-11-2005 @ 13:31 :
Kun je die thuisstudie wel gewoon in vier jaar afronden? (Ik ben btw wel benieuwd naar die thuisstudie, hoe/waar/enz. )
Die thuisstudie kan compleet op eigen tempo, dus ik hoop inderdaad daar vier of vijf jaar over te doen. Ik studeer Psychologie aan de Open Universiteit. Dit is in het eerste jaar nog met elke maand een bijeenkomst (overal in het land, altijd redelijk dichtbij dus). Daarna helemaal zelfstandig. Je kunt contact houden via internet met docenten en medestudenten (alleen werkt dat bij mij nog niet, het zijn besloten discussiegroepen ) .
Oud 03-11-2005, 12:48
Verwijderd
Waarom zou je dan over een gewone studie geen vier of vijf jaar kunnen doen? Qua stof lijkt het me even veel. Je bent alleen meer tijd kwijt aan reizen en colleges volgen. Maar de tijd die je daar dan aan kwijt bent besteed je dan gelijk aan het contact met mensen, iets waar je anders toch ook tijd voor vrij moet maken ed. Maar misschien denk ik te simpel en zie ik dingen over het hoofd.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 13:04
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-11-2005 @ 13:48 :
Waarom zou je dan over een gewone studie geen vier of vijf jaar kunnen doen? Qua stof lijkt het me even veel. Je bent alleen meer tijd kwijt aan reizen en colleges volgen. Maar de tijd die je daar dan aan kwijt bent besteed je dan gelijk aan het contact met mensen, iets waar je anders toch ook tijd voor vrij moet maken ed. Maar misschien denk ik te simpel en zie ik dingen over het hoofd.
Nou ja het gaat er dus om dat reizen en colleges volgen niet alleen tijd kosten, maar ontzettend veel energie . Die kan ik er op dit moment echt niet voor opbrengen, zoveel heb ik er gewoon niet van. Maar net wat ik zei, als ik me beter voel (en dan bedoel ik niet 'beter' in de zin van 100% gezond, maar gewoon beter dan nu) wil ik zodra ik het gevoel heb dat ik dat aankan overstappen op een gewone uni.
Oud 03-11-2005, 13:10
Verwijderd
Reizen en colleges volgen kosten zeker ontzettend veel energie: maar dat kosten sociale contacten toch ook? (Ook omdat je daar in de meeste gevallen toch ook voor moet reizen ed.) Ik geloof dat ik niet goed uit kan leggen wat ik precies bedoel...een 'echte' studie kost meer energie, maar je wint er tegelijkertijd wat mee: sociale contacten. En als je sociale contacten buiten je studie zoekt kost je dat ook energie. Ik zie een 'echte studie' volgens dus als 'twee dingen in één'.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:41
underthabridge
underthabridge is offline
Rondwandelen is niet raar, dat is de enige manier om je stad een beetje te leren kennen, naast fietsen dan. Ik snap nooit dat mensen in een stad kunnen wonen zonder eigenlijk te weten waar alles precies is, hoe straten heten etc... Dus ik zou zeggen, ga rondwandelen en praat met mensen, de bakker, slager, groenteboer. Ga naar de markt, klets daar met mensen of ga 1 keer in de zoveel dagen een visje halen bij dezelfde visboer of iedere dag een kopje koffie drinken in hetzelfde kleine cafeetje. Als je dan met mensen praat dan kom je te weten hoe de stad in elkaar zit en wat de mogelijkheden zijn, met een beetje geluk hou je er zelfs wel vrienden aan over. Anders wordt je iig. af en toe aangesproken als je over straat loopt, dat is als fijn. Bovendien zal het in de meeste studentensteden erg makkelijk zijn om dit soort contacten aan te knopen, vooral als je zelf ook een studie doet, dan heb je altijd wel een gespreksonderwerp.

Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:14
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 03-11-2005 @ 19:41 :
Bovendien zal het in de meeste studentensteden erg makkelijk zijn om dit soort contacten aan te knopen, vooral als je zelf ook een studie doet, dan heb je altijd wel een gespreksonderwerp.
Ik doe dus zelf een studie waar nog nooit iemand van gehoord heeft, en ik woon absoluut niet in een studentenstad, maar in een klein visserstadje. Verder ga ik inderdaad maar wat vaker 'zomaar' rondwandelen ja.
Oud 03-11-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 03-11-2005 @ 20:14 :
Ik doe dus zelf een studie waar nog nooit iemand van gehoord heeft
In je profiel staat dat je psychologie doet?
Lijkt me een redelijk bekende studie?

Citaat:
maar in een klein visserstadje
Tijd om te verhuizen dus.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:38
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-11-2005 @ 21:38 :
In je profiel staat dat je psychologie doet?
Lijkt me een redelijk bekende studie?
Tijd om te verhuizen dus.
Aande OU niet . Dan moet je altijd gelijk uitleggen waarom je thuis studeert etc. En verhuizen.. tja dat heb ik dus net gedaan, naar mn vriend toe (in dit stadje), dat is het hele probleem waar het topic om draait .
Oud 03-11-2005, 22:13
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Konijn schreef op 03-11-2005 @ 20:14 :
Ik doe dus zelf een studie waar nog nooit iemand van gehoord heeft, en ik woon absoluut niet in een studentenstad, maar in een klein visserstadje. Verder ga ik inderdaad maar wat vaker 'zomaar' rondwandelen ja.
Naja.. in een klein stadje duur het misschien wat langer voordat mensen echt met je gaan praten (meestal iets geslotener mensen), maar de kans om ook daadwerkelijk mensen te leren kennen is veel groter (weinig mensen, dus meer contact met dezelfde mensen).
Oud 04-11-2005, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 03-11-2005 @ 22:38 :
En verhuizen.. tja dat heb ik dus net gedaan, naar mn vriend toe (in dit stadje), dat is het hele probleem waar het topic om draait .
Tijd om samen te verhuizen dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten