Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 17:13
groezel538
groezel538 is offline
De laatste tijd zit ik niet zo lekker in m'n vel...ben veel moe en een beetje neerslachtig. Ik zit sinds kort op kamers en ken nog niet zo heel veel mensen hier, voel me best vaak alleen. Niet dat ik geen vrienden heb ofzo, best veel zelfs en een heel lief vriendje...maar ze wonen niet hier dus zo vaak zie ik ze niet meer. Heb ook best veel ruzie met m'n vriend de laatste tijd waardoor ik me ook niet beter ga voelen maar dat komt eigenlijk ook door mezelf omdat ik alles op hem loop af te reageren.
Ook ben ik heel druk met m'n studie maar kan me niet zo goed concentreren. Het is ook niet dat ik me altijd zo voel. Als ik bijvoorbeeld wat ga doen met iemand voel ik me wel ok. Ik ben iemand die veel behoefte heeft aan mensen om zich heen, maar die heb ik nu dus niet echt.
Weet verder ook niet wat ik met deze post wil bereiken...wou het gewoon even kwijt denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 17:32
Verwijderd
Misschien iig een keertje met je vriend proberen te praten?

Zoek plekken op waar mensen zijn, als je dat wilt, ga eventueel bij een studentenvereniging of zo iets. Of bij een sport- of een muziekvereniging ofzo. Ga uit als dat wat voor je is.

'k denk dat het ook een kwestie van wennen is...gaan studeren en ook op jezelf gaan wonen zijn vaak twee dingen die een behoorlijk grote stap zijn, gun jezelf de tijd om er aan te wennen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 20:40
Vada
Vada is offline
Ik ben het wel met Leonoor eens.
Probeer nieuwe contacten te leggen, in je nieuwe stad. Alle begin is moeilijk. Er zijn nu een aantal grote dingen veranderd in je leven, en je zit nu ook niet echt in de leukste tijd van het jaar.

Zou je achteraf toch liever naar een andere stad gegaan zijn? Ja dat is meer een vraag waar ik benieuwd naar ben, omdat ik volgend jaar ga studeren en nog heel erg twijfel over de stad.. Ik wil namelijk naar een stad waar ook niemand van mijn vrienden heen gaat.. En een duidelijke reden waarom ik juist naar die stad wil, heb ik niet.. Dus ben wel erg benieuwt hoe jij daar nu tegen aankijkt.. Of had je geen keus maar moest je wel naar deze stad ivm je studie?

Sorry mijn reply gaat misschien meer over je stadskeuze dan over hoe je je nu voelt..
Oud 03-12-2003, 08:38
groezel538
groezel538 is offline
Ik moest inderdaad wel naar deze stad, ik studeer diergeneeskunde en dat is maar in een stad. Anders was ik eigenlijk ook wel liever naar een andere stad gegaan. Het is ook niet zo dat ik nooit uitga of dingen gaan doen. Ik heb op zich wel genoeg sociale contacten maar heb gewoon het idee dat ik iets mis. Ik weet ook niet precies wat dat dan is.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:26
Verwijderd
Citaat:
groezel538 schreef op 03-12-2003 @ 09:38:
Ik moest inderdaad wel naar deze stad, ik studeer diergeneeskunde en dat is maar in een stad.
Utrecht dus. (Als je niet in Utrecht zit, dan wordt diergeneeskunde wel in meerdere plaatsen gegeven. ) Juist in een stad als Utrecht zijn zat dingen te doen, zeker voor studenten, je moet ze alleen wel opzoeken. Woon je in een studentenhuis? Dan heb je daar ook aanspraak of niet?

Je hebt geen idee wat je mist? Misschien goede vrienden oid? Dat kost alleen tijd...dat kun je niet zo één, twee, drie weer voor elkaar hebben. Plus dat je misschien nog moet wennen, wat ik heel logisch zou vinden...maar ook dat kost tijd... Ga je wel regelmatig naar je ouders + de vrienden die je daar hebt?

Met je vriend praten zou ik iig doen. Hij weet dan wat er aan de hand is als je je op hem af reageert (wat je eigenlijk 'gewoon' moet proberen om niet te doen) en misschien kan hij je helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten