Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2005, 19:13
elledc
elledc is offline
Ik heb een vriend maar het gaat niet zo goed meer tussen ons. We zijn 3j. samen en ik vind het verschrikkelijk moeilijk er plots een punt achter te zetten. Hij heeft een kant waar ik nog steeds zoveel van hou maar die andere zijde van hem, die overheerst steeds meer waardoor ik me steeds meer aan hem erger.
Hij blijkt er niets van te merken, hoewel ik al zovaak met hem gebabbeld heb over de dingen die me dwars zitten maar hij doet er niets aan. Dus voor mij wordt het elke dag een klein beetje erger maar ook duidelijker...

Nu, ik heb iemand leren kennen via het internet, een heel aardige en leuk uitziende man. Zijn hele persoonlijkheid trekt me wel aan, en ik zou graag met 'm afspreken.
Ik zit wel verveeld met het feit dat ik dit zou doen achter de rug van m'n vriend, dus hij weet er niets van.
Enerzijds heb ik een schuldgevoel tov m'n vriend, anderzijds laat dit me koud aangezien hij de laatste tijd vrij egoistisch is tov mij.
En het is enkel afspreken, dus een eerste kennismaking.

Zou dit fout zijn van mij of zou ik het gewoon doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2005, 19:32
I C U
I C U is offline
Het feit dat je het niet aan je vriend verteld en je je afvraagt of het 'fout' is, zegt ergens al genoeg, lijkt mij. Ik geloof dat jouw relatie, zoals je het nu hebt beschreven, niet helemaal geweldig meer is, en dat je eigenlijk al weer een beetje aan het kijken bent naar iets anders. En dus afspreekt met die andere jongen.
Op zich vind ik het niet fout, waarom niet? Het is niet dat je meteen vreemdgaat of iets dergelijks, maar het feit dat je het niet aan je vriend vertelt vind ik wel een beetje fout. Misschien loopt je relatie gewoon op zijn eindje...
Wat je doet moet je helemaal zelf weten! Gewoon de dingen tegen elkaar afwegen.

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:37
Thee Muts
Thee Muts is offline
Het hangt er vanaf vanuit welk oogpunt die ontmoeting is. Tuurlijk heb je altijd de vrijheid om nieuwe mensen te leren kennen, om er contact mee te leggen en er mee af te spreken. Maar als het niet meer dan dat is, waarom zou je het dan achter de rug van je vriend om doen? Blijkbaar heeft het voor jou een dusdanige lading, dat je dat niet met je vriend wil delen (om wat voor reden dan ook). Bedenk dus bij jezelf goed waarom je die keuze maakt om het hem niet te vertellen. En welke gevolgen dat voor jullie relatie gaat hebben. En uiteraard wat je er daana verder mee wil gaan doen, maar dat kun je pas bepalen nadat die ontmoeting is geweest. Je weet nu immers nog niet hoe die gaat verlopen en welke gevoelens dat voor jou teweeg brengt.
Oud 07-11-2005, 19:44
elledc
elledc is offline
Inderdaad, ik weet niets, ik voel me aangetrokken tot die jongen maar misschien is hij in real life helemaal anders.
Ik twijfel niet snel en ik weet snel wat ik wil maar nu, het is zo vreemd, het maakt me zo onzeker. Ook omdat ik weet dat als ik het zou vertellen mijn vriend stikjaloers zou zijn. Idem als hij zoiets zou doen zou ik ook jaloers zijn, wat normaal is.
Ik weet dat het niet lang meer zal duren tussen ons, als het van mij afhangt, maar toch wil ik het hem niet vertellen.
Ik denk dat het een test kan zijn voor mezelf en dat wil ik wel proberen.
Ik wil weten hoe het is met iemand anders, ik mis dingen bij m'n vriend die ik wel bij iemand anders kan vinden, daarom wil ik het wel proberen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:47
punxnotdead
punxnotdead is offline
Ik vind dat je het er met je vriend over moet hebben. Als je dat niet wil dan kan je het beter uitmaken denk ik. (Tenzij je die man alleen wil ontmoeten uit vriendschappelijk oogpunt. Maarja waarom zou je het er dan niet over kunnen hebben.)
Oud 07-11-2005, 20:00
Thee Muts
Thee Muts is offline
Als je bij een ander op zoek wil gaan naar dingen die je bij je vriend en in jullie relatie mist, lijkt het me toch het eerlijkst als je dat doet nadat je de relatie met je vriend hebt verbroken. Zeker als je het als soort van test voor jezelf ziet.

Omdat je nu niet lekker in je huidge relatie zit, zul je al heel snel bij iemand iets zien dat je bij je vriend mist, en waarschijnlijk zul je eerst ook alleen dat maar zien. En dat geeft je een heel vertekend beeld, van je huidge relatie, maar ook van die nieuwe persoon die je leert kennen.

Als je je huidge relatie niet meer ziet zitten, maak dan de beslissing om het uit te maken. Als je dat niet kan, hoeft dat niet persé voordat je met die ander afspreekt, maar probeer die twee dingen wel los van elkaar te zien. Laat die ander buiten je huidge relatie, sluit dat af en bekijk dan eventueel of je bij een ander kunt vinden waarnaar je op zoek bent en of je daar iets mee wil doen. Maar laat die twee dingen niet door elkaar heen lopen, dat is heel oneerlijk naar je huidige vriend toe. En laat die ontmoeting ook niet meespelen in je beslissing over je huidige relatie. Daar heeft je vriend toch niks aan, want je vertelt hem er toch niet over.
Oud 07-11-2005, 20:44
Verwijderd
Dump je vriend gewoon, je hebt toch geen gevoelens meer voor hem, dus waarom zou je hem en jezelf blijven voorliegen?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 07-11-2005 @ 21:00 :
Als je je huidge relatie niet meer ziet zitten, maak dan de beslissing om het uit te maken. Als je dat niet kan, hoeft dat niet persé voordat je met die ander afspreekt, maar probeer die twee dingen wel los van elkaar te zien. Laat die ander buiten je huidge relatie, sluit dat af en bekijk dan eventueel of je bij een ander kunt vinden waarnaar je op zoek bent en of je daar iets mee wil doen. Maar laat die twee dingen niet door elkaar heen lopen, dat is heel oneerlijk naar je huidige vriend toe. En laat die ontmoeting ook niet meespelen in je beslissing over je huidige relatie. Daar heeft je vriend toch niks aan, want je vertelt hem er toch niet over.
Maar ik denk dat je die twee dingen moeilijk kan scheiden van elkaar. Ik zou daarom zeggen het eerst officieel breken met je vriend (oke dit klinkt wel wat makkelijk), en daarna pas kijken naar ''het volgende''; iemand anders.
Naar mijn idee spreek je met iemand anders af, terwijl je daar mss helemala niet aan toe bent. Ga je in die jongen wat zoeken wat je in je vriend niet ziet? Wil je die jongen om weer spanning te vinden, of om weer eens wat nieuws te hebben.
Ik zou daar echt rustig aan mee doen hoor! Dat is wel zo eerlijk naar je vriend toe.

Als je huidige vriend dit achter jouw rug om zou doen met een meisje, zou je dat waarschijnlijk ook niet echt kunnen waarderen, toch?!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:55
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Praat er met je vriend. Als je het niet meer ziet zitten en hij doet er ook niks meer voor, lijkt het mij ook niet slim om door te zetten met je relatie. Natuurlijk gaat dat pijn doen! Je hebt 3 jaar lief en leed met hem gedeeld, maar je moet aan je eigen belangens denken.
Oud 08-11-2005, 11:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is toch niet zo dat je per sé iemand anders moet hebben als het uitgaat met je vriend? First things first, zou ik zeggen.
Oud 08-11-2005, 12:35
Akilina
Akilina is offline
Ik denk ook dat het de beste optie zou zijn om het sowieso met je vriend uit te maken, als je het gevoel hebt dat het 'niets' is en het naar alle waarschijnlijkheid ook niet 'alles' gaat worden in de nabije toekomst.

Maar ik kan me voorstellen dat hier kracht en moed voor nodig is, wil je echt een punt zetten achter een relatie van 3 jaar. Maar hoe groot schat je de kans in dat je nog echt gelukkig gaat worden in die relatie? En als je er nog langer mee doorgaat, is het dan niet alleen een uitstel van executie?

Maar ja, je kunt natuurlijk wel afspreken met die jongen van het internet onder het mom van een vriendschappelijke ontmoeting en om hem in het echt te leren kennen. Als deze jongen dan in het echt ook helemaal geweldig blijkt, dan is het misschien makkelijker om het uit te maken met je vriend, omdat je dan weet dat je iemand anders hebt om de leegte op te vullen.
Oud 08-11-2005, 13:07
Multilot
Multilot is offline
internet is wat dat betreft ook wel erg makkelijk.
Jij zit in een dip en ergert je dood aan sommige eigenschappen van je vriend. Die jongen die je hebt leren kennen via internet kun je zelf eigenschappen toekennen. Omdat je hem dus nog nooit hebt gezien.
Kun je niet een keer afspreken waar meer mensen bij zijn, in een cafe of discotheek ofzo. Dan is het allemaal wat vrijblijvender.
Reageren

Regels voor berichten