Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 16:02
Frondish
Frondish is offline
ik heb me pols gebroken.. maar ik wil het zo snel mogelijk genezen hebben, want ik heb t op een plek in het binneste punt ofzo en dat genees moeilijk en als je pech hebt kan dat 10-12 weken duren, en ik moet 28dec naar me vriendin in polen en t kan me nie verotte wat er gebeurd ik wil daar 28dec zonder gips heen.. dys mijn vraag, helpt het om calcium en eventueel nog meer voedingsstoffen te eten/drinken voor een snellere genezing?
Oud 30-10-2005, 16:06
Balance
Balance is offline
Waarom zou je geen gips mogen hebben als je naar je vriendin gaat?
Oud 30-10-2005, 16:10
Frondish
Frondish is offline
zij vind het niet erg, maar ik wil dat gewoon niet.. ik zit hier nu met 1 hand te typen, met douchen moet ik een heel gebeuren om me arm werken, ik voel me zwaar debiel als ik maar 1 hand kan gebruiken.. ik kan niet zwemmen.. ik kan alleen rusten.
Oud 30-10-2005, 16:18
Bloem
Bloem is offline
Dat went vanzelf, tuurlijk is het onhandig en zwemmen kan inderdaad niet, maar om te stellen dat je 'alleen kunt rusten' lijkt me een beetje ver gaan.

Je kunt extra calcium en vitamine D proberen, maar verder moet je toch gewoon wachten en er voorzichtig mee doen, als je dingen gaat overhaasten ben je alleen maar verder van huis.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:25
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Frondish schreef op 30-10-2005 @ 17:10 :
zij vind het niet erg, maar ik wil dat gewoon niet.. ik zit hier nu met 1 hand te typen, met douchen moet ik een heel gebeuren om me arm werken, ik voel me zwaar debiel als ik maar 1 hand kan gebruiken.. ik kan niet zwemmen.. ik kan alleen rusten.
schaam je je daarvoor ofzow?
Magoed, geeeen spinazie volgens zon boek en melk drinken? Of is dat ook een fabeltje.
Oud 30-10-2005, 16:28
Bloem
Bloem is offline
Haha Cookie, dat readers digestive boek van die reclame 'zijn moeder geeft hem spinazie, goed of fout'?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 30-10-2005 @ 17:28 :
Haha Cookie, dat readers digestive boek van die reclame 'zijn moeder geeft hem spinazie, goed of fout'?
readers digestive (=verteren)?
--> readers digest...?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:35
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-10-2005 @ 19:01 :
readers digestive (=verteren)?
--> readers digest...?
Lol ja, ik dacht al dat ik iets niet helemaal goed had, maar wist ook niet meer wat het wel precies was
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:38
Roos
Roos is offline
Je kunt maar weinig doen om de genezingssnelheid van een botbreuk te beinvloeden, nou ja, zodat het significant sneller geneest dan. Behalve natuurlijk je arm niet teveel belasten en de tips opvolgen die je hebt gekregen.

Natuurlijk is het irritant om met een gebroken pols naar je vriendin in Polen te gaan, maar je kunt er weinig aan doen.

Vertel er een stoer verhaal bij, en ze zal het prachtig interessant vinden
Oud 30-10-2005, 18:42
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-10-2005 @ 17:28 :
haha jah die
Nee, Hij heeft een gebroken arm, spinazie kan het herstellen van botbreuken vertragen..
ofzow
Oud 31-10-2005, 12:20
Verwijderd
Iedereen wil dat het snel geneest, lijkt me, maar ze zijn er gewoon niet. Gips is in het begin lastig, maar na een tijdje wen je er aan en kan je gewoon alles doen (behalve zwemmen). Ik zou het er zeker niet eerder af gaan halen, dat is echt niet slim.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:45
Verwijderd
Volgens mij kan je dat niet echt sneller laten genezen hoor.
Heb het ook gehad en zodra je gips eraf is het je in het begin nog meer last dan met gips. En daarna blijf je het ook voelen hoor. Heb na 2 jaar nog steeds weleens last als ik iets zwaars til.

Het is lastig ja, maar als het geen pijn meer doet, kan je die hand ook wel weer gebruiken met typen (waarschijnlijk met één vinger ipv hele hand maar toch).

En je kan echt wel meer hoor. Ik zat zelfs midden in een verhuizing toen. Gewoon dozen op het gips zetten en kon weer tillen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten