Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
tja....je moet je eerst afvragen...vind ik skieen nog wel heel leuk?
begint het je te vervelen, dan zou ik gaan snowboarden. ik moet zeggen...snowboarden is wel superrrrrrrrr vettttttttt!!! ik doe het nu een halfjaartje indoor en ik ben helemaal verslaafd! tis alleen beetje jammer dat ik nu 2 maanden niet kan boarden, omdat me schouder uit de kom is gegaan door snowboarden ![]() maarja....ik zou zowieso ff paar lesjes snowboardenindoor nemen, kijken of je het leuk genoeg vindt. hieruit kan je oordelen denk wat je in de echte sneeuw wilt gaan doen. succes ermee! |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mag je niet beiden kiezen?
![]() Zodat je van beide bijvoorbeeld iets geleerd heb, en dat je dan op het leukste (wat jij dan vind) verderga? Zoniet, dan zou ik voor snowboarden kiezen, maargoed ik kies dit alleen maar omdat ik zelf al eens gesnowboard heb en nog nooit geskied heb. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Snowboarden voelt voor mij natuurlijker en vrijer, cker ook zonder die irri stokken! Citaat:
![]() |
![]() |
|
GA ALSJEBLIEFT SNOWBOARDEN !!!!!!!!!!
![]() Nee, serieus. Als je eenmaal een keer geboard hebt wil je niks anders meer. JE bent zo veel vrijer. Vergelijk het met het auto en motor rijden. Ik ben als klein kind op de ski's gezet, maar toen ben ik is een keer gaan snowboarden in snowworld. Nou, toen ging ik wel de hele tijd op mijn bek, maar het was wel hartstikke leuk. Ondertussen board ik 6 of 7 jaar. En ik kan het bij mij echt al een verslaving noemen hoor. Dus gelukkig voor mij, is snowword in de buurt, dan kan ik heel het jaar door lekker boarden. Maar ga wel effe lessen nemen. Want het is wel een stuk moeilijker te leren als skiën. ![]() Nou, veel plezier iig!
|
ohh, trouwens.........zie jij tijdens je vakantie zoveel snowboarders uit de lift vallen?
Ik heb maar 4 keer een uur les gehad en daarna kon ik gewoon in de lift hoor. Ik vind het eigenlijk nog makkelijker dan met ski's. Als je gewoon in evenwicht blijft op je board, word je vanzelf naar boven gesleept. MEt ski's moet je nog zorgen dat die tering dingen niet over elkaar schuiven!
|
snowboarden moet je ckerz doen!!
toen ik voor 't eerst ging boarden had ik 1 jaar skie ervaring, toen ik voor de 2e keer ging boarden(=jaar later) brak ik m'n pols en moest ik verplicht skieen, ik d8 dat ik er nix meer van zou kunnen maar kon 't nog aardig goed, maar mocht niet bij de hoogste groep met lessen omdat ik m'n pols gebroken had, dus als je een jaartje gaat boarden en dan weer wil skieen (als je dat dna ooit nog zou willen doen) ben je dat skieen echt nie meteen verleerd,...... -xxx-
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Het blijft natuurlijk altijd jouw voorkeur... Ik heb vrienden die zweren bij skieen/big-footen (of zoiets
![]() kan redelijk goed skieen al zeg ik het zelf ![]() maar toen ik later voor het eerst ging snowboarden wist ik het gelijk, dit is mijn ding. Ik heb toen 3 lessen indoor gehad, en verder heb ik het zelf allemaal 'uitgevonden' ![]() ik kan het je dan ook net als anderen hier heel erg aanraden om eens een indoorbaan met echte sneeuw op te zoeken hier in nederland! en ook eens een (paar) lesjes boarden te nemen. dan kan je pas echt kiezen. niet op mijn persoonlijke ervaring, die is voor iedereen weer anders.... so be a wise man and get some practice ! good luck, FoX |
![]() |
|
![]() |
Ben ik dan de enige die met allebei ervaring heeft en skien zowel leuker als moeilijker vind? Snowboarden heb ik echt even op een achter na middagje geleerd. Op zich wel gaaf hoor, maar wil je echt goed off piste skien en springen is dat toch een tikje moeilijker dan snowboarden vind ik. Bovendien is het met boarden irritant dat je steeds moet steppen, uit bindingen of lopen enz. Daar irriteer ik mij als lui persoon aan
![]()
||
Citaat:
Ja natuurlijk kan je skieen leuker vinden. maar snowboarden kan je niet op 1 middag leren... Dan kan je het echt nog niet. Je hebt wel minstens 3 weken voor nodig om het echt goed te kunnen. En offliste is veeeeel cooler met een board dan met skis (persoonlijk mening). Je hebt zo'n lekker gevoel als je door die diepe sneeuw schuift.
||
Verwijderd
|
Citaat:
*heeft helaas nog geen ervaring met offpiste, maar daar gaat begin maart verandering in komen* en ja ik kan me erruuuug goed voorstellen dat die tiefschnee erg roeleert met boarden ![]() greeetz, FoX |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() xxx
|
![]() |
Getuige bovenstaande post zijn alle snowboarders een beetje gek.
Ik ski al 11 jaar, en komende winter ga ik 3 weken naar Zwitserland... halve dagen werken op de WK Skiën, en halve dagen skieen. ![]() Overigens, ik gebruik alweer 3 jaar carve-skis, maar het verschil met normale skis is vrij klein... Nog een reden om niet te gaan snowboarden: met zulk a-sociaal volk wil ik niet geassocieerd worden. Het zijn losgeslagen, ongecontroleerde gekken, die in 90% van de gevallen de 10 pisteregels gewoon negeren! Snowboarders misdragen zich veel meer dan skiërs... Ik blijf skiën. ![]() Daar ben ik gewoon goed in... ik 'denk' er niet bij, het skiën is gewoon een instinct. ![]() ![]() Skiën moet je niet 'leren', je moet het 'kunnen'. ![]() Sommigen zullen het nooit leren, sommigen snel en goed... ![]() Ik heb ook m'n eigen techniek, niet aangeleerd, maar zelf ontwikkeld door de jaren heen: die techniek heeft me nog nooit in de steek gelaten. ![]() Over makkelijk/moeilijk nog iets. ![]() Ik ski niet zomaar doelloos rond, ik heb altijd een soort van zelf-ingebeelde situatie... het is één grote dagdroom, een soort van militaire operatie. ![]() "Ik moet zo snel mogelijk van punt hier naar punt daar via punt dat." Dan meet ik m'n tijd vaak op en probeer die tijd weer te verbeteren. ![]() ![]() ![]() *vraagt zich af of er nog een wintersport-forum komt* Laatst gewijzigd op 07-12-2002 om 20:51. |
![]() |
|
![]() |
Is big footen geen idee?
heb de afgelopen 6 jaar geskied ( of iet sin die buurt) en dit jaar voor het eerst niet .... moeder kon niet vrij krijgen... en van haaar heb ik leren skien... en zij heeft via haar werkgever een leuk hutje.... maar heb nu dus 6 keer 3 week wintersport gedaan .... 5*3 weken geskied en een vakantie een paar bigfoots gehuurd... en das wel kewl... je bent echt super wendbaar... eerst ff wennen... net of je in een andere auto rijd. maar als je er nog niet uit bent, huur je toch een deel van je vakantie een board en het andere deel een paar ski's? Ramon p.s. Gerlos Oostenrijk moet dat geen probleem zijn met de juiste connecites ![]() Hotel überwird, ff vragen naar Frans.... 60 jaar ofzo.. maar hij kent echt iedereeen... tot de broertjes euh...die voetballers... die... ![]() Ramon P.s. Tjechie is ook wel leuk
||
Citaat:
![]() Ik vind skiën ook leuker én moeilijker!
||
Citaat:
||
Citaat:
What the fuck????? Wat lul je nou 'boarden is voor mietjes'??? Geef eens argumenten en post geen loze stellingen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
En het is ook niet iets wat je moet kunnen, leren kan ook. Sommigen leren sneller dan anderen maar goed. Ok, als jij wil skieen, best. Maar scheer niet alle boarders over 1 kam. Deed ik vroeger ook toen ik nog skiede, maar nu snowboard ik en weet ik ook de andere kant.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
*agrees with snoopy/mamo* Ik denk dat je beter lekker hier kan oefenen, aantal lesjes nemen. nog een paar uurtjes zelf aankloten als dat er in zit. lijkt me veel leuker als je begint. kan je tenminste al iets als je dan uiteindelijk echt aan het grote werk ga beginnnen ![]() ik zou het namelijk zonde vinden om dan de eerste dagen elke 10 meter te vallen, niet dat je dan geen lol kan hebben ![]() maar anywayz, Snow rulez ! en boarden dan vooral eigenlijk |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat maakte ik er eigenlijk niet echt uit op :/ Anyways, ik vind het een beetje raar inderdaad om skiërs of boarders af te gaan zeiken. Onder beide sporters zitten zowel positieve als negatieve personages ![]()
||
Citaat:
Maar onder de boarders zit wel raarder volk. Of ze nou aso zijn of niet laat ik in het midden. Maar snowboarden is wel een extremere sport want zeg nou zelf, ooit een 70 jarige boarden gezien?? Ik niet. Maar 70 jarige skieers... Die zijn er zat.
||
Citaat:
EN dan zeggen dat snowboarders gek zijn ![]() Ik ga er verder geen eens woorden aan vuil maken
Laatst gewijzigd op 16-12-2002 om 15:41. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Idd Maar, moet gezegt worden, Fleet Admiral doet zijn naampje eer aan.
||
Citaat:
Serieus, ik had nog nooit geboard. Hij heeft me 4 keer een uur les gegeven op zondag, en aan het einde van die cursus kon ik met hele mooie bochtjes naar beneden komen. Het ging misschien nog niet snel, maar de techniek had ik helemaal te pakken.
||
Citaat:
Vertel mij is exact wat voor bochten jij maakt??
|
![]() |
|
|