AARGH *frustratie* ik had al een hele uitgebreide reactie geschreven, trek ik perongeluk de stekker van computer eruit, moet het weer overnieuw. Zucht. Komtie dan.
'En dan voel ik me verdomd alleen' deed me aan Ciske de Rat denken, en dat vind ik helemaal niet passend, maar daar kon jij verder weinig aan doen

.
Die eerste strofe doet me ook ergens aan denken, aan Bambi(A), en ik vind dat een leuke inleiding naar de rest.
Die eerste twee gerijmde zinnen vind ik heel goed, dat wat erna komt op het eeste gezich minder. Als ik ze vaker lees, stoor ik me er niet meer zo aan, het past namelijk goed bij die doorratelende stem waar je het over hebt.
Ik vind het helemaal niet slecht (ik kreeg de indruk dat je het zelf niet zo goed vond), omdat je het leuk hebt opgebouwd: inleiding, en dan wat zinnen die vertellen waar je naartoe wil, en dan die eindzin die echt een slot is. Herkenbaar, ook, dus het raakt wel (je zei al, op gevoelsbasis geschreven, en dat leest dan ook wel zo).
Edit: Hee, ik heb het nog niet over de eindregels gehad. Zijn ze van jou of van een liedje of iets? In ieder geval vind ik ze mooi maar niet zo heel toepasselijk, eigenlijk. Ik vind zonder die zinnen dat er een duidelijker slot is.